Auteur Topic: [Aflevering 1] Renaissance  (gelezen 21551 keer)

Offline Kruimar98

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #60 Gepost op: 6-09-2020, 00:08:25 »
Ik was expres weggebleven van deze site want ik wou niet weten wie mee zou spelen. En yes! Ron zit erbij, helemaal geweldig, en Ellie, top! Ik heb echt genoten vanavond.  ;D
Mensen struikelen niet over bergen, maar over molshopen..

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #61 Gepost op: 6-09-2020, 00:34:04 »
Ik heb me zeer vermaakt deze 1e aflevering!

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #62 Gepost op: 6-09-2020, 00:35:01 »
Hele fijne groep kandidaten. Flink fanatiek, daar houd ik wel van, en ik denk dat de laatste opdracht de boel nog even extra op scherp heeft gezet.

Leuke spellen ook, goed duidelijk wat de opdracht was en niet teveel poespas. Al ben ik nog meer fan van spellen die wat langer duren of waarbij opdrachten in elkaar overlopen.

De locaties zijn ook prachtig.

Belooft in ieder geval veel goeds dit seizoen!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #63 Gepost op: 6-09-2020, 01:36:24 »
Leuke groep, de opdrachten waren niet heel bijzonder. Toch?

Bij opdracht 1 had ik graag willen weten wat de juiste oplossing was, maar dit missen we vaker bij WIDM. Nu is het uiteindelijk bij Moltalk bekendgemaakt.

Opdracht 2 was onmogelijk te halen en dan weer geld uit de pot. Blijft jammer bij zulke opdrachten.

Opdracht 3 leuk met de oud-mollen, gaan we vast vaker zien. Wel een hoop naïeve kandidaten, ze weten toch wel met welk spelletje ze meedoen? :)

De beelden waren ook weer mooi, mooie locatie voor WIDM!  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 6-09-2020, 16:16:47 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Babbelieneke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #64 Gepost op: 6-09-2020, 08:22:16 »
Een en al genieten dit!

Hoe heerlijk dat we de kandidaten al kennen en er dus gelijk inzitten qua spel en namen. En de kandidaten net zo, je ziet dat ze gelijk fanatiek zijn en weer in WIDM-stand staan. Op de opdracht met de oud-mollen na haha.

Ik had nog niet echt gekeken naar welke kandidaten er uitgevogeld waren voor de start, na één forumpagina dacht ik dat de verassing misschien wel leuker zou zijn. En dat was het! Ik heb nog niet eerder zo blij naar mijn televisie geschreeuwd over wie er mee deed. Het kwam aardig in de richting van ‘wij zijn niet in Kiev, vriend’. Heer-lijk.

De keuze van de kandidaten vind ik ook echt heel leuk. De twee dames uit de oudste seizoenen ken ik nog niet, maar de anderen zijn volgens mij allemaal fan-favourites en veel besproken kandidaten.

Echt een fantastisch begin, ik zit er weer helemaal in. Nu weer een week wachten op de volgende aflevering  ;D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #65 Gepost op: 6-09-2020, 09:37:21 »
Heerlijke nieuwe aflevering.
Fijne groep denk ik.
Leuke opdrachten. Ik zat er meteen weer helemaal in.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #66 Gepost op: 6-09-2020, 11:53:00 »
Kwam mij toch vreemd over: ze hadden aangegeven dat ook de deelnemers nog niet wisten wie de andere deelnemers waren, maar ze begroeten elkaar alsof ze wekelijks op de koffie komen (NL is klein, dus een aantal kent elkaar wel beter, maar ook dan kan je toch meer verrast zijn dat je beide meedoet?). En dan dat met Tina... Pakte de ontmoetingen niet zo uit als de makers hadden verwacht? Of hebben ze ons dan eigenlijk onnodig 'voorgelogen'? Ook misschien per ongeluk, maar Tina voelde nu toch wat als opvulling.
Ik merk dat ik toch weer eens wat harteloos ben, want ik leef niet zo erg mee met Ron  ::rofl::

Opdrachten vond ik nog niet heel bijzonder, wel gewoon op niveau, met opdracht 2 de betere van de drie. Maar zo'n eerste aflevering vind ik gevoelsmatig toch altijd wat vreemd. Dat met die auto's voegde eigenlijk weinig toe aan de opdracht, maar 1x gebeld en was niet heel duidelijk in beeld dat er nog verdere hints van de chauffeurs werden doorgespeeld, maar soit, het is de eerste opdracht ook met als doel de kandidaten te leren kennen.

