Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug  (gelezen 30076 keer)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #120 Gepost op: 8-09-2020, 08:30:48 »
De Mol heeft nu dus een stuk of negen/tien vrijstellingen.

Dat zal toch een geweldige stunt zijn zeg.. maar waar laat hij/zij ze tijdens het spel? ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #121 Gepost op: 8-09-2020, 09:03:54 »
Dat zal toch een geweldige stunt zijn zeg.. maar waar laat hij/zij ze tijdens het spel? ;D
Maakt niet uit, hij/zij heeft er niets aan.

Offline xxsignedmexx

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #122 Gepost op: 8-09-2020, 09:21:22 »
Ik zie ook zeker de schaduw bij Nikkie.
En een kleine reactie in Nikkie's gezicht.
Misschien heeft Nikkie wel iets gezien!  ::oink::

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #123 Gepost op: 8-09-2020, 10:13:45 »
Wanneer pakt mol vrijstelling weg (als mol dit heeft gedaan)
...
- Vermoed op moment eerste oogcontact met oud mol, dan ben je even van slag en niet meer scherp op rest van je omgeving. Dit zei D*N volgens mij ook in dit topic.

Ik denk echt dat het op dit moment is gedaan door de Mol.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #124 Gepost op: 8-09-2020, 10:37:35 »
Maakt niet uit, hij/zij heeft er niets aan.

En toch denk ik dat ze op een of andere manier terug komen... Het lijkt me dat ze niet voor niets een zwarte vrijstelling introduceren in de volgende aflevering.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #125 Gepost op: 8-09-2020, 10:46:55 »
En wil je In afl 1 van je jubileumuitgave het risico lopen dat iemand met 100% zekerheid je mol doorheeft?  Hoe meer ik erover denk, hoe kleiner ik de kans acht dat de mol hier ook daadwerkelijk de bakjes of de vrijstellingen weghaalde.

Ik denk het ook niet. Bovendien zouden ze het dan dan ook nog uit het zicht van de oud-mollen moeten doen. Anders weten vijf oud-mollen ook meteen wie de mol is. En die zijn vaak later nog gasten bij Moltalk. Die willen toch ook niet weten wie de mol is ::).

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #126 Gepost op: 8-09-2020, 10:58:50 »
Vaak weten die het toch wel, aangezien oud mollen vaak onderdeel zijn van de voorbereiding van de huidige mol.

Zie Susan Visser's slippertje...  "eh.. Klaas.. Eh ik bedoel Kees"
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #127 Gepost op: 8-09-2020, 11:03:33 »
Maakt niet uit, hij/zij heeft er niets aan.
Misschien was het wel een oud-Mol. En dan bijvoorbeeld later verkoopt ie ze in een veiling. Ik probeer maar een gedachte.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #128 Gepost op: 8-09-2020, 11:07:56 »
Misschien heeft de geest van Matelda in kasteel Poppi de vrijstellingen mee genomen?
Zie o.a. https://www.e-borghi.com/en/curiosities/227/the-ghost-of-the-beautiful-and-terrible-matelda-at-poppi-castle.html

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #129 Gepost op: 8-09-2020, 11:10:14 »
Maakt niet uit, hij/zij heeft er niets aan.
De Mol kan ze later proberen toe te spelen aan degenen die hem het minst verdenken. In een opdracht, of onder hun kussen leggen of in hun zak stoppen. Zou wel een sluwe actie zijn. :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #130 Gepost op: 8-09-2020, 11:18:05 »
Misschien heeft de geest van Matelda in kasteel Poppi de vrijstellingen mee genomen?
Ik geloof daar niet zo in, in geesten. Maar de vrijstellingen waren wel weggenomen volgens de beelden. Dan zou ik denken of door de Mol, of anders door een oud-Mol (die waren daar immers ook). Als het iemand van de productie was, dan zou mij dat toch een beetje tegenvallen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #131 Gepost op: 8-09-2020, 11:32:12 »
@Avogadro. Tuurlijk heeft de mol dat gedaan. Wie anders?
Dat verhaal van Matelda / Matilda / Mathelda is natuurlijk leuk als achtergrond verhaal. Knappe vrouw die mannen gebruikte en liet verdwijnen. Is de mol een vrouw en werkt ze de kandidaten een voor een de deur uit? Of in deze opdracht de mol die vrijstellingen laat verdwijnen.
« Laatst bewerkt op: 8-09-2020, 11:38:14 door foxhunter »

