Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 64142 keer)

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #280 Gepost op: 16-10-2020, 14:40:49 »
Geloof niet dat ik iemand er eerder over gehoord heb, maar het kaartje dat we vaak in het begin van de aflevering te zien krijgen trok toch even mijn aandacht.

Je ziet er een aantal plaatsnamen op staan, en ik vroeg me af of die een functie zouden hebben.

Pienza, Cortona, Arezzo, Florence, Pisa, Livorno, Piombino, Elba, Grosseto.
Volgorde waarin ze (na knippering) definitief op de kaart verschijnen: Florence, Pisa, Livorno, Arezzo, Cortona, Pienza, Piombino, Elba, Grosseto.

Dacht eerst: dat zijn de plaatsen waar ze komen. Maar dat klopt niet. Ze zijn eerst steeds in Pienza (qua slaapplaats, voor de rest weinig veelzeggend dorp/gemeente). Als ze vertrekken gaan ze door naar Florence, dan richting Pisa, Piombino en Elba. Hun standplaats volgende week moeten we nog zien, zou Grosseto kunnen zijn.

Van Arezzo, Livorno en Grosseto vermoed ik dat die erin zijn gezet ter referentie, dit zijn grote plaatsen in de regio Toscane. Waarom Cortona hier bij staat is mij een beetje een raadsel. Niet een heel grote plaats, wel cultureel redelijk aansprekend. Maar waarom staat het veel grotere en bekendere Siena er dan niet bij? De namen zijn nu in een soort cirkel weergegeven (al staat Elba er iets buiten), is het dan puur esthetisch? Of kan iemand het belang van Cortona beter op waarden schatten?

Eventueel een letterhint met de steden zie ik er zo snel niet in. Misschien dat de stad dan een bepaalde eigenschap heeft die aan een kandidaat te linken is. De stad vormde bijvoorbeeld het decor voor de film Under the Tuscan Sun. Patroonheilige Margaretha van Cortona is dan ook weer beschermheilige van de valselijk beschuldigden ( ::rofl:: ), en nog wel veel meer.

Iemand nog zin in een puzzeltje? :P

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #281 Gepost op: 16-10-2020, 15:56:19 »
Zij draagt dezelfde hoed als de personen met de koffertjes. Precies dezelfde! Kan bijna geen toeval zijn lijkt me. Hint naar Peggy
Maar die man links in het midden, die het koffertje kwam brengen, had aan het eind een andere bril op, namelijk een bril met spiegelglazen. Nou heb ik vernomen ergens op het forum (ik weet niet meer waar) dat Nikkie met (ronde) spiegels werkt met haar make-up video's. Dat heb ik nog niet kunnen verifiëren, maar spiegels is wel een mogelijke hint, denk ik (maar ik ben slecht in hints).

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #282 Gepost op: 16-10-2020, 16:35:02 »
Een van de speurders op dit forum heeft uitgezocht dat dit het oostelijke eiland is van Isolae Gemini - De Tweeling Eilanden. Ellie heeft een tweelingzus en Jeroens sterrenbeeld is Tweelingen.
Voeg toe de film de Dolle tweeling (2011) met... Peggy Vrijens (vandaar het oostelijke eiland verdraaid?)
« Laatst bewerkt op: 16-10-2020, 16:38:16 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #283 Gepost op: 16-10-2020, 16:48:46 »
Voorafgaand aan Achter Je Rug (aflevering 1, opdracht 3) zien we de kandidaten een voor een kasteel Poppi binnenlopen. Tijdens dit intro horen we het nummer Ballade in C# Minor: Coronation uit de film The King. De muziek stopt als Jeroen voor Rik staat, waarna het overgaat in Adagio in C Minor uit de serie Succession.

The King = de koning
Coronation = kroning
Succession = opvolging

Een duidelijk thema. Merk op dat zowel het intro vooraf als de muziek bij Jeroen in C mineur zijn. Bij alle kandidaten na Jeroen horen we Minuet in B Minor, ook uit Succession, als ze voor Rik staan. Geen C mineur, maar B mineur. Uit het overzicht hieronder blijkt dat tijdens de hele opdracht alleen bij Jeroen muziek uit The King te horen is. Bij alle anderen horen we muziek uit Succession.

Er zijn twee uitzonderingen:
  • Als Ellie, Tygo, Nadja en Ron naar hun oud-mol luisteren horen we Strings in C Minor uit The King. De koning bevindt zich dus in het eerste groepje van vijf dat we naar binnen zien gaan. Dat klopt, want dit nummer horen we vlak daarvoor ook als Jeroen langs de bakjes loopt.
  • Als Ron zijn joker heeft gepakt, zien we hem in de camera biechten en de joker met 'De Mol' duidelijk zichtbaar omhoog houden. We horen op dat moment Antiphon uit The King. Een duidelijke aanwijzing dat 'The King' 'De Mol' is.
Jeroen imiteerde Elvis 'The King' Presley in zijn eerste seizoen. Jeroen = Elvis = The King = De Mol.


