Auteur Topic: [Kandidaat] Horace Cohen  (gelezen 29853 keer)

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #40 Gepost op: 10-09-2020, 15:29:52 »
Vandaar dat Rik nog even checkt of iedereen tevreden is met de huidige penningmeester, zodat niet opeens Horace gekozen gaat worden als penningmeester?  8)

Waarom zou het slecht zijn voor die opdracht als de Mol penningmeester is? Dan kan je er toch als penningmeester voor zorgen dat je niet in het gokduo maar in de grotere groep terecht komt?

Offline Grover

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #41 Gepost op: 11-09-2020, 08:31:21 »

Hij was echter ook de enige die het idee had om te bellen. Een mol zou juist het telefoonnummer op het bord laten voor wat het was, zoals de andere rijders dat allemaal deden.


Ik vond dit juist verdacht! Ik heb het gevoel dat in het verleden de productie de mol al een aantal keer heeft ingezet om een nieuw element in te brengen óf een belangrijk deel van de opdracht uit te leggen.

Voorbeelden: Susan Visser en de zwarte vrijstelling en Jan Versteegh 'Waar in Kiev zijn jullie precies?'

De kandidaten die gedropt waren in het dorpje stonden eigenlijk alleen maar een beetje te keuvelen met elkaar. Ze waren aan het wachten op een telefoontje. Niemand van de kandidaten in de auto leek door te hebben dat ze moesten bellen. Als de productie wilde dat deze opdracht enigszins zou slagen (de spiegels compleet op de stellage), moest de mol ze op het goede spoor zetten. Horace kan wel vertellen dat het om spiegelbeelden gaat en zodra de andere kandidaten genoeg wisten, valt de verbinding weg. Erg toevallig.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #42 Gepost op: 11-09-2020, 12:00:25 »
Ik vond dit juist verdacht! Ik heb het gevoel dat in het verleden de productie de mol al een aantal keer heeft ingezet om een nieuw element in te brengen óf een belangrijk deel van de opdracht uit te leggen.

Voorbeelden: Susan Visser en de zwarte vrijstelling en Jan Versteegh 'Waar in Kiev zijn jullie precies?'

De kandidaten die gedropt waren in het dorpje stonden eigenlijk alleen maar een beetje te keuvelen met elkaar. Ze waren aan het wachten op een telefoontje. Niemand van de kandidaten in de auto leek door te hebben dat ze moesten bellen. Als de productie wilde dat deze opdracht enigszins zou slagen (de spiegels compleet op de stellage), moest de mol ze op het goede spoor zetten. Horace kan wel vertellen dat het om spiegelbeelden gaat en zodra de andere kandidaten genoeg wisten, valt de verbinding weg. Erg toevallig.
Helemaal mee eens. We zien hiervoor Patrick duidelijk zeggen dat ze geen idee hadden wat ze moesten doen met de telefoon en gingen wachten totdat iemand hun ging bellen. Dat kon inderdaad ook niet anders want zij hadden geen nummers van de andere kandidaten neem ik aan. De nummers stonden in spiegelbeeld op de borden.
Voeg hierbij dat Horace er prat op gaat dat hij met Ellie 3 spiegels gevonden had en de anderen minder.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #43 Gepost op: 11-09-2020, 12:08:04 »
Ik vond dit juist verdacht! Ik heb het gevoel dat in het verleden de productie de mol al een aantal keer heeft ingezet om een nieuw element in te brengen óf een belangrijk deel van de opdracht uit te leggen.

Voorbeelden: Susan Visser en de zwarte vrijstelling en Jan Versteegh 'Waar in Kiev zijn jullie precies?'

De kandidaten die gedropt waren in het dorpje stonden eigenlijk alleen maar een beetje te keuvelen met elkaar. Ze waren aan het wachten op een telefoontje. Niemand van de kandidaten in de auto leek door te hebben dat ze moesten bellen. Als de productie wilde dat deze opdracht enigszins zou slagen (de spiegels compleet op de stellage), moest de mol ze op het goede spoor zetten. Horace kan wel vertellen dat het om spiegelbeelden gaat en zodra de andere kandidaten genoeg wisten, valt de verbinding weg. Erg toevallig.

