Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug  (gelezen 29950 keer)

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #220 Gepost op: 10-10-2020, 12:41:36 »
dat hij door een andere deur binnenloopt (met droge jas) valt op inderdaad. Dit was al wel eerder gemeld  ophet forum.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #221 Gepost op: 10-10-2020, 13:49:50 »
Wat me bij deze opdracht tevens opviel:
- Bij Ron zien we als enige dat een oud mol (Milouschka) hem aanwijst
- Ron is de enige die naar de oud mol Inge toeloopt met de handen achter de rug
Meer L

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #222 Gepost op: 10-10-2020, 18:06:52 »
En Nikkie loopt weg met haar handen op haar rug.
Ik heb sindsdien opgelet en heb Nikkie dat niet nog eens zien doen.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #223 Gepost op: 13-10-2020, 19:37:56 »
Geen hint zoals in aflevering 1 van het seizoen 2013. Jeroen kreeg de vraag "hoe?". Tygo kreeg geen vraag noch een tip. De anderen kregen allemaal een advies.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #224 Gepost op: 18-10-2020, 09:54:45 »
Ik begin langzaam te vrezen dat Nikkie hier toch de mol heeft gezien toen ze zich omdraaide. Dat zou dan ook de reden zijn dat ze haar joker die ze hier gepakt heeft nooit heeft ingezet, die heeft ze dan toch niet nodig.
Maar mocht dit het geval zijn, was de timing niet bepaald lekker als je het mij vraagt. Kim spreekt de woorden ''Achter je rug om, stiekem'' uit en dan draait Nikkie zich om. En dat kun je ook wel verwachten als je zoiets zegt...

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #225 Gepost op: 18-10-2020, 10:16:58 »
..Dit blijkt dit seizoen dus ok weer te kloppen als Jeroen de mol is! Hij was als eerste aan de beurt bij opdracht 'Achter je rug'.   ::vergroot::
 


Ik ben toch erg benieuwd naar de volgorde omdat ik denk dat de mol als allereerste of als allerlaatste aan de beurt was. (omdat dit tot nu toe in het verleden ook altijd zo werd gedaan, verwacht ik dat dit nu ook zo is :)

volgorde voor zover ik kan achterhalen:
1. Jeroen [ Jeroen kwam voor Horace, zie uitleg onderaan ]
2. Horace
3/4 Nadja/Nikkie [ niet duidelijk in welke volgorde ]
5. Ellie
6. Patrick
7/8/9/10 Ron/Tina/Tygo/Peggy [ik vind het niet duidelijk dat Ron en Tina eerder was dan Tygo en Peggy]

Dat Jeroen als allerleerste aan de beurt was kan je zien als je de beelden vergelijkt van kandidaten die bij Rik staan. Bij Jeroen brandt er nog geen licht (door een raam) op de achtergrond, bij Horace en alle volgende kandidaten staat de verlichting wel aan. Het lijkt er dus sterk op dat na Jeroen de verlichting is aangedaan omdat het toch iets te donker werd.  ::vergroot::
Op de foto zie je het screenshot van Jeroen en Horace waarbij je bij Horace de verlichting ziet branden. (en bij alle andere kandidaten zie je dit dus ook, die fotos heb ik niet toegevoegd).

..Nu nog uitzoeken wie als laatste aan de beurt was, ik hoop dat dat te achterhalen is. Het is mij niet gelukt.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #226 Gepost op: 18-10-2020, 11:34:07 »
Waar is de joker van Nikkie eigenlijk?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #227 Gepost op: 18-10-2020, 11:58:34 »
Ik begin langzaam te vrezen dat Nikkie hier toch de mol heeft gezien toen ze zich omdraaide.
Dat lijkt mij alleen met een spiegel te kunnen.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #228 Gepost op: 18-10-2020, 12:29:21 »
Waar is de joker van Nikkie eigenlijk?
Die krijgen we volgende week weer te zien " i'm a winner baby" ...blijkt dat shot van na de finale te zijn al die tijd  ::rofl::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #229 Gepost op: 18-10-2020, 12:32:14 »
Ik begin langzaam te vrezen dat Nikkie hier toch de mol heeft gezien toen ze zich omdraaide. Dat zou dan ook de reden zijn dat ze haar joker die ze hier gepakt heeft nooit heeft ingezet, die heeft ze dan toch niet nodig.
Maar mocht dit het geval zijn, was de timing niet bepaald lekker als je het mij vraagt. Kim spreekt de woorden ''Achter je rug om, stiekem'' uit en dan draait Nikkie zich om. En dat kun je ook wel verwachten als je zoiets zegt...
Ja ik begin dit ondertussen ook te overwegen als mogelijkheid. Zoiets kan in principe altijd fout gaan.

Maar zouden ze het toegeven als dit zo is gebeurt?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #230 Gepost op: 18-10-2020, 12:38:40 »
Hooguit tijdens de nabeschouwing, of nog later. Ik denk ook dat ze de mol gezien heeft. Kijk nog maar eens terug hoe ze erbij staat nadat ze heeft omgekeken. Er is wat geknipt en ineens staat ze er als een betrapte kleuter bij die een snoepje heeft gejat.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Karlijn13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #231 Gepost op: 18-10-2020, 14:42:28 »
Wat ook opvalt aan deze opdracht is dat Jeroen als enige geen persoonlijk advies krijgt over hoe de mol deze keer wel te ontmaskeren.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #232 Gepost op: 18-10-2020, 14:50:44 »
Ja, dat zal een echte hint zijn. Achteraf zo duidelijk. ;D

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #233 Gepost op: 18-10-2020, 15:54:11 »
Hooguit tijdens de nabeschouwing, of nog later. Ik denk ook dat ze de mol gezien heeft. Kijk nog maar eens terug hoe ze erbij staat nadat ze heeft omgekeken. Er is wat geknipt en ineens staat ze er als een betrapte kleuter bij die een snoepje heeft gejat.

dan hebben we wel 6 weken naar een toneelstukje gekeken; maar ja dat risico loop je dan...

Offline Tante Toktok

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #234 Gepost op: 18-10-2020, 15:57:13 »
Plus kopie vanuit Jeroen's topic:

Ben de afleveringen gaan terug kijken, en vind Jeroen z'n loopje naar bak 5 wel érg verdacht, Afl 1 opdracht 3.

Hij zegt "Ik hoefde eigenlijk niet eens te kijken".. (want ik ben de Mol, red?) "ik was gewoon meteen naar de laatste toe".

Nou, kijk dan eens hoe hij "naar de laatste" loopt om die groene vrijstelling "te pakken". Bij andere kandidaten als Nadja, Ellie, zie je een handbeweging om iets te pakken uit dat 5e bakje. Niet Jeroen hoor. Die stijve rechter hand blijft hangen, pas wanneer hij er al soort van voorbij is, lijkt hij te bedenken "oh ja ik moet doen alsof ik interesse heb".... en draait dan om, om alsnog "niks te pakken"..

https://youtu.be/UCpT9SeBg_A?t=2589