Nog sneller dan anders heb ik in ieder geval mijn voorkeuren voor kandidaten (en snelle afvallers) en mogelijke mollen, en weet nog niet of ik dat jammer vind  :P

Met deze locatie zijn er in ieder geval weer genoeg mooie plaatjes, al hoop ik dat het weer af en toe nog wat beter wordt, maar ik vrees er voor.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #67 Gepost op: 6-09-2020, 11:54:26 »
Geweldig begin. Perfecte setting, goede opening (iets te gehaast en jammer dat we weinig zagen van de aankomst van o.a. Nadja, Ron etc.) en twee andere geweldige opdrachten. Jammer van de afvaller.

Ik kijk uit naar de rest van de serie!

Eens met Uil. Het leek net alsof de vijf die in het dorpje rondliepen al van elkaar wisten dat ze meededen. Vooral toen Jeroen en Nikkie Tina zagen en ook toen Peggy Patrick zag kreeg ik dat gevoel.
Frankje Lapi

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #68 Gepost op: 6-09-2020, 12:29:11 »
In het dagboek van de afvaller beschrijft Tina aan wie ze vooraf al denkt die mee gaat doen. Ze noemt dan al bijna iedereen op. Het zou mij niets verbazen als de kandidaten direct na hun uitnodiging zijn gaan speuren (hier ;-) ) naar medekandidaten en dat dat al een soort bekend was bij iedereen. En de ontmoeting van Tina met de rest kan natuurlijk een tweede take zijn en daarom minder spontaan etc.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #69 Gepost op: 6-09-2020, 13:17:18 »
Genoten deze eerste aflevering! Leuke groep (knap speurwerk hier)
Mooie locatie (ik krijg heimwee naar een vakantie in Toscane)
Leuke opdrachten, er valt weer genoeg te speuren.

Offline truuskes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #70 Gepost op: 6-09-2020, 13:29:07 »
Wat ik zag op het biljet van 250 euro in het bakje bij opdracht 3 is dat hier een foto van Ellie uit haar eerdere seizoen op staat. Wellicht moeten we de andere biljetten ook in de gaten houden. Misschien door deductie kunnen we kandidaten afstrepen (dat alleen de mol niet op een biljet staat). Wat er op de 1000 euro staat die Patrick na opdracht 1 krijgt, kon ik niet zien. Even in de gaten houden.

Offline #DeMolJager

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #71 Gepost op: 6-09-2020, 14:37:01 »
Er vanuit gaande dat iedere afleveringstitel weer verwijst naar de mol, vind ik ‘Renaissance’ een opvallende titel. Hoe kan deze titel slaan op de mol? Ik heb enkele delen van de aflevering opnieuw bekeken om te zien of een kandidaat in de biecht ‘Renaissance’ of ‘wedergeboorte’ gebruikt, maar heb niets kunnen vinden.
Heeft iemand anders misschien een idee?

Daarnaast vielen me ook de gespiegelde (telefoon?)nummers op de bordjes langs de autoroute op. Ik heb een nummer gebeld... maar helaas was het buiten gebruik.   :\'(
“Het spel verandert niet voor je ogen, het spel verandert altijd achter je rug."

Offline Vage logica

  • Forumlid
  • ... is not equal to ...
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #72 Gepost op: 6-09-2020, 14:45:06 »
Ook ik heb gisteren erg genoten van de eerste aflevering  :D.

Wat ik hier nog niet heb gehoord, is dat ik het best wel gedurfd en briljant vindt van de productie om de opdracht waarbij de mol (ik ga er toch wel vanuit dat het de mol zelf was en wil dat eigenlijk ook terugzien in de laatste aflevering) achter de rug van de kandidaten een vrijstelling moet laten verdwijnen, vooraf te laten gaan door een opdracht waarbij alles draait om spiegels en achterom kijken. De 1ste opdracht is dus eigenlijk een hint aan de kandidaten om in opdracht 3 achterom te kijken. Om het de mol niet al te moeilijk te maken hebben ze er wel nog een opdracht tussen geplaatst die de aandacht weer van het achterom kijken moest afhalen. Het blijft gedurfd. De aflevering is zo een mooi geheel.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #73 Gepost op: 6-09-2020, 14:47:37 »
Ik moest het eerste kwartier wel even met mijn ogen rollen over alle nietszeggende clichépraatjes ::) maar deze aflevering heeft me aangenaam verrast. Als ik dan toch even mag zeuren; waarom in plaats van cameos van 5 oud-mollen niet all the way gegaan en 10 oud-mollen gerekruteerd?
Die gaan we beslist ook nog wel tegenkomen.

