Auteur Topic: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)  (gelezen 19462 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #140 Gepost op: 22-09-2020, 17:57:25 »
Weet niet of ik het gedrag van Ron helemaal geloofwaardig vind... :P

Ik geloof wel dat ie echt is aangedaan dat zijn maatje weg is. Maar misschien zit er ook nog een soort schuldgevoel van de Mol bij.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #141 Gepost op: 22-09-2020, 20:11:57 »
Het is in ieder geval een groot drama allemaal.  ::)
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #142 Gepost op: 22-09-2020, 20:23:30 »
Waarom dit nu tonen , terwijl je het zaterdag zo aan het opbouwen was. Erg bizar.


Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #143 Gepost op: 22-09-2020, 20:44:53 »
Snap er ook geen  :-X van. Maar we hebben nog steeds niet gehoord wat Rik tegen Horace zei bij de executie.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #144 Gepost op: 22-09-2020, 21:41:53 »
Waarom dit nu tonen , terwijl je het zaterdag zo aan het opbouwen was. Erg bizar.
Ze bouwden op naar het splitsen van de groep. Dit emotionele afscheid van Horace had daar van afgeleid.

Ik geloof wel dat ie echt is aangedaan dat zijn maatje weg is. Maar misschien zit er ook nog een soort schuldgevoel van de Mol bij.
Ik denk dat ik hierdoor misschien nog wel weer bij Ron blijf.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #145 Gepost op: 22-09-2020, 22:01:50 »
Ik zie in de emotie van Ron toch vooral ongeloof dat hij door is, en (dus) iemand anders lees Horace vertrekken moet...

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #146 Gepost op: 23-09-2020, 00:21:14 »
Maar waarom dan Jeroen, waarom niet Peggy of beter nog Nikkie bij wie hij moest gaan zitten? Jeroen was de 1e die wegging en Tygo was pas de 4e.

Ja, goeie, als ik het wist......
Feit (mogen wij dat aannemen?) is dat hij daar stond toen Tygo de deur uit kwam. Verder hebben wij niets gezien.

Ik weet niet of wij hier betekenis aan moeten hechten. Vind het toch wel apart dat, al was het niet echt goed zichtbaar, dat wij dit konden zien. Je moet echt in slowmo terugkijken.
Rarara waarom?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #147 Gepost op: 23-09-2020, 09:22:19 »
En tot besluit kwam er een Olifantje en die blies het verhaaltje uit.

(disclaimer: dit bericht gaat alleen over het Olifantje Dombo op haar t-shirt, voordat er verwarring ontstaat)

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #148 Gepost op: 23-09-2020, 11:51:39 »
Ik vind met name de reactie(s) van Patrick in die extra beelden erg ongeloofwaardig. Vooral zijn gezichtsuitdrukkingen door het hele stuk heen...

Overigens was via de podcast (en die is er al sinds zondag) al duidelijk dat Horace er uit lag, dus zo lang was die spanning niet opgebouwd. En 'niets is wat het lijkt', dus overal waar de productie een hand in heeft, hoeft niet te betekenen wat we nu denken dat het betekent.

Mijn vermoeden voor wat betreft de "wegloop-executie" is niet eens zozeer dat Horace "terug kan komen", maar meer dat de kennis over wie er weg is een rol gaat spelen. Busje 1 en Busje 2 (waarbij ik verwacht dat in beide 2 duo's zitten) weten niet wie er weg is. Ik denk dat opdracht 1 iets wordt wat daarover gaat.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #149 Gepost op: 23-09-2020, 13:18:49 »
Mijn vermoeden voor wat betreft de "wegloop-executie" is niet eens zozeer dat Horace "terug kan komen", maar meer dat de kennis over wie er weg is een rol gaat spelen. Busje 1 en Busje 2 (waarbij ik verwacht dat in beide 2 duo's zitten) weten niet wie er weg is. Ik denk dat opdracht 1 iets wordt wat daarover gaat.

Op beeld rijden de busjes tegelijk weg en ze kunnen gewoon naar buiten kijken. Dus als de andere deelnemers opletten, kunnen ze gewoon Patrick en Ron aan komen zien lopen. Mag toch hopen dat ze opletten, al zijn ze misschien wat overmand door de situatie die anders is dan verwacht. Er is dan weliswaar geen 100% zekerheid voor hen dat Horace daadwerkelijk weg is, maar alle beschikbare informatie laat dat hen in ieder geval geloven. Ellie weet dan eigenlijk net zo weinig/veel, tenzij ze anders wordt ingelicht.

