Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos  (gelezen 14992 keer)

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #100 Gepost op: 24-09-2020, 15:18:48 »
Bovenstaande schema's in diagram.

Het lijkt duidelijk te zijn dat Ellie op het laatste moment alle kokers heeft opengemaakt en het geld lijkt bij de juiste deelnemers aangekomen. Niet een heel sterke mol actie.
Ze had meer geld uit de pot kunnen houden door te laat of helemaal niet de sloten open te maken.
Zoals Ron.

De ontbrekende geldbiljetten kunnen natuurlijk door bijna iedereen weggemoffeld zijn.

Lastig om conclusies te trekken. Alleen Ron springt er in negatieve zin uit.
« Laatst bewerkt op: 24-09-2020, 18:03:02 door Moldo »

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #101 Gepost op: 24-09-2020, 16:07:13 »
De mol kan best zo snel mogelijk vrijkomen om meer invloed op het spel te hebben en geld achterover te drukken zoals Tygo en Peggy. Of anders gewoon niet losraken zoals Ron, dan gaat er sowieso geld verloren.

Het lijkt duidelijk te zijn dat Ellie op het laatste moment alle kokers heeft opengemaakt en het geld lijkt bij de juiste deelnemers aangekomen. Niet een heel sterke mol actie.
Klopt, onmols van haar. Zij kon gemakkelijk de sloten ongeopend houden.
« Laatst bewerkt op: 24-09-2020, 16:10:48 door Luc »

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #102 Gepost op: 24-09-2020, 16:25:37 »
Ik heb bekeken hoe ver een biljet minimaal moet gaan voordat het de juiste persoon bereikt. Het enige zekere geval waarin het direct over gegeven kan worden is het biljet van Peggy voor Tygo. Met de opstelling van de opdracht wat het noodzakelijk dat Tygo een biljet had dat hij direct kon ontvangen en een biljet had wat hij direct kon geven. Dit is omdat hij slechts met 2 personen niet direct contact kon maken. Als ik dit doortrek dan was het biljet voor Jeroen afkomstig van Horace en de 50 van Peggy van Patrick. Het levert ook de conclusie op de 50 voor Nikkie in een koker van Ron zat en de 50 voor Jeroen in de laatste koker van Nikkie.

Als de mol verantwoordelijk is voor de drie briefjes van 100 die niet aankomen dan is Tygo de mol en heeft hij een briefje van Peggy voor Patrick en een briefje van Jeroen voor Ron laten verdwijnen, net als het laatste briefje uit zijn koker. Als dit het geval is dan is het mogelijk voor Peggy om te weten dat Tygo of Patrick de mol is, omdat zij kan weten dat het briefje van 100 dat Patrick heeft van Ellie afkomstig is. Ik weet niet of Jeroen in de positie was om te zien dat het biljet van 100 voor Ron afkomstig is van Nikkie en Patrick.

Als de mol slechts een deel verantwoordelijk is voor het niet aankomen van de biljetten door ze te onderscheppen of in het geheel niet dan zijn er verder weinig conclusies te trekken.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #103 Gepost op: 24-09-2020, 17:13:49 »
Moldo ::bravo:: voor dit duidelijke schema!

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #104 Gepost op: 24-09-2020, 17:32:53 »
Super schema, die vraagtekens zijn met deductie nog wel op te vullen. Nooit zit iemand dubbel bij een ander in de kokers op de paaltjes. Tygo zit al bij Jeroen bv, en zal zo in een van de kokers bij Ron zitten etc

Ik hoorde mensen klagen over simpele opdrachten in deze aflevering, dit is best een leuke puzzel anders voor ons molloten 😀

