Auteur Topic: [Kandidaat] Horace Cohen  (gelezen 29847 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #60 Gepost op: 12-09-2020, 22:39:28 »
Ik geloofde er ook niks van dat de creatieve Horace niet op meer vragen kon komen. Maar ik denk niet dat het hier om de Mol gaat die zich dommer wil voordoen, maar om een kandidaat die zichzelf verdacht wil maken (ook al had het geen invloed op de pot, maar dat wist hij als kandidaat niet).
Was ook mijn eerste gedachte, maar is inderdaad op beide manieren uit te leggen.

Nog steeds een raar verhaal van zijn geld. Neig ook daar naar kandidatenactie maar kan ook weer allebei. Weet het dus niet goed met Horace en hij is voor mij daarom nog steeds geen topverdachte, blijft fijn in de middenmoot.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #61 Gepost op: 12-09-2020, 22:45:09 »
Was ook mijn eerste gedachte, maar is inderdaad op beide manieren uit te leggen.

Nog steeds een raar verhaal van zijn geld. Neig ook daar naar kandidatenactie maar kan ook weer allebei. Weet het dus niet goed met Horace en hij is voor mij daarom nog steeds geen topverdachte, blijft fijn in de middenmoot.

Voorafgaand aan de opdracht is reeds gezegd dat de opdracht om een zwarte vrijstelling ging. Die zou Horace ook moeten willen, aangezien hij een joker op zak heeft en die zou willen beschermen. Daarom snap ik zijn blackout als kandidaat niet, en ook als Mol wil je toch niet op zo’n manier opvallen?

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #62 Gepost op: 12-09-2020, 22:47:34 »
Je kunt toch oprecht een black out hebben als kandidaat. Ik zie niet wat hier zo raar aan is, dat is in meerdere seizoenen vaak genoeg gebeurt op allerlei manieren.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #63 Gepost op: 12-09-2020, 22:47:54 »
Heeft de mol dit seizoen niet van zichzelf gezegd: Hou je van de domme?

Je kunt toch oprecht een black out hebben als kandidaat. Ik zie niet wat hier zo raar aan is, dat is in meerdere seizoenen vaak genoeg gebeurt op allerlei manieren.
Hij is in het echt heel adrem, dit was echt een enorm gestuntel, niet kloppend met zijn karakter.
« Laatst bewerkt op: 12-09-2020, 22:50:00 door Run »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #64 Gepost op: 12-09-2020, 23:09:08 »
Ik geloofde er ook niks van dat de creatieve Horace niet op meer vragen kon komen. Maar ik denk niet dat het hier om de Mol gaat die zich dommer wil voordoen, maar om een kandidaat die zichzelf verdacht wil maken (ook al had het geen invloed op de pot, maar dat wist hij als kandidaat niet).
Maar hij verspeelt hiermee ook de macht over de zwarte vrijstelling, wat voor hem met zijn joker extra belangrijk moet zijn. Raar moment om te nepmollen dus.

Maar Horace kan ook gewoon slecht geslapen hebben of zo, hij zat ook al drie uur voor Ron aan het ontbijt natuurlijk ;)
...óf niet!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #65 Gepost op: 12-09-2020, 23:10:30 »
Maar hij verspeelt hiermee ook de macht over de zwarte vrijstelling, wat voor hem met zijn joker extra belangrijk moet zijn. Raar moment om te nepmollen dus.

Maar Horace kan ook gewoon slecht geslapen hebben of zo, hij zat ook al drie uur voor Ron aan het ontbijt natuurlijk ;)

::rofl::

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #66 Gepost op: 12-09-2020, 23:44:44 »
Horace kan uitstekend improviseren.
Dit was gespeeld. Of dat een molactie was of niet laat ik in het midden.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #67 Gepost op: 12-09-2020, 23:51:34 »
Ja, vind ik ook. Als kandidaat met joker had hij belang bij de ZV. Als kandidaat kon hij de twist niet weten.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #68 Gepost op: 13-09-2020, 00:02:11 »
Horace kan uitstekend improviseren.
Dit was gespeeld. Of dat een molactie was of niet laat ik in het midden.

Improviseren is iets anders dan vragen stellen, met in het achterhoofd dat Nikkie die moet kunnen beantwoorden. Hoewel ik het met je eens ben dat ‘de president van Italië’ dan niet de beste vraag is  ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #69 Gepost op: 13-09-2020, 00:39:07 »
Ik voel het allemaal (ook die verdwenen 250 uit de bakjes) als het typische vreemde rare gedrag van een mol. Zoals Jon dat vaak vertoonde, Margriet ook met haar ZV, ach ik kan er zoveel noemen.

