Auteur Topic: Dilemma's : Wat zou jij doen?  (gelezen 33163 keer)

Offline lebon simon

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dilemma's : Wat zou jij doen?
« Reactie #40 Gepost op: 19-03-2004, 11:24:05 »
Ga niks vertellen, hoor... Wat niet weet, wat niet deert of iets dergelijks. Stel me alleen de vraag of ik het zo goed verborgen zou kunnen houden, of ze niks aan me zou merken. Ga het voorlopig toch nog maar niet uittesten in ieder geval.  ;)

Je hebt een collega op het werk die zowat het tegenovergestelde is van jezelf. Denkt politiek rechts, terwijl jij eerder links bent. Heeft hobbies waar je niks aan vindt en waar ie toch voortdurend lange uiteenzettingen over maakt. Hij nodigt je voor het weekend uit om zijn nieuwste bezigheid van kortbij te komen aanschouwen. Wat doe je, toch maar gaan omwille van de goede verstandhouding op het werk of  een uitvlucht verzinnen om niet te hoeven gaan ?

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
« Reactie #41 Gepost op: 19-03-2004, 11:33:58 »
Smoes verzinnen ::jaja::

Je hebt geld geleend van je vader. Het is al ff geleden en je vader is het al helemaal vergeten. Je hebt op dit moment het geld maar dan kan je niet met je vrienden uit. Wat doe je, zeg je nix en hou je het geld (daarmee bedoel ik dat je het gewoon helemaal niet meer geeft en mocht hij er toch een keer om vragen dan zeg je dat je het was vergeten oid) of geef je toch het geld terug?
« Laatst bewerkt op: 19-03-2004, 11:35:42 door Tijgertje »
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #42 Gepost op: 23-03-2004, 18:23:27 »
Geef het terug (heb een bloedhekel aan lenen en bij iemand een schuld hebben)

Je hebt op een avond iets te veel gedronken. Het meeste van wat je hebt gedaan en gezegd weet je nog wel maar er zijn wat ' blanks' .. het blijkt dat je nogal intieme dingen hebt verteld over je partner aan een paar vrienden, die je daar de volgende dag wat gniffelend aan herinneren.
Je weet bovendien dat je vrienden ook onderling best kletsen en er een gerede kans is dat je partner het via via toch te horen krijgt.

Wat doe je?
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Robin

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 7-04-2004, 18:20:46 »
ik zeg dat ik alleen maar onzin lul als ik dronken ben en dat er geen sikkepit van klopt ::tandpastasmiley::

je ziet je broertje iets stelen, vertel je het aan je moeder ???

(ga even in gedachten terug naar toen je 10 was!!)
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Gone

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 8-04-2004, 15:50:21 »
Vertellen, zeker weten! Mijn broertje was namelijk een vreselijke klier!

Wat vind jij: iemand heeft zonder het zo te bedoelen een gevoelige vraag aan een ander gesteld, waarvoor later excuses zijn gemaakt. De vragensteller in kwestie wordt echter als een vervelend sujet beschouwd en de betreffende vraag wordt aangegrepen om hem ernstige restricties op te leggen over wanneer en hoe hij wel of niet aanwezig mag zijn op een bepaalde internetsite. Zijn de maatregelen terecht en zo ja waarom en hoe zou jij het oplossen als je het er niet mee eens bent??

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 9-04-2004, 16:50:10 »
Vertellen, zeker weten! Mijn broertje was namelijk een vreselijke klier!

Wat vind jij: iemand heeft zonder het zo te bedoelen een gevoelige vraag aan een ander gesteld, waarvoor later excuses zijn gemaakt. De vragensteller in kwestie wordt echter als een vervelend sujet beschouwd en de betreffende vraag wordt aangegrepen om hem ernstige restricties op te leggen over wanneer en hoe hij wel of niet aanwezig mag zijn op een bepaalde internetsite. Zijn de maatregelen terecht en zo ja waarom en hoe zou jij het oplossen als je het er niet mee eens bent??

Ik heb er ook eentje. Stel he, je hebt de bedoeling op te komen voor iemand, maar je kent maar de helft van het verhaal. Hoe zou je dat dan aanpakken?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 9-04-2004, 17:01:15 »

Ik heb er ook eentje. Stel he, je hebt de bedoeling op te komen voor iemand, maar je kent maar de helft van het verhaal. Hoe zou je dat dan aanpakken?
;) krijg de indruk dat het niet meer over hypothetische situaties gaat

Toch proberen zoveel mogelijk de andere zijde te achterhalen voor zover dit gaat.. enige subjectiviteit is haast onmogelijk te vermijden waarschijnlijk maar je kan iig proberen van beide zo objctief mogelijk in beeld te krijgen.

