Auteur Topic: [Aflevering 6] - Damocles  (gelezen 33043 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #40 Gepost op: 10-10-2020, 22:20:36 »
Het maakt wel uit, omdat je dan nu al 1 van de 4 af kan strepen. Het hele doel van de regie is juist zorgen voor de indruk dat iedereen de mol kan zijn. We hebben juist vaak gezien dat iets niet anders zou kunnen volgens de verdenkingen en het juist toch anders was.
Maar zouden de kijkers dit pikken, zo vlak voor de finale? Iedereen die een beetje heeft opgelet weet dat Peggy het 'in principe' niet meer kan zijn. Als dan in de finale blijkt dat Jeroen al veel langer op Peggy zat is dat moeilijk aan de kijker te verkopen, toch? Afstrepen zullen veel kijkers sowieso doen.
...óf niet!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #41 Gepost op: 10-10-2020, 22:21:47 »
Maar zouden de kijkers dit pikken, zo vlak voor de finale? Iedereen die een beetje heeft opgelet weet dat Peggy het 'in principe' niet meer kan zijn. Als dan in de finale blijkt dat Jeroen al veel langer op Peggy zat is dat moeilijk aan de kijker te verkopen, toch? Afstrepen zullen veel kijkers sowieso doen.
Waarom kan Peggy het niet zijn?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #42 Gepost op: 10-10-2020, 22:23:02 »
Maar zouden de kijkers dit pikken, zo vlak voor de finale? Iedereen die een beetje heeft opgelet weet dat Peggy het 'in principe' niet meer kan zijn. Als dan in de finale blijkt dat Jeroen al veel langer op Peggy zat is dat moeilijk aan de kijker te verkopen, toch? Afstrepen zullen veel kijkers sowieso doen.
Ja, dat pikken de kijkers want dat is wat de regie jaar in, jaar uit doet. Je op een dwaalspoor zetten met de verdenkingen. Iemand in aflevering 1 laten afvallen die vol op de mol zat, dat kan toch niet? Nee, alleen als je wordt gemanipuleerd als kijker, en dat word je dus constant.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #43 Gepost op: 10-10-2020, 22:24:08 »

- ze kregen 24 uur om tygo en Nikkie te vinden, maar toen het erop aankwam konden Tygo en Nikkie zich eerder bevrijden. Dan is die 24 uur ook niet veel waard.

Inderdaad. Voor die 4 (en waarschijnlijk ook nog met de mol in dat clubje) is het 24 uur keihard werken. Redelijk onmogelijk (want: een mol in hun midden) om het op tijd te halen en als bonus: een kans van 2 op 3 dat je eruit ligt.

En Tygo en Nikkie hoeven alleen maar wat te zagen.  ??? Het is voor hen een stuk makkelijker. Plus: geen invloed op geld, dus ook af te strepen als molkandidaten?
Te makkelijk voor hen, vind ik.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #44 Gepost op: 10-10-2020, 22:24:36 »
Ja, dat pikken de kijkers want dat is wat de regie jaar in, jaar uit doet. Je op een dwaalspoor zetten met de verdenkingen. Iemand in aflevering 1 laten afvallen die vol op de mol zat, dat kan toch niet? Nee, alleen als je wordt gemanipuleerd als kijker, en dat word je dus constant.

Ik wacht wel weer tot Siem ons haarfijn uitlegt waarom dit dus kan.  ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #45 Gepost op: 10-10-2020, 22:25:22 »
Ik wacht wel weer tot Siem ons haarfijn uitlegt waarom dit dus kan.  ::rofl::
Haha, ja die is wel goed in dit soort omgekeerde psychologie dingen ;)

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #46 Gepost op: 10-10-2020, 22:27:06 »
Kijkende naar de test en executie kan je het volgende concluderen:

Jeroen: vol op Nikkie
Patrick: vol op Peggy
Peggy: vol op Ron
Ron: laten de makers niet zien

Dusss... Peggy lijkt niet de mol.

De makers willen dus ons laten geloven dat Nikkie de Mol is doordat Jeroen doorgaat met vol op Nikkie gaan. Echter acht ik de kans groot dat Ron ook vol op Nikkie is gegaan maar wij dat niet mogen zien, doordat Jeroen als Mol toch wel door zou gaan!

Of ben ik nu iets vergeten?!


Lijkt niet de mol? Precies maar is dan waarschijnlijk wel de mol  ;)
Graven, graven, graven...

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #47 Gepost op: 10-10-2020, 22:31:19 »
Ik kan het niet rijmen eerlijk gezegd.

Als Ron op Peggy heeft gezeten zou hij dan toch door moeten zijn ipv. Jeroen. In het scenario dat Patrick op Peggy heeft gezeten... (Dit heeft hij vaker aangegeven.)