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #74 Gepost op: 6-09-2020, 14:52:59 »
Wat ik zag op het biljet van 250 euro in het bakje bij opdracht 3 is dat hier een foto van Ellie uit haar eerdere seizoen op staat. Wellicht moeten we de andere biljetten ook in de gaten houden. Misschien door deductie kunnen we kandidaten afstrepen (dat alleen de mol niet op een biljet staat). Wat er op de 1000 euro staat die Patrick na opdracht 1 krijgt, kon ik niet zien. Even in de gaten houden.

Ik denk dat op de biljetten oud-winnaars staan, want het ging om Tim Hoffman.

Offline WieIsUt

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #75 Gepost op: 6-09-2020, 15:01:17 »
Er vanuit gaande dat iedere afleveringstitel weer verwijst naar de mol, vind ik ‘Renaissance’ een opvallende titel. Hoe kan deze titel slaan op de mol? Ik heb enkele delen van de aflevering opnieuw bekeken om te zien of een kandidaat in de biecht ‘Renaissance’ of ‘wedergeboorte’ gebruikt, maar heb niets kunnen vinden.
Heeft iemand anders misschien een idee?

Daarnaast vielen me ook de gespiegelde (telefoon?)nummers op de bordjes langs de autoroute op. Ik heb een nummer gebeld... maar helaas was het buiten gebruik.   :\'(

Zie hieronder.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #76 Gepost op: 6-09-2020, 15:14:25 »
Gave aflevering. Toffe groep, prachtige omgeving, leuke opdrachten, het is weer begonnen!
Ik blijf het jammer vinden dat in de eerste aflevering al iemand af moet vallen. Zou graag dat alle kandidaten doorgaan naar de 2e aflevering. Maar ja, het is WIDM hè!
Ik denk dat inderdaad de Mol de groene vrijstelling heeft weggenomen, een Jan Versteegh actie. We gaan het zien tzt.
Verwacht dat wij van deze Mol meer gewaagde acties gaan zien. En verwacht ook van de groep veel initiatief bv in het aangaan van bondjes, stalken van collega's en andere acties, het zijn immers veteranen!
Wij gaan aan deze renaissance veel plezier beleven.


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #77 Gepost op: 6-09-2020, 15:45:02 »
Wat mij nog opviel deze aflevering:

Ron: zijn fiat 1e keer in beeld rijdt achteruit, en er is een shot van zijn fiat bij een spiegelschriftbord, leeg (onzichtbare Ron?)
Nadja: ze leest spiegelschrift zonder spiegel -al vindt ze dat codetaal- net als leonardo uit de renaissance; haar eerste shots zij vlakbij het dorp, haar laatste shot is van veel verder weg (gespiegeld beeld van haar route?)
Horace: als hij in beeld komt in zijn fiat horen we de tune van de Godfather; hijzelf zingt ook later de Tarrantella, bekend oud lied over een giftige spin (spin in het web?)

waarschijnlijk te ver aan het zoeken  ;D

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #78 Gepost op: 6-09-2020, 15:52:43 »
Ik denk niet dat de mol de vrijstelling heeft weggehaald. Het zou leuk zijn natuurlijk, maar veel te risicovol. Daarnaast is het niet gezegd in de aflevering, waardoor het al niet meer aannemelijk is.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #79 Gepost op: 6-09-2020, 16:08:49 »
Na de voor mij enigzins teleurstellende edities 19 en 20 verwachtte ik niet veel, maar .... wow ... wat een leuke eerste aflevering en wat leuk om deze groep oud-kandidaten (Peggy! Nadja! Ellie! Horace! Tygo! ... eigenlijk vind ik ze bijna allemaal erg leuk) terug te zien. Je merkt ook dat deze groep extra fanatiek is en écht het spel wil spelen. Dus ik zit er weer helemaal in en hoop op een hele gave serie!

Vooralsnog ligt het enigzins voor de hand om Peggy te verdenken. Maar ook Ron en Ellie staan hoog op de lijst. Misschien Horace. Ik heb Nadja amper gezien deze aflevering, wat het meest afwijkt van haar rol in het eigen seizoen ... maar toch streep ik haar op gevoel voorzichtig af, net als Jeroen en Patrick (wel op een sleutelpositie in de namenopdracht - maar zou het erg flauw vinden als de mol direct door productie in die sleutelrol gemanoevreerd werd).

Kortom ik heb meer tijd nodig, het kan alle kanten op. Maar ik kijk wel alvast erg uit naar volgende week! :-)


Ik denk dat inderdaad de Mol de groene vrijstelling heeft weggenomen, een Jan Versteegh actie. We gaan het zien tzt.

Ik hoop het ook. En als het dan Peggy is krijgen we ook nog een mooie molbiecht "Ik heb jullie vrijstellingen!!!!" gevolgd door een supergemeen lachje :-)
« Laatst bewerkt op: 6-09-2020, 16:13:32 door tumtum »