Auteur Topic: [Aflevering 6] - Damocles  (gelezen 33061 keer)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #20 Gepost op: 10-10-2020, 21:43:26 »
Patrick heeft misschien gewoon de vragen fout beantwoord.
Terwijl hij al vanaf aflevering één op haar zat - en het dan nog slechter doen dan een of zelfs twee kandidaten die niet op Peggy zaten?
...óf niet!

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #21 Gepost op: 10-10-2020, 21:45:05 »
Ron misschien vol op Jeroen?
Ron vol op Tycho. Dan kun je Peggy én Tycho (of Jeroen) afschrijven

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #22 Gepost op: 10-10-2020, 21:45:21 »
Jeroen, Tygo en Nikkie kunnen alledrie nog de mol zijn dan. Peggy niet meer als dit echt klopt.

Als Tygo het is en niemand zit op Tygo dan gaan er soort van random twee door
Als Nikkie de mol is gaat Jeroen door samen met random een van de anderen
Als Jeroen de mol is gaat Jeroen door samen met random een van de anderen

Wit is ook een kleur!

Offline MollootTim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #23 Gepost op: 10-10-2020, 21:46:27 »
Ron misschien vol op Jeroen?

Kan, alleen dan is Jeroen het sowieso niet, en kan het alleen nog Nikkie of Tygo zijn. Maar de productie zou niet laten zien dat iemand doorgaat door vol op de mol te zitten...

Dus dan kan het Tygo zijn, maar dan eet ik mijn schoen op

Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #24 Gepost op: 10-10-2020, 21:48:49 »

De makers willen dus ons laten geloven dat Nikkie de Mol is doordat Jeroen doorgaat met vol op Nikkie gaan. Echter acht ik de kans groot dat Ron ook vol op Nikkie is gegaan maar wij dat niet mogen zien, doordat Jeroen als Mol toch wel door zou gaan!


Vorige week probeerde patrick ron naar nikkie te sturen en er uit te krijgen, nu deze week zegt jeroen op nikkie te zitten tegen ron, misschien heeft hij daarom wat meer vragen op haar gezet. Maar dat is natuurlijk niet zeker  ::joehoe::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #25 Gepost op: 10-10-2020, 21:50:48 »
Kan, alleen dan is Jeroen het sowieso niet, en kan het alleen nog Nikkie of Tygo zijn. Maar de productie zou niet laten zien dat iemand doorgaat door vol op de mol te zitten...

Dus dan kan het Tygo zijn, maar dan eet ik mijn schoen op
Of Peggy. En Patrick heeft de test gewoon slecht gemaakt.

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #26 Gepost op: 10-10-2020, 21:55:32 »
oops, ben ik de enige die vorige aflevering dacht dat ze al die aanwijzingen en geld moesten zoeken in het dorpje voordat ze met de veerboot meegingen.  :-X

Ik vind het leuk dat ze deze 2 afleveringen even het roer omgooien, executie was misschien niet helemaal uitstekend deze aflevering en ik denk dat ze veel hebben zitten knippen en plakken om nog wat van de ontknoping te maken. Maar A+ for effort.


Ik vond het groepje van 4 erg leuk samen al vanaf het moment dat hun road trip begon. Extra pijnlijk dat er 2 het spel uitmoeten, maar denk wel dat het ietsje minder erg is om met iemand samen te vertrekken..

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #27 Gepost op: 10-10-2020, 21:55:41 »
Kijkende naar de test en executie kan je het volgende concluderen:

Jeroen: vol op Nikkie
Patrick: vol op Peggy
Peggy: vol op Ron
Ron: laten de makers niet zien

Dusss... Peggy lijkt niet de mol.

De makers willen dus ons laten geloven dat Nikkie de Mol is doordat Jeroen doorgaat met vol op Nikkie gaan. Echter acht ik de kans groot dat Ron ook vol op Nikkie is gegaan maar wij dat niet mogen zien, doordat Jeroen als Mol toch wel door zou gaan!

Of ben ik nu iets vergeten?!
Dit lijkt logisch maar is in het verleden nooit waar gebleken. Je kan niet een mol aanwijzen of kandidaat uitsluiten op basis van de verdenkingen die we te horen krijgen, dat is al zo vaak gebleken. Als dat echt de verdenkingen waren waardoor Peggy uit te sluiten zou zijn had de regie t wel anders geknipt.

Offline MollootTim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #28 Gepost op: 10-10-2020, 21:56:07 »
Of Peggy. En Patrick heeft de test gewoon slecht gemaakt.

Kan... maar hoe groot is de kans dat als je vol op de Mol gaat dat je minder vragen goed hebt dan iemand die niet op de Mol gaat ???

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #29 Gepost op: 10-10-2020, 21:59:00 »
Ben nu al benieuwd naar de 'Achter Je Rug #2' van aflevering 7!  ;D Alle kandidaten alleen naar opletten wat er achter zich gebeurt, en dan gebeurt er natuurlijk iets op de muur achter de oud-Mol uiteraard. :')

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #30 Gepost op: 10-10-2020, 22:00:33 »
Wel typisch dat Ron weer exit gaat in een aflevering na een bezoekje aan een theater  ::)

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #31 Gepost op: 10-10-2020, 22:01:25 »
Peggy kan inderdaad de Mol niet meer zijn, want dan was Patrick er niet uitgegaan.
Had het idee dat Ron al langer op Nikkie zit. Dus dan kan Nikkie niet de Mol zijn.
In mijn ogen dan.

Blijft over Jeroen en Tycho.
Er was alleen mogelijkheid tot saboteren in de groep van 4.
Dan is mijn conclusie dat Jeroen wel de Mol moet zijn.
Alhoewel wel al het geld binnen gehaald is.
Of het lukte Tygo niet om in een andere auto terecht te komen

Heel leuke spannende aflevering.

