Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk  (gelezen 20544 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #160 Gepost op: 19-09-2020, 15:17:55 »
[
Het is mij ook niet helemaal duidelijk geworden hoelang ze al op het x0,5 punt stonden, voordat de groep van 5 aan kwam. In de montage lijkt het dat de aankomst kort na elkaar was, maar er is geknipt. Als de groep van 4 daar al een paar minuten stond of langer, maakt dat hen alleen nog maar verdachter.
Peggy lijkt het bordje al in de verte te zien nog voordat er mensen bij staan. Eerst wil ze ernaar toe lopen, pas iets later ziet iemand (Tygo uit m'n hoofd) de rest. Er zat dus daadwerkelijk weinig tijd tussen de twee teams in het bereiken van de x0, 5.
...óf niet!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #161 Gepost op: 19-09-2020, 16:34:45 »
[Peggy lijkt het bordje al in de verte te zien nog voordat er mensen bij staan. Eerst wil ze ernaar toe lopen, pas iets later ziet iemand (Tygo uit m'n hoofd) de rest. Er zat dus daadwerkelijk weinig tijd tussen de twee teams in het bereiken van de x0, 5.
Dit is goed mogelijk. Het team van 5 heeft waarschijnlijk (obv de kaart) al van behoorlijk afstand zicht op het bordje. Het team van 4 komt vanaf een weggetje dat ten opzichte daarvan net een kleine hoek maakt. Door bomen en begroeiing zijn zij niet te zien tot ze voor het bordje staan.
Dus als Peggy zegt het bordje te zien is het mogelijk dat het andere team daar al heel/veel dicht(er) bij is.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #162 Gepost op: 19-09-2020, 19:39:19 »
Dan zien jullie meer dan ik zie...
De opening van de "jaszak" zit volgens mij vertikaal in z'n bodywarmer.
Dankjewel Willempie! Sorry voor de late reactie, was effe afwezig.
Jouw opname is beter te zien dan onze TV. Heb nog wel een flink aantal keren teruggekeken. Ben er echt van overtuigd dat Horace iets uit de mand haalt. Kijk ook goed naar de uitdrukking op zijn gezicht. Misschien stopt hij dan iets in zijn andere zak of houdt hij het onder zijn jas?
We gaan het zien!

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #163 Gepost op: 20-09-2020, 21:09:44 »
Aangezien je bij het vijftal niet ziet wie hoeveel stenen pakt zou er ook een vrij logische verklaring kunnen zijn voor het opgehaalde bedrag: De 3 vrouwen nemen ieder één steen van 5,- want die vinden het al zo zwaar en de 2 mannen nemen dan ieder twee stenen.

Als ze vervolgens verder niks meer pakken komt er inderdaad maar 35 euro op het eindpunt....

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #164 Gepost op: 20-09-2020, 21:15:54 »
Aangezien je bij het vijftal niet ziet wie hoeveel stenen pakt zou er ook een vrij logische verklaring kunnen zijn voor het opgehaalde bedrag: De 3 vrouwen nemen ieder één steen van 5,- want die vinden het al zo zwaar en de 2 mannen nemen dan ieder twee stenen.

Vrouwen kunnen echt wel meer dragen dan alleen 1 kleine steen  ::rofl::.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #165 Gepost op: 22-09-2020, 17:53:06 »
De route is ongeveer 2km:
  • Ik meet ~2km voor het team van Ellie, Horace, Patrick & Ron.
  • Ik meet ~940meter voor het team van Jerone, Nadja, Nikkie, Peggy & Tygo, maar de eerste helft van hun route lopen ze bij een heuvel omhoog.

Verder:
  • Bij team Ron zijn de punten redelijk gelijkmatig verdeeld.
  • Bij team Peggy staan de bordjes vrij dicht op elkaar aan het begin van de route (60m verschil tussen de eerste twee geldpunten), mogelijk omdat de boze boer ze niet in de buurt wilde hebben.
  • De locatie van het x1.5 bordje is niet te zien (heel mogelijk op de achtergrond van een ander shot). De conversatie is over andere beelden heen geplakt.
  • Om het visueel aantrekkelijk te maken is er een droneshot gemonteerd van Peggy, Nadja & Nikkie naast het eerste geldpunt terwijl het gesprek en de daarop volgende beelden gaat over het volgende punt. De dames zetten hier de manden neer om een andere til positie te vinden. Het is enigszins dubieus dat Nikkie hier het paaltje en de stenen niet ziet want ze staat er met haar neus bovenop.

Mooi overzicht.
Ik zie nu pas dat de groep van 5 bergop heeft gelopen. Veel en veel zwaarder dan de groep van 4.
De ene groep heeft een bergetappe achter de rug, de andere groep een vlak parcours.

Virtueel heb ik zelf ook even de wandeling gedaan met Google Streetview. Mooi hoor.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #166 Gepost op: 22-09-2020, 21:45:02 »
Mooi overzicht.
Ik zie nu pas dat de groep van 5 bergop heeft gelopen. Veel en veel zwaarder dan de groep van 4.
De ene groep heeft een bergetappe achter de rug, de andere groep een vlak parcours.

Virtueel heb ik zelf ook even de wandeling gedaan met Google Streetview. Mooi hoor.
::) Ik had niet door dat er streetview was op dat weggetje, dus heb alle plekken op basis van de beelden en satellietfoto gedaan. Ik heb het mijzelf onnodig moeilijk gemaakt.  ::rofl::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #167 Gepost op: 22-09-2020, 22:32:15 »
des te meer mooi werk, Rat  ::ok::

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #168 Gepost op: 11-10-2020, 11:49:57 »
grappig dat het hele verdachte groepje van steenrijk (behalve nadja) er nog inzit en de andere groep al helemaal is afgevallen, maakt het er niet makkelijker op!