Auteur Topic: [Kandidaat] Horace Cohen  (gelezen 29894 keer)

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #80 Gepost op: 13-09-2020, 09:44:42 »
Ik blijf ook bij Horace. ::jaja::

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #81 Gepost op: 13-09-2020, 09:55:49 »
Opdracht 2.3 heeft me aan het twijfelen gebracht. Wat Lo zegt ...niet typisch Mol gedrag. Maar het past ook niet bij een slimme kandidaat, dus mja. Voor de rest vond ik Horace weer heel mols.

Offline Neintje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #82 Gepost op: 13-09-2020, 11:27:34 »
Vanuit de Horace-tunnel de volgende theorie:

Aflevering 1: Horace pakt geld. Misschien doet hij dit 'om niet verdacht te lijken', maar bedenkt hij zich dat een kandidaat geen geld, maar een joker of 'vrijstelling' gepakt zou hebben. Foutje bedankt.

Aflevering 2: Horace stopt zijn 250 euro in de kist terwijl hij (lang) alleen in het parcours is. 250-euro-probleem opgelost. Bovendien wordt hij als held onthaald door de rest van de groep.

Vanuit het Horace is de mol niet perspectief:
Aflevering 1, Horace pakt geld en wil dit niet met de groep delen. Waarschijnlijk omdat hij denkt dat hij daardoor wordt afgestreept als mol. (Ik vind dit vreemd omdat ik het juist verdacht zou vinden als een 'kandidaat' 250 euro kiest in plaats van een joker. Het is in mijn ogen raar om voor zo'n kleine prijs het belang van de groep boven dat van jezelf te zetten.)

Aflevering 2: Horace blijkt wederom een fanatieke pot-spekker. (Maar in dat geval is het nog vreemder dat hij zich in aflevering 1 'schaamt' omdat hij geld gepakt had.)

Conclusie: Horace' gedrag rond het pakken van geld is vreemd als Horace de mol is, maar nóg vreemder als hij niet de mol is. Met andere woorden vind ik het aannemelijker dat hij wel de mol is, dan dat hij dat niet is.  ::jaja::

« Laatst bewerkt op: 13-09-2020, 11:30:42 door Neintje »

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #83 Gepost op: 13-09-2020, 11:40:45 »
We hebben hem maar één keer het geld echt in de kist zien stoppen.
De tweede keer had hij wel biljetten in zijn hand en het leek alsof hij deze in de kist deed maar er zat een knip in de montage. Hij kan het geld weggegooid hebben en daarmee ook de 250 euro die hij nog had. Die heeft hij vast niet in de kist gestopt. Er was ook door anderen geld in de kist gestopt en zoveel biljetten kwamen er niet uit.....

Of hij doet hetzelfde als Merel en er komt nog een wisseltruc....

Offline Neintje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #84 Gepost op: 13-09-2020, 11:55:31 »
We hebben hem maar één keer het geld echt in de kist zien stoppen.
De tweede keer had hij wel biljetten in zijn hand en het leek alsof hij deze in de kist deed maar er zat een knip in de montage. Hij kan het geld weggegooid hebben en daarmee ook de 250 euro die hij nog had. Die heeft hij vast niet in de kist gestopt. Er was ook door anderen geld in de kist gestopt en zoveel biljetten kwamen er niet uit.....

Of hij doet hetzelfde als Merel en er komt nog een wisseltruc....

Hij doet sowieso twee biljetten in de kist. De eerste keer zegt hij dat het 50 euro is. De tweede keer heeft hij 3 biljetten in zijn hand waarvan we zien dat hij de eerste erin stopt en aanstalten maakt om de andere er ook in te doen (maar dan wordt er inderdaad geknipt.)

Maar 250 euro is bij nader inzien wel erg veel geld om in de kist te doen. Misschien heeft hij het inderdaad tijdens deze opdracht (of daarvoor al) weggegooid, maar ik hoop dan toch dat de wisseltruc nog komt  ::tandpastasmiley::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #85 Gepost op: 13-09-2020, 12:09:07 »
Ik vond het ook vreemd dat hij doodleuk zei dat in de ándere groep gemold was zonder enig argument daarbij.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #86 Gepost op: 13-09-2020, 12:35:22 »
Halloooo ::vergroot::



(Screenshots van YVOTJUHHH :-*)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #87 Gepost op: 13-09-2020, 12:41:35 »
Nog niet genoemd: bij een biecht zei hij blij te zijn met dít, de joker en toen hield hij hem omhoog, recht in de camera naast zijn gezicht, de joker met het mollogo!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #88 Gepost op: 13-09-2020, 12:42:09 »
Ja tegelijk.. dat maakt je wel weer een mol die totaal vergeet wat zijn rol is

