Auteur Topic: Dilemma's : Wat zou jij doen?  (gelezen 33286 keer)

Offline Kukai

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dilemma's : Wat zou jij doen?
« Reactie #100 Gepost op: 4-10-2004, 13:21:34 »
Lijkt wel intervisie dit. Jou kennende laat je haar haar blokfluitje verkopen.

Ik zou het wel aan het zielige meisje geven denk..
En die van Dorine: gewoon zeggen dat je voelt dat hij/zij paaltjes aan het zetten is, en dat je daar liever niet in mee wilt.

Nieuw dilemma:
Je vriend zegt dat hij een miljoen gaat verdienen in 1 nachtje. Hij zegt er niet bij hoe dat moet gebeuren, en als je er naar vraagt dan weigert hij te antwoorden. Wat doe je?
- je zegt niets... en geniet van het miljoen
- je bent zo achterdochtig dat je hem achtervolgd om te kijken wat ie gaat doen?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #101 Gepost op: 19-10-2004, 16:35:40 »
Ik besluit dat ik er niets mee te maken wil hebben. Ik hoef niks van het miljoen, maar ik wil ook niet weten waar hij het vandaan haalt.

Een leraar besluit klasgenoten elkaars so's na te laten kijken. Iedereen krijgt het SO van iemand anders, en geeft die persoon ook een cijfer. Dé manier om allemaal je punt wat op te krikken. Dan krijg jij het SO van de enige in de klas die je absoluut niet kan uitstaan, en die persoon jou ook niet. Hij/zij heeft zonder fraude een 5,5. Wat doe je?
Take a glorious bite out of the whole world

Offline xmoix

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #102 Gepost op: 30-10-2004, 18:36:16 »
Nou... ik zou denk ik gewoon dat cijfer geven! De kans is groot dat niet die klasgenooi maar een ander jou So heeft nagekeken en dat jij dus weg een hoog cijfer heb! Doe het niet in z'n voordeel maar geef precies het cijfer wat ie zou hebben. behadel mensen gelijk in de mate waaron ze jou ook behandelen of beter!!!!

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 19-05-2005, 16:10:39 »
Een nieuw dilemma.

Je vermoedt dat de vriendin van je dochter tijdens een logeerpartijtje bij jouw thuis de mp3 speler van je dochter heeft meegenomen. Je weet uit het verleden dat dingen na haar bezoek plots verdwenen waren. Kleine dingetjes, maar toch. Je mag je er van je dochter niet niet mee bemoeien, zoals bv de ouders van dat meisje bellen.
Dan zie je, een maand later, die vriendin fietsen en zodra zij jou ziet moffelt ze iets weg onder haar jas. Ook nu vermoed je dat dit de bewuste mp3 speler is.
Wat doe je?
En wat doe je als het idd een zelfde mp3 speler blijkt te zijn?
er was eens......

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 19-05-2005, 19:28:32 »
Een nieuw dilemma.

Je vermoedt dat de vriendin van je dochter tijdens een logeerpartijtje bij jouw thuis de mp3 speler van je dochter heeft meegenomen. Je weet uit het verleden dat dingen na haar bezoek plots verdwenen waren. Kleine dingetjes, maar toch. Je mag je er van je dochter niet niet mee bemoeien, zoals bv de ouders van dat meisje bellen.
Dan zie je, een maand later, die vriendin fietsen en zodra zij jou ziet moffelt ze iets weg onder haar jas. Ook nu vermoed je dat dit de bewuste mp3 speler is.
Wat doe je?
En wat doe je als het idd een zelfde mp3 speler blijkt te zijn?
Ik heb zo m'n vermoeden dat dit niet hypothetisch is... ::) Tsja, tis toch lastig te bewijzen dat het daadwerkelijk om dezelfde MP3 speler gaat, want dat ie erop lijkt betekent nog niet dat het hem ook daadwerkelijk is, tenzij er iets dusdanig kenmerkends aan is (adres ergens ingegrafeerd bijvoorbeeld)... Verder zou ik toch de ouders bellen, ondanks dat de dochter dat niet leuk vindt. Je kan dan de situatie voorleggen en mss worden de ouders boos en is je dochter een vriendin kwijt (de vraag is of dat erg is :-X), maar mss weten de ouders ervan en krijg je de speler wel terug. Aangifte doen bij de politie kan wel, maar je hebt denk ik te weinig te bewijzen... ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 20-05-2005, 08:42:33 »
het is idd niet hypothetisch, maar het is zeker weten een dilemma. (het betreft niet m'n eigen kinders, maar dit overkwam m'n vriendin en haar dochters)
De mp3 speler was van de oudste dochter, het meisje de allerbeste vriendin van haar jongste dochter. Woonde aan de overkant van de straat en kwam al vanaf peuterleeftijd bij m'n vriendin over de vloer. Na de scheiding van haar ouders verhuisde ze, maar het contact bleef. De twee vriendinnen zagen elkaar iedere dag, hadden zelfs samen vakantieplannen.

M'n vriendin is er idd achteraan gegaan, heeft de moeder gebeld en de mp3 speler was van de oudste dochter. Die is dus weer terug.
Maar aan een jarenlange vriendschap is een einde gekomen.
er was eens......