Als mol weet je dat het toch geen klap uitmaakt want de penningmeester met zijn joker gaat toch niet voor de ZV. Als kandidaat spelende mol zou je er dan toch voor moeten gaan, je best doen. Doet ie niet. Maar misschien wilde hij zich gewoon niet in de kijker spelen als een slimme speler, wilde hij verward en middelmatig overkomen. Grijs, onzichtbaar. Als winnaar van een spel val je op in een grote groep. Alles liever dan dat, zal hij als mol kunnen denken.

Op 30 seconden:
Het filmpje van Horace van dit jaar:


"om iedereen niet te laten begrijpen waar ik mee bezig ben"  ::pinokkio:: ::pinokkio:: ::pinokkio:: ::pinokkio:: ::pinokkio:: ::pinokkio::
« Laatst bewerkt op: 13-09-2020, 08:53:31 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #70 Gepost op: 13-09-2020, 01:12:02 »
Blijf bij Horace als mol, ook na afl 2.

Horace is weer eens super fanatiek ogenschijnlijk tijdens de lasergame opdracht, maar sleept de kist ook ver vooruit, waardoor het lastig is voor deelnemers na hem om geld of jokers erin veilig te stellen. Pakt geld (waaronder het mingeld, ben ik van overtuigd) en roept dit duidelijk naar de andere deelnemers (wat is 'ie goed bezig he?) maar je ziet hem vervolgens niet al die biljetten daadwerkelijk in die kist stoppen. Het geld dat hij de vorige aflevering uit het (omdraai)kistje haalde is volgens mij ook nog niet bij de groepspot terecht gekomen.. Horace was ook zo fanatiek met het schieten, wellicht schoot hij Tygo zelfs af, zoals Rob in Moltalk opperde.

Bij opdr. 3 leek hij zo onoprecht te stuntelen. Leek me een beetje een toneelstukje.
En bij opdr. 1 leek hij de boel voort te stuwen, wat niet goed uitpakte voor de groepen met het halverings-eindpunt. En als Patrick aankondigt voor 1500 euro te kiezen ipv een zwarte vrijstelling, kijkt Horace als enige somber  ::rofl::

Verder wordt hij niet heel erg verdacht in beeld gebracht voor mn gevoel en ligt 'ie heel goed in de groep.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #71 Gepost op: 13-09-2020, 01:13:22 »
Horace Horace Horace  ::rofl::

Vond hem subtiel anders dan de lasergame opdracht in 2011. Zijn enthousiasme leek gespeeld. Heb er een vreemd onderbuik gevoel bij. Had nog 250 van de bakjesopdracht. Die gebruikt als dekmantel tijdens de laseropdracht of heeft hij überhaupt die briefjes (die hij in zijn hand had) wel ingeleverd? Behalve dan de ene die we daadwerkelijk gezien hebben. Ik ben er een keer ingetrapt, gaat mij niet nogmaals gebeuren

Edit: Daarnaast zou ik het subliem vinden als de founder van 'trust nobody' de mol in het jubileum/allstars seizoen is

Complete 180 na aflevering 1, dat wel :P
« Laatst bewerkt op: 13-09-2020, 01:18:49 door Naty »
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #72 Gepost op: 13-09-2020, 01:27:24 »
Ja dat Trust Nobody bedacht ik mij dus ook. Een passende mol voor seizoen 20.

wordt hij niet heel erg verdacht in beeld gebracht voor mn gevoel en ligt 'ie heel goed in de groep.
Inderdaad, de edit doet heel voorzichtig met hem (dit i.t.t. Peggy bijv.). Maar goed in de groep, mwah. Hij sluit zich een beetje buiten, daarom gaat Ron hem ook al verdenken. En ik vrees dat er gauw meer zullen zijn die hem gaan verdenken. Misschien komt dan ooit die 250 euro weer op de proppen, om zichzelf een beetje te redden, mol=held. Verwarring. Verdachtmakingen afladen. Het is een beetje een verzekeringspremie, die 250 uit afl. 1.