Wat doe je als je een structureel probleem hebt met iemand, voor wie je ip best sympathie hebt, echter je kan deze persoon gewoon nooit duidelijk zou kunnen maken wat precies het probleem is omdat hij nooit echt luistert.. het is gewoon geen deel van zijn realiteit, of althans hij wil het dat niet laten zijn, omdat dit nu eenmaal zijn manier van doen is..?

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #47 Gepost op: 13-04-2004, 12:57:36 »
Het probleem proberen duidelijk te maken binnen 'de realiteit' van de ander.

Je bent in Afrika en hebt al verschillende verhalen gehoord over carjacking.

S'avonds rij je over een nogal afgelegen weg. Plotseling zie je voor je iemand midden op de weg liggen (een van de bekende methodes van carjacking). Je weet uiteraard niet zeker wat er aan de hand is, het kan ook b.v. om een slachtoffer van een hit en run gaan.
Je kan er niet omheenrijden. Je moet nu snel beslissen!

Wat doe je?
« Laatst bewerkt op: 13-04-2004, 13:03:32 door Castor_en_Pollux »

Offline Robin

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 14-04-2004, 15:10:56 »
in de achteruit... flink stuk en dan keren en als ik me iets veiliger voel de politie bellen om te vragen of ze komen kijken... omdat er idd een slachtoffer kan liggen

je hebt een vrije dag en je bent de avond ervoor vrij laat naar bed gegaan omdat je niet beter weet of je kan uitslapen... dan belt er om 8 uur iemand van je werk om te vragen of je toch kunt komen, want er is iemand ziek

wat doe je?

Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #49 Gepost op: 14-04-2004, 15:48:15 »
in de achteruit... flink stuk en dan keren en als ik me iets veiliger voel de politie bellen om te vragen of ze komen kijken... omdat er idd een slachtoffer kan liggen

Dat was ook mijn reactie (alleen is de politie bellen in de middle of nowhere niet echt een optie).
De mensen die mij dit vroegen gaven aan dat ze door zouden rijden, over de man, vrouw heen, als deze niet op tijd weg zou springen. Om achteruit te kunnen rijden moesten ze eerst stoppen en dit vonden ze al een te groot risico. Ze waren overigens bang voor meer dan alleen hun auto.
Nogmaals ik zou dat niet kunnen, maar ik leef daar ook niet.

je hebt een vrije dag en je bent de avond ervoor vrij laat naar bed gegaan omdat je niet beter weet of je kan uitslapen... dan belt er om 8 uur iemand van je werk om te vragen of je toch kunt komen, want er is iemand ziek

wat doe je?

Als het dringend is, kom ik. In een normale situatie niet.

Je bent in Zuid-Amerika. De mensen zijn erg arm, als gevolg daarvan wordt er regelmatig 'gekeken' of je wel goed op je spullen let.
Nu stapt er iemand op je af en vraagt of je hem wat geld wil geven (50 dollar) zodat hij een bloedtransfusie kan betalen voor zijn ernstig zieke moeder. Wat doe je, geef je hem het geld ?
« Laatst bewerkt op: 14-04-2004, 15:52:56 door Castor_en_Pollux »

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #50 Gepost op: 14-04-2004, 22:49:43 »
Nee. Dat soort verhalen geloof ik niet. Ik zou zelfs geen geld aan Nederlanders geven.

Stel:
je partner heeft een ernstig ongeluk gehad en zal het niet halen. Nu begint de dokter voorzichtig over donordonatie. Je weet dat je parner ooit een keer hebt gezegt dat hij/zij het liever niet wil maar verder hebben jullie het er eigenlijk niet over gehad. De rest van de fam. wil dat wel. De keuze is aan jou. Wat zeg je?

Offline karlijn_

• Forumlid
  • Fleur 4 jaar
« Reactie #51 Gepost op: 14-04-2004, 23:40:21 »
Ik zou mijn partners keuze respecteren! Ik zit in de zorg dus ik weet hoe belangrijk het is maar toch...

STEL;

Je rijdt een klein deukje in de auto, zou je dat opbiechten aan je man of doe je alsof je van niets weet en geeft een 'tweede' partij de schuld.
Als ik jou was, was jij mij!

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 15-04-2004, 12:45:00 »
Ik zou mijn partners keuze respecteren! Ik zit in de zorg dus ik weet hoe belangrijk het is maar toch...

STEL;

Je rijdt een klein deukje in de auto, zou je dat opbiechten aan je man of doe je alsof je van niets weet en geeft een 'tweede' partij de schuld.
Zuiver hypothetisch he ;)
Hangt er wel een beetje van af hoe groot de deuk is en in wat voor stemming hij zou zijn hehe

Ip vertel ik het gewoon.. ::jaja:: ' t is maar een auto he..

