Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur  (gelezen 12558 keer)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #40 Gepost op: 13-09-2020, 11:17:40 »
Ik heb de indruk dat dit een reserveopdracht is en werd ingelast omdat de oorspronkelijke opdracht niet door kon gaan. Er viel niets te mollen buiten de pennigmeester die moest kiezen tussen de €1500 en de zwarte vrijstelling.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #41 Gepost op: 13-09-2020, 11:39:53 »
Ik heb de indruk dat dit een reserveopdracht is en werd ingelast omdat de oorspronkelijke opdracht niet door kon gaan. Er viel niets te mollen buiten de pennigmeester die moest kiezen tussen de €1500 en de zwarte vrijstelling.

Dit wilde ik precies net typen. Alles in mij zegt dat dit een last-minute opdracht is.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #42 Gepost op: 13-09-2020, 13:15:24 »
Het lijkt erop dat ze alles in 7 afleveringen hebben gepropt, in één aflevering de laseropdracht, sleutelrol voor de penningmeester, de zwarte vrijstelling, de executietwist. Best veel.

Volgende week deelt de penningmeester de Topito's uit en 2 groene vrijstellingen, hoeft iemand z'n scherm niet te zien en vallen er twee kandidaten af. Zoiets, want dan is het al de derde aflevering... :-X

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #43 Gepost op: 13-09-2020, 13:44:10 »
Het lijkt erop dat ze alles in 7 afleveringen hebben gepropt, in één aflevering de laseropdracht, sleutelrol voor de penningmeester, de zwarte vrijstelling, de executietwist. Best veel.

Volgende week deelt de penningmeester de Topito's uit en 2 groene vrijstellingen, hoeft iemand z'n scherm niet te zien en vallen er twee kandidaten af. Zoiets, want dan is het al de derde aflevering... :-X
En dit keer ook een supermol die alle foefjes mag toepassen van telefoon opleggen tot geld verdonkeremanen tot toneelstukjes opvoeren enzovoort, in elke aflevering heel veel trucjes.  :-X
« Laatst bewerkt op: 13-09-2020, 13:45:41 door Run »

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #44 Gepost op: 13-09-2020, 18:15:27 »
Ik vond dit leuk om naar te kijken, maar de conclusie van de opdracht was waardeloos. De penningmeester, die door Rik gekozen is, krijgt opeens alle macht naar zich toe. En hij maakt zich dan ook nog eens super onverdacht door het geld te kiezen. Misschein vind ik Ellie dan nog het verdachtst.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #45 Gepost op: 13-09-2020, 18:34:54 »
Een mol moet best slim zijn om die rol te kunnen spelen. Wat waren er veel dom aan het doen. Niet eens het buurland van Italie weten, of waar je bent. Ellie is hier het slimste. De mol in actie?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #46 Gepost op: 13-09-2020, 18:59:05 »
Vreemd einde, maar als ik mezelf dan toch een vraag stel... Wil de Mol in de positie komen waarin hij/zij mag beslissen over de inzet van die zwarte vrijstelling? Die mensen komen wel enorm onder het vergrootglas te liggen.

Patrick streep ik voorzichtig af. Hij pakt de 1500 euro en heeft op geen enkel moment aangegeven, dat hij geen penningmeester wilde zijn. Ik denk, daarom dat hij dit niet zag aankomen.

Offline DieIsDeMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #47 Gepost op: 13-09-2020, 21:36:22 »
Wat een stomme opdracht. Ik had totaal niets met de vragen. Hoe goed iemand het doet, doet er niet echt toe. Dus deze opdracht brengt ons in dat opzicht niet bij de mol. En dan aan de penningmeester de keus.

Die kiest dan voor het geld en streep ik daarom toch wel echt weg. De redenering 'maar hij kan ook later veel geld eruit spelen' gaat bij mij niet op. Als hij de mol was, dan heeft hij hier gewoon een enorme misser gemaakt. Geen enkele mol kiest hier voor geld. Zelfs de meeste kandidaten zullen niet voor geld kiezen.