De mol heeft als doel om te zorgen dat de opdracht mislukt, ik denk niet dat om productieredenen Horace de kandidaten helpt. Dat zou hooguit zijn om vertrouwen te wekken.

Met Jan deel ik je gevoel, maar het noemen van Kiev hielp de kandidaten niet in hun opdrachten. Het was vooral mooi voor het filmische moment op tv. Susan en de zwarte vrijstelling staat me even niet bij, maar ik ben überhaupt geen fan van haar als Mol.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #44 Gepost op: 11-09-2020, 13:23:19 »

 Susan en de zwarte vrijstelling staat me even niet bij, maar ik ben überhaupt geen fan van haar als Mol.

Susan heeft de ZV ook nooit gehad. Sofie vond hem in aflevering 2 en Tygo in aflevering 4.

Susan vond wel een vrijstelling die ze niet inzette in aflevering 2 (mogelijk om te tonen dat dit nu een tactiek is)
klaar voor de strijd

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #45 Gepost op: 11-09-2020, 18:54:13 »
De mol heeft als doel om te zorgen dat de opdracht mislukt, ik denk niet dat om productieredenen Horace de kandidaten helpt. Dat zou hooguit zijn om vertrouwen te wekken.

Met Jan deel ik je gevoel, maar het noemen van Kiev hielp de kandidaten niet in hun opdrachten. Het was vooral mooi voor het filmische moment op tv. Susan en de zwarte vrijstelling staat me even niet bij, maar ik ben überhaupt geen fan van haar als Mol.

De mol helpt een opdracht wel vaker op gang als dat nodig is. Een ander voorbeeld is Thomas in de eerste aflevering in Oregon. De kandidaten konden in een bos vier enveloppen met een helikopter  vinden. De vier kandidaten  met een enveloppe vlogen met een helikopter  naar Portland de anderen reisden met een auto. De helikoptergroep moest op zoek naar vrijstellingen de andere naar geld. Thomas (natuurlijk in de helicoptergroep) had er overduidelijk.de hand in dat de vrijstellingen gevonden werden. Deze  vrijstellingen moesten gevonden worden anders kon het 2e deel van de opdracht in de  bioscoop niet gespeeld worden.

Ik denk dat in de eerste opdracht van deze jubileumeditie de spiegels gevonden mochten worden. Leuk al die quotes bij elkaar op beeld en leuk voor de kandidaten. Misschien komen die quotes nog terug deze serie.
Het 2e deel van de opdracht moest wel gemold worden uiteraard.
Ik vind het dan ook veel interessanter wat daar gebeurde.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #46 Gepost op: 11-09-2020, 18:57:04 »
De mol heeft als doel om te zorgen dat de opdracht mislukt, ik denk niet dat om productieredenen Horace de kandidaten helpt. Dat zou hooguit zijn om vertrouwen te wekken.

Met Jan deel ik je gevoel, maar het noemen van Kiev hielp de kandidaten niet in hun opdrachten. Het was vooral mooi voor het filmische moment op tv. Susan en de zwarte vrijstelling staat me even niet bij, maar ik ben überhaupt geen fan van haar als Mol.