Ik postte die foto's meer nog in reactie op wat je daarvoor schreef: ''t kan mijn tunnel wezen, maar ik heb hem [Horace] nog geen moment gezien als de kandidaat die enorm enthousiast is zich weer in dit avontuur te mogen storten. Kan zijn karakter zijn maar... hmm"

Je zou denken dat een kandidaat blij zou zijn met een verdubbeling van de pot, op dat moment. Maar is zo hoor, als hij de mol is dan had hier wel wat meer toneelspel gemogen. Op het laatst komt Patrick bij hem staan en grijnst Horace wel en slaat hem op de schouder. Maar hij kijkt eerst een heel lange tijd afwezig en star.

En bedankt D*N! Lijkt inderdaad het bewijs dat Horace het mingeld in de kist stopte.
« Laatst bewerkt op: 13-09-2020, 12:45:43 door Nat007 »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #89 Gepost op: 13-09-2020, 12:45:56 »
In die lasergame is het gewoon 1 groot geroof van geld geweest, een Merel actie. Heel veel moet daar vernietigd zijn, en mingeld ingebracht. Wordt misschien wel zijn beste molactie genoemd straks. Maar dat staat allemaal los van die 250. Daar 'hoeft' nog helemaal niets mee.

Aflevering 1: Horace pakt geld. Misschien doet hij dit 'om niet verdacht te lijken', maar bedenkt hij zich dat een kandidaat geen geld, maar een joker of 'vrijstelling' gepakt zou hebben. Foutje bedankt.

Aflevering 2: Horace stopt zijn 250 euro in de kist
Nee joh. Het is wat ik een verzekeringspremie noemde. Hij bedenkt zich niks op dat moment. Je bent mol, je doet dit met ruim voorbedachte rade. Hij voert een actie uit, ook nog eens heel raar, door niet eens in bakje 4 en 5 te kijken.

Vergeet niet dat Rik kenbaar heeft gemaakt dat er geld gepakt is. De kandidaten weten dat dit speelt.

Dus.

Als op een gegeven moment hem het water naar de lippen staat, iedereen verdenkt hem, gaat hij met die 250 zand in de molen strooien. Verwarring stichten. Held spelen. "Kijk eens jongens, zorg ik toch maar mooi voor 250 extra in de pot!"

Blijft hij geheel onverdacht dan is dat niet nodig en neemt hij het biljet gewoon mee naar huis. Kunnen wij er straks op bieden bij de veiling :)!

Enne...... dat hij de 250 pakt is op zich al een aanwijzing dat hij de mol is. Productieassistent speelt het spel helemaal uit; de rest gaat alleen voor bak 4 en 5. Da's niet leuk voor de productie.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #90 Gepost op: 13-09-2020, 12:52:26 »
In die lasergame is het gewoon 1 groot geroof van geld geweest, een Merel actie. Heel veel moet daar vernietigd zijn, en mingeld ingebracht. Wordt misschien wel zijn beste molactie genoemd straks. Maar dat staat allemaal los van die 250. Daar 'hoeft' nog helemaal niets mee.
Nee joh. Het is wat ik een verzekeringspremie noemde. Hij bedenkt zich niks op dat moment. Je bent mol, je doet dit met ruim voorbedachte rade. Hij voert een actie uit, ook nog eens heel raar, door niet eens in bakje 4 en 5 te kijken.


Misschien keek hij niet in bakje 4 en 5 omdat als je niet kijkt, je óók niet hoeft te acteren.

Het viel me verder nog op bij laatste aflevering toen Rik na de stenenopdracht vroeg of het zwaar was geweest, hij het helemaal niet zwaar had gevonden. Mol was natuurlijk hartstikke tevreden met het resultaat, dat het een beetje zwaar was geweest, was ie allang vergeten.
« Laatst bewerkt op: 13-09-2020, 12:55:53 door Run »

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #91 Gepost op: 13-09-2020, 14:57:26 »
Hmm, het feit dat Horace blijkbaar geen bondje wilde aangaan met Tygo, vind ik eigenlijk niet zo voor Horace als Mol pleiten. Het lijkt me dat je als Mol juist graag een alliantie aangaat, om zo nauwer bij het spel betrokken te zijn. Horace zou als Mol ook mooi vertrouwen kunnen winnen bij zijn bondgenoot door tête-à-tête te vertellen dat hij als kandidaat geld had gepakt in het kasteel van Poppi, maar dit niet wilde inleveren omdat dan zijn Molpotentie zou afnemen.