Ik vraag me trouwens wel af hoe slim sommige deelnemers zijn. Basis topografie was in ieder geval zwaar beneden pijl. Buurland van Italië en dan kwam bijvoorbeeld Portugal langs...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #48 Gepost op: 13-09-2020, 21:41:31 »
Ik vraag me trouwens wel af hoe slim sommige deelnemers zijn. Basis topografie was in ieder geval zwaar beneden pijl. Buurland van Italië en dan kwam bijvoorbeeld Portugal langs...

Het is peil, niet pijl. Maar daarom twijfel ik nog niet aan je slimheid. Zelfde geldt voor je topografie niet helemaal op orde hebben, helemaal als je zo onder druk staat in een spel met een camera op je snufferd. ;)

Maar eens hoor dat het een stomme opdracht was. ;D

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #49 Gepost op: 13-09-2020, 22:09:52 »
Het moesten toch makkelijk te beantwoorden vragen zijn, dan vind ik de ligging van een land en de buurlanden niet een van de makkelijkste. Die ronde dingen die gegegeten worden, dan wel weer.
Ook geen idee wanneer een antwoord (alleen het eerste?) goed of fout gekeurd werd.
Maar zoals al eerder opgemerkt, een opdracht om verder niet veel aandacht aan te schenken.

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #50 Gepost op: 13-09-2020, 23:26:27 »
Uit het vragenvuur zelf kan ik weinig afleiden.
Maar het gaat hier natuurlijk helemaal om het keuzeproces achteraf. Misschien is het voor de mol wel handig om in het winnende team te zitten om wat meer invloed te hebben op de keuze?

Dan is het wel opvallend dat Ellie en Jeroen niets doen om Patrick te sturen in zijn keuze tussen geld of vrijstelling.

Tycho daarentegen... Hij zet de discussie meteen op scherp door “ohwww, wat een dilemma!" te roepen. Probeert hij als mol de zwarte vrijstelling als een acceptable keuze neer te zetten, ondanks dat hij hem zelf niet kan inzetten?
(Dat mogelijke opzetje is dan uiteindelijk wel mislukt.)

edit: Ook Nikkie stuurt met haar opmerking "dat gaat geld kosten”. Ook een molpuntje!
« Laatst bewerkt op: 14-09-2020, 09:22:39 door annebeestje »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #51 Gepost op: 14-09-2020, 00:57:33 »
Ik vond dit leuk om naar te kijken, maar de conclusie van de opdracht was waardeloos. De penningmeester, die door Rik gekozen is, krijgt opeens alle macht naar zich toe. En hij maakt zich dan ook nog eens super onverdacht door het geld te kiezen. Misschein vind ik Ellie dan nog het verdachtst.
Ik had hier juist heel veel begrip voor. Als Rik vanuit het niets een penningmeester benoemd is toch het eerste agendapunt van de volgende vergadering: "aanstelling nieuwe penningmeester". Als de groep zo dom is om het niet te doen, dan is dat eigen schuld dikke bult. Je hoort Patrick ook (terecht) een opmerking in deze richting maken.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #52 Gepost op: 14-09-2020, 06:10:20 »
Ik had hier juist heel veel begrip voor. Als Rik vanuit het niets een penningmeester benoemd is toch het eerste agendapunt van de volgende vergadering: "aanstelling nieuwe penningmeester". Als de groep zo dom is om het niet te doen, dan is dat eigen schuld dikke bult. Je hoort Patrick ook (terecht) een opmerking in deze richting maken.

Eens, als hij voor de zv had gekozen. Als hij als mol dit niet durfde, had hij beter het penningmeesterschap proberen kwijt te raken voor de opdracht

Offline Elf-11

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #53 Gepost op: 14-09-2020, 09:14:05 »
Uit het vragenvuur zelf kan ik weinig afleiden.
Maar het gaat hier natuurlijk helemaal om het keuzeproces achteraf. Misschien is het voor de mol wel handig om in het winnende team te zitten om wat meer invloed te hebben op de keuze?