Je zegt het eigenlijk zelf al een beetje: dit is tv. Een eerste opdracht die heel erg de mist in gaat, waarbij de groep eigenlijk de opdracht niet uitvoert, lijkt me niet wenselijk vanuit het oogpunt van de makers. Zeker omdat ze iets met die spreuken willen doen. Beetje bijsturen zou ik juist wel verwachten. Maar ik denk dat - mocht Horace de Mol zijn - het van te voren dan sowieso de bedoeling was dat Horace zou bellen, los van of ze bij de productie zenuwachtig aan het worden zijn voor een mislukte opdracht.
Met die klok wordt weer de suggestie gewekt dat het allemaal erg nipt is, dat zal dan wel weer meevallen. Vraag is of er dan voldoende tijd was om te zoeken mocht er helemaal niet gebeld zijn - vast ook wel.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #47 Gepost op: 11-09-2020, 21:58:33 »
Eerlijk gezegd staat Horace laag op mijn verdachtenlijstje. Je wil in de opdracht met de spiegels flink mollen, maar dat gaat niet als alle kandidaten al vantevoren weten welke spiegel van jou is. Ik denk dat als Horace de mol was, dat hij een andere quote had mogen gebruiken.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #48 Gepost op: 11-09-2020, 23:56:13 »
De mol helpt een opdracht wel vaker op gang als dat nodig is. Een ander voorbeeld is Thomas in de eerste aflevering in Oregon. De kandidaten konden in een bos vier enveloppen met een helikopter  vinden. De vier kandidaten  met een enveloppe vlogen met een helikopter  naar Portland de anderen reisden met een auto. De helikoptergroep moest op zoek naar vrijstellingen de andere naar geld. Thomas (natuurlijk in de helicoptergroep) had er overduidelijk.de hand in dat de vrijstellingen gevonden werden. Deze  vrijstellingen moesten gevonden worden anders kon het 2e deel van de opdracht in de  bioscoop niet gespeeld worden.

Op zich heb je daarin een punt, hoewel er zoals je zegt bij Thomas slechts vrijstellingen (geen geldbedragen) op het spel stonden. Dan kan de Mol uiteraard helpen.

Het vinden van de spiegels was dusdanig logisch dat daar geen productieMol-aanwijzing voor nodig was, zonder het belletje van Horace was de uitkomst van de opdracht vrijwel identiek geweest.

Overigens zou je vanuit de productieMol theorie ook Jeroen (vindt eerste spiegel), Patrick (noemt stellage) of Ellie (vindt met Horace veel spiegels) aan kunnen wijzen.

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #49 Gepost op: 12-09-2020, 11:05:02 »
Of het belletje van Horace ze verder geholpen heeft weten we niet. Een gesprek over zijn informatie kan uit de montage gelaten zijn. Nikkie vertelde de clue in een biecht maar we weten niet hoe de groep tot deze conclusie kwam. Wel noemde ze dat wat Horace voorgelezen had over dat ze op zoek moesten naar zichzelf....... Hieruit lijkt het me logisch dat de info van Horace besproken is en dat de opdracht op dat moment pas duidelijk was voor de kandidaten in het dorp. Ze  waren nog niet erg voortvarend geweest gezien de opmerking van Ellie dat deze groep al een uur in het dorp was en nog maar 2 spiegels gevonden had. Pas toen de hele groep compleet was werden de groepjes gevormd om de andere spiegels te zoeken.

De bijdrage van Patrick voor het slagen van de opdracht was ook aanzienlijk idd. Behalve het noemen van de stellage vond Patrick ook 3 spiegels en hij ontdekte dat het quotes waren op de spiegel.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #50 Gepost op: 12-09-2020, 11:23:20 »
Citaat
Ik denk dat in de eerste opdracht van deze jubileumeditie de spiegels gevonden mochten worden. Leuk al die quotes bij elkaar op beeld en leuk voor de kandidaten. Misschien komen die quotes nog terug deze serie.
Het 2e deel van de opdracht moest wel gemold worden uiteraard.
Ik vind het dan ook veel interessanter wat daar gebeurde.