Enige minpunt is wel dat het blijkbaar niet uitmaakte of ze op tijd in het fort waren. Daarvoor gold alleen dat het geld dan gewonnen was.
Ik vind dus wel dat Tygo en Nikkie heel makkelijk naar volgende ronde zijn.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #32 Gepost op: 10-10-2020, 22:02:39 »
mensen, trap niet in de valkuil om op basis van de verdenkingen iemand uit te sluiten, heeft nooit gewerkt. De regie zorgt er, wat de verdenkingen ook zijn, echt wel voor dat je niet iemand uit kan sluiten.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #33 Gepost op: 10-10-2020, 22:02:59 »
Terwijl hij al vanaf aflevering één op haar zat - en het dan nog slechter doen dan een of zelfs twee kandidaten die niet op Peggy zaten?
Ja.
Ron vol op Tycho. Dan kun je Peggy én Tycho (of Jeroen) afschrijven
Blijft over Jeroen en Tycho.
Wie is toch die Tycho?
« Laatst bewerkt op: 10-10-2020, 22:05:34 door molE13 »

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #34 Gepost op: 10-10-2020, 22:03:33 »
Leuke aflevering om te kijken, met een andere dynamiek dan bij de meeste afleveringen.

Het enige wat ik jammer vond, is dat ik nog een tweede laag verwachtte. Bijvoorbeeld het kunnen kopen van een extra aanwijzing met de munten oid.

Zoals het nu was, kon de mol alleen mollen door de zakjes met geld niet te vinden.

Ook werd het geld gewoon verdient, terwijl Nikkie en Tycho niet zijn gevonden. Dus het vertragen van de zoektocht leek me ook niet heel nuttig als mol.

Mijn mol Jeroen werd door het vertragen tijdens de opdracht in moltalk heel erg verdacht, maar volgens mij had hij als mol prima het sleuteltje kunnen vinden.
« Laatst bewerkt op: 10-10-2020, 22:07:42 door Eva88ab »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #35 Gepost op: 10-10-2020, 22:08:39 »
Hmmm, nu ik nog eens terugdenk. De mol kan twee tactieken hebben:

1: zo snel mogelijk bij Tygo en Nikkie proberen te zijn en onderweg zo weinig mogelijk zakjes vinden
2: zo veel mogelijk vertragen en buiten tijd het kasteel binnen komen (ik neem aan dat als ze daar te laat zijn dat er dan geen geld wordt verdiend)
Wit is ook een kleur!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #36 Gepost op: 10-10-2020, 22:09:16 »
Ja.
En toch geloof ik dat niet. All-in op de verkeerde kan onmogelijk meer goede antwoorden dan all-in op de goede. Als Peggy niet de Mol is, zou dit wel verklaren waarom Patrick eruit gaat: Peggy en Patrick waren anderhalve aflevering een duo. Patrick had dus minder kans om 'per ongeluk' een paar vragen goed te hebben doordat veel van zijn antwoorden enkel op zichzelf en Peggy sloegen.

mensen, trap niet in de valkuil om op basis van de verdenkingen iemand uit te sluiten, heeft nooit gewerkt. De regie zorgt er, wat de verdenkingen ook zijn, echt wel voor dat je niet iemand uit kan sluiten.
Tenzij Peggy er de volgende aflevering uitgaat en het dus niet heel veel uitmaakt. Dit hebben we eerder gezien met Yvonne en Roos bijvoorbeeld. Het is niet fraai, maar het is eerder gebeurd.
...óf niet!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #37 Gepost op: 10-10-2020, 22:11:53 »
En toch geloof ik dat niet. All-in op de verkeerde kan onmogelijk meer goede antwoorden dan all-in op de goede. Als Peggy niet de Mol is, zou dit wel verklaren waarom Patrick eruit gaat: Peggy en Patrick waren anderhalve aflevering een duo. Patrick had dus minder kans om 'per ongeluk' een paar vragen goed te hebben doordat veel van zijn antwoorden enkel op zichzelf en Peggy sloegen.
Tenzij Peggy er de volgende aflevering uitgaat en het dus niet heel veel uitmaakt. Dit hebben we eerder gezien met Yvonne en Roos bijvoorbeeld. Het is niet fraai, maar het is eerder gebeurd.
Tja, waarschijnlijk is het niet. Maar ook niet onmogelijk. Vergeetachtigheid, zenuwen?

Ik hoop dat Peggy de finale haalt!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #38 Gepost op: 10-10-2020, 22:14:34 »
En toch geloof ik dat niet. All-in op de verkeerde kan onmogelijk meer goede antwoorden dan all-in op de goede. Als Peggy niet de Mol is, zou dit wel verklaren waarom Patrick eruit gaat: Peggy en Patrick waren anderhalve aflevering een duo. Patrick had dus minder kans om 'per ongeluk' een paar vragen goed te hebben doordat veel van zijn antwoorden enkel op zichzelf en Peggy sloegen.
Tenzij Peggy er de volgende aflevering uitgaat en het dus niet heel veel uitmaakt. Dit hebben we eerder gezien met Yvonne en Roos bijvoorbeeld. Het is niet fraai, maar het is eerder gebeurd.
Het maakt wel uit, omdat je dan nu al 1 van de 4 af kan strepen. Het hele doel van de regie is juist zorgen voor de indruk dat iedereen de mol kan zijn. We hebben juist vaak gezien dat iets niet anders zou kunnen volgens de verdenkingen en het juist toch anders was.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #39 Gepost op: 10-10-2020, 22:14:49 »
Ik heb genoten. ::trots::