Offline Guikie

• Forumlid
  • Hop hop..... weg?!
« Reactie #106 Gepost op: 20-05-2005, 10:52:36 »
het is idd niet hypothetisch, maar het is zeker weten een dilemma. (het betreft niet m'n eigen kinders, maar dit overkwam m'n vriendin en haar dochters)
De mp3 speler was van de oudste dochter, het meisje de allerbeste vriendin van haar jongste dochter. Woonde aan de overkant van de straat en kwam al vanaf peuterleeftijd bij m'n vriendin over de vloer. Na de scheiding van haar ouders verhuisde ze, maar het contact bleef. De twee vriendinnen zagen elkaar iedere dag, hadden zelfs samen vakantieplannen.

M'n vriendin is er idd achteraan gegaan, heeft de moeder gebeld en de mp3 speler was van de oudste dochter. Die is dus weer terug.
Maar aan een jarenlange vriendschap is een einde gekomen.

Ik denk dat ik de helft van een verhaal mis, klopt dat?

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 20-05-2005, 11:19:17 »
Deel één staat ergens erboven ;D

Verder niemand een dilemma??
er was eens......

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #108 Gepost op: 20-05-2005, 11:20:47 »
ik heb wel een nieuw dilemma..

je rijdt met constante snelheid in jouw blauwe auto.
voor jou rijdt een varken dat exact even snel rijdt als jouw auto. links naast jou probeert een brandweerauto je in te halen, maar hij kan niet harden rijden dan jij dus jullie blijven op gelijke hoogte.
achter jou hangt een vliegtuig heel laag boven de grond. en rechts van jou is er een verschrikkelijke afgrond... wat kan je doen om uit deze benarde situatie te ontsnappen?

Offline Lindå

• Forumlid
  • Bono is verhuisd
« Reactie #109 Gepost op: 20-05-2005, 12:10:51 »
ik heb wel een nieuw dilemma..

je rijdt met constante snelheid in jouw blauwe auto.
voor jou rijdt een varken dat exact even snel rijdt als jouw auto. links naast jou probeert een brandweerauto je in te halen, maar hij kan niet harden rijden dan jij dus jullie blijven op gelijke hoogte.
achter jou hangt een vliegtuig heel laag boven de grond. en rechts van jou is er een verschrikkelijke afgrond... wat kan je doen om uit deze benarde situatie te ontsnappen?

Wakker worden ::rofl::
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #110 Gepost op: 20-05-2005, 12:13:22 »
Wakker worden ::rofl::
;D neeejoh.. uit de draaimolen stappen ::rofl::

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 20-05-2005, 13:52:31 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

daar hoor je op jouw leeftijd ook niet meer in te stappen :P ::vergroot:: >:D
er was eens......

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 20-05-2005, 18:30:30 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

wekelijk waar... cora je bent onverbeterlijk!

::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline simonee.

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 30-05-2005, 19:23:51 »
okeej nieuwe,

een lelijke, stomme, irritante jongen uit je klas, die de hele dag met een domme grijns op z`n stomme gezicht rond loopt, zegt dat hij je altijd al leuk vond, wat doe je??
(het is wel zo`n populair ^*$%#@#3kind en jij bent een totaal niet populair gehaat persoon)

En ja, het is werkelijkheid
The mistakes I've made are dead to me. But I can't take back the things I never did.

Offline Eirc

• Forumlid
  • de lokroep roept
« Reactie #114 Gepost op: 30-05-2005, 22:24:16 »
Als je daarmee suggereert dat je met die jongen om zou gaan enkel om er zelf populairder van te worden, dan zou IK dat niet doen.
Van de andere kant, je bent jong, wat let je!!!
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 31-05-2005, 14:50:54 »
Misschien is het dan tijd voor dat gehate etc persoon om zichzelf eens goed te bekijken, de positieve punten eens op te tellen en misschien tot de conclusie te komen dat zij (of hij) helemaal niet zo gehaat is als ze altijd had gedacht.

Dan zou diegene ook eens kunnen kijken of die lelijke, stomme, irritante jongen ook een stuk leuker is dan ze altijd had gedacht.

En misschien zou het daarna gewoon eens leuk zijn om met elkaar te praten, te lachen, kortom te ontdekken dat vriendschap en gezelligheid het leven waardevol maken.
er was eens......

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #116 Gepost op: 31-05-2005, 14:56:52 »
miss zou het meisje wel kunnen denken dat die populaire jongen zo slecht nog niet is, omdat ie best wel zn nek uitsteekt om een gehaat niet populair meisje zo te benaderen. :)

Offline -Lieke-

• Winnaar pool PE2005, PE2007 én Idols'05/'06
  • Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 31-05-2005, 21:36:43 »
Ik zou het als een compliment zien, maar ik zou niet doen alsof ik die jongen leuk vind alleen maar om populair te worden.

Offline simonee.

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 3-06-2005, 21:20:17 »
hij is niet leuk... en het is kan nou toch (voorlopig) niks meer worden want ik heb nou iemand anders  ::love::
The mistakes I've made are dead to me. But I can't take back the things I never did.

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #119 Gepost op: 19-06-2005, 12:50:04 »
 ::ohno:: geen lelijkerds voor mij. Alleen potentiele fotomodellen.

Nieuw dilemma:
Stel jij bent Petrus, je zit in een huis vol met mensen die een enorme hekel hebben aan Jezus. Ze vragen aan je of hij een vriend van je is. Zou je hem ook verraden? (Eerlijk antwoorden aub)