Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 46856 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #140 Gepost op: 12-10-2020, 14:24:24 »
Je wilt niet altijd met de mol in een team. Hij heeft al ZO vaak met haar in een team gezeten. Het is wel slim om ook kandidaten uit te kunnen sluiten, en verder het eens van de andere kant te bekijken; in dit geval over de porto kon hij goed haar acties monitoren zonder haar te beinvloeden, terwijl hij zelf toch gefocust was op het stuur. Als hij Nikkie naast zich had gehad, was hij er minder mee opgeschoten.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #141 Gepost op: 12-10-2020, 15:16:30 »
Wanneer er in beeld een vraag op Jeroen wordt gedaan en hij eerder zei Jeroen ook te verdenken en toch zit hij vol op Nikkie ja tuurlijk jongens  ::) ze gaat echt niet een in beeld testvraag neppen bij een afvaller terwijl hij al Jeroen  verdacht
chipsverslaafde <3

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #142 Gepost op: 12-10-2020, 19:27:36 »
Het lijkt er toch sterk op dat het 'verhaal van Peggy' zijn besluit gaat krijgen nu. Het is bijzonder lastig geworden nog een scenario te vinden waarin zij kan blijven.

Nikkie-Jeroen, zij zitten op elkaar. Dan heb je Tygo, als die afvalt weet je dat Peggy de mol niet is. Kortom, Tygo zal zijn tunnel zien instorten bij het vertrek van Peggy (en ik denk vervolgens de serie nog winnen ook).

Maar goed. Dat zullen we dan gauw genoeg zien bij de aankomende executie.

Hahaha ja ambigue indeed!

En ja natuurlijk zat hij op Nikkie, dat blijkt uit alles. Als je steeds op haar getest hebt elke keer weer, heel trouw en zeker want hij is geen grillig personage die maar hapsnap wat doet, en heeft zich thuis goed voorbereid een vast patroon te volgen (eerst goed spreiden, dan focussen wanneer het moet), en dan in een scenario komt met 2 afvallers op 4 kandidaten...... dan ga je vol voor zekerheid en niet opeens een onbekend dwaalspoor op met een andere verdachte.

Grappig hoe je telkens weer een heel verhaald rond jouw mol bouwt. Ik apprecieer je creativiteit en volharding.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #143 Gepost op: 12-10-2020, 19:30:13 »
Haha bedankt. Volharden, tunnelen...... leuk toch  ::rofl::  :o ::jaja::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #144 Gepost op: 12-10-2020, 22:22:52 »
Het blijkt maar weer dat er niks klopt van de verdenkingen.

Jeroen: Nikkie verdenk ik niet
Jeroen 1 aflevering later: Nikkie verdenk ik nog steeds

Tygo zou op Peggy zitten en Patrick ook.
Patrick zegt in het dagboek van de afvaller:

"In 2008 heb ik me teveel laten leiden door Regina Romijn, ik begon Dennis in het vizier te krijgen maar zij overtuigde me dan weer dat Edo de Mol moest zijn.

Dat gaan we niet nog een keer doen.

Zie hier, 12 jaar later…

Ik heb me wederom te veel laten leiden, deze keer door Tygo, die met stevige argumenten kwam waarom die ene de Mol wel moest zijn.
"

Als Tygo op Peggy zit gaat ie heus niet zijn mol ook bij Patrick bepleiten. Hij wil toch 1 voor 1 de rest eruit tikken? Hij heeft dus Patrick wijs gemaakt dat iemand anders de mol is en Patrick is blijkbaar van Peggy afgestapt en daarom eruit gevlogen.


Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #145 Gepost op: 12-10-2020, 22:30:21 »
Het blijkt maar weer dat er niks klopt van de verdenkingen.

Jeroen: Nikkie verdenk ik niet
Jeroen 1 aflevering later: Nikkie verdenk ik nog steeds

Tygo zou op Peggy zitten en Patrick ook.
Patrick zegt in het dagboek van de afvaller:

"In 2008 heb ik me teveel laten leiden door Regina Romijn, ik begon Dennis in het vizier te krijgen maar zij overtuigde me dan weer dat Edo de Mol moest zijn.

Dat gaan we niet nog een keer doen.

