Auteur Topic: [De winnaar] Nikkie de Jager  (gelezen 81592 keer)

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #280 Gepost op: 6-10-2020, 15:43:42 »
Misschien wat ver gezocht maar de eerste opdracht van aflevering 5 heette stuk voor stuk, waardoor ik steeds aan de engelse vertaling piece by piece moet denken. Kennelijk is dit ook een liedje van Kelly Clarkson, die weer samen heeft gewerkt met Nikkie de Jager;

https://www.ad.nl/show/nikkietutorials-in-zee-met-kelly-clarkson~ab542c50/


Offline Sjeel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #281 Gepost op: 7-10-2020, 00:55:22 »
Denk (en hoop, eerlijk gezegd) niet dat Nikkie de mol is. Het ligt er m.i. tè dik bovenop.
Ze gedraagt zich - zoals ik ergens al las - zo anders dan de vorige keer.
Ik denk dat ze een strategie heeft bedacht, al dan niet met advies vooraf van buitenaf.

Strategie:
- direct het voortouw nemen, zodra een opdracht is uitgelegd en begint. (Is me al meerdere keren opgevallen)
- gelijk een enveloppe/joker pakken, zodra je die ziet (bijna dan... ::tandpastasmiley::)
- zo min mogelijk sjouwen, zodat je verdenkingen naar je toetrekt.

Weet niet of ze de winnaar wordt, maar ze komt hier wel heel ver mee!  :)

Mocht ze wel de mol zijn, heb ik het mis  ;D

Onze 10 jarige merkte afgelopen zaterdag droogjes op:"Nikkie is echt niet de mol hoor mam, dat ligt er zoooo dik bovenop",  denk dat velen dat hebben, meteen in afl 1, 1ste opdracht direct veel spiegels.. Wij hopen dat dat dus eigenlijk wees naar "match en win" en als afleiding is gebruikt, en het eten met namen naar "pluk de dag" etc ook nog iets met een spetterslot en nu te land, ter zee en in de lucht.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #282 Gepost op: 7-10-2020, 01:10:30 »
Valt mee, voor Ron ligt het er nog veel dikker bovenop met al zn geklungel en verwarring.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #283 Gepost op: 7-10-2020, 01:27:32 »
meteen in afl 1, 1ste opdracht direct veel spiegels.. Wij hopen dat dat dus eigenlijk wees naar "match en win" en als afleiding is gebruikt, en het eten met namen naar "pluk de dag" etc ook nog iets met een spetterslot en nu te land, ter zee en in de lucht.
??? ??? ???
Deze moet je even uitleggen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #284 Gepost op: 10-10-2020, 12:49:27 »
Ik blijf al die hints naar Nikkie te veel vinden. ;D
Spiegels, make up kleuren, regenboog, handen achter de rug, als enige en verder niet meer gezien in die houding, bij de oud mollen. Joker pakken en (nog) niet inzetten. Hoofddoekje mee in de bagage voor de autorit, gastennamen voor het latere gebruik in kolommen opschrijven zodat het papier makkelijk in 3 stroken gescheurd kan worden. Bij postkaarten make-up bijwerken en langzaam aan doen. Op het strand alleen maar mopperen en niet meehelpen. Kan nog met veel aangevuld worden maar voor mij is dit genoeg om Nikkie als MOL af te strepen.
Ze zal wel in aflevering 7 terecht komen want, ook al is ze bij de dubbele executie, ze heeft nog steeds een joker. Dus winnaar of verliezer naar mijn idee. ::jaja:: ::jaja::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #285 Gepost op: 10-10-2020, 13:03:38 »
@Gadoesja
Ik ga hier grotendeels in mee. Die bijouterie kast van Nikkie is natuurlijk enorm, daar kan de regie uit putten. Zelf met parels een V en een punt die wijzen op "de parel van Venus is Elba".
Maar dan ga ik voor Nikkie als winnares met Jeroen als mol, die zij ontdekte bij Steen Rijk, en Tina en Nadja die snel naar huis gingen. Afhankelijk van hoe zij de test had ingevuld kan zij een beetje geluk hebben gehad dat in haar positie Jeroen ook concreet in beeld kwam.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #286 Gepost op: 10-10-2020, 13:07:12 »
Ik blijf al die hints naar Nikkie te veel vinden. ;D
Spiegels, make up kleuren, regenboog, handen achter de rug
En vergeet niet de hint 'rond'  ::trots::

Het lijkt wel een jubileumseizoen met al die hints  ::oink::

Ze heeft nog steeds een joker? Ik denk het niet, het is wel vaker gebeurd dat we nooit meer iets horen over een gewonnen item, de hele serie niet. Van Horace hoorden we afleveringen lang ook niets meer over dat biljetje.

