Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 64117 keer)

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #180 Gepost op: 9-10-2020, 12:51:47 »
Eindigen we dan in de finale met kandidaten in verschillende steden? :P
Zie zelf niet veel gelijkenissen in opdrachten in ieder geval. Al deed destijds de opdracht Steenrijk me al een beetje denken aan de allerlaatste opdracht met de Lada's en puzzelstukken. Dan zou het verder niet zozeer in de opzet van de opdrachten zitten.
Ben nog steeds aan het bekomen van dat seizoen waarin ik de hele tijd zo fout zat :P

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #181 Gepost op: 9-10-2020, 22:34:00 »
In aflevering 4 zien we tijdens Meesterwerken achtereenvolgens hoe Peggy, Jeroen, Nikkie en Tygo hun schilderij beschrijven aan de drie kandidaten in het museum. Tijdens die beschrijving zien we hun schilderij in beeld en horen we daarbij heel kort muziek. Bij elk schilderij horen we een ander nummer. Dit zijn:

Dit lijken willekeurige nummers - en misschien zijn het dat ook. Maar neem nu eens van elk woord uit de songtitel de eerste letter. Dan krijgen we SOPDIEML. Hussel die letters door elkaar en je krijgt...

P IS DE MOL

Bizar toeval, of is dit een hint naar Patrick of Peggy?
« Laatst bewerkt op: 9-10-2020, 22:36:17 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #182 Gepost op: 9-10-2020, 22:59:50 »
In aflevering 4 zien we tijdens Meesterwerken achtereenvolgens hoe Peggy, Jeroen, Nikkie en Tygo hun schilderij beschrijven aan de drie kandidaten in het museum. Tijdens die beschrijving zien we hun schilderij in beeld en horen we daarbij heel kort muziek. Bij elk schilderij horen we een ander nummer. Dit zijn:

Dit lijken willekeurige nummers - en misschien zijn het dat ook. Maar neem nu eens van elk woord uit de songtitel de eerste letter. Dan krijgen we SOPDIEML. Hussel die letters door elkaar en je krijgt...

P IS DE MOL

Bizar toeval, of is dit een hint naar Patrick of Peggy?

Wow, heel knap uitgezocht! Petje af als dit daadwerkelijke hint is (overigens ook nu al). De enige speld die hier tussen te krijgen zou zijn, is dat '1' van 'summer-1' uitgeschreven moet worden.

Zou wel een van de complexte hints zijn die we in jaren gehad hebben, maar wel in drie twee zinnen uit te leggen.
« Laatst bewerkt op: 9-10-2020, 23:24:34 door Rat »

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #183 Gepost op: 9-10-2020, 23:21:50 »
Damn  ::oink:: wat mooi gevonden. En als je One / 1 even buiten beschouwing laat is hij wat mij betreft ook niet te vergezocht. In 2019 zat een soortgelijke hint.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #184 Gepost op: 10-10-2020, 07:54:57 »
Dan hoop ik dat ie op Patrick slaat (heb geen goede motivatie, maar zou Peggy jammer vinden)

Nog even terug naar de regenbogen van de eerste afleveringen, waarvan ik zelf nooit geloofde dat die naar geaardheid/gender o.i.d verwezen.

Áls ze al een hint zijn dan zijn opties voor mij:
Nikkie : alle kleuren makeup die ze gebruikt
Ron: RegenBoog. ...die loopt ook nog van Rood naar Blauw (zichtbare spectrum)
Patrick: na checken Efteling connectie (die Ron niet alleen heeft)
Zag ik dat hij ook telekids presenteerd(e)... en als ik dan aan het telekids logo denk.... inderdaad, een regenboog.

DISCLAIMER: Elk jaar steek ik teveel tijd in dit soort hints die niets blijken te zijn of nooit bevestigd worden
...maar vind het gewoon leuk :P

Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #185 Gepost op: 10-10-2020, 10:09:53 »
Evita Perón, van Argentinië deed de regenboog toer en ook in de musical Evita zit een lied over de regenboog. Verwijst de regenboog naar Argentinië? Het land waar widm zich afspeelde in 2006. In dit seizoen deed Peggy mee. 
 