Met die redenering wordt het vinden van spiegels min of meer mols en is het afgebroken telefoontje van Horace weer onmols, net als het feit dat hij pas later aankomt.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #51 Gepost op: 12-09-2020, 12:25:19 »
Horace is een beetje het hoofdpijndossier: het is op geen enkele manier logisch om at random iets te pakken ::rofl::. De mol gaat eerder met de grote groep mee, of pakt een joker zodat je minder voor de camera hoeft te acteren.
Ik vind Horace naar aanleiding van deze openingsaflevering het minst verdacht, maar misschien verandert dat nog.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #52 Gepost op: 12-09-2020, 16:46:32 »
Horace is de enige die níét in het laatste bakje kijkt. Als kandidaat is dat erg vreemd, want je gaat toch sowieso kijken of de vrijstelling er nog in ligt?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #53 Gepost op: 12-09-2020, 18:37:59 »
Vind inmiddels het geld pakken en niet in andere bakjes kijken toch onmols. Hij pakt willekeurig en wil niet in de andere bakjes kijken om te zien wat hij heeft gemist. Denk dat hij in de spanning het idee had opgevat dat de mol achter zijn rug om de hele kamer heeft verbouwd  ::rofl::

Het geld levert hij wellicht niet in omdat het hem erg kandidaats zou maken en dat wil geen kandidaat toch in de eerste aflevering?

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #54 Gepost op: 12-09-2020, 22:23:00 »
Die €250 die hij in het kasteel pakte zit volgens mij nog steeds niet in de pot.
Ik denk dat hij dat in een verstandsverbijstering heeft gepakt en houdt het mogelijk bij zich om ervoor te zorgen dat hij niet weggestreept wordt door de rest.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #55 Gepost op: 12-09-2020, 22:27:09 »
Ik heb een aantal interviews e.d. met Horace bekeken deze week, en hoe hij zich gedroeg met vragenvuur was niet overeenkomend met zijn enorme snelle, creatieve geest, ik geloof er niks van dat hij nergens op kon komen. Hij doet zich veel dommer voor dan hij is. Waarom? Want het hoefde niet met deze opdracht, maar hij hoefde ook het geld niet te pakken in afl. 1. Ik denk dat hij zich dommer wil voordoen om niet verdacht te raken. Niemand kent hem goed, dus het kan. Behalve Tygo, want die heeft samen met hem in een film gespeeld. Die verdenkt hem dan ook.
« Laatst bewerkt op: 12-09-2020, 22:30:18 door Run »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #56 Gepost op: 12-09-2020, 22:29:56 »
Ik heb een aantal interviews e.d. met Horace bekeken deze week, en hoe hij zich gedroeg met vragenvuur was niet overeenkomend met zijn enorme snelle, creatieve geest, ik geloof er niks van dat hij nergens op kon komen.

En wat zou t doel dan zijn als mol? Het ging om de ZV en Patrick mocht geld of niet kiezen.

Dus wat is het doel van de mol hier om t slecht te doen? En zo opzichtig ook nog eens .. voor niks 🤷🏼‍♀️

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #57 Gepost op: 12-09-2020, 22:31:07 »

En wat zou t doel dan zijn als mol? Het ging om de ZV en Patrick mocht geld of niet kiezen.

Dus wat is het doel van de mol hier om t slecht te doen? En zo opzichtig ook nog eens .. voor niks 🤷🏼‍♀️
Wat ik zei, om dommer over te komen. Hij is namelijk razendslim. Kijk maar eens naar wat interviews op Youtube.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #58 Gepost op: 12-09-2020, 22:34:25 »
Wat ik zei, om dommer over te komen. Hij is namelijk razendslim. Kijk maar eens naar wat interviews op Youtube.

Ik geloofde er ook niks van dat de creatieve Horace niet op meer vragen kon komen. Maar ik denk niet dat het hier om de Mol gaat die zich dommer wil voordoen, maar om een kandidaat die zichzelf verdacht wil maken (ook al had het geen invloed op de pot, maar dat wist hij als kandidaat niet).

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #59 Gepost op: 12-09-2020, 22:38:06 »
Ik geloofde er ook niks van dat de creatieve Horace niet op meer vragen kon komen. Maar ik denk niet dat het hier om de Mol gaat die zich dommer wil voordoen, maar om een kandidaat die zichzelf verdacht wil maken (ook al had het geen invloed op de pot, maar dat wist hij als kandidaat niet).

Ja dat idd.. hij probeert verdacht te doen