Jeroen heeft ook vaker aangegeven op Nikkie te zitten, dus dit is ook niet vreemd.

Ik vind het gek als ze heel het seizoen hiermee hebben lopen sjoemelen want dan kun je niks meer aannemen hierop en valt mijns inziens heel de integriteit van het programma uit elkaar.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MolPaul

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #48 Gepost op: 10-10-2020, 22:32:31 »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #49 Gepost op: 10-10-2020, 22:35:24 »
Ja, dat pikken de kijkers want dat is wat de regie jaar in, jaar uit doet. Je op een dwaalspoor zetten met de verdenkingen. Iemand in aflevering 1 laten afvallen die vol op de mol zat, dat kan toch niet? Nee, alleen als je wordt gemanipuleerd als kijker, en dat word je dus constant.
Heb je een punt :-X Maar ergens geloof ik niet dat Jeroen liegt als hij tegen Ron zegt dat hij vol voor Nikkie gaat. En Patrick zit sowieso op Peggy.

Inderdaad. Voor die 4 (en waarschijnlijk ook nog met de mol in dat clubje) is het 24 uur keihard werken. Redelijk onmogelijk (want: een mol in hun midden) om het op tijd te halen en als bonus: een kans van 2 op 3 dat je eruit ligt.

En Tygo en Nikkie hoeven alleen maar wat te zagen.  ??? Het is voor hen een stuk makkelijker. Plus: geen invloed op geld, dus ook af te strepen als molkandidaten?
Te makkelijk voor hen, vind ik.
Eens. Hoewel ik onwijs heb genoten van de aflevering, miste ik een extra laag. Wat hebben Nikkie en Tygo moeten doen voor hun vrijstellingen? Toevallig de juiste envelop pakken en geluk hebben. Ze hadden nul invloed deze aflevering, maar kregen wel een ticket van aflevering 5 naar aflevering 7 in de schoot geworpen.

Het kettingzagen lijkt er eigenlijk alleen maar aan toegevoegd te zijn voor de sfeerbeelden, de 24 uur stond min of meer vast. (Je gaat mij niet vertellen dat Nikkie en Tygo een dag lang met een zaagje in de weer zijn geweest, dus dat was gewoon getimed.)
...óf niet!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #50 Gepost op: 10-10-2020, 22:35:58 »
Geen goed gevoel overgehouden aan deze aflevering. Paar gedachten.

- Waarom munten introduceren?

- ze kregen 24 uur om tygo en Nikkie te vinden, maar toen het erop aankwam konden Tygo en Nikkie zich eerder bevrijden. Dan is die 24 uur ook niet veel waard.

- Eind van de opdracht: Beetje matig ge-edit. Op onnatuurlijke wijze spannend gemaakt, kijker heeft geen idee of ze ook maar enigszins in de buurt zaten

- Heeft de mol überhaupt een functie deze aflevering als hij gevangen zit? Geld was alleen te winnen in het dorpje. Aan de andere kant is de mol bij die 4 ook raar, want waarom dan nu een soort prefinale?

Ik had het idee dat als ze bij wijze van spreke Nikkie en Tygo net na hun ontsnapping nog hadden gevonden dat de 4 dan nog geslaagd waren. Dus voordat Nikkie en Tygo los waren, waren ze makkelijk te vinden, namelijk daar waar de aanwijzingen ze naartoe bracht. Daarna werd het moeilijk, maar nog wel geldig.

Heb je een punt :-X Maar ergens geloof ik niet dat Jeroen liegt als hij tegen Ron zegt dat hij vol voor Nikkie gaat. En Patrick zit sowieso op Peggy.
Jeroen wil misschien Ron op het verkeerde spoor zetten? Ik vertrouw niemand bij WIDM, de makers en de deelnemers niet ;D
« Laatst bewerkt op: 14-10-2020, 13:12:54 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd »

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #51 Gepost op: 10-10-2020, 22:40:50 »
Één opdracht. Één aflevering.
En al die tijd vol tempo.
 ::bravo::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #52 Gepost op: 10-10-2020, 22:41:16 »
Jeroen wil misschien Ron op het verkeerde spoor zetten? Ik vertrouw niemand bij WIDM, de makers en de deelnemers niet ;D
Zei Jeroen het niet ook in zijn biecht nog eens? Bij het moment met Ron leek hij oprecht gespannen/in de war/moedeloos vanwege de naderende executie. Of hij meent dit allemaal oprecht en dus ook zijn verdenking, hij heeft immers een oprecht karakter, of hij is de Mol en hij speelt sowieso alles (met verve). Ik zie geen tussenweg ;D
...óf niet!

