Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 42247 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #80 Gepost op: 10-10-2020, 18:03:05 »
In mijn ogen hebben alle overgebleven 6 mededingers nog genoeg vóór en tegens om de MOL te kunnen zijn. We zien lang niet alles en zeker niet alle wederzijdse verdenkingen. Daarom vind ik het lastig om op grond van wat wij te zien krijgen iemand uit te sluiten.
Deze jubileum aflevering zal nog best wel verrassingen in petto hebben.
Voor mijn gevoel zit Nikkie op Peggy, dat zeg ik slechts omdat zij graag met Peggy een duo wilde vormen. Maar ja, voor wat het waard is ::jaja:: ::jaja::

Offline DieIsDeMol

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #81 Gepost op: 10-10-2020, 21:32:58 »
Vandaag hoorde we een paar uitgebreide verdenkingen:

Patrick is vol op Peggy gegaan.
Peggy vol op Ron
Jeroen vol op Nikkie.
Ron's verdenking was niet heel duidelijk, maar zat in het verleden op Nikkie.

Door Patrick lijkt Peggy niet de mol.
Als Nikkie de mol was, dan zou ik verwachten dat Peggy eruit zou vliegen. Of Ron moet opeens van Nikkie afgestapt zijn.
Jeroen of Tygo de mol?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #82 Gepost op: 10-10-2020, 21:39:15 »
Heel raar. Ik ging er door de vrijgegeven verdenkingen volledig vanuit dat Ron en Peggy eruit zouden gaan (Peggy op Ron eruit, Ron op vraagteken).

Als Peggy de Mol is, hoe kan Jeroen die Nikkie verdacht dan ooit doorgaan ???
...óf niet!

Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #83 Gepost op: 10-10-2020, 21:46:48 »
Heel raar. Ik ging er door de vrijgegeven verdenkingen volledig vanuit dat Ron en Peggy eruit zouden gaan (Peggy op Ron eruit, Ron op vraagteken).

Als Peggy de Mol is, hoe kan Jeroen die Nikkie verdacht dan ooit doorgaan ???

Lijkt mij dat peggy de mol dus niet kan zijn.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #84 Gepost op: 10-10-2020, 22:04:49 »
Lijkt mij dat peggy de mol dus niet kan zijn.
Klopt.

Dus we krijgen straks:

Tygo vol op Peggy
Nikkie op Jeroen
Jeroen op Nikkie
Peggy op ...?

Nikkie en Jeroen sowieso naar de finale, nog een dubbeltje op zijn kant wie meegaat en of die dan in de finale uiteindelijk mol Jeroen vindt. Zou prachtig zijn als dat niet gebeurt, het i in elk geval zo dat de mol het goed doet!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #85 Gepost op: 10-10-2020, 22:18:11 »
Maar Tygo gaat toch geen Renaissance beleven? Hij zag Jeroen mollen bij Steen Rijk.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #86 Gepost op: 10-10-2020, 22:21:44 »
Jongens, het is echt niet zo simpel dat je even 1 van de 4 kandidaten af kan strepen op basis van verdenkingen, zo werkt de regie niet.  ;)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #87 Gepost op: 10-10-2020, 23:23:53 »
Lijkt mij dat peggy de mol dus niet kan zijn.

Dat zie ik toch anders. Ik kijk liever naar hoe het spel gespeeld wordt dan naar de verdachtmakingen. Wij zien absoluut niet alles en moeten het doen met wat de regie ons laat zien.
Ik vond Peggy heel verdacht.

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #88 Gepost op: 10-10-2020, 23:28:52 »
Wie zegt dat Jeroen ook daadwerkelijk op Nikkie zit? Wellicht zit hij wel op Peggy en wilde hij Ron van de in zijn ogen mol afhouden, net zoals Patrick dat ook bij deed bij Ron.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #89 Gepost op: 11-10-2020, 00:54:21 »

Jeroen => Patrick [edit: dit is weer zo'n montage truc, want Jeroen zegt daarna in afl. 4 Patrick echt niet te verdenken!]
Dit zie je elk jaar weer. Het klopt niet bij de mol. Ze hebben te veel lijntjes lopen.

En. Ten principale moet de mol tegen elke kandidaat wantrouwen opwerpen. Om het dan later (als je weet wie de finale bereiken) goed te editen.

Het is ook geen toeval dat al in afl. 1 en 2 zijn verdachten Nikkie en Tygo zijn. Terugwerkende kracht......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Miem

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #90 Gepost op: 11-10-2020, 01:35:27 »
In het dagboek van Patrick staat dat hij aan het twijfelen is gebracht door Tygo. We weten dus niet zeker hoe hij de test heeft ingevuld

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #91 Gepost op: 11-10-2020, 01:54:37 »
Weten we wel. Vol op Peggy. Kijk maar eens wat in het dagboek staat, geen twijfel, maar zich laten leiden over een ongetwijfeld lange reeks van dagen (en vergeet niet, Tygo noemt Peggy zelfs 'zijn molletje'):

"Ik heb me wederom te veel laten leiden, deze keer door Tygo, die met stevige argumenten kwam waarom die ene de Mol wel moest zijn."
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #92 Gepost op: 11-10-2020, 02:57:59 »
Ik heb het idee dat Ron zijn test wel eens op Jeroen ingevuld zou kunnen hebben.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #93 Gepost op: 11-10-2020, 03:06:17 »
Ik denk hetzelfde, Hij was niet zeker over Nikkie en is uiteindelijk toch voor Jeroen gegaan.
chipsverslaafde <3

Offline JuliaMol

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #94 Gepost op: 11-10-2020, 05:10:08 »
Zal mij niks verbazen als Peggy er (weer) vlak voor de finale uit gaat mits ze de mol niet is. Als Patrick inderdaad vol op Peggy zat en eruit vloog en zij finalist bleek later had de montage dit nooit zo laten zien vanavond, in mijn ogen. Want dan weet je in een finale van 3 al ''zeker'' dat één iemand het niet is. Dan hadden ze de keuze van Patrick vanavond vager gemaakt (net zoals ze dat nu met Ron gedaan hebben).

