Auteur Topic: [Kandidaat] Tygo Gernandt  (gelezen 60110 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #140 Gepost op: 28-09-2020, 21:58:49 »
Dat is wel zo maar het gaat erom dat de Mol rustig een goede naam zou kunnen noemen als er toch al één fout is in het geval het een alles of niets opdracht zou zijn. Maar we kunnen nu dus gerust aannemen dat het geen alles of niets opdracht was omdat er "max €2250" stond als te verdienen bedrag (zie paar posts terug). Dat betekent bijvoorbeeld dat Nikkie hier verdacht is als ze hier als laatste naam "Jan" min of meer doordrukt.


Hm, ook waar. Dat maakt Tygo weer iets minder verdacht. Al blijf ik nog wel even hier. Op 1,5 meter...  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #141 Gepost op: 28-09-2020, 22:46:57 »
Kijk het moment nog eens terug in Afl 2 dat Patrick 1500 euro kiest ipv zwarte vrijstelling. Op 48.35. Tygo kijkt als reactie echt teleurgesteld naar de grond, en herstelt het dan door zijn vuisten te ballen als een juichgebaar.
Dit is voor mij ook van de meest opmerkelijke reacties. Nu hij deze aflevering ook wat duidelijkere potentiële molacties op zijn naam heeft staan wordt het maar eens tijd hem beter onder de loep te nemen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #142 Gepost op: 29-09-2020, 01:24:34 »
Het lijkt er voor mij ook op dat Tygo bij vragenvuur is afgetroefd door Ellie en Jeroen? Als bekend is dat dat duo de meeste vragen goed heeft, lijkt Tygo ook niet echt blij te reageren. Mogelijk omdat hij dan minder invloed kan uitoefenen? Al bleef het vooral Patrick die de beslissing nam.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #143 Gepost op: 29-09-2020, 08:44:03 »
Dit is voor mij ook van de meest opmerkelijke reacties. Nu hij deze aflevering ook wat duidelijkere potentiële molacties op zijn naam heeft staan wordt het maar eens tijd hem beter onder de loep te nemen.
En wat ik daar ook opvallend vind: hij opent meteen met de zin: wat een dilemma Patrick, jeetje! Onbewust sturend gedrag noem ik dat....
Meer L

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #144 Gepost op: 29-09-2020, 13:09:49 »
Een grapje van de montage of een hint naar Tygo?

In het raam van het hotel in Bagno Vignoni waar de kandidaten waren tussen aflevering 2 en 3, wordt een beeld getoond van een paar schoenen buiten in het raamkozijn.
De tekst op de spiegel van Tygo is: Wat had ik graag in jouw schoenen gestaan.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #145 Gepost op: 29-09-2020, 13:19:33 »
Een grapje van de montage of een hint naar Tygo?

In het raam van het hotel in Bagno Vignoni waar de kandidaten waren tussen aflevering 2 en 3, wordt een beeld getoond van een paar schoenen buiten in het raamkozijn.
De tekst op de spiegel van Tygo is: Wat had ik graag in jouw schoenen gestaan.
Die schoenen heb ik in de gaten gehouden, maar geen enkele kandidaat gevonden die er op loopt. Bijna allemaal sportschoenen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #146 Gepost op: 29-09-2020, 14:10:02 »
Leuk verband! Of een hint naar Jeroen. Ik dacht in elk geval dat het zijn schoenen waren, te drogen gezet na een opdracht. Ik kan me herinneren dat Ellie hem na dat beeld aan het ondervragen was over het verscheurde briefje.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #147 Gepost op: 29-09-2020, 18:02:40 »
Het lijkt er voor mij ook op dat Tygo bij vragenvuur is afgetroefd door Ellie en Jeroen? Als bekend is dat dat duo de meeste vragen goed heeft, lijkt Tygo ook niet echt blij te reageren. Mogelijk omdat hij dan minder invloed kan uitoefenen? Al bleef het vooral Patrick die de beslissing nam.

Tygo had op dat moment toch geen joker? Vanuit een kandidaat gedacht vond hij het daarom misschien jammer geen ZV te hebben. Al had Patrick op dat moment een joker, dus dat was sowieso al lastig. Juist als kandidaat wil je ook het liefst winnen en valt teleurstelling bij Vragenvuur niet winnen ook te verklaren.

