Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug  (gelezen 29982 keer)

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #180 Gepost op: 10-09-2020, 17:36:44 »
Als eerste gaan lijkt me het handigst, dan heb je dat gehad en kun je je helemaal concentreren op de mollenstreken. Als laatste heb je misschien een rood hoofd van de inspanning en ben je met je hoofd ergens anders.

Nou, dan zijn we eruit denk ik, Jeroen is dan de mol!  ::tandpastasmiley::

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #181 Gepost op: 10-09-2020, 17:58:29 »
Ik heb nog wat ideeën, waarschijnlijk is het pure onzin en draaf ik door, maar toch:

Er vallen me wat dingen op aan het plaatje van licht naar donker wat Rat op pagina 6 gepost heeft:
https://www.wieisdemol.com/forum/2020-renaissance/?action=dlattach;topic=69841.0;attach=140687;image

Wat mij opvalt, is dat bij Horace t/m Ellie de lucht eigenlijk bijna niet verkleurt. Maar als je dan bij Patrick kijkt, is er ineens een vrij groot verschil met het licht t.o.v. Ellie. Deze twee moeten haast wel na elkaar gekomen zijn, aangezien de oud-mollen waarschijnlijk hun 2 kandidaten direct na elkaar gesproken hebben.
Ron zijn jas is inderdaad nat. Dat betekent dat het buiten geregend heeft. Als het regent, wordt de lucht ook altijd wat donkerder. Zou deze regen gepasseerd zijn net op het moment dat de zon ook onder ging? Dat verklaart waarom het bij Patrick opeens een stuk donkerder is, en bij de laatste 4 weer een stuk donkerder. Ron zou dan óf na Patrick komen, óf nog later en heeft hij voor langere tijd buiten gestaan. (al lijkt zijn jas niet helemaal doorweekt)
Hier kunnen we volgens mij helemaal niks mee, behalve nadenken of misschien toch een van de andere 3 als laatste is gegaan en conclusies trekken op basis van dat de mol altijd eerste of laatste gaat bij dit soort opdrachten (wat ook gissen is)

Maar er is nog iets wat ik apart vind. Het feit dát Ron zijn jas nat is betekent dat hij buiten heeft gestaan gedurende de opdracht.
De mol moet de vrijstellingen wel zelf weggehaald hebben. De mol moet hierbij op sokken hebben gelopen (is ook al eerder gezegd in dit topic, weet niet meer door wie) om zo stil mogelijk te blijven.
Als je buiten staat, heb je natuurlijk je schoenen aan. Stel dat Ron de mol is, waarom zou de regie dan moeilijk gaan doen met schoenen uit en weer aan? Je kunt de mol dan beter in een van de ruimtes in het kasteel gescheiden houden (wat hier ook al is gezegd).
Wat denken jullie hiervan?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #182 Gepost op: 10-09-2020, 18:10:26 »
Ik vraag me sowieso af of ze de mol wel als eerste of laatste laten gaan naarmate het donker wordt.

Ze weten inmiddels toch wel dat dit ons opvalt? Als eerste is dan logischer dan als laatste, omdat het verschil dan nog lastiger is te zien. Maar ik denk dat we ons er niet te veel van moeten aantrekken.

En hoe het precies met de regen zit weet ik ook niet. Het kasteel was volgens de podcast redelijk overdekt, maar als je tussen bepaalde plekken liep, kon je nog goed nat worden. Blijkbaar heeft Ron daar toen gelopen. Niet per sé verdacht of onverdacht vind ik.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #183 Gepost op: 10-09-2020, 18:28:20 »
Precies. Bovendien is het in Italië veel sneller donker en het is november zoals ik in een eerdere post al aangaf.

Uit Wiki:
"In landen als Spanje of Italië duurt de schemering daardoor bijvoorbeeld aanzienlijk korter dan in verder van de evenaar gelegen landen als Nederland en België. Het wordt zodoende in landen dichter bij de evenaar 's avonds na zonsondergang veel sneller donker."

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #184 Gepost op: 10-09-2020, 18:41:56 »
Die natte regenjas van Ron zit mij toch wel een beetje dwars. Bij Rik is hij nat, dan in het beeld dat Ron de ruimte in gaat, lijkt hij weer droog, maar als hij dan langs de bakjes loopt en bij de mol staat is hij weer nat...
Het komt in de berichten hier niet heel duidelijk naar voren, maar er is geen beeld van Ron die de ruimte in gaat. Het shot van Ron met droge jas is van de start van de opdracht als hij (en de andere kandidaten) het kasteel in lopen.