Zie hier, 12 jaar later…

Ik heb me wederom te veel laten leiden, deze keer door Tygo, die met stevige argumenten kwam waarom die ene de Mol wel moest zijn.
"

Als Tygo op Peggy zit gaat ie heus niet zijn mol ook bij Patrick bepleiten. Hij wil toch 1 voor 1 de rest eruit tikken? Hij heeft dus Patrick wijs gemaakt dat iemand anders de mol is en Patrick is blijkbaar van Peggy afgestapt en daarom eruit gevlogen.

OF Tygo is de mol en dan kan je elke naam wel noemen  ::rofl::. Wat o.a Tygo ook doet tijdens afl. 3 tegen Ron in de min of meer opdracht. ''Maar Ellie die is zooo verdacht man.. Ellie!!!''.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #146 Gepost op: 12-10-2020, 22:41:29 »
Als Tygo op Peggy zit gaat ie heus niet zijn mol ook bij Patrick bepleiten. Hij wil toch 1 voor 1 de rest eruit tikken? Hij heeft dus Patrick wijs gemaakt dat iemand anders de mol is en Patrick is blijkbaar van Peggy afgestapt en daarom eruit gevlogen.

Dit zei Patrick tijdens zijn laatste testbiecht:

Citaat
"Ik heb eigenlijk nog maar EEN verdachte. En dat is Peggy."

(...)

"Ik zit vol op haar, dus ik wil precies zien wat ze doet."

(...)

"Ja, het kan niet anders zijn dan dat het Peggy is."

Vervolgens zien we hem bij vraag 20 'Peggy' invullen. Nu weet ik ook wel dat testbiechten vreselijk onbetrouwbaar zijn, maar hier is weinig dubbelzinnigs aan. Dat hij misschien nog een klein beetje gespreid heeft wil ik best geloven, maar dat hij eigenlijk grotendeels op iemand anders dan Peggy zat? Dat lijkt me heel sterk.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #147 Gepost op: 12-10-2020, 23:12:07 »
Wanneer er in beeld een vraag op Jeroen wordt gedaan en hij eerder zei Jeroen ook te verdenken en toch zit hij vol op Nikkie ja tuurlijk jongens  ::) ze gaat echt niet een in beeld testvraag neppen bij een afvaller terwijl hij al Jeroen  verdacht

Ron noemt vier verdachten (waaronder zowel Jeroen als Nikkie) en zegt dat hij er één zal moeten kiezen. Het is volgens mij de eerste keer dat hij Jeroen noemt (en het komt kort nadat Ron en Jeroen een goed vertrouwelijk onderonsje hebben gehad), terwijl hij Nikkie heel vaak als verdachte heeft genoemd. De vraag die ze laten zien wijst op zichzelf ook naar Jeroen (dus er is imo een kleine kans dat hij idd Jeroen verdacht), maar de vraag kan makkelijk verkeerd begrepen worden (ik begreep hem tijdens de uitzending verkeerd) en Ron kan met zijn antwoord bedoeld hebben Nikkie hebben aan te wijzen. Ik geloof dan ook niet dat ze een testvraag ‘genept’ hebben. De montage selecteert en laat dingen weg, maar ‘nept’ doorgaans niet informatie. Je moet daarom wat je te zien krijgt tijdens de biechten kritisch benaderen in de context van wat er nog meer gezegd en gebeurd is en op basis daarvan kun je een inschatting maken welke verdenkingen waarschijnlijk zijn.

Het blijkt maar weer dat er niks klopt van de verdenkingen.

Waar mrchipie lijkt te zeggen dat je de informatie uit de biecht blind moet vertrouwen (en letterlijk moet nemen), lijkt dit het omgekeerde te zeggen: je kunt helemaal niets met de biechten. Daar ben ik het ook niet mee eens. Verwijzingen naar de ervaringen met China/Rob vind ik niet overtuigend. Ja, afvaller Anita wees naar Rob als mogelijke mol, maar in de context van een eerste test (en met ook andere verdachten) vond ik het verkeerd om daaruit af te leiden dat ze ook een betekenisvol aantal vragen op hem heeft ingevuld. Dat is wat ik bedoel met kritisch benaderen van de biechten.

Als Tygo op Peggy zit gaat ie heus niet zijn mol ook bij Patrick bepleiten. Hij wil toch 1 voor 1 de rest eruit tikken? Hij heeft dus Patrick wijs gemaakt dat iemand anders de mol is en Patrick is blijkbaar van Peggy afgestapt en daarom eruit gevlogen.