Of ze hebben echt geklooid met die verdenkmakingen maar dat zou ik wel triest/jammer vinden als dat op zo'n grote schaal is gebeurd.

Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #95 Gepost op: 11-10-2020, 09:26:06 »
Jongens, het is echt niet zo simpel dat je even 1 van de 4 kandidaten af kan strepen op basis van verdenkingen, zo werkt de regie niet.  ;)

In andere seizoenen kon je op het einde door de verdenkingen ook wel een wegstrepen toch?

Ik zit/zat ook vol op peggy. Maar door de harde uitspraken (feit) over de all in deze aflevering, kan Peggy de mol toch niet meer zijn?
Hoe heeft de regie het dan zo geplakt dat Peggy de mol is?

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #96 Gepost op: 11-10-2020, 09:54:09 »
Het kan theoretisch toch dat ze alledrie op Peggy zijn gegaan?
Het enige liegen zou dan van Jeroen komen die Ron voorliegt dat ie vol op Peggy gaat en dat zou dan gewoon "hard spelen" zijn.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #97 Gepost op: 11-10-2020, 10:20:06 »
Wat opvalt is dat we Peggy tot nu toe alleen maar verdenkingen hebben horen uitspreken richting afvallers tijdens de test:

Aflevering 1: Horace, Tina, Ellie
Aflevering 2: Ellie, Nadja
Aflevering 3: Ellie
Aflevering 4: Ron
Aflevering 6: Ron

Dit gaat natuurlijk een keer opvallen bij kijkers, en het geeft de indruk dat ze waarschijnlijk de mol is. Hoe overleef je anders al die executies? Los van de waarde die je hecht aan de uitgesproken verdenkingen zorgt de regie hier dus voor een stukje beeldvorming. Het zou volgens mij voor het eerst zijn dat de mol nog niet één verdenking heeft uitgesproken richting de drie overgebleven kandidaten. Dat wordt altijd zorgvuldig opgebouwd, zodat de mol in de finale niet ineens out-of-the-blue op de winnaar of verliezer zit. Vooral dit laatste maakt dat ik Peggy minder verdenk. En Nikkie en Jeroen meer, omdat hun wederzijdse verdachtmakingen passen binnen het standaard mol-verdenkt-finalist-en-vice-versa-stramien.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #98 Gepost op: 11-10-2020, 10:22:34 »
Ik moet toegeven dat het een moeilijke zaak wordt met Peggy als Mol. Als Peggy de Mol is, kan dat afgaande op de testbiechten alleen als Patrick en Jeroen allebei hebben gespreid op ook nog een andere kandidaat dan hun hoofdverdachte. Is daar nog ruimte voor?

Patrick: ' …eigenlijk nog maar een verdachte, en dat is Peggy. En daarom wilde ik ook met haar een auto delen. Ik denk: ik zit vol op haar dus ik wil gewoon precies zien wat ze doet. Ze wilde heel graag zelf auto rijden, toen dacht ik: oké, nou ja, misschien is dat dan wel heel voordelig voor de Mol. We waren als eerste aangekomen, en toen dacht ik ja, de Mol die als eerste aankomt, daar zit een addertje onder het gras. En nou ja, zo blijkt'.

'Ja, het kan niet anders zijn dan het Peggy is'.

Jeroen: ‘Ik verdenk nog steeds Nikkie, omdat ik vind dat zij gedurende alle opdrachten en alle afleveringen zo waanzinnig vaag is geweest’. Ze heeft zich heel erg afzijdig gehouden van het spel, ze doet bijna nooit echt mee, ze staat er meer een beetje naar te kijken. Het is ook niet dat ze heel enthousiast is om de groep op te zwepen om beter te presteren of wat dan ook. En overal waar zij verschijnt, gebeuren gewoon rare dingen'.

Bij Jeroen lijkt er ruimte voor spreiding op nog iemand anders, of eventueel zelfs een totaal andere hoofdverdachte. Maar ook bij Patrick is er nog ruimte. Zijn biecht zou afkomstig kunnen zijn van de vorige aflevering.

De vragen die worden aangeklikt komen overeen met de verdachte in de biecht. Patrick klikt op 'bestuurde een auto' bij de vraag over Routebeschrijving, en 'Peggy' bij vraag 20. Jeroen klikt op 'zat opgesloten in een cel' bij de vraag over afl. 6, en 'Nikkie' bij vraag 20.

Peggy kan theoretisch de Mol nog zijn, maar we zouden wel erg de verkeerde kant op zijn gestuurd.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #99 Gepost op: 11-10-2020, 11:15:02 »
Op basis van de verdenkingen is de volgorde van verdachten als volgt:

1. Jeroen

+ verdacht door Nikkie
+ uitgesloten door afvaller Ellie

2. Tygo

+ uitgesloten door afvaller Ellie

3. Nikkie

+ verdacht door Jeroen
- verdacht door afvaller Ron

4. Peggy

+ verdacht door Tygo
- verdacht door afvaller Ellie
- verdacht door afvaller Horace
- verdacht door afvaller Patrick
- verdacht door afvaller Ron