Offline Hoelbeek1

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #132 Gepost op: 8-09-2020, 11:45:39 »
Zou het niet kunnen dat de groene vrijstelling in het bakje een illusie is? Gemaakt met software en lichteffect ? Dan hoeft ze niet weggenomen. Alleen effect uitschakelen.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #133 Gepost op: 8-09-2020, 11:53:59 »
Hoe dan:

1. ik weet niet hoe licht en defragmentatie werkt, maar ik denk in zo'n opgelichte ruimte de illusie snel wegvalt.

2. Ik denk dat aangezien ze zo dichtbij de vrijstelling konden komen het lichteffect ook snel opvalt.

Het enige wat hier voor stemt, is het feit dat werkelijk niemand dacht: "Ze zien me toch niet, ik pak snel die vrijstelling."
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #134 Gepost op: 8-09-2020, 11:54:49 »
In meerdere gesprekken (o.a. op de slaapkamers) wordt verteld dat ze geluiden achter zich hoorden. Dat kan ook een camerapersoon zijn geweest; maar dat weten ze, dat hoeven ze niet als bijzonder te vermelden. Schaduw, geluiden en verdwijnende vrijstellingen.
Zodra de kandidaat de kamer binnengaat houdt iemand anders de deur open (bijv. voor de camerapersoon die de kandidaat op de rug filmt). Op die manier kan de mol vlot naar binnen glippen,  de vrijstelling weghalen en weer wegwezen. Met een vermomming om de risico's aanvaardbaar te maken, zou prima kunnen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #135 Gepost op: 8-09-2020, 12:17:44 »
Ik ga het erop houden dat ik mij heel erg verheug op de beelden in de finale, met originele beelden van de Mol die negen keer 'live' de vrijstelling wegpakt...

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #136 Gepost op: 8-09-2020, 12:57:32 »
De Mol kan ze later proberen toe te spelen aan degenen die hem het minst verdenken. In een opdracht, of onder hun kussen leggen of in hun zak stoppen. Zou wel een sluwe actie zijn. :)
Hm, dat valt natuurlijk ook al snel op, dat er uit het niets vrijstellingen in het spel komen.
Ik denk dat 10x hetzelfde schijfje gebruikt is en dat deze na de laatste kandidaat weer keurig teruggegaan is in de voorraad van het productieteam.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #137 Gepost op: 8-09-2020, 13:01:39 »
- Is het lichter omdat het eerder op de dag is, of omdat er een wolk langs komt drijft.
Rik vertelde dat het plensde bij die opnames maar dat het later toch weer wat beter werd. Dan zouden de donkere opnames dus de eerste zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #138 Gepost op: 8-09-2020, 13:06:07 »
Rik vertelde dat het plensde bij die opnames maar dat het later toch weer wat beter werd. Dan zouden de donkere opnames dus de eerste zijn.
Da's wel interessant, want ik zag Ron bijvoorbeeld duidelijk nat geregend binnen komen. Terwijl andere kandidaten (wie precies weet ik niet meer, ik dacht de meeste) droog over leken te zijn gekomen.

Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #139 Gepost op: 8-09-2020, 13:11:32 »
In meerdere gesprekken (o.a. op de slaapkamers) wordt verteld dat ze geluiden achter zich hoorden. Dat kan ook een camerapersoon zijn geweest; maar dat weten ze, dat hoeven ze niet als bijzonder te vermelden. Schaduw, geluiden en verdwijnende vrijstellingen.
Zodra de kandidaat de kamer binnengaat houdt iemand anders de deur open (bijv. voor de camerapersoon die de kandidaat op de rug filmt). Op die manier kan de mol vlot naar binnen glippen,  de vrijstelling weghalen en weer wegwezen. Met een vermomming om de risico's aanvaardbaar te maken, zou prima kunnen.


Misschien is de mol wel als cameraman vermomd. Kandidaten zijn vooral gefocust op de kistjes en de oud mol vooraan. Niet op cameraman die eventueel achter hen filmt