Ik denk dat we Tygo overschatten. Hij zegt in de biechten wel dat hij het heel slim en doortrapt wil spelen, maar in feite is hij redelijk doorzichtig. Hij verdacht Jeroen en Ellie en gooit dat open op tafel bij Ron, terwijl Horace staat te luisteren. Hij neemt zich voor zijn mond te houden over het gescheurde briefje, maar valt kort daarop Jeroen publiekelijk erover aan. Hij heeft blijkbaar Patrick een bepaalde kant op geluld en alles uit Patricks biechten wijst erop dat Patrick Peggy verdacht.

Overigens, kregen we niet twee testvragen van Patrick te zien die bevestigen dat hij op Peggy zat? Kregen we niet ook twee vragen te zien die bevestigen dat Jeroen op Nikkie zat? (Correct me als mijn geheugen me in de steek laat hier.) Ik ben het eens dat Jeroens biecht de mogelijkheid openhoudt dat hij gespreid heeft (bijv 50/50 tussen Peggy en Nikkie), maar zelfs dan nog kan hij alleen van Patrick winnen als of (1) Peggy niet de mol is of (2) Patrick ook een behoorlijk gedeelte van de test op een andere mol dan Peggy heeft ingevuld (spreiden). Ik zie ik in Patricks biecht in combinatie met het dagboek geen enkele basis om aan te nemen dat hij gespreid heeft.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #148 Gepost op: 12-10-2020, 23:27:57 »
Het blijkt maar weer dat er niks klopt van de verdenkingen.

Jeroen: Nikkie verdenk ik niet
Jeroen 1 aflevering later: Nikkie verdenk ik nog steeds
Jeroen zei dat 2 afleveringen later, dus kan Nikkie een paar dagen hebben verdacht. Zo'n reis is intensief. Het spel gaat altijd door dus ja... na een paar dagen en meer opdrachten en gesprekken zeggen dat je nog steeds op iemand zit die je eerder onterecht had gestreept ...waarom niet?

Nikkie gaf bij 5.1 de verkeerde volgorde door. Lijkt me dat je als kandidaat de opdrachttitels in je molboekje neerpent. Was dus na afloop makkelijk te checken. 5.2 zal ook niet hebben geholpen. Het kan dat Jeroen haar toen is gaan verdenken en dat bij de test in afl. 6, drie(?) dagen later 'nog steeds' deed.

En ja, als Patricks dagboek entry klopt kun je daar wel wat mee. Ik ga er voorlopig vanuit dat de testbiechten gewoon bij dezelfde aflevering horen. Het is m.i. vaak ook gewoon duidelijk dat dat zo is, maar goed, ze hebben al eerder rare streken uitgehaald.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2020, 23:29:35 door Amethyst »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #149 Gepost op: 13-10-2020, 16:37:46 »
Ik kan me niet voorstellen dat Nikkie Jeroen verdenkt terwijl ze steeds Tygo opzoekt.  We denken dat Tygo door niemand wordt verdacht, maar hij staat in werkelijkheid hoog op Nikkies lijstje.

Als de ketting bewust op een bepaald moment was te breken door de mol, dan kan de ander dat door hebben gehad en die persoon heeft veel voordeel met deze kennis.  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 13-10-2020, 16:44:43 door Run »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #150 Gepost op: 13-10-2020, 16:46:42 »
Dit zei Patrick tijdens zijn laatste testbiecht:

Vervolgens zien we hem bij vraag 20 'Peggy' invullen. Nu weet ik ook wel dat testbiechten vreselijk onbetrouwbaar zijn, maar hier is weinig dubbelzinnigs aan. Dat hij misschien nog een klein beetje gespreid heeft wil ik best geloven, maar dat hij eigenlijk grotendeels op iemand anders dan Peggy zat? Dat lijkt me heel sterk.
Patrick zegt letterlijk dat Tygo hem op andere gedachten heeft gebracht qua mol en dat hem dat in seizoen 12 ook is overkomen. We weten dus dat hij iig niet op Peggy is gegaan deze aflevering. Ze hebben klaarblijkelijk oude biechten erin geplakt, dat hebben ze ook bij Jeroen gedaan dus dat is helemaal niet ongeloofwaardig. Jeroen zegt namelijk Nikkie nog steeds te verdenken, terwijl hij de aflevering ervoor zei dat hij Nikkie niet meer verdacht. Zijn audio matched ook niet. Die biecht van Jeroen komt uit een eerdere aflevering.