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #105 Gepost op: 24-09-2020, 17:36:59 »
Niks tegen Moldo, maar dit is al de zesde keer dat ik dit vandaag lees: het is Nikkie niet Nikki.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #106 Gepost op: 24-09-2020, 17:58:59 »
Niks tegen Moldo, maar dit is al de zesde keer dat ik dit vandaag lees: het is Nikkie niet Nikki.
Sorry, ik weet het. Pas het direct aan.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #107 Gepost op: 24-09-2020, 18:13:29 »
Bovenstaande schema's in diagram.
Ja, zo ziet het er aantrekkelijker uit inderdaad! ::ok::
Opmerking: ik zie dat je er 2 waar ik niet zeker over zou durven zijn als zekerheid in hebt gezet, t.w.
- de 50 van Peggy (waarschijnlijk afkomstig van Nikkie, maar kan ook van Patrick zijn)
- een 100 van Jeroen (kan inderdaad afkomstig van Peggy zijn, maar ook van Horace)
Ik zou die nog een vraagteken geven. Maar verder helemaal mee eens!
Of de andere vraagtekens ook nog opgevuld kunnen worden, vraag ik me af. Maar wie weet. Ik zie dat squirleon al weer een stap verder is, en is gaan kijken wie wie heeft kunnen controleren, dus het blijft een interessante puzzel!
Het lijkt duidelijk te zijn dat Ellie op het laatste moment alle kokers heeft opengemaakt en het geld lijkt bij de juiste deelnemers aangekomen. Niet een heel sterke mol actie.
Ze had meer geld uit de pot kunnen houden door te laat of helemaal niet de sloten open te maken.
Ook hier ben ik het mee eens. Ik vind Ellie onmols in deze opdracht. Ze stond ook niet in een doorgeefpositie.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #108 Gepost op: 24-09-2020, 18:13:48 »
De schema's kloppen nog steeds niet, Tygo heeft ook 100 euro aan Ron gegeven.

We hebben gewoon niet genoeg informatie gekregen in de beelden om echt conclusies aan deze opdracht te verbinden.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #109 Gepost op: 24-09-2020, 18:19:38 »
De schema's kloppen nog steeds niet, Tygo heeft ook 100 euro aan Ron gegeven.

We hebben gewoon niet genoeg informatie gekregen in de beelden om echt conclusies aan deze opdracht te verbinden.
De 100 die Tygo aan Ron gaf, was afkomstig van Nikkie. Ron eindigde met 150 euro, dus heeft maar 1x 100 ontvangen.
Mee eens dat we niet alle info hebben, maar we komen best een heel eind!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #110 Gepost op: 24-09-2020, 18:45:33 »
Niks tegen Moldo, maar dit is al de zesde keer dat ik dit vandaag lees: het is Nikkie niet Nikki.
Er worden meer namen fout geschreven.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #111 Gepost op: 24-09-2020, 18:50:45 »
De schema's kloppen nog steeds niet, Tygo heeft ook 100 euro aan Ron gegeven.

We hebben gewoon niet genoeg informatie gekregen in de beelden om echt conclusies aan deze opdracht te verbinden.

Misschien is dat wel de verdwenen 100 euro van Tygo. Ron kan deze in zijn zak hebben gestoken. Dan blijft zijn totaal 150 euro ontvangen, maar ook 100 euro verduisterd.
Nog molser.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #112 Gepost op: 24-09-2020, 22:38:30 »

Mee eens dat we niet alle info hebben, maar we komen best een heel eind!

Heel knap ook al die schema's, maar Tygo heeft ook geld voor Horace bij Ellie geparkeerd en ik heb nergens kunnen vinden waar dat gebleven is. Heeft ze dat teruggegeven? Of zit het nog gewoon in haar broekzak?

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #113 Gepost op: 24-09-2020, 22:50:50 »
We gaan ervan uit dat voor iedereen precies één biljet is van 50 euro. Aangezien Horace op het eind van de opdracht een biljet van 50 euro heeft nemen we aan dat het biljet dat bij Ellie werd gestald uiteindelijk aangekomen is.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #114 Gepost op: 24-09-2020, 22:57:17 »
Heel knap ook al die schema's, maar Tygo heeft ook geld voor Horace bij Ellie geparkeerd en ik heb nergens kunnen vinden waar dat gebleven is. Heeft ze dat teruggegeven? Of zit het nog gewoon in haar broekzak?
Dat was 50 euro, en de gang van dat biljet is inderdaad verder niet meer in beeld geweest. Maar omdat Horace op het eind 150 euro had, moet het wel zijn aangekomen.