Als de mol zelf de vrijstelling heeft verwijderd is de natte jas van Ron juist een reden om hem minder te verdenken. Ik denk dat moedermol eerder de juiste situatie schetste over wat er gebeurt met de kandidaten tijdens de opdracht. Er is geen reden voor de mol om het kasteel uit, buiten in de regen, te zijn. (Maar voor mij zitten er te veel aannames aan de ‘theorie’ om hem uit te sluiten als mol.)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #185 Gepost op: 10-09-2020, 19:07:48 »
Klopt, je zou kunnen zeggen dat, omdat Ron nat geregend is en kennelijk buiten is geweest,  hij niet de mol kan zijn. Het kan echter ook zijn dat hij zijn ronde als laatste doet en na het weghalen van de vrijstellingen, als mol, buitenom moest voor het praatje met Rik en toen nat geregend is.

Het zou kunnen dat de mol als eerste gaat want dan heeft hij dat gehad maar in deze opdracht is als laatste gaan ook heel logisch want dan kan hij anticiperen op wat de rest gepakt heeft.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #186 Gepost op: 10-09-2020, 20:31:01 »
Klopt, je zou kunnen zeggen dat, omdat Ron nat geregend is en kennelijk buiten is geweest,  hij niet de mol kan zijn. Het kan echter ook zijn dat hij zijn ronde als laatste doet en na het weghalen van de vrijstellingen, als mol, buitenom moest voor het praatje met Rik en toen nat geregend is.

Om met Roeland te spreken: "Gekke natte mollen!" ;D

(Ik denk dat het tijd is voor aflevering 2. :P)

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #187 Gepost op: 10-09-2020, 20:55:40 »
(Ik denk dat het tijd is voor aflevering 2. :P)

Toch ook wel grappig eigenlijk. Heb je een spannende mindgame-opdracht waarbij de mol vermoedelijk 9 keer een groot risico heeft genomen, wordt er na een tijdje volop gefilosofeerd over een jas die nat is geregend...
Dus het lijkt mij inderdaad ook tijd voor aflevering 2  ::)

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #188 Gepost op: 10-09-2020, 23:25:41 »
Zou iemand aan de hand van hi-res beelden een overzichtje kunnen/willen maken van de shots van bovenaf van het bakje mèt vrijstelling en bakje zonder vrijstelling per kandidaat?

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #189 Gepost op: 11-09-2020, 00:01:16 »
Om met Roeland te spreken: "Gekke natte mollen!" ;D

(Ik denk dat het tijd is voor aflevering 2. :P)

haha zolang geleden alweer, leuke "kandidaat" was Roeland...

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #190 Gepost op: 11-09-2020, 00:36:42 »
Zou iemand aan de hand van hi-res beelden een overzichtje kunnen/willen maken van de shots van bovenaf van het bakje mèt vrijstelling en bakje zonder vrijstelling per kandidaat?
Die vrijstelling komt volgens mij niet bij alle kandidaten in beeld.
De shots met de alleen de bakjes (alleen dan zien we volgens mij de de vrijstelling er in liggen) zijn volgens mij ook apart gemaakt.
Als voorbeeld 2 screenshots: beide van Jeroen, de ene op de "heenreis" getoond als bakje 5, de andere op de "terugreis" getoond als bakje 1.
Dit is volgens mij beide keren exact hetzelfde bakje, ik denk dus ook niet dat die screenshots ons wijzer maken...

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #191 Gepost op: 11-09-2020, 10:36:21 »
Die vrijstelling komt volgens mij niet bij alle kandidaten in beeld.
De shots met de alleen de bakjes (alleen dan zien we volgens mij de de vrijstelling er in liggen) zijn volgens mij ook apart gemaakt.
Als voorbeeld 2 screenshots: beide van Jeroen, de ene op de "heenreis" getoond als bakje 5, de andere op de "terugreis" getoond als bakje 1.
Dit is volgens mij beide keren exact hetzelfde bakje, ik denk dus ook niet dat die screenshots ons wijzer maken...

Thanks WillempieW!

Het bovenste bakje is van de 'heenreis'. We kijken er 'schuin' in, maar ik zie geen vrijstelling... Ik moet het even terugkijken, maar er zijn in ieder geval shots van bovenaf geweest waarin de vrijstelling duidelijk zichtbaar was.