Ron noemt vier verdachten (waaronder zowel Jeroen als Nikkie) en zegt dat hij er één zal moeten kiezen. Het is volgens mij de eerste keer dat hij Jeroen noemt (en het komt kort nadat Ron en Jeroen een goed vertrouwelijk onderonsje hebben gehad), terwijl hij Nikkie heel vaak als verdachte heeft genoemd. De vraag die ze laten zien wijst op zichzelf ook naar Jeroen (dus er is imo een kleine kans dat hij idd Jeroen verdacht), maar de vraag kan makkelijk verkeerd begrepen worden (ik begreep hem tijdens de uitzending verkeerd) en Ron kan met zijn antwoord bedoeld hebben Nikkie hebben aan te wijzen. Ik geloof dan ook niet dat ze een testvraag ‘genept’ hebben. De montage selecteert en laat dingen weg, maar ‘nept’ doorgaans niet informatie. Je moet daarom wat je te zien krijgt tijdens de biechten kritisch benaderen in de context van wat er nog meer gezegd en gebeurd is en op basis daarvan kun je een inschatting maken welke verdenkingen waarschijnlijk zijn.

Waar mrchipie lijkt te zeggen dat je de informatie uit de biecht blind moet vertrouwen (en letterlijk moet nemen), lijkt dit het omgekeerde te zeggen: je kunt helemaal niets met de biechten. Daar ben ik het ook niet mee eens. Verwijzingen naar de ervaringen met China/Rob vind ik niet overtuigend. Ja, afvaller Anita wees naar Rob als mogelijke mol, maar in de context van een eerste test (en met ook andere verdachten) vond ik het verkeerd om daaruit af te leiden dat ze ook een betekenisvol aantal vragen op hem heeft ingevuld. Dat is wat ik bedoel met kritisch benaderen van de biechten.

Ik denk dat we Tygo overschatten. Hij zegt in de biechten wel dat hij het heel slim en doortrapt wil spelen, maar in feite is hij redelijk doorzichtig. Hij verdacht Jeroen en Ellie en gooit dat open op tafel bij Ron, terwijl Horace staat te luisteren. Hij neemt zich voor zijn mond te houden over het gescheurde briefje, maar valt kort daarop Jeroen publiekelijk erover aan. Hij heeft blijkbaar Patrick een bepaalde kant op geluld en alles uit Patricks biechten wijst erop dat Patrick Peggy verdacht.

Overigens, kregen we niet twee testvragen van Patrick te zien die bevestigen dat hij op Peggy zat? Kregen we niet ook twee vragen te zien die bevestigen dat Jeroen op Nikkie zat? (Correct me als mijn geheugen me in de steek laat hier.) Ik ben het eens dat Jeroens biecht de mogelijkheid openhoudt dat hij gespreid heeft (bijv 50/50 tussen Peggy en Nikkie), maar zelfs dan nog kan hij alleen van Patrick winnen als of (1) Peggy niet de mol is of (2) Patrick ook een behoorlijk gedeelte van de test op een andere mol dan Peggy heeft ingevuld (spreiden). Ik zie ik in Patricks biecht in combinatie met het dagboek geen enkele basis om aan te nemen dat hij gespreid heeft.
Ga de oude seizoenen er maar op na. Het kwam meermaals voor dat bijvoorbeeld de eerste afvaller in zijn biecht aangaf vol op de latere mol ingezet te hebben.

Wij zien het aflevering voor aflevering, maar de regie heeft eerst het hele seizoen gefilmd en begint dan aan de montage. Ze zullen dat dus altijd zo opbouwen dat je nooit kan bepalen uit de verdenkingen wie de mol is of wie sowieso niet.

Tygo wordt niet overschat, Patrick geeft zelf aan dat hij zich weer door een medespeler van zijn eigen mol heeft laten leiden. Dus hij zat steeds op Peggy en nu niet meer. De regie laat ons denken dat hij dat nog wel zat, zoals ze ook bij Jeroen een oudere biecht erin hebben geplakt die zegt dat hij Nikkie nog steeds verdenkt. Het is aantoonbaar dat de montage de kijker volledig manipuleert met de verdenkingen dus dat is nu in het geval van Patricks verdenking niet ineens ondenkbaar.
« Laatst bewerkt op: 13-10-2020, 16:51:37 door Theovv »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #151 Gepost op: 13-10-2020, 17:14:30 »
Dit klinkt als doeldenken. Peggy MOET de mol zijn, dus dit en dit moet dan wel, het hazenpaadje dat het nog mogelijk zou zijn dat zij de mol is.