Ik denk dat ze dat ding allang heeft ingezet. Ze is nooit zeker geweest over een mol. Sterker nog, elke keer als ze een straffe verdenking had ging diegene eruit! Dan moet je je toch wel erg onzeker gaan voelen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #287 Gepost op: 10-10-2020, 13:43:41 »
Ik vind Nikkie nog steeds verdacht, maar de hints overtuigen me niet zo. Ze heeft zoveel bijouterie (mooi woord trouwens) dat je altijd wel een link met iets kunt vinden. Maar ik moet zeggen dat ik ook nog geen overtuigende hints naar een andere mol heb gevonden. Dan maar ouderwets naar verdacht gedrag zoeken om de mol te ontdekken.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #288 Gepost op: 10-10-2020, 13:46:51 »
Ja dat is zo. Ik geloof dat Rick sowieso anti-hint is en 99% blijkt dan ook altijd achteraf onzin te zijn. Blijft vooral grappig.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #289 Gepost op: 10-10-2020, 19:09:41 »
Op basis  van meeslepend te herbekijken volledig afgeschreven. Dat is echt key opdracht waar de mol perfect alleen kan mollen. Zij gaat gewoon als eerste en boeit het (zoals gewoonlijk) niet veel. Hier is mingeld genomen, hier is de joker voor patrick genomen die de keuze van de zwarte vrijstelling moest beïnvloeden. Tel hier bij op dat ze in veel andere opdrachten matig meedoet of weinig invloed heeft en dan kom ik toch echt tot de conclusie dat Nikkie de minst verdachte kandidaat is.

Offline Elf-11

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #290 Gepost op: 10-10-2020, 22:39:44 »
Wat ik bij haar zie is dat als ze molt ze dat echt vol in beeld doet... waardoor je denkt wat ligt het er dik boven op... Maar wat als dat haar strategie is de mol die de mollende kandidaat speelt???
Juist als je denkt dit is de ideale plek voor de mol, een goede mol zou nu dit doen... dan staat ze daar vaak niet... maar er is een moment waarvan ik heel erg denk ze had voorkennis...
Zij was als eerste binnen bij de enveloppen en had haar hand op de envelop naar de helikopter. Patrick en Jeroen pakten misschien eerder, maar Nikkie had eigenlijk de envelop wel al geclaimd... In haar biecht legt ze nadruk op opletten met kijken wie pakt... En je verwacht dat een mol invloed zou willen hebben op geld dus bij de vier zit... maar als je voorkennis hebt (en een weerbericht hebt gezien) dan zou ik zeker een helikopter vlucht niet aan mijn neus voorbij laten gaan... (zeker als dat betekent dat je niet uren in de stromende regen hoeft te banjeren.) Als je weet dat de groep zich waarschijnlijk opsplitst want 2 telefoons... en je dus maar invloed hebt op een deel van het geld... en geld ook bij de aanwijzingen ligt... dan had je hier misschien 800 euro kunnen laten liggen... nee echt daar laat je de helikopter vlucht toch niet voor schieten... Dat er zoveel geld is gevonden (weliswaar door Patrick) sterkt me nog meer in de gedachte dat de mol hier niet zijn best heeft gedaan.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #291 Gepost op: 10-10-2020, 22:44:20 »
Nikkie de mol wordt net als Napoleon verbannen naar Elba en net als Napoleon ook ontsnapt.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #292 Gepost op: 10-10-2020, 23:06:53 »
Nikkie heeft de hele aflevering niet mee gedaan. Dat kan niet voor  een mol. ::ohno::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #293 Gepost op: 11-10-2020, 00:06:30 »
Nikkie heeft de hele aflevering niet mee gedaan. Dat kan niet voor  een mol. ::ohno::