Offline MolPaul

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #53 Gepost op: 10-10-2020, 22:42:25 »
Ik had het idee dat als ze bij wijze van spreke Nikkie en Tygo net na hun ontsnapping nog hadden gevonden dat de 4 dan nog geslaagd waren. Dus voordat Nikkie en Tygo los waren, waren ze makkelijk te vinden, namelijk daar waar de aanwijzingen ze naartoe bracht. Daarna werd het moeilijk, maar nog wel geldig.
Eens. Het was slimmer geweest als een van de vier uit de groep van vier bij de toegangsdeur tot het kasteel was blijven staan. Tycho en Nickie ontsnapten langs die route uit het kasteel en konden dat dus ook pas doen toen de poort geopend was door de andere vier... maar dat wisten zij niet, en ik zou het zelf ook niet meteen bedacht hebben.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #54 Gepost op: 10-10-2020, 22:55:19 »
Zei Jeroen het niet ook in zijn biecht nog eens? Bij het moment met Ron leek hij oprecht gespannen/in de war/moedeloos vanwege de naderende executie. Of hij meent dit allemaal oprecht en dus ook zijn verdenking, hij heeft immers een oprecht karakter, of hij is de Mol en hij speelt sowieso alles (met verve). Ik zie geen tussenweg ;D

Jeroen is oprecht, maar ook de mol denk ik. Ron nam hem in vertrouwen en ik vermoed dat Jeroen toen besefte dat Ron er waarschijnlijk uit zou gaan. Vanuit mijn tunnelvisie denk ik dat Jeroen zich schuldig/ongemakkelijk voelde.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #55 Gepost op: 10-10-2020, 22:58:43 »
Geen goed gevoel overgehouden aan deze aflevering. Paar gedachten.

- Waarom munten introduceren?

- ze kregen 24 uur om tygo en Nikkie te vinden, maar toen het erop aankwam konden Tygo en Nikkie zich eerder bevrijden. Dan is die 24 uur ook niet veel waard.

- Eind van de opdracht: Beetje matig ge-edit. Op onnatuurlijke wijze spannend gemaakt, kijker heeft geen idee of ze ook maar enigszins in de buurt zaten

- Heeft de mol überhaupt een functie deze aflevering als hij gevangen zit? Geld was alleen te winnen in het dorpje. Aan de andere kant is de mol bij die 4 ook raar, want waarom dan nu een soort prefinale?

Helemaal mee eens! Hoewel ik de serie geschakelde opdrachten van de vier kandidaten wel erg leuk vond, alleen ze leken een beetje traag en dom soms. Waarom niet wat meer haast maken als je tijd al beperkt is? (Omdat ze weten dat ze zich niet moeten haasten?)
Mijn eerste gedachte (vorige week al) was: de Nederlanders hebben eens goed gekeken naar de Belgen, waarover we hier op het forum vaak zó enthousiast zijn. Groot minpunt voor mij: dat Tygo en Nikkie een zielige drie kettinkjes moesten doorzagen, iets dat bovendien op eender welk moment kan opgenomen zijn. Waarom niet dat combineren met een leuke puzzel waarmee ze bv. meer/minder hints voor de andere vier kunnen voorzien? Nu hebben we ze eigenlijk gewoon niet gezien, we hebben geen informatie kunnen inwinnen (zijzelf en de andere groep ook niet over elkaar), en hun deel was ook een beetje saai.
Toch nog een beetje beter naar de Belgen kijken! ;-)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #56 Gepost op: 10-10-2020, 22:58:45 »
Zou Ron nu de pot nog in zijn tas hebben? In tegenstelling tot bij Ellie hebben we niet gezien dat hij de pot doorgaf :P (en ook geen 3400 euro van rik gehad).

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #57 Gepost op: 10-10-2020, 23:03:29 »
Zei Jeroen het niet ook in zijn biecht nog eens? Bij het moment met Ron leek hij oprecht gespannen/in de war/moedeloos vanwege de naderende executie. Of hij meent dit allemaal oprecht en dus ook zijn verdenking, hij heeft immers een oprecht karakter, of hij is de Mol en hij speelt sowieso alles (met verve). Ik zie geen tussenweg ;D

Laten we Merel niet vergeten bij de executies... Die was telkens een zenuwinzinking nabij!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #58 Gepost op: 10-10-2020, 23:09:26 »
Zei Jeroen het niet ook in zijn biecht nog eens? Bij het moment met Ron leek hij oprecht gespannen/in de war/moedeloos vanwege de naderende executie. Of hij meent dit allemaal oprecht en dus ook zijn verdenking, hij heeft immers een oprecht karakter, of hij is de Mol en hij speelt sowieso alles (met verve). Ik zie geen tussenweg ;D
Ik vind Jeroen heel onmols over het hele seizoen. Ik heb de acties op een rijtje gezet in zijn kandidatentopic.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #59 Gepost op: 10-10-2020, 23:14:43 »
Mijn idee was dat hij nog zeeziek van de bootreis terug bij de executie zat, en er daarom zo beroerd uitzag.