~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #284 Gepost op: 16-10-2020, 18:49:30 »
Genomineerd voor beste post aller tijden. Fantastisch werk Blip! Meteen geluisterd / herbekeken met jouw lijstje erbij.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #285 Gepost op: 16-10-2020, 20:34:48 »
Voorafgaand aan Achter Je Rug (aflevering 1, opdracht 3) zien we de kandidaten een voor een kasteel Poppi binnenlopen. Tijdens dit intro horen we het nummer Ballade in C# Minor: Coronation uit de film The King. De muziek stopt als Jeroen voor Rik staat, waarna het overgaat in Adagio in C Minor uit de serie Succession.

The King = de koning
Coronation = kroning
Succession = opvolging

Een duidelijk thema. Merk op dat zowel het intro vooraf als de muziek bij Jeroen in C mineur zijn. Bij alle kandidaten na Jeroen horen we Minuet in B Minor, ook uit Succession, als ze voor Rik staan. Geen C mineur, maar B mineur. Uit het overzicht hieronder blijkt dat tijdens de hele opdracht alleen bij Jeroen muziek uit The King te horen is. Bij alle anderen horen we muziek uit Succession.

Er zijn twee uitzonderingen:
  • Als Ellie, Tygo, Nadja en Ron naar hun oud-mol luisteren horen we Strings in C Minor uit The King. De koning bevindt zich dus in het eerste groepje van vijf dat we naar binnen zien gaan. Dat klopt, want dit nummer horen we vlak daarvoor ook als Jeroen langs de bakjes loopt.
  • Als Ron zijn joker heeft gepakt, zien we hem in de camera biechten en de joker met 'De Mol' duidelijk zichtbaar omhoog houden. We horen op dat moment Antiphon uit The King. Een duidelijke aanwijzing dat 'The King' 'De Mol' is.
Jeroen imiteerde Elvis 'The King' Presley in zijn eerste seizoen. Jeroen = Elvis = The King = De Mol.



Wauw, hele mooie hint!   ::oink:: ::ok::

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #286 Gepost op: 16-10-2020, 21:47:01 »
Voorafgaand aan Achter Je Rug...
Niet mijn mol, maar als het klopt Chapeau!
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #287 Gepost op: 16-10-2020, 22:01:26 »
Toeval bestaat niet.  ::ok::

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #288 Gepost op: 16-10-2020, 22:27:35 »
Alle hulde aan Blip voor het vinden van DE hint van dit seizoen!

Ik heb dit nog even verder uitgewerkt in Excel en daarin de kandidaten op volgorde van afvallen gezet. Er is dan nog een ander patroon zichtbaar, waarmee je meer informatie krijgt wie de volgende keer zal afvallen. Wanneer de kandidaten voor de oud-mol staan hoor je bij 5 kandidaten 'The King' en bij 5 kandidaten 'Succession'. En als je de kandidaten op volgorde van afvallen zet, dan hoor je bij de 1e afvaller 'Succession', bij de 2e afvaller 'The King' en dit gaat om-en-om zo door. Bij afvaller 6 (Ron) hoor je dus 'The King', dus zal de volgende afvaller iemand zijn waarbij je 'Succession' hoorde.
Een van deze twee kandidaten valt als 7e af:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Mol, verliezend finalist en winnaaar:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Plaatje om het duidelijk te maken bijgevoegd.

 

Voorafgaand aan Achter Je Rug (aflevering 1, opdracht 3) zien we de kandidaten een voor een kasteel Poppi binnenlopen. Tijdens dit intro horen we het nummer Ballade in C# Minor: Coronation uit de film The King. De muziek stopt als Jeroen voor Rik staat, waarna het overgaat in Adagio in C Minor uit de serie Succession.

The King = de koning
Coronation = kroning
Succession = opvolging

Een duidelijk thema. Merk op dat zowel het intro vooraf als de muziek bij Jeroen in C mineur zijn. Bij alle kandidaten na Jeroen horen we Minuet in B Minor, ook uit Succession, als ze voor Rik staan. Geen C mineur, maar B mineur. Uit het overzicht hieronder blijkt dat tijdens de hele opdracht alleen bij Jeroen muziek uit The King te horen is. Bij alle anderen horen we muziek uit Succession.

Er zijn twee uitzonderingen:
  • Als Ellie, Tygo, Nadja en Ron naar hun oud-mol luisteren horen we Strings in C Minor uit The King. De koning bevindt zich dus in het eerste groepje van vijf dat we naar binnen zien gaan. Dat klopt, want dit nummer horen we vlak daarvoor ook als Jeroen langs de bakjes loopt.
  • Als Ron zijn joker heeft gepakt, zien we hem in de camera biechten en de joker met 'De Mol' duidelijk zichtbaar omhoog houden. We horen op dat moment Antiphon uit The King. Een duidelijke aanwijzing dat 'The King' 'De Mol' is.
Jeroen imiteerde Elvis 'The King' Presley in zijn eerste seizoen. Jeroen = Elvis = The King = De Mol.