Het geeft niet, ik maak me er ook vaak schuldig aan!  ::tandpastasmiley:: Alleen ik capituleer ook wel als het allemaal echt niet kan, en dit seizoen ben ik zelfs al veel tunnels verlaten, ik kon er gewoon niet meer in doeldenken.

Leendert heeft het perfecte logische verhaal geschetst, ik kan het gewoon niet beter zeggen.

Ik kan me niet voorstellen dat Nikkie Jeroen verdenkt terwijl ze steeds Tygo opzoekt.
Maar dat doet ze juist niet. Sterker nog, ze wilde met iedereen BEHALVE Tygo in de rode auto. Ze probeerde het vele malen. Tot haar grote teleurstelling werd ze WEER opgescheept met Tygo......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #152 Gepost op: 13-10-2020, 17:24:01 »
Ik kan me niet voorstellen dat Nikkie Jeroen verdenkt terwijl ze steeds Tygo opzoekt.  We denken dat Tygo door niemand wordt verdacht, maar hij staat in werkelijkheid hoog op Nikkies lijstje.

Dat is niet onmogelijk. Na Sleutelbos in aflevering 3 valt Tygo Jeroen aan op het doormidden gescheurde biljet van 100 euro. Nikkie biecht dan:

"Ik vind het heel interessant. Wanneer iemand in de groep ontzettend wordt aangekeken kijk ik liever naar wie hem heel erg aanvallen dan degene die wordt aangevallen. Dat vind ik interessanter.  Als iemand zo gepassioneerd: Wat heb jij gedaan met dat geld! Daar kan ik meer uithalen dan het slachtoffer."

In aflevering 1 zegt ze ook dat ze hem verdenkt. Daarna echter niet meer. Ze is na het afvallen vrij duidelijk dat van haar verdachten alleen Jeroen nog over is. Zou dus ook van haar een rare draai zijn als ze ineens op Tygo blijkt te zitten. Het lijk er dus eerder op dat die biecht bedoeld was om de verdenking bij Jeroen weg te halen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #153 Gepost op: 13-10-2020, 17:26:15 »
Dat is niet onmogelijk. Na Sleutelbos in aflevering 3 valt Tygo Jeroen aan op het doormidden gescheurde biljet van 100 euro. Nikkie biecht dan:

"Ik vind het heel interessant. Wanneer iemand in de groep ontzettend wordt aangekeken kijk ik liever naar wie hem heel erg aanvallen dan degene die wordt aangevallen. Dat vind ik interessanter.  Als iemand zo gepassioneerd: Wat heb jij gedaan met dat geld! Daar kan ik meer uithalen dan het slachtoffer."

In aflevering 1 zegt ze ook dat ze hem verdenkt. Daarna echter niet meer. Ze is na het afvallen vrij duidelijk dat van haar verdachten alleen Jeroen nog over is. Zou dus ook van haar een rare draai zijn als ze ineens op Tygo blijkt te zitten. Het lijk er dus eerder op dat die biecht bedoeld was om de verdenking bij Jeroen weg te halen.

Of Nikkie zit nog op Jeroen én Tygo. Ja, het kan allemaal mensen. We moeten gewoon gaan afwachten tot de volgende aflevering.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #154 Gepost op: 13-10-2020, 17:28:59 »
Dit klinkt als doeldenken. Peggy MOET de mol zijn, dus dit en dit moet dan wel, het hazenpaadje dat het nog mogelijk zou zijn dat zij de mol is.

Het geeft niet, ik maak me er ook vaak schuldig aan!  ::tandpastasmiley:: Alleen ik capituleer ook wel als het allemaal echt niet kan, en dit seizoen ben ik zelfs al veel tunnels verlaten, ik kon er gewoon niet meer in doeldenken.

Leendert heeft het perfecte logische verhaal geschetst, ik kan het gewoon niet beter zeggen.
Maar dat doet ze juist niet. Sterker nog, ze wilde met iedereen BEHALVE Tygo in de rode auto. Ze probeerde het vele malen. Tot haar grote teleurstelling werd ze WEER opgescheept met Tygo......
Nee hoor, het is juist andersom, eerst naar de gepresenteerde feiten kijken en dan je mol bepalen. En wat Leendert zegt klopt helaas niet.

1. het is meermaals bewezen dat de regie vaker op deze manier de verdenkingen heeft gemanipuleerd.
2. het wordt duidelijk dat Patrick niet meer op Peggy zat. In de vorige biecht (aflevering 4) zegt hij al Peggy niet meer zo verdacht te vinden en Ron wel. In het dagboek van de afvaller zegt hij dat Tygo hem van zijn oorspronkelijke mol heeft afgebracht. Tygo zegt op Peggy te zitten en wil dus concurrenten op een andere mol brengen.

Logischer kan ik het niet redeneren. Niks is 100% zeker, maar dit is wel de meest logische verklaring.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #155 Gepost op: 13-10-2020, 17:31:18 »
Het kan ook zomaar zijn dat Nikkie volgende aflevering ineens hele andere verdachten heeft. Ze heeft immers al 2 afleveringen geen test gemaakt en kan inmiddels van gedachten veranderd zijn. In afl 4 waren er meer die de test het slechtst hadden ingevuld. Als Nikkie niet zeker van haar zaak was, had zij daar zomaar tussen kunnen zitten en dan moet ze eigenlijk wel switchen.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #156 Gepost op: 13-10-2020, 17:32:36 »
Nee hoor, het is juist andersom, eerst naar de gepresenteerde feiten kijken en dan je mol bepalen. En wat Leendert zegt klopt helaas niet.

1. het is meermaals bewezen dat de regie vaker op deze manier de verdenkingen heeft gemanipuleerd.
2. het wordt duidelijk dat Patrick niet meer op Peggy zat. In de vorige biecht (aflevering 4) zegt hij al Peggy niet meer zo verdacht te vinden en Ron wel. In het dagboek van de afvaller zegt hij dat Tygo hem van zijn oorspronkelijke mol heeft afgebracht. Tygo zegt op Peggy te zitten en wil dus concurrenten op een andere mol brengen.

Logischer kan ik het niet redeneren. Niks is 100% zeker, maar dit is wel de meest logische verklaring.

Ik heb ook heel lang op Peggy gezeten, maar als ik objectief kijk, kan ik alleen maar met Lo meegaan.
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #157 Gepost op: 13-10-2020, 17:33:35 »
Ik heb ook heel lang op Peggy gezeten, maar als ik objectief kijk, kan ik alleen maar met Lo meegaan.
Dat mag, ieder zijn mening ;) Maar voor het nut van de discussie is het wel handig naar je tegenargumenten op deze redenering.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #158 Gepost op: 13-10-2020, 17:34:51 »
Leendert zei het al het beste, ik kan er niks aan toevoegen.

Ik pluk het even van de andere topics:
En toch klopt het niet als je Patrick's biecht uit aflevering 4 gaat beluisteren en zijn dagboek van de afvaller gaat lezen  ;)

Overigens zat Ron vol op Jeroen, dus Jeroen kan dan ook niet de mol zijn.
Ron zat vol op Nikkie, Patrick vol op Peggy  ::rofl::

Zoals ik al elders zei: Vragenvuur haha! Dan weten we het. En trouwens, zaterdag zal ook veel uitwijzen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #159 Gepost op: 13-10-2020, 17:37:08 »
Leendert zei het al het beste, ik kan er niks aan toevoegen.

Ik pluk het even van de andere topics:Ron zat vol op Nikkie, Patrick vol op Peggy  ::rofl::

Zoals ik al elders zei: Vragenvuur haha! Dan weten we het. En trouwens, zaterdag zal ook veel uitwijzen.
Het klopt gewoon niet, als je iets vindt moet je het onderbouwen en niet alleen roepen dat het zo is. Ik heb al onderbouwd gereageerd op leenderts verhaal:

1. het is meermaals bewezen dat de regie vaker op deze manier de verdenkingen heeft gemanipuleerd.
2. het wordt duidelijk dat Patrick niet meer op Peggy zat. In de vorige biecht (aflevering 4) zegt hij al Peggy niet meer zo verdacht te vinden en Ron wel. In het dagboek van de afvaller zegt hij dat Tygo hem van zijn oorspronkelijke mol heeft afgebracht. Tygo zegt op Peggy te zitten en wil dus concurrenten op een andere mol brengen.

Overigens, volgens je eigen redenering zou je eigen mol Jeroen niet de mol kunnen zijn, want Ron zat op hem. Hij zegt namelijk in dagboek van de afvaller dat hij op 1 iemand is gegaan en de enige vraag die we hem zien invullen is op Jeroen.