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #186 Gepost op: 10-10-2020, 12:03:21 »
In aflevering 4 zien we tijdens Meesterwerken achtereenvolgens hoe Peggy, Jeroen, Nikkie en Tygo hun schilderij beschrijven aan de drie kandidaten in het museum. Tijdens die beschrijving zien we hun schilderij in beeld en horen we daarbij heel kort muziek. Bij elk schilderij horen we een ander nummer. Dit zijn:

Dit lijken willekeurige nummers - en misschien zijn het dat ook. Maar neem nu eens van elk woord uit de songtitel de eerste letter. Dan krijgen we SOPDIEML. Hussel die letters door elkaar en je krijgt...

P IS DE MOL

Bizar toeval, of is dit een hint naar Patrick of Peggy?


Ik vind dit zo knap gevonden! Ik hoop Blip dat je gelijk hebt! Als was het maar hierom ::bravo:: ::bravo::

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #187 Gepost op: 10-10-2020, 12:11:29 »

Nikkie : alle kleuren makeup die ze gebruikt
Ron: RegenBoog. ...die loopt ook nog van Rood naar Blauw (zichtbare spectrum)
Patrick: na checken Efteling connectie (die Ron niet alleen heeft)
Zag ik dat hij ook telekids presenteerd(e)... en als ik dan aan het telekids logo denk.... inderdaad, een regenboog.


Jeroen werkte als redacteur voor Telekids
en Telekids bestaat nu 30 jaar

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #188 Gepost op: 10-10-2020, 16:13:31 »
Die paarse laarzen van Peggy bij “stuk voor stuk” vind ik wel opvallend.
Was het niet in “haar seizoen” dat iedere kandidaat een keer een afwijkende kleur kreeg, behalve de mol?!
Misschien heeft nu juist de mol De afwijkende kleur?

Offline Sab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey :)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #189 Gepost op: 10-10-2020, 18:47:31 »
Ik was het extra video aan het kijken "OP WEG NAAR PIOMBINO" waar de groep in de bus een spelletje doet. Nu is de beschrijving :

"Ron houdt ervan om een spelletje te spelen tijdens het rijden.
De rest... wat minder. Kijk mee met de beelden van de gopro's tijdens de route van de Peggy, Ron, Patrick en  Jeoroen naar Piombino in de derde opdracht: onvoorspELBAar!"

Ik vind dat onvoorspELBAar hier opvallend schreven is. Ze moeten naar Elba om de groep te vinden en het kan natuurlijk toeval zijn dat het woord er in zit   ::rofl:: , Maar zou er iets van " onvoorsp ar " te maken kunnen zijn? Misschien kijk ik te ver maar ja lol.
Probeert niet in een tunnel te komen...

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #190 Gepost op: 10-10-2020, 21:57:19 »
'Damocles', kunnen we daar iets mee. Damocles is vooral bekend om zijn zwaard - hebben we ergens een zwaard gezien deze aflevering? Of hebben we de Mol gezien in een donkere kamer?

Als we hem figuurlijk opvatten, moet het haast betekenen dat de Mol bij het groepje van vier zat. Aan het zwaard van Damocles valt niet te ontkomen.
...óf niet!

Offline #DeMolJager

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #191 Gepost op: 10-10-2020, 22:00:45 »
Een samenvatting + update over Brtdm’s testvraag-theorie:

Volgens de theorie zal alleen het seizoensnummer van de mol niet in de vorm van een testvraagnummer worden getoond. De testvragen in de afleveringen waren:

Aflevering 1
3, 7 (Nadja), 20 (Tina), 18 (Ron) en 13

Aflevering 2
1, 9, 5 en 16 (Ellie)

Aflevering 3
6 (Peggy), 10, 12, 4, 16, 18

Aflevering 4
5, 20, 14 (Tygo) en 10

In dat geval zouden volgens deze theorie Patrick (seizoen 8), Jeroen (seizoen 17) en Nikkie (seizoen 19) nog de mol kunnen zijn.