In ieder geval ga ik er niet zomaar vanuit dat ze het niet weten, al suggereert de opzet met vetrekken en aparte busjes wel dat er geprobeerd wordt informatie te spreiden over deelnemers. En de montage kan natuurlijk nog net even een ander beeld geven dan hoe het daadwerkelijk ging.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #150 Gepost op: 23-09-2020, 14:52:19 »
Eerst kijk ik gewoon de uitzending, dan lees ik een paar dagen het forum en dan kijk ik de aflevering nog een keer. En bij dat laatste zag ik nu iets heel raars.
Als Tygo na z'n groene scherm de deur uitloopt, komt er ineens een tweede hand in beeld. Die doet de deur heel opzichtig langzaam dicht zodat wij een extra goed zicht hebben op de 'Jeroen' die achter de deur staat.
Het is echt niet Tygo, want 'de hand' heeft duidelijk een andere kleur en soort jas aan.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #151 Gepost op: 23-09-2020, 15:05:23 »
Grappig. Ik ben inderdaad overtuigd dat dit niet dr hand van tygo is. Zeker de soort jas en de mouw geven aan dat het iemand anders Die de deur sluit.

Verder staat de hand wat raar ten opzichte van de deur, alsof tygo wordt opgevangen door iemand die buiten de deur wachtte en om even bij te kletsen de deur sluit.( de deur lijkt voor de geheime persoon links achter hem/ haar te zijn, terwijl hij zij tegen de muur wacht op wie er buitenkomt )

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #152 Gepost op: 23-09-2020, 15:26:22 »
BESLUIT => IT'S BLUE
..is de mol een man?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #153 Gepost op: 23-09-2020, 16:41:44 »
BESLUIT => IT'S BLUE
..is de mol een man?
Politie blauw? Een lesbische vrouw? (Hanna zei ooit over zichzelf "ik ben niet roze, ik ben blauw".)

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #154 Gepost op: 23-09-2020, 20:21:33 »
Feit (mogen wij dat aannemen?) is dat hij daar stond toen Tygo de deur uit kwam.
Feit is dat er een man stond. Jij neemt aan dat het Jeroen was. Ik zie de gelijkenis, maar zie ook enorme (kleur)verschillen. Dus ik neem aan dat het een voorbijganger is. Er zijn meer mannen met baarden. En waarom zou Jeroen in een paar minuten baard en snor verven en ineens zijn pet afzetten?

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #155 Gepost op: 23-09-2020, 20:32:22 »
En ook niet onbelangrijk: wat zou het moeten betekenen...? Als het zou moeten zijn dat hij (Jeroen dus) de Mol is, dan is Tygo per dat moment de winnaar (hij ziet het immers ook).

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #156 Gepost op: 24-09-2020, 00:21:48 »
Want? Omdat Jeroen daar zou staan (ik denk niet dat hij het is overigens) is hij de mol?
Dat zou echt de slechtste molactie aller tijden zijn, ergens achter de deur gaan staan.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #157 Gepost op: 24-09-2020, 00:30:40 »
Want? Omdat Jeroen daar zou staan (ik denk niet dat hij het is overigens) is hij de mol?
Dat zou echt de slechtste molactie aller tijden zijn, ergens achter de deur gaan staan.
Euh ja, dat bedoelde ik dus...

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #158 Gepost op: 24-09-2020, 07:23:49 »
Euh ja, dat bedoelde ik dus...
Ja, wij bedoelen hetzelfde denk ik. Ik reageerde niet zozeer op jouw post maar op de totale discussie. En wij denken daar hetzelfde over als ik het zo lees.
Sorry voor de verwarring.
« Laatst bewerkt op: 24-09-2020, 10:54:10 door edgomo »

Offline SarahW21

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #159 Gepost op: 24-09-2020, 09:12:36 »
Ik ben vrijwel zeker dat deze man niet Jeroen is, de baard van deze man is wat hoekiger, en hij lijkt wat grotere ogen + wenkbrauwen te hebben.