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #148 Gepost op: 29-09-2020, 20:15:08 »
De code voor het openen van het kistje bij Meesterwerken:
4188, zoektocht door Wikipedia en astronomie kwam ik erachter dat er 88 dierentekens zijn,
Nr 88 = dierenteken “Raaf “  ::vergroot::
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #149 Gepost op: 29-09-2020, 21:29:13 »
Het schilderij dat Tygo moest beschrijven hing in zaal 88 van het Uffizi museum. Tygo heeft gespeeld in de BNN-serie Crazy 88.

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #150 Gepost op: 29-09-2020, 21:35:55 »
Ik zit echt dieper en dieper in de tunnel van Tygo , help tunnelvisie  ::schaam::

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #151 Gepost op: 29-09-2020, 21:53:25 »
Aangezien ze bij de geboorteplaatsen van Leonardo da Vinci en Michelangelo waren (de twee grootste Toscaanse renaissanceschilders), lag het erg voor de hand om tenminste één schilderijen van beiden te nemen. Zeker bij Michelangelo lag dit schilderij erg voor de hand. Het schilderij hangt ook in de zaal waar het normaal gesproken hangt. Volgens mij heeft Uffizi sowieso maar één of twee zalen waar Michelangelo hangt (idem voor Leonardo da Vinci). De andere twee schilderijen waren volgens mij schilderijen met dezelfde titel en waren ook redelijk bekend (daar zou de productie nog eventueel kunnen zoeken naar een speciale betekenis, maar hun speelruimte is beperkt). Ik denk dus dat we niet te veel achter de zaalnummers hoeven te zoeken.
« Laatst bewerkt op: 29-09-2020, 21:57:07 door Leendert »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #152 Gepost op: 29-09-2020, 22:43:26 »
Tygo had op dat moment toch geen joker? Vanuit een kandidaat gedacht vond hij het daarom misschien jammer geen ZV te hebben. Al had Patrick op dat moment een joker, dus dat was sowieso al lastig. Juist als kandidaat wil je ook het liefst winnen en valt teleurstelling bij Vragenvuur niet winnen ook te verklaren.

Dat zou prima kunnen. Het is een beetje dubbel, denk ik. Als kandidaat wil je ook niet per se 1500 euro mislopen. Al is zo'n ZV natuurlijk wel prettig om te hebben als je geen joker hebt.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #153 Gepost op: 30-09-2020, 00:05:54 »
Aangezien ze bij de geboorteplaatsen van Leonardo da Vinci en Michelangelo waren (de twee grootste Toscaanse renaissanceschilders), lag het erg voor de hand om tenminste één schilderijen van beiden te nemen. Zeker bij Michelangelo lag dit schilderij erg voor de hand. Het schilderij hangt ook in de zaal waar het normaal gesproken hangt. Volgens mij heeft Uffizi sowieso maar één of twee zalen waar Michelangelo hangt (idem voor Leonardo da Vinci). De andere twee schilderijen waren volgens mij schilderijen met dezelfde titel en waren ook redelijk bekend (daar zou de productie nog eventueel kunnen zoeken naar een speciale betekenis, maar hun speelruimte is beperkt). Ik denk dus dat we niet te veel achter de zaalnummers hoeven te zoeken.
Hij is heel vergezocht hoor, je kunt wss nog allerlei andere links maken, maar ik heb sterk het idee dat er een hint samenhangt met de 4 schilderijen. Zaalnummers kunnen natuurlijk wel bewist gekozen zijn, er waren meer zaalnummers voor dezelfde schilders. En ze hadden ook Carravagio bijv. kunnen kiezen.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #154 Gepost op: 30-09-2020, 17:53:00 »
Hij is heel vergezocht hoor, je kunt wss nog allerlei andere links maken, maar ik heb sterk het idee dat er een hint samenhangt met de 4 schilderijen. Zaalnummers kunnen natuurlijk wel bewist gekozen zijn, er waren meer zaalnummers voor dezelfde schilders. En ze hadden ook Carravagio bijv. kunnen kiezen.
Aanvulling m.b.t. de schilders. Michelangelo & Da Vinci zijn bij het bredere publiek een stuk bekender dan Caravaggio. Daarnaast heeft hij niet dezelfde link met de regio Florence als de eerst genoemden. De programmamakers hebben zeer beperkte invloed op de keuze van zaalnummers.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #155 Gepost op: 30-09-2020, 18:05:17 »
Caravaggio wordt meer gelinkt aan de barok dan aan de renaissance. Hij wordt gezien als één van de grondleggers van de barok in de schilderkunst. Dus dat zou wel wat minder gepast hebben.

Offline Molvarp

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #156 Gepost op: 30-09-2020, 20:20:02 »
Dit is wat me heel erg op viel. Ik zie zo snel niet of iemand het al heeft vermeld.

maar op het moment nadat Rik de 750 euro aan Ellie heeft gegeven en Ellie weer op haar plaats zit en Rik zegt dat iemand "het volgende" niet meer mee gaat maken, dan is de camera op Tygo gericht en hij kijkt op dat moment naar links, waar Ellie zit.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #157 Gepost op: 1-10-2020, 00:48:05 »
Dit is wat me heel erg op viel. Ik zie zo snel niet of iemand het al heeft vermeld.

maar op het moment nadat Rik de 750 euro aan Ellie heeft gegeven en Ellie weer op haar plaats zit en Rik zegt dat iemand "het volgende" niet meer mee gaat maken, dan is de camera op Tygo gericht en hij kijkt op dat moment naar links, waar Ellie zit.

De mol weet niet wie er afvalt en ook niet welke schermen getoond worden

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #158 Gepost op: 1-10-2020, 10:41:18 »
De mol weet niet wie er afvalt en ook niet welke schermen getoond worden
De mol weet wel wie er goed zitten en wie niet, om daar in opdrachten rekening mee te kunnen houden. Tygo zegt: Dit is zo bizar, ik dacht dat ze goed zat, man!

Nog iets gevonden: bij minuut 3.06 gaat Tygo een discussie aan en zegt dat er wél geswitcht is van koffer terwijl  we net zagen dat er niet geswitcht is en andere bevestigen dat er niet geswitcht is. Terwijl hij die discussie blijft aangaan, zien we Patrick lopen op het plein. Het lijkt er dus op dat hij juist de discussie startte toen Patrick voorbij kwam lopen, om de aandacht af te leiden.
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/follow-the-money-2/
« Laatst bewerkt op: 2-10-2020, 09:57:54 door Run »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #159 Gepost op: 2-10-2020, 13:27:48 »

Nog iets gevonden: bij minuut 3.06 gaat Tygo een discussie aan en zegt dat er wél geswitcht is van koffer terwijl  we net zagen dat er niet geswitcht is en andere bevestigen dat er niet geswitcht is. Terwijl hij die discussie blijft aangaan, zien we Patrick lopen op het plein. Het lijkt er dus op dat hij juist de discussie startte toen Patrick voorbij kwam lopen, om de aandacht af te leiden.
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/follow-the-money-2/

Ja, dat idee heb ik ook. Op de vorige pagina heb ik wat schermprints gemaakt van dat moment, misschien niet heel duidelijk.  ;D

En zonet de stenenopdracht even terug gekeken waarin ik heel veel mensen verdacht zag doen (ook Peggy, Nikkie en Ron trouwens  ???), maar vooral Jeroen en Tygo die zomaar stenen weggooien.

Ik twijfel tussen Jeroen en Tygo, maar wat voor Tygo pleit is dat hij het idee inbrengt om die stenen weg te doen. Daarna ploeteren ze naar de 'eindstreep' met 0,5. Iedereen bekaf, als je het commentaar van Patrick mag geloven ("Alsof ze de Kilimanjaro hebben beklommen"  ::rofl::)

En dan Tygo met een lach. Ik heb een schermprint gemaakt van de aankomst, bij het laatste en verkeerde paaltje dus. Is het opluchting van de kandidaat dat het klaar is? (maar de andere kandidaten lachen niet, lijken moe en/of gefrustreerd door die 0,5x)

Of toch een triomf van een mol die ontdekt dat het gelukt is om bij die 0,5 x te komen? Ik neig naar het laatste. Sorry van de slechte kwaliteit, ik zie hier wel een Jan-blik in hoor.  ;D

Het lijkt in deze opdracht alsof Peggy de groep meeneemt naar dat verkeerde paaltje, maar het is ook Tygo die mensen aanspoort. Verdacht.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)