D.w.z. als we ervan uit mogen gaan dat iedere kandidaat 1x50 en 2x100 in zijn kokers had voor 3 verschillende kandidaten, en iedereen in totaal 1x op een biljet van 50 en 2x op een biljet van 100 stond. De meest logische verdeling. Daar lijkt het gelukkig wel op.

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #115 Gepost op: 25-09-2020, 11:35:48 »
de klok stilstand bij deze opdracht viel me wat op in deze opdracht.

29:55 uur     

2+9 = 11     5+5= 10     11+10 = 21   (21e seizoen)

zo komen we altijd wel ergens op  :D maar toch.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #116 Gepost op: 25-09-2020, 17:33:44 »
Misschien is dat wel de verdwenen 100 euro van Tygo. Ron kan deze in zijn zak hebben gestoken. Dan blijft zijn totaal 150 euro ontvangen, maar ook 100 euro verduisterd.
Nog molser.

Dan is of de beschuldiging van Tygo voorlopig uit de edit gebleven of hij merkt het niet op, misschien door zijn akkefietje met Jeroen. Het zou wel heel opvallend geweest zijn aangezien Ron niet loskwam, maar dan wel al het geld zou hebben ontvangen en dan toch met 150 euro komt. De montage is nu zo dat het er echt op lijkt dat het die 100 euro was die Tygo kort ervoor heeft gekregen van Nikkie. Ik acht het dan waarschijnlijk dat het Tygo was die het biljet heeft verduisterd. Maar de productie kan ons hier van alles wijsmaken, ze hebben alvast het geluk dat we niks met schaduwen kunnen  ::rofl::

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #117 Gepost op: 11-10-2020, 15:09:19 »
Nieuw informatie uit de testbiecht van Ron in aflevering 6.

Hij zegt:

Jeroen kan de mol zijn omdat hij heel veel geld heeft weggemoffeld tijdens die opdracht met die kettingen.

Ik denk niet dat hij alleen het gescheurde biljet bedoelt, want dat was niet "heel veel geld".

We hebben Jeroen niet veel in beeld gezien, maar hij stond wel op een doorgeefplek en was op tijd los.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #118 Gepost op: 11-10-2020, 17:34:00 »
We hebben Jeroen niet veel in beeld gezien, maar hij stond wel op een doorgeefplek en was op tijd los.
Aan wie moest Jeroen dan geld doorgeven? De enige doorgeefplekken waren voor Tygo, Peggy en Patrick. En daar hebben Tygo en Peggy het meest gebruik van gemaakt.

Toch is Jeroen ook wel een klein beetje verdacht in deze opdracht. Maar niet veel! Een briefje van 100 is gescheurd en niet ingeleverd. Een ander briefje van 100 van zijn paal is, als alle analyses kloppen, niet aangekomen. Kan nog in zijn koker zitten, maar als hij het heeft doorgegeven, kan het net zo goed zijn vast gehouden door Tygo of Peggy.
En dan moet nog de resterende 250 euro die niet is aangekomen worden verklaard. 50 euro was voor hem, maar zat of nog in een koker van Ron, of in een van Patrick of Nikkie. Op die van Ron had Jeroen geen invloed. En als hij een 50 euro van Patrick of Nikkie niet had ingeleverd, was dat opgevallen bij Tygo. Met de andere 2 ontbrekende biljetten van 100 euro kan Jeroen sowieso niets te maken hebben gehad, want hij had er al 2 ontvangen.
« Laatst bewerkt op: 11-10-2020, 17:59:52 door Newbie2 »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
« Reactie #119 Gepost op: 11-10-2020, 19:54:33 »
IK heb het vermoeden dat dit spel door de bedenkers is ingeschat als moeilijker dan het uiteindelijk bleek, en dat het meer chaos zou opleveren dan het gedaan heeft.