Afl. 1 daar was de Productieassistent ook hard bezig. Hij heeft met dat telefoontje echt het vastlopende spel gered. Dat hoefde later niet met het dineetje, daar speelde verwarring hem juist in de kaart. Het maakte niks uit dat die opdracht helemaal in de soep liep met alleen maar mannen en dan ook nog valse namen doorgeven: het leverde leuke tv op. Met de eerste opdracht was dat niet zo, daar moest het spel gewoon gered worden.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #73 Gepost op: 13-09-2020, 01:38:29 »
Ik zou zijn seizoen eens terug moeten kijken maar begreep dat ie t de 1e keer niet heel serieus nam?
Vind ik ook voor m als mol pleiten.
Er zitten hier kandidaten in die kneiterfanatiek waren/zijn en enorm graag voor die 2e kans gaan.
In Horace zie ik op dit moment niet zo iemand. Iemand die, als ie geen mol zou zijn, zou denken 'mwah, hoeft niet, heb ik al eens gedaan'

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #74 Gepost op: 13-09-2020, 01:45:44 »
Afl. 1 daar was de Productieassistent ook hard bezig. Hij heeft met dat telefoontje echt het vastlopende spel gered. Dat hoefde later niet met het dineetje, daar speelde verwarring hem juist in de kaart. Het maakte niks uit dat die opdracht helemaal in de soep liep met alleen maar mannen en dan ook nog valse namen doorgeven: het leverde leuke tv op. Met de eerste opdracht was dat niet zo, daar moest het spel gewoon gered worden.

Mee eens. Het kwam op mij ook over als een 'Kiev' momentje, maar dan minder spectaculair. Maar is goed mogelijk dat Horace daar de boel even goed aanzwengelde. Je wilt als makers zo'n allereerste opdracht wel voor het einde van de tijd van de grond krijgen. Hielp Horace bij.

Hij maakte bij die opdracht ook persoonlijk de foto terwijl hij wíst en had gehoord van Patrick dat er tenminste één iemand met zekerheid fout stond. Daarmee was 1000 euro weggespeeld. En kwam bij de vlg opdracht met de namen Antonio en Pablo, die meer Spaans dan Italiaans klinken.
 
En hij kreeg het Godfather muziekje in de intro  ;)

Geloof wel dat iedereen hem graag mag, maar is waar, hij is wat rustiger en lijkt iets meer op zichzelf dan een Tygo of een Ron bijvoorbeeld.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #75 Gepost op: 13-09-2020, 01:50:27 »
Geloof wel dat iedereen hem graag mag, maar is waar, hij is wat rustiger en lijkt iets meer op zichzelf dan een Tygo of een Ron bijvoorbeeld.

't kan mijn tunnel wezen, maar ik heb hem nog geen moment gezien als de kandidaat die enorm enthousiast is zich weer in dit avontuur te mogen storten. Kan zijn karakter zijn maar... hmm

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #76 Gepost op: 13-09-2020, 02:04:39 »
't kan mijn tunnel wezen, maar ik heb hem nog geen moment gezien als de kandidaat die enorm enthousiast is zich weer in dit avontuur te mogen storten. Kan zijn karakter zijn maar... hmm

Zag hem alleen enthousiast over de laseropdracht  :D

In contrast: zo keek Horace toen Patrick besloot 1500 euro in de pot te stoppen, en hij bleef zo kijken, terwijl de rest klapte of lachte.



 


Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #77 Gepost op: 13-09-2020, 02:27:49 »
Ja tegelijk.. dat maakt je wel weer een mol die totaal vergeet wat zijn rol is

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #78 Gepost op: 13-09-2020, 04:40:10 »
En weer voorzichtig terug bij Horace. Het stenen sjouwen houdt hij zich een beetje afzijdig/onverdacht maar hij wil wel stevig doorstappen, misschien om bij het halveringspunt te komen. In de laseropdracht zet hij zijn beste beentje voor en lijkt heel kandidaats maar als enige legt hij een erg lang stuk af (anderen pakken niets meer op dat deel) en hij stopt geld maar ik denk ook mingeld in de kist. Een hoop gestuntel in het vragenuurtje maar goed, wil de mol iets te maken hebben met gedoe met vrijstellingen. En wellicht heeft hij erop gegokt dat kandidaten de macht van de zv zouden kiezen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Horace Cohen
« Reactie #79 Gepost op: 13-09-2020, 05:10:27 »
Ja bij dat stenen sjouwen werd hij bewust door de regie uit de wind gehouden. Dat is een van de redenen dat ik hem verdenk. Iemand als Peggy wordt juist gepusht de mol te zijn. Van Horace daarentegen zien we maar weinig. Dit blijft denk ik nog een paar weken zo doorgaan. Ook zoals vandaag bijv. op de brug zijn rare gedrag dat je niet direct op een mol zou stempelen. Maar het daarom juist is.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)