Auteur Topic: [Kandidaat] Horace Cohen  (gelezen 29112 keer)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #20 Gepost op: 6-09-2020, 11:38:57 »
Als mol is het wel slim om geld te pakken in opdracht drie, goede dekmantel.
Frankje Lapi

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #21 Gepost op: 6-09-2020, 12:25:37 »
Je kunt jezelf niet onverdacht maken met geld verdienen als je dat niemand verteld (tenzij hij het specifiek doet om bij de kijker onverdacht te worden, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk).

Maar we weten op het moment nog niet of die 250 euro ook echt de pot in gegaan is.

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #22 Gepost op: 6-09-2020, 12:57:56 »
Geld pakken bij de kistjes, veel spiegels vinden en daarbij ook opvallend vaak de anderen erop wijzen dat zij te weinig doen. Het kunnen rookgordijnen zijn van een mol.

Hij was echter ook de enige die het idee had om te bellen. Een mol zou juist het telefoonnummer op het bord laten voor wat het was, zoals de andere rijders dat allemaal deden.

Maar dit kan allemaal bij elkaar ook nog steeds een goede molactie zijn. Je in de eerste aflevering even geweldig neerzetten als kandidaat, waarna de rest je direct wegstreept.

罗本是卧底! (Rob dus!)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #23 Gepost op: 6-09-2020, 14:32:10 »
Ik denk trouwens dat Horace zich al totaal gediskwalificeerd heeft als Mol toen hij bekend werd gemaakt als kandidaat voor seizoen 11. Toen versprak hij zich al bij zijn allereerste interview, voor het seizoen begon, door te gaan vertellen hoe erg hij het gevonden had toen hij af was gevallen  :P

Ik kan het filmpje helaas niet terug vinden, maar het was een iconisch moment waarbij hij totaal door de mand viel.
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #24 Gepost op: 6-09-2020, 15:54:32 »
Het filmpje van Horace van dit jaar:


Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #25 Gepost op: 6-09-2020, 17:31:53 »
Ben benieuwd wat hij met het geld gaat doen. Hij heeft het gepakt, niet verdiend.

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #26 Gepost op: 6-09-2020, 17:47:20 »
Geld pakken bij de kistjes, veel spiegels vinden en daarbij ook opvallend vaak de anderen erop wijzen dat zij te weinig doen. Het kunnen rookgordijnen zijn van een mol.

Hij was echter ook de enige die het idee had om te bellen. Een mol zou juist het telefoonnummer op het bord laten voor wat het was, zoals de andere rijders dat allemaal deden.

Maar dit kan allemaal bij elkaar ook nog steeds een goede molactie zijn. Je in de eerste aflevering even geweldig neerzetten als kandidaat, waarna de rest je direct wegstreept.


Bellen maar wel halverwege zeggen 'dit was de 1e helft, er is nog meer... <verbinding verbroken>'
Da's zichtbaar de held uithangen maar tegelijk mogelijk ook net niet genoeg geven.

Overigens denk ik dat de 1e helft móest lukken omdat er anders geen 2e helft te spelen was

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #27 Gepost op: 6-09-2020, 23:15:28 »
De andere helft van het bord was niet echt relevant toch? Dus daar zie ik geen molactie in van Horace of vanaf de persoon aan de andere kant van de walkie.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #28 Gepost op: 7-09-2020, 00:45:31 »
Horace valt wel in het rijtje Tygo en Patrick voor mij. Wat heb ik in 2011, in de korte periode, van hem genoten en wat ben ik blij dat hij weer mee doet! Hij is nu wel een onderdeel van Wie Is De Mol? geworden en als we het over allstars hebben, hoort hij er zéker bij.

Nog steeds geen spat veranderd. Hoewel ik vraagtekens bij hem heb, vraag ik mij af of hij wel de mol zou willen zijn. Ik denk wel dat hij iemand is die alles op zijn eigen manier wilt ontdekken en misschien minder van het spel zou kunnen genieten als hij de Mol zou zijn. Aan de andere kant heeft hij veel andere mogelijkheden en kan ik zo blijven speculeren. Ik zou het heel leuk vinden, maar momenteel denk ik het niet.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline El_Stisco

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #29 Gepost op: 7-09-2020, 11:02:28 »
Geld pakken is raar. En het maakt je erg onverdacht, gunstig in de eerste aflevering. Ik vond hem er overdreven terneergeslagen bij zitten tijdens de executie.
Inderdaad DRIE spiegels vinden. Allemaal dingen om zichzelf onverdacht te maken. En was hij ook niet de eerste die met het idee van valsspelen op de proppen kwam?

Leuke aflevering!

Ja, volgens de montage was hij degene die met het idee kwam, maar de manipulatie met de eindmontage is doorgaans dermate groot dat dat echt niks hoeft te zeggen (misschien zelfs integendeel).

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #30 Gepost op: 7-09-2020, 11:24:13 »
Nog eens een keer terugkijken. Horace is wel een interessant persoon die zich kan permitteren om gekke dingen te doen (itt bv Ellie). Als hij drie spiegels heeft gepakt, is dat wel wat veel.

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #31 Gepost op: 7-09-2020, 13:04:28 »
Momenteel een van de weinige die ik met een dikke potloodstreep heb afgestreept als Mol.

Eigenlijk zijn hiervoor alle redenen al genoemd, zoals het binnen halen van geld en dit niet vermelden, het doorgeven van de informatie van het bord, waardoor een speurtocht naar niks, wel direct een speurtocht naar iets, wat met jezelf te maken heeft, werd.

Plus het feit dat meerdere spiegels vond hebben me dit doen denken.

Het enige wat ik als molpunt voor hem heb momenteel, is dat hij ofwel met het idee komt om te sjoemelen met de namen bij opdracht 2, of wel daar gemakkelijk in meegaat, maar dat laatste is natuurlijk als Mol of als Kandidaat makkelijk in te vullen waarom je dat zou doen.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #32 Gepost op: 8-09-2020, 00:40:02 »
Kijk de aflevering nog eens terug en valt nu op dat Horace degene is met camera in de handen bij de spiegelopdracht. Terwijl Patrick zegt "Ik sta niet goed, maar ik wordt daar weggegooid", zegt Nikkie dat we eerst een foto moeten maken (ook verdacht), waarop Horace zegt: "We maken gewoon sowieso nu een foto."
En daarmee is de opdracht mislukt..
Wel apart dat hij besluit de foto te maken, terwijl hij weet dat de opdracht mislukt is als ook maar twee personen verkeerd staan.
 

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #33 Gepost op: 8-09-2020, 09:13:08 »
Kijk de aflevering nog eens terug en valt nu op dat Horace degene is met camera in de handen bij de spiegelopdracht. Terwijl Patrick zegt "Ik sta niet goed, maar ik wordt daar weggegooid", zegt Nikkie dat we eerst een foto moeten maken (ook verdacht), waarop Horace zegt: "We maken gewoon sowieso nu een foto."
En daarmee is de opdracht mislukt..
Wel apart dat hij besluit de foto te maken, terwijl hij weet dat de opdracht mislukt is als ook maar twee personen verkeerd staan.
Hadden ze nog tijd over?
Met zijn trouwe hondenogen is hij wel de ideale molskandidaat.
« Laatst bewerkt op: 8-09-2020, 09:19:46 door Run »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #34 Gepost op: 8-09-2020, 13:00:17 »
n.a.v. het 1e extra beeldmateriaal is Horace weer terug op m'n radar.

Ja.. je zou 'm al kunnen strepen vanwege onmols gedrag. Dat pakken van dat geld vooral ...info die ie vervolgens niet wil delen met Ron.

Dat lijkt erg kandidaats. Maar was het pakken van dat geld dat eigenlijk wel? Nee toch. Welke kandidaat gaat in afl. 1 een "random" bakje pakken als er ook nog een joker ligt? Als je een mollenstreek vermoedt loop je door tot het een-na-laatste bakje in de rij en pak je die joker.

Maar nee, Horace gaat als enige van de 10 voor een willekeurig(!) bakje, terwijl de inhoud van alle bakjes bij hem bekend is en een mollenstreek alleen voor de hand ligt bij het laatste bakje, net na het laatste dilemma.

Dubbel raar voor een sluwe kandidaat.

Ook ff de interactie op de slaapkamers teruggekeken na opdracht 1.3. Horace vond ik daar het minst kandidaats reageren. :-\\
« Laatst bewerkt op: 8-09-2020, 13:02:22 door Amethyst »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #35 Gepost op: 8-09-2020, 13:12:32 »
Misschien is er wel een verband tussen deze vreemde actie van Horace om €250 te pakken en deze niet in te leveren en het aanwijzen van de penningmeester door Rik.
Stel even dat Horace de Mol is en er iets gepland is met dit geld om bijvoorbeeld het onwaarschijnlijk te doen lijken dat Horace de Mol is. Wellicht is hiervoor nodig dat Horace niet de penningmeester is. De enige manier om hier zeker van te zijn is dat Rik de penningmeester aanwijst.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #36 Gepost op: 8-09-2020, 13:19:53 »
Iets wat mij ook opvalt is Horace zijn lichaamstaal wanneer Patrick twee mensen moet kiezen voor de inzet positie. Horace gaat gelijk omhoog kijken en oogcontact vermijden, wat je vaak doet als je niet gekozen wilt worden. Het valt wel voor zowel een mol als kandidaat uit te leggen, want als kandidaat kan je niet afgezonderd willen worden en als mol kan je een beter plan hebben bedacht om te mollen voor de andere positie (in Horace zijn geval zeker, gezien hij de valse namen voor lijkt te stellen). Maar ik vond het wel opvallend! ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #37 Gepost op: 8-09-2020, 13:21:02 »
Misschien is er wel een verband tussen deze vreemde actie van Horace om €250 te pakken en deze niet in te leveren en het aanwijzen van de penningmeester door Rik.
Stel even dat Horace de Mol is en er iets gepland is met dit geld om bijvoorbeeld het onwaarschijnlijk te doen lijken dat Horace de Mol is. Wellicht is hiervoor nodig dat Horace niet de penningmeester is. De enige manier om hier zeker van te zijn is dat Rik de penningmeester aanwijst.
Vandaar dat Rik nog even checkt of iedereen tevreden is met de huidige penningmeester, zodat niet opeens Horace gekozen gaat worden als penningmeester?  8)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #38 Gepost op: 8-09-2020, 13:50:13 »
Rik: Hebben jullie al een penningmeester?
Patrick: Ja, ik.
Rik: Had ik toch een fijn gevoel voor deze ochtend!

Kijk nu even naar die brede grijns op het gezicht van Horace!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #39 Gepost op: 8-09-2020, 18:46:46 »
Ik kijk de aflevering nog eens opnieuw zonder geluid - veel prettiger - en zie dat Horace in een zwarte auto rijdt. Molauto!
« Laatst bewerkt op: 8-09-2020, 18:58:17 door Run »