Stel je bent op vakantie geweest- en een vriend/ vriendin is zo vriendelijk geweest om te housesitten en op de huisdieren te passen (zonder verdere tegenprestatie)
Alles is mooi aan kant, en netjes bewaakt tegen dieven .. alleen.. blijkt er ineens een veeg nagellak op jullie vrij nieuwe, peperdure lederen bank te zitten. Je weet natuurlijk niet zeker dat genoemde vriendin dit heeft gedaan maar het is wel waarschijnlijk.

Wat doe je, laat je het er bij of confronteer je je vriendin  en/of  verbind je er consequenties aan?

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #53 Gepost op: 15-04-2004, 13:21:40 »
Er is op alles netjes gepast, maar er kan altijd iets mis gaan. Dat kan mij ook gebeuren.
Als het me toch erg dwars zit, vraag ik er wel naar, want anders blijft zo iets hangen. Maar ik verbind er verder dus geen consequenties aan.

Stel je bent gevraagd om in een bedrijf in Zuid-Afrika een dringend probleem (in een paar dagen/week) op te lossen. Je werkt hiervoor samen met zowel blanke als gekleurde mensen.
Tijdens de lunch ga je gewoon aan een tafeltje zitten, hoewel je dat niet meer echt verwacht zitten blanken en kleurlingen duidelijk gescheiden.
Pas je je aan die scheiding aan, of doorbreek je de situatie waardoor je mogelijk problemen in de samenwerking creert.

Offline hAgAr

• Forumlid
  • Just Cruisin'
« Reactie #54 Gepost op: 15-04-2004, 13:40:51 »
Stel je bent gevraagd om in een bedrijf in Zuid-Afrika een dringend probleem (in een paar dagen/week) op te lossen. Je werkt hiervoor samen met zowel blanke als gekleurde mensen.
Tijdens de lunch ga je gewoon aan een tafeltje zitten, hoewel je dat niet meer echt verwacht zitten blanken en kleurlingen duidelijk gescheiden.
Pas je je aan die scheiding aan, of doorbreek je de situatie waardoor je mogelijk problemen in de samenwerking creert.

Ik ga zitten bij de mensen waarmee ik moet samenwerken en waarbij ik me op mijn gemak voelt. Dus ongeacht kleur.

--

Stel: je woont in een woonwagenkamp. Je teelt wiet, trekt een uitkering, tap illegaal stroom af, betaal maar 5% inkomstenbelasting. Toch ben je het niet eens met de behandeling die je krijgt van burgemeester en andere gezagshouders. Wat doe je ?

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #55 Gepost op: 15-04-2004, 14:23:16 »
Ik ga zitten bij de mensen waarmee ik moet samenwerken en waarbij ik me op mijn gemak voelt. Dus ongeacht kleur.
--
Denk je dat je je op je gemak voelt als je zelf een kleurling bent aan de blanke tafel? Ze pikken het niet.
Het omgekeerde was ook niet zo simpel en creerde spanning. Bovendien moet je met zowel blanken als kleurlingen samenwerken.

Voor de volgende verder met jouw dilemma.

Offline Lindå

• Forumlid
  • Bono is verhuisd
« Reactie #56 Gepost op: 27-07-2004, 23:59:59 »
waarschijnlijk iets onbeschofts, wat maakt t uit als ik dan toch al zo kortzichtig ben  :-\\

stel je staat in een bus, tis druk en hij puilt uit, bij de zoveelste halte stapt een oud vermoeid grootmoedertje in, ze kan nergens zitten, en niemand staat op. als de bus weer verder rijdt heeft ze de grootste moeite om te kunnen blijven staan. naast jouw staat een vrouw wiens ongeveer 8 jarige dochtertje wel op een stoel zit.
wat doe je?
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #57 Gepost op: 29-07-2004, 22:09:52 »
Zeggen tegen die vrouw dat dat meisje vast wel voor haar wil opstaan, natuurlijk wel zo hard dat ze het allebei horen >:D

Stel, je kan heel goed met je collega opschieten. Als je een keer naar het toilet gaat zie je dat ze aan het rond snuffelen is in de tas van een andere collega waarvan je weet dat ze haar niet mag. Jij mag die persoon ook niet. Wat doe je?

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 30-07-2004, 14:04:10 »
Zeggen dat ze met haar fikken van die tas af moet blijven natuurlijk...
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #59 Gepost op: 30-07-2004, 22:51:56 »
En jou nieuwe dilemma...? ::)