Juist ::jaja:: ::jaja::

Offline Elf-11

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #294 Gepost op: 11-10-2020, 00:13:37 »
Nikkie heeft de hele aflevering niet mee gedaan. Dat kan niet voor  een mol. ::ohno::

En juist daarom... omdat je denkt dat het niet kan, kan het juist... als mol is het ook fijn om ff niet onder het vergrootglas te liggen. En netto hebben de kandidaten het qua pot best goed gedaan.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #295 Gepost op: 11-10-2020, 00:16:34 »
Nikkie heeft de hele aflevering niet mee gedaan. Dat kan niet voor  een mol. ::ohno::
Waarom zou het niet kunnen? Je zit dan in een groep die ook geld wil en jij als mol wilt geen geld.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #296 Gepost op: 11-10-2020, 00:23:48 »
En juist daarom... omdat je denkt dat het niet kan, kan het juist... als mol is het ook fijn om ff niet onder het vergrootglas te liggen. En netto hebben de kandidaten het qua pot best goed gedaan.

Maar Nikkie heeft alle afleveringen al onder een vergrootglas gelegen. Lijkt mij dat ze dat van nature ook graag doet.
In bijna alle opdrachten zorgt zij er voor dat zij duidelijk al dan niet positief in beeld komt. Ook met rare dingen zoals bij Meeslepend de kist hoog op een plank zetten.
Zou me erg verbazen als de MOL een aflevering bijna niet in beeld is en niet is betrokken bij een opdracht.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #297 Gepost op: 11-10-2020, 00:31:35 »
Een mol die een hele aflevering onzichtbaar is?  ::ohno::

Hoe moeten de vier die de test en  executie moeten ondergaan de mol ontdekken? Dat kan niet en zou oneerlijk zijn.
Nikkie was tot afgelopen week ook mijn  hoofdverdachte maar gisteren nog geswitcht, volgens mij kan ze de mol niet meer zijn.

Offline Elf-11

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #298 Gepost op: 11-10-2020, 00:38:37 »
Maar Nikkie heeft alle afleveringen al onder een vergrootglas gelegen. Lijkt mij dat ze dat van nature ook graag doet.
In bijna alle opdrachten zorgt zij er voor dat zij duidelijk al dan niet positief in beeld komt. Ook met rare dingen zoals bij Meeslepend de kist hoog op een plank zetten.
Zou me erg verbazen als de MOL een aflevering bijna niet in beeld is en niet is betrokken bij een opdracht.

Ik denk dat ze constant zo opzichtig was en ook het karakter heeft om goed op te vallen, waardoor ze zelden weg kan vallen of door de regie uit beeld gebracht kan worden. Dat het daarom juist voor de balans en de vertwijfeling goed is om een aflevering heel erg op de achtergrond te zijn... zeker zo vlak voor de finale... Op deze manier wordt ze dus afgeschreven door veel mensen en wellicht ook door de kandidaten. Want dit zal een mol toch niet doen??? Net als heel opzichtig verkeerde informatie geven in opdrachten... of heel erg opzichtig treuzelen... etc... ze wordt daardoor zo afgeschreven als mol en in eerste instantie ook door mij... tot ik dacht zou het haar dekmantel zijn. Ze is make-up artist... is ze niet ondergronds maar in your face..  Het zou me niks verbazen.
We zijn zo opzoek naar stiekem en verborgen mol gedrag en beste mol posities dat we opzichtig mollen vanuit ongunstigere posities afschrijven. En een mol die een aflevering pauze neemt dat kan vanuit een visie op een goede mol echt niet... Daarom zou het een goede plot twist zijn.

Offline Elf-11

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #299 Gepost op: 11-10-2020, 00:41:35 »

Hoe moeten de vier die de test en  executie moeten ondergaan de mol ontdekken? Dat kan niet en zou oneerlijk zijn.

Die hebben daarmee toch precies evenveel informatie over de positie van de mol in deze aflevering? Niks oneerlijks aan.