Aan de andere kant, misschien was de angst bij Horace gewoon groter dat hij als Mol zijn mond voorbij zou praten tegenover zijn bondgenoot en wilde hij daarom geen verbond sluiten. Ik houd het erop dat ik het gedrag van Horace nog steeds moeilijk kan peilen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #92 Gepost op: 13-09-2020, 16:12:29 »
Ik streep altijd subiet kandidaten die bondjes aangaan. De mol wil dat niet, die wil fair spelen. OK, het initiatief ging van Tygo en anderen uit, en dan moet je soms als mol. Maar zelfs dan houdt Horace zich clean. Ik vind dat de ultieme mol houding. Heel eerlijk. brengt hem wel in gevaar. maar hij heeft nog zijn verzekering, de 250, haha.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #93 Gepost op: 13-09-2020, 16:16:54 »
Ik denk dat dat van de persoonlijkheid van de mol afhangt, de een gaat juist bondjes aan, de ander niet. Ik kan het me niet precies meer herinneren maar was Jan bijvoorbeeld niet een mol die juist vroeg al veel bondjes had?

Ik vind het in ieder geval niet kandidaats om een bondje af te slaan. Het is volgens mij vooral in zo’n vroege fase erg handig om connecties te maken.
« Laatst bewerkt op: 13-09-2020, 16:18:56 door Mollenmania »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #94 Gepost op: 13-09-2020, 16:22:20 »
Jan en Tygo vind ik wel dezelfde personalia, daarom keek ik ook goed die eerste aflevering of ik afwijkend gedrag bij Tygo zag. Ik dacht dat te bespeuren. Maar in aflevering 2 was hij weer als vanouds, ijverig met bondjes zoeken.

Jan was wel allemansvriend, zelfs tot in de finale wist hij zijn vriendin Olcay nog om de tuin te leiden. Dat maakt hem ook mijn uitzondering en beste mol ooit in de lijstjes. Zo knap. Zo vurig hoopte ik nu dus ook Tygo. Maar Jan vond een fijne balans en dat zie ik niet bij Tygo. Op het eind wist ik Jan wel te vinden als mol, tegen mijn potloodstrepen in.

En Horace is gewoon gelijk de andere 19 mollen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #95 Gepost op: 13-09-2020, 16:33:26 »
Jan en Tygo vind ik wel dezelfde personalia, daarom keek ik ook goed die eerste aflevering of ik afwijkend gedrag bij Tygo zag. Ik dacht dat te bespeuren. Maar in aflevering 2 was hij weer als vanouds, ijverig met bondjes zoeken.

Dit dacht ik ook te zien! Ik heb al mijn punten op Tygo gezet na aflevering 1. Maar nu is hij inderdaad weer als vanouds, te veel een spring in het veld. Te onstuimig zoals je op de brug met Peggy zag.

Jan was wel allemansvriend, zelfs tot in de finale wist hij zijn vriendin Olcay nog om de tuin te leiden. Dat maakt hem ook mijn uitzondering en beste mol ooit in de lijstjes. Zo knap. Zo vurig hoopte ik nu dus ook Tygo. Maar Jan vond een fijne balans en dat zie ik niet bij Tygo. Op het eind wist ik Jan wel te vinden als mol, tegen mijn potloodstrepen in.

En Horace is gewoon gelijk de andere 19 mollen.

Aah duidelijk. Ja dan snap ik je redenatie. Ik denk ook dat er meer mollen zullen zijn die liever geen bondje aangaan dan mollen die die play aan kunnen.

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #96 Gepost op: 14-09-2020, 22:38:27 »
Nee die joker viel (en lag later op de kist, geen of ie toevallig daar op viel).

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #97 Gepost op: 17-09-2020, 22:28:30 »
Halloooo ::vergroot::



(Screenshots van YVOTJUHHH :-*)
De 100 lijkt geblurd op het eerste beeld. Het andere geld zag er niet zo uit?

Offline Denils

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #98 Gepost op: 18-09-2020, 13:32:12 »
Moet t toch even kwijt als reactie op de foto's...

Biljet bij Horace is het +50 biljet met Tina, Rob en Claes erop.
Biljet in handen van Rick is de -100 die Nadja per ongeluk/express heeft gepakt in haar ronde. Ze zegt nog: ik heb... geld? En ze kijkt heel zelfbewust van haar mol actie bij het bekend maken van de inhoud van de kist.

Ik zit ook graag in de Horace tunnel, maar niet op basis van deze foto's  ;)

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #99 Gepost op: 19-09-2020, 21:37:07 »
Helaas Horace  :(
Kan eventueel nog terugkomen vanwege de vreemde montage, maar door zijn rode scherm iig duidelijk dat hij niet de mol is