Auteur Topic: [Theorie] Post  (gelezen 100603 keer)

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: [Theorie] Post
« Reactie #120 Gepost op: 20-01-2014, 19:14:21 »
Daar lijkt het inderdaad op.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Post
« Reactie #121 Gepost op: 20-01-2014, 19:18:46 »
De tweede enveloppe van Susan komt volgens mij van Aaf.

In de voorbije aflevering noemen Daphne, Aaf en Jennifer haar al Suus.
Maar volgens de biechten (en in welke mate die kloppen) zit van die dames enkel Aaf op haar als mol.

klaar voor de strijd

Offline Janorator

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #122 Gepost op: 20-01-2014, 19:25:00 »
Maar dat out-of-the-blue Freek dan ineens opduikt, zint me niet . Wellicht wilde hij de kans aangrijpen om als mol onder toeziend oog van één om-de-tuin-leidbare kandidaat zijn envelop te posten. Merk ook op dat het eerste shot nádat Freek aan het terrastafeltje zit, de brievenbus is met het de Mol-logo. En dit shot blijft langer in beeld dan bij vorige week bij Jennifer in het doolhof. Het was nu ook voor de mensen thuis zichtbaar…

Freek gaf in aflevering 2 al aan dat hij zin had om het geld te versturen (zonder de groep in te lichten) voor te beleggen vanaf 35:55 t.e.m 36:16. Dat was dus totaal niet out of blue.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #123 Gepost op: 20-01-2014, 20:37:24 »
Onder streng toezicht van de groep, zal de mol echter wellicht genoodzaakt zijn een envelop te sturen. Het liefst met een zo laag mogelijk bedrag en geadresseerd aan een kandidaat die aflevering 9 vermoedelijk niet haalt (een lege envelop naar Maurice zou helemaal geniaal zijn, maar tricky in verband met meekijkende ogen en/of controle). Als het dan toch moet, stuurt de mol zijn/haar envelop het liefst zo snel mogelijk, omdat dan de kans dàn het grootst is dat de geadresseerde in aflevering 9 uit het spel is.

Oneens. De kans dat er geen rente bij komt is dan wel groot, maar de hoeveelheid rente is wel weer een hoop als de persoon in de finale zit. We weten nu niet wat de rente zal zijn, waardoor we niet een uitspraak kunnen doen over het verwachte opbrengst in de finale.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Post
« Reactie #124 Gepost op: 20-01-2014, 20:52:18 »
Oneens. De kans dat er geen rente bij komt is dan wel groot, maar de hoeveelheid rente is wel weer een hoop als de persoon in de finale zit. We weten nu niet wat de rente zal zijn, waardoor we niet een uitspraak kunnen doen over het verwachte opbrengst in de finale.
Klopt, om te weten of het een slimme keuze is om nu al wat te versturen, zou je een risk/reward analyse moeten doen ( :P ) en daarvoor hebben we te weinig informatie.

Al is het voor een individuele kandidaat die nog maar één kandidaat verdenkt als mol slim om snel geld te versturen. Als je goed zit, ontvang je veel rente. Als je fout zit wat betreft mol vlieg je toch uit het spel, dus wat maakt het dan nog uit hoeveel rente er over die envelop verdient wordt! ::vergroot::

Een mol kan volgens mij 3 dingen doen:
1. Geld verduisteren tijdens het versturen.
2. Vroeg versturen naar een persoon waarvan je van de makers te horen hebt gekregen dat hij/zij de test het (op één na) slechts gemaakt heeft.
3. Zorgen dat het geld überhaupt niet of zo laat mogelijk verstuurd wordt.

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #125 Gepost op: 20-01-2014, 20:55:29 »
geld weggooien en een lege envelop.
Lijkt me beide (momenteel) veel te riskant. De kandidaten houden echt wel bij wie er al een envelop verstuurd heeft en een lege envelop of niet verstuurde envelop zou mijns inziens veel te gemakkelijk te herleiden zijn naar een bepaald persoon. Dat zou betekenen dat de mol in afl. 9 zich wel heel erg bekend maakt. (Of op zijn minst wel een heel groot risico neemt)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Post
« Reactie #126 Gepost op: 20-01-2014, 20:57:41 »
Lijkt me beide (momenteel) veel te riskant. De kandidaten houden echt wel bij wie er al een envelop verstuurd heeft en een lege envelop of niet verstuurde envelop zou mijns inziens veel te gemakkelijk te herleiden zijn naar een bepaald persoon. Dat zou betekenen dat de mol in afl. 9 zich wel heel erg bekend maakt. (Of op zijn minst wel een heel groot risico neemt)
Maar aflevering 9 is de finale. Dan is het toch niet meer zo 'n heel groot probleem.

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Post
« Reactie #127 Gepost op: 20-01-2014, 21:26:38 »
Maar Sofie had geen andere keus dan Freek hierbij te vragen, omdat Freek het pot geld beheert. Zolang er één penningmeester is, kunnen kandidaten geen geld versturen buiten de penningmeester om.
Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat Freek ook automatisch zijn envelop op de post moet doen. Dan komt 'ie komende afleveringen wel wat enveloppen tekort ;-)

Freek gaf in aflevering 2 al aan dat hij zin had om het geld te versturen (zonder de groep in te lichten) voor te beleggen vanaf 35:55 t.e.m 36:16. Dat was dus totaal niet out of blue.
Klopt; helemaal vergeten!


Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #128 Gepost op: 20-01-2014, 21:48:45 »
Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat Freek ook automatisch zijn envelop op de post moet doen. Dan komt 'ie komende afleveringen wel wat enveloppen tekort ;-)

Dat zeg ik ook niet. Waar het om gaat is dat er niets op te sturen valt buiten het medeweten van de penningmeester om.

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Post
« Reactie #129 Gepost op: 20-01-2014, 22:15:51 »
Als het dan toch moet, stuurt de mol zijn/haar envelop het liefst zo snel mogelijk, omdat dan de kans dàn het grootst is dat de geadresseerde in aflevering 9 uit het spel is.

Ik zou juist zeggen van niet. De mol zal immers wel doorkrijgen wie hem/haar verdenkt, en aangezien die verdenkingen minder vast liggen aan het begin van het spel (wanneer men vaak nog meerdere verdachten heeft en er nog meer wordt geswitcht, terwijl men later in het spel wel normaal gezien een duidelijke hoofdverdachte heeft), komt het beter uit om later op te sturen. Want je wilt toch niet een envelop opgestuurd hebben naar iemand die je in het begin niet verdacht, maar later wel helemaal op jou zit? Bovendien is de (mogelijke) rente ook minder als je later opstuurt.

Het siert de mol een envelop te sturen en bovendien maakt de mol zich hierdoor minder verdacht.

Door juist zonder overleg van de groep een envelop op te sturen zet je jezelf toch enorm in de aandacht?

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Post
« Reactie #130 Gepost op: 20-01-2014, 23:52:53 »
Ik heb vandaag een deel van aflevering 2 teruggekeken en volgens mij spraken ze in de bus af dat ieder voor zich mag bepalen wat hij/zij met de envelop doet. Dus niet gezamenlijk versturen. Ik weet niet of ze daarna weer andere afspraken gemaakt hebben.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #131 Gepost op: 21-01-2014, 01:37:18 »
Door juist zonder overleg van de groep een envelop op te sturen zet je jezelf toch enorm in de aandacht?

Dit blijft een eeuwige discussie waar we tijdens de serie waarschijnlijk niet uit gaan komen, vermoedelijk althans niet tot afl 9 waarin duidelijk zal worden hoeveel die rente dan precies is, en of er misschien nog een twist komt met dat geld. Ik vermoed namelijk van wel anders worden die enveloppen vast niet naar de verschillende plekken/eilanden gebracht.

Voor allebei valt iets te zeggen. Ik sluit me hierbij aan:

Citaat
Een mol kan volgens mij 3 dingen doen:
1. Geld verduisteren tijdens het versturen.
2. Vroeg versturen naar een persoon waarvan je van de makers te horen hebt gekregen dat hij/zij de test het (op één na) slechts gemaakt heeft.
3. Zorgen dat het geld überhaupt niet of zo laat mogelijk verstuