Auteur Topic: [De winnaar] Nikkie de Jager  (gelezen 83624 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #140 Gepost op: 21-09-2020, 08:54:08 »
Klopt, dat is mij ook opgevallen.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #141 Gepost op: 21-09-2020, 09:27:27 »
Rik had bij de executie gezegd dat er 250 gepakt was, heeft ze waarschijnlijk onthouden/opgeschreven.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #142 Gepost op: 21-09-2020, 12:48:26 »
test afl.1:
"Ik verdenk Tygo, omdat Tygo Tygo is. Tygo komt met alles weg. Tygo is all over the place.
En je weet maar nooit wanneer Tygo echt is of wanneer die een rol aan het spelen is."

test afl.2:
"Ik verdenk Nadja. Nadja is zo moeilijk te lezen. Ze laat niks los, ze is geheimzinnig, ze vindt jokers, ze doet gek. Het lijkt wel of ze een dubbele agenda heeft."

test afl.3:
"Mijn lijstje bestond uit 3 mensen: Tina, Nadja, Jeroen. Er zijn er 2 uit en ik heb toch een groen scherm gekregen, dus dan ga je toch nadenken."

Waar is Tygo opeens gebleven?? En haar joker uit afl.1 zet ze ook steeds niet in??
Dat is wel apart ja, ze zegt zeker te zijn en daarom haar joker niet in te zetten, maar uit haar verdenkingen blijkt die zekerheid niet.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #143 Gepost op: 21-09-2020, 21:36:55 »
Ik ben bang dat ze het wel eens zou kunnen zijn. Ik hoop dat ze er zsm uitgaat, want ze voegt totaal niets toe aan het spelletje of het programma, maar ben bang dat ze toch de mol is.

Ik vind haar juist steeds leuker worden, de is ad rem, heeft humor en vooral zelfspot, dat soort mensen wordt de wereld alleen maar vrolijker van.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #144 Gepost op: 21-09-2020, 22:36:42 »
Nikkie die in aflevering 1 haar gouden en zilveren armbanden toont.
Bij steenrijk in aflevering 2 konden ze kiezen voor zilver (5 euro) en gouden stenen (25 euro).

In aflevering 2 draagt Nikkie een halsketting met een slotje (zichtbaar in de biecht terwijl Horace slecht is vragen stellen). In aflevering 3 zitten de kandidaten met ketting en slot aan de boom vast.

Zal dit stramiem door te trekken zijn naar volgende afleveringen?
Dit is mij ook opgevallen. In aflevering 2 draagt ze die ketting ook maar ik kon er niks mee. Het leek erop dat ze de ketting verkeerd om had. Maar in deze aflevering is vooral bij de test heel duidelijk te zien dat het een slotje is. Wat mij betreft riekt dit naar voorkennis met de kettingopdracht.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #145 Gepost op: 21-09-2020, 22:40:24 »
Nikkie heeft een shirt aan met het olifantje Dombo erop.
In de laatste beelden aflevering 3 zien we de drie auto's met onder de brug een roze/blauw olifantje. Toeval, ja, maar het wordt een beetje veel. :-\\
« Laatst bewerkt op: 21-09-2020, 23:19:05 door foxhunter »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #146 Gepost op: 22-09-2020, 10:46:46 »
Dat is wel apart ja, ze zegt zeker te zijn en daarom haar joker niet in te zetten, maar uit haar verdenkingen blijkt die zekerheid niet.

Ze heeft nog steeds haar joker op zak? Dat is inderdaad vreemd. Plus dat haar verdenkingen blijkbaar alle kanten opgaan. Nu kan de montage ook een vreemde indruk geven, maar dit is opvallend... En ook wel een snelle reactie op Horace die met 250 euro op de proppen komt.  ???

Nikkie was voor mij geen hoofdverdachte, maar toch wel een goede om in de gaten te houden.
« Laatst bewerkt op: 22-09-2020, 10:50:34 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #147 Gepost op: 22-09-2020, 22:54:00 »
Nikkie heeft een shirt aan met het olifantje Dombo erop.
In de laatste beelden aflevering 3 zien we de drie auto's met onder de brug een roze/blauw olifantje. Toeval, ja, maar het wordt een beetje veel. :-\\
Steeds weer lijkt de kleding en de sieraden van Nikkie ons iets te willen verklappen.
Het zal me dan ook niks verbazen als het shirt met Dumbo (het olifantje dat kon vliegen)  gaat verwijzen naar de helicopter die in het begin van de leader zit. De opvallende parel-clipjes in haar haar zouden eventueel naar het eiland Elba kunnen verwijzen....

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #148 Gepost op: 23-09-2020, 12:06:06 »
Nikkie is niet de mol, hoor.
Welke mol zou de andere kandidaten oproepen om na te denken wat de mol zou kunnen doen?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #149 Gepost op: 23-09-2020, 12:08:58 »
Een sluwe. En je kan je ook afvragen waarom een kandidaat dit zo in de groep zou gooien. Alsof ze in goed overleg de Mol wel even gaan vinden. Het is ieder voor zich.

Online Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #150 Gepost op: 23-09-2020, 12:57:20 »
Nikkie is niet de mol, hoor.
Welke mol zou de andere kandidaten oproepen om na te denken wat de mol zou kunnen doen?

Exact. Maar ze weet denk ik wel wie de mol is, of ze denkt het zeker te weten en het loopt voorlopig nog goed. Bij kandidaten die snel goed zitten of fout tunnelen worden er vaak showverdenkingen getoond. Dat gebeurt nu bij Nikkie.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #151 Gepost op: 23-09-2020, 13:28:24 »
In de aflevering ervoor wordt ze nog eens op hart gedrukt dat ze goed moeten opletten en tweede kans een Mol te ontmaskeren etc. Dit volgt er direct na, dus kan dit zowel als kandidaat als als Mol goed uitleggen.

De tot nu toe opmerkzame Nikkie zit nog vol in de molspeurmodus en probeert een goede tactiek te bedenken. (Ze wordt overigens vrijwel genegeerd met haar opmerking. Zou voor een Mol wel fijn zijn om hier al misschien wat te stoken, maar dit past wellicht niet bij het eerder gemaakte plan.)

Of inderdaad Mol Nikkie zegt iets wat een kandidaat zou zeggen en maakt nog eens een subtiel grapje/knipoog.

Vind het iets opmerkelijker dat ze direct - met zeer weinig twijfel - voor de mand lijkt te gaan, of vindt ze de aanblik van die balk alleen al verschrikkelijk?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #152 Gepost op: 23-09-2020, 15:54:41 »
Haar sieraden waren silver and gold. De kettingen en slotje waren zilver en goud. En haar zilverkleurige ketting had een slotje (wat al ergens gepost is).

Update:
Hier door foxhunter
« Laatst bewerkt op: 24-09-2020, 04:30:17 door Avogadro »

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #153 Gepost op: 23-09-2020, 23:21:44 »
Nikkie is niet de mol, hoor.
Welke mol zou de andere kandidaten oproepen om na te denken wat de mol zou kunnen doen?
Bij deze opdracht met de stenen vertelde Rik dat beide teams enkele km's uitelkaar zouden beginnen. Nikkie zegt even later: Ow dit wordt de langste 2 km uit mn leven.
Hoe kon ze van tevoren weten hoe lang het parcour is?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #154 Gepost op: 24-09-2020, 00:46:38 »
Nikkie is het huis met laarzen. Wat staat ze er dit seizoen er beeldig op hoor.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #155 Gepost op: 24-09-2020, 12:11:04 »
Bij deze opdracht met de stenen vertelde Rik dat beide teams enkele km's uitelkaar zouden beginnen. Nikkie zegt even later: Ow dit wordt de langste 2 km uit mn leven.
Hoe kon ze van tevoren weten hoe lang het parcour is?
Dat heeft Rik vertelt. Een paar is twee.
En deze uitspraak van Nikki zou zeker weggeknipt zijn in de montage als dit een bewijs van voorkennis zou zijn geweest.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #156 Gepost op: 24-09-2020, 14:11:55 »
Bovendien - zoals elders is gebleken dankzij goed speurwerk van o.a. Rat - hebben ze hoogstens een kilometer gelopen om in het midden uit te komen. Het was onwaarschijnlijk dat één team een minimale afstand zou lopen. Denk gewoon een leuke uitspraak na de extra duidelijk uitleg vanuit de productie.

Even goed past het (uitvergrote) gedrag van Nikkie in deze opdracht geheel bij haar algehele persoonlijkheid neergezet in beide seizoenen, en kan het een goede denkmantel zijn voor een molactie. Dit zou dan bestaan uit aandacht afleiden om 25 euro wisselpunt te missen? Ze neemt verder niet echt het voortouw in discussies, ze vertraagt hoofdzakelijk wat - maar Tygo en Jeroen lopen toch nog geregeld verder achter haar.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #157 Gepost op: 24-09-2020, 21:45:18 »
Nikkie's molactie in Meer of Min. Zie aldaar.  Case closed. :\'(
En dat kushandje voor afvallende Horace bij het vertrek bij de executie aflevering drie.
« Laatst bewerkt op: 24-09-2020, 21:58:16 door foxhunter »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #158 Gepost op: 24-09-2020, 23:56:49 »
Het feit dat Nikkie de joker nog niet heeft gebruikt kan 2 dingen betekenen. Of ze is mol of ze komt in de finale omdat ze bij 'achter je rug' omkeek en de mol heeft gezien. In beide gevallen heeft ze de joker niet nodig en deze als souvenir mee gaat nemen naar huis  ::tandpastasmiley::

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #159 Gepost op: 25-09-2020, 03:01:13 »
Ron gebruikt in zijn brief aan de mol het woord VERBREKEN terwijl er op zijn spiegel VERBETEREN staat.

Op het moment dat Ron in afl. 1 nog aan het rijden is en niemand nog weet dat hij meedoet, vindt Nikkie de spiegel van Ron. Wanneer ze de quote voorleest gebruikt ook zij het woord VERBREKEN.... ::oink::