« Laatst bewerkt op: 17-10-2020, 22:05:18 door mastermol »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #289 Gepost op: 17-10-2020, 00:33:15 »
Geweldig weer Blip!
Maar toch geloof ik niet in Jeroen als MOL ::ohno::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #290 Gepost op: 17-10-2020, 15:45:29 »
Voor de luie kijker: kunnen jullie dit ook in 2 zinnen uitleggen? Dat moet in de ontknopingsaflevering uiteindelijk ook natuurlijk.
...óf niet!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #291 Gepost op: 17-10-2020, 15:46:59 »
Voor de luie kijker: kunnen jullie dit ook in 2 zinnen uitleggen? Dat moet in de ontknopingsaflevering uiteindelijk ook natuurlijk.

Ja, ik blijf toch meer geloven in "mijn collega. De mol".

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #292 Gepost op: 17-10-2020, 20:29:26 »
Voor de luie kijker: kunnen jullie dit ook in 2 zinnen uitleggen? Dat moet in de ontknopingsaflevering uiteindelijk ook natuurlijk.

Ja dat kan.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #293 Gepost op: 17-10-2020, 22:07:22 »
De muziekhint was ech DE hint van dit seizoen!

Het schema met volgorde van afvallers, mol, verliezer en winnaar klopt nog steeds en dit gaat hem gewoon worden!


Alle hulde aan Blip voor het vinden van DE hint van dit seizoen!

Ik heb dit nog even verder uitgewerkt in Excel en daarin de kandidaten op volgorde van afvallen gezet. Er is dan nog een ander patroon zichtbaar, waarmee je meer informatie krijgt wie de volgende keer zal afvallen. Wanneer de kandidaten voor de oud-mol staan hoor je bij 5 kandidaten 'The King' en bij 5 kandidaten 'Succession'. En als je de kandidaten op volgorde van afvallen zet, dan hoor je bij de 1e afvaller 'Succession', bij de 2e afvaller 'The King' en dit gaat om-en-om zo door. Bij afvaller 6 (Ron) hoor je dus 'The King', dus zal de volgende afvaller iemand zijn waarbij je 'Succession' hoorde.
Een van deze twee kandidaten valt als 7e af:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Mol, verliezend finalist en winnaaar:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Plaatje om het duidelijk te maken bijgevoegd.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #294 Gepost op: 17-10-2020, 22:16:39 »
echt, waar de hell gaat dit over  ::rofl::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #295 Gepost op: 17-10-2020, 22:22:34 »
Dus in totaal zijn nu deze vragen voorbij gekomen:
1,3,4,5,6,7,9,10,11,12,13,14,16,17,18 en 20.

Zou mooi zijn als volgende week dan de vragen 2, 8 en 15 worden beantwoord. En 19 van Nikkie niet.

Maargoed, eigenlijk heb je alleen wat aan deze hint na de finale als het klopt. Want hij blijft nogal wankel.

Nou, die mag de prullenbak ook in. Geen nieuwe getallen deze week. Ik denk wel dat Nikkie het is. Maar als er nog 3 getallen ontbreken, is het toch een zwakke hint. Ach, ik kwam in ieder geval wekelijks terug in een podcast.  ::rofl::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #296 Gepost op: 17-10-2020, 22:59:14 »
Ik heb dit nog even verder uitgewerkt in Excel

(...)

Plaatje om het duidelijk te maken bijgevoegd.



Wauw, wat goed gevonden! Dit bevestigt het waarschijnlijke scenario dat Jeroen (niet de winnaar) de mol is, Nikkie (niet de verliezer) de winnaar en Tygo (niet de Mol) de verliezer.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #297 Gepost op: 17-10-2020, 23:05:26 »
Wauw, wat goed gevonden! Dit bevestigt het waarschijnlijke scenario dat Jeroen (niet de winnaar) de mol is, Nikkie (niet de verliezer) de winnaar en Tygo (niet de Mol) de verliezer.


Nog even een nieuwe versie van mijn exceloverzicht gemaakt na de aflevering van vandaag. Zie bijlage.

Verder nog opvallend: Bij opdracht 'Deja Vu' hoor je wederom muziek van 'The King' en 'Succession'.
Wanneer de kandidaten voor Rik staan, dan hoor je alleen bij Jeroen muziek van 'The King', bij de andere 3 kandidaten hoor je muziek van 'Succession'.

Voor mij geen twijfel meer:
Mol: JEROEN
Winnaar: NIKKIE
Verliezer: TYGO

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #298 Gepost op: 17-10-2020, 23:10:06 »
Ik denk dat het toeval is als deze hint uitkomt. Te ingewikkeld. Helemaal als je ondertussen ook al de Mol weggeeft aan de hand van het handschrift. :P

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #299 Gepost op: 17-10-2020, 23:15:43 »
Ja dat kan.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ik bedoel hoe de hint werkt ::rofl:: Of dit de einduitslag komen we toch wel te weten deze en volgende aflevering :P
...óf niet!