Anyway, in jouw afbeeldingen is 2x hetzelfde bakje zichtbaar. Ik vroeg me even af of het handiger was om de vrijstelling eruit te halen of om de bakjes te wisselen...
« Laatst bewerkt op: 11-09-2020, 10:39:04 door Traveljunkie »

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #192 Gepost op: 11-09-2020, 11:05:00 »
Ik denk niet dat het bakje is verwisseld, bij alle kandidaten staat hetzelfde bakje bij de "terugreis" op dezelfde manier (niet 180° gedraaid b.v.) op het tafeltje.
Te zien aan de inkepingen in de rand van het bakje (bij de kandidaten die niet stilstaan bij het bakje iets lastiger te zien door het bewogen beeld).

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #193 Gepost op: 11-09-2020, 11:58:24 »
Het bakje waarin we de vrijstelling te zien krijgen, zien we ook een paar keer leeg.
Is volgens mij een ander bakje dan deze.

Ik kan zo 1-2-3 niet zien of de bakjes hieronder dezelfde zijn als die in de post hierboven met de kandidaten (is vanaf de ander kant).
« Laatst bewerkt op: 11-09-2020, 12:00:27 door WillempieW »

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #194 Gepost op: 12-09-2020, 13:43:18 »
Misschien wil de mol het liefst als een van de laatsten gaan bij deze opdracht, zodat de mol zich beter kan spiegelen aan de rest van de kandidaten.
Wat als iedereen een joker had gepakt, en de mol die als eerste aan de beurt was, heeft geacteerd dat hij/zij doorliep tot de vrijstelling. Dan val je enorm uit te toon en is het ongelofelijk ongeloofwaardig dat de mol richting de vrijstelling liep.

Misschien is dit al een keer gezegd, in dat geval mijn excuses :-X

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #195 Gepost op: 12-09-2020, 21:46:57 »
Geld van Horace is definitief niet in de pot gekomen?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #196 Gepost op: 12-09-2020, 22:36:45 »
Nog niet blijkbaar.

In de 'Vorige week'-terugblik zit volgens mij een ander shot van Horace die het geld pakt! Daar lijkt hij met meer rust het geld te pakken.
...óf niet!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #197 Gepost op: 13-09-2020, 14:07:59 »
voor de zekerheid enige vorm van vermomming.
Dat denk ik niet. Ik denk dat Horace gelijk oploopt, met slofjes aan zodat je beslist niks hoort, zodra de medemol begint te praten. Dus helemaal aan het begin.

Dat is het moment dat de kandidaat helemaal gefocust is op het ontmoetmoment en ga je niet ineens achterom kijken zoals Nikkie op het eind wel deed, na de 'hint' in de tekst dat achter je vanalles gebeurt. De diefstal is daarVOOR dus al gebeurd.

Het was met Jan ook zo. Rik hield de kandi's aan de praat en hij kwam zonder vermomming langslopen.

En MOCHT het misgaan, dan is er altijd nog wel een excuus. Dan wordt die kandidaat later ook de mogelijkheid gegeven te stelen bij een ander. Wordt het spel met een geforceerde draai dus anders. Kandidaten stelen immers ook om de haverklap, dat is niet mol-eigen.

Het was maar een heel kort momentje van Horace bij Kees: "Horace, hou je ogen open, speel je spel, je eigen spel." Goede raad van mol op mol. Ik verwacht ook een heel kort moment bij de mol, dus die gaat niet als eerste of laatste, de regie houdt het kort.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #198 Gepost op: 25-09-2020, 21:49:22 »
Je ziet hier n uitvergroting van het oog van Inge .. tijdens moltalkje met Tygo.. er loopt iemand langs op t moment dat ze zegt:  ‘Tygo, wederom wil je weer dat de anderen denken dat jij hét bent’

We kunnen er verder niks mee maar t was redelijk aan t einde van haar speech

Edit: ik ga er trouwens wel vanuit dat bij de mol de vrijstelling niet uit t bakje gehaald hoeft te worden. Lijkt me overdreven en onnodig.  Kwestie van montagewerk om net te doen alsof hij er ligt. Had Tygo al lang afgestreept maar wordt hier voor mij nogmaals bevestigd
« Laatst bewerkt op: 26-09-2020, 03:52:29 door FS »

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #199 Gepost op: 25-09-2020, 22:27:29 »
Wow, dat zijn wel next-level speurmethodes zeg! Ik zou het gezicht van Rick wel willen zien als hij hoort dat "de mol is ontdekt door de reflectie in het oog van Inge".  ::rofl::