Daarnaast zou (voor de volledigheid) ook nog 11 (Horace) een keer langs moeten komen.

Update: Vandaag kwamen deze testvragen voorbij: 11 (Horace), 17 (Jeroen), 10, 16 en 20.

Dit betekent dat alleen 8 (Patrick) en 19 (Nikkie) nog ontbreken. We weten dat Patrick niet de mol is... dus...
is Nikkie de mol? :O
« Laatst bewerkt op: 10-10-2020, 22:04:23 door #DeMolJager »
“Het spel verandert niet voor je ogen, het spel verandert altijd achter je rug."

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #192 Gepost op: 10-10-2020, 22:17:25 »
Update: Vandaag kwamen deze testvragen voorbij: 11 (Horace), 17 (Jeroen), 10, 16 en 20.

Dit betekent dat alleen 8 (Patrick) en 19 (Nikkie) nog ontbreken. We weten dat Patrick niet de mol is... dus...
is Nikkie de mol? :O

Dus in totaal zijn nu deze vragen voorbij gekomen:
1,3,4,5,6,7,9,10,11,12,13,14,16,17,18 en 20.

Zou mooi zijn als volgende week dan de vragen 2, 8 en 15 worden beantwoord. En 19 van Nikkie niet.

Maargoed, eigenlijk heb je alleen wat aan deze hint na de finale als het klopt. Want hij blijft nogal wankel.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #193 Gepost op: 10-10-2020, 22:23:15 »
Plus waarom zou je de vragen van kandidaten die niet meer in het spel zitten openlaten?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #194 Gepost op: 10-10-2020, 22:34:01 »
Knap speurwerk. :P
Paar weken geleden maakte we er nog een grapje van, maar kan toch bijna geen toeval meer zijn. Alle titels zijn 1 woord. Kan er dan toch niks achter zitten?  ::vergroot:: :P

Renaissance
Listig
Besluit
Meesterlijk
Wegwerken
Damocles


Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #195 Gepost op: 10-10-2020, 22:38:43 »
Damocles: Letterlijk "Roem van de mensen." Een vleier, die zei hoe jaloers iedereen wel niet op Dionysius was.

Iemand die een ander lekker inpalmt?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #196 Gepost op: 10-10-2020, 22:40:37 »
Paar weken geleden maakte we er nog een grapje van, maar kan toch bijna geen toeval meer zijn. Alle titels zijn 1 woord. Kan er dan toch niks achter zitten?  ::vergroot:: :P

Renaissance
Listig
Besluit
Meesterlijk
Wegwerken
Damocles
Maar wat is dan de hint, of naar wie?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #197 Gepost op: 10-10-2020, 22:44:40 »
Maar wat is dan de hint, of naar wie?
Ja dat vraag ik me dus af of er iets in zit, omdat al die titels een woord hebben. En dat ze naast dat ze op de mol slaan, ook iets anders verbergen?

Iets met de letters misschien die een woord vormen of iets dergelijks. Had al met de eerste letter van eerste titel, tweede letter van de tweede enzovoorts zitten puzzelen. Kreeg ik er RISSEL uit. Daar kon ik niet veel mee :P

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #198 Gepost op: 10-10-2020, 22:49:49 »
Ik heb ook al gekeken of letters doorgedraaid moeten worden, in verband met jubileumseizoen en terugkijken en dergelijke. Levert niets interessants op, voor zowel eerste en laatste letters, maar ook voor letter op basis van afleveringsnummer (RISSEL).

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #199 Gepost op: 10-10-2020, 23:00:33 »
Ik zat te denken aan synoniemen of misschien lettergrepen, maar daar kwam ik ook niet direct uit.