Dan is het wel opvallend dat Ellie en Jeroen niets doen om Patrick te sturen in zijn keuze tussen geld of vrijstelling.

Tycho daarentegen... Hij zet de discussie meteen op scherp door “ohwww, wat een dilemma!" te roepen. Probeert hij als mol de zwarte vrijstelling als een acceptable keuze neer te zetten, ondanks dat hij hem zelf niet kan inzetten?
(Dat mogelijke opzetje is dan uiteindelijk wel mislukt.)


Eens... als je als mol in het winnende team zit doe je iig je best de penningmeester te beïnvloeden. Maar wat als je de mol bent en iedereen  weet dat jij ten minste een joker hebt en dat jij niet in het winnende team zit. Zou dat niet de manier zijn om zonder iets te hoeven zeggen bij de keuze je toch hoopt dat het invloed heeft op de keuze...? Maar zo opvallend een black out hebben is wel gek... zeker als je als kandidaat die ZV echt wel wilt hebben. Misschien komt het later weer van pas als lijkt of je onder druk toch het even niet meer weet. Wanneer er meer van afhangt dan individuele winst.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #54 Gepost op: 14-09-2020, 09:38:09 »
Het onderwerp bij alle groepjes was "Italië", viel mij op.

Patrick is niet de Mol. De zwarte vrijstelling had ie rustig voor kunnen zijn gegaan. Lijkt mij ook de bedoeling te zijn geweest van de makers dat die in het spel kwam.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #55 Gepost op: 14-09-2020, 09:41:39 »
Rik keek wel een beetje teleurgesteld ja. ;D

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #56 Gepost op: 14-09-2020, 12:45:48 »
Het onderwerp bij alle groepjes was "Italië", viel mij op.

Patrick is niet de Mol. De zwarte vrijstelling had ie rustig voor kunnen zijn gegaan. Lijkt mij ook de bedoeling te zijn geweest van de makers dat die in het spel kwam.

Daarmee was het des te vreemder dat Patrick de enveloppen mocht verdelen, aangezien er weinig te verdelen viel.

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #57 Gepost op: 14-09-2020, 13:25:01 »
Wat ik wel interessant vind aan deze opdracht is dat de penningmeester dus in wezen gaat over geld pakken of niet. Als mol met een beetje lef en bravoure zou je dus, wetende dat deze opdracht eraan zit te komen, moeten proberen voor die tijd een nieuwe penningmeester te laten kiezen (en het liefst jezelf kandidaat te stellen natuurlijk). Ik weet niet zo goed wat ik moet afleiden uit het feit dat dat niet gebeurd is.

Misschien was het onderwerp dusdanig niet ter discussie dat het zou opvallen als iemand dat opeens zou roepen. Maar tijdens een diner (van dag 2 of zo) even opmerken dat we nu toch eens eindelijk officieel een penningmeester moeten benoemen, en dat je je kandidaat stelt om ervoor te zorgen dat er in ieder geval een tegenkandidaat is lijkt me een prima actie.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #58 Gepost op: 14-09-2020, 13:28:06 »
De penningmeester komt hier vol in de schijnwerpers. Ik kan me niet voorstellen, dat een mol dat wil in dit stadium van het spel.

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #59 Gepost op: 14-09-2020, 13:35:22 »
De penningmeester komt hier vol in de schijnwerpers. Ik kan me niet voorstellen, dat een mol dat wil in dit stadium van het spel.
Op zich ook een goed punt. Maar dan zou je toch kunnen sturen richting een kandidaat die onzeker is van z'n keus en geen jokers heeft (ik bedoel: een Ron zou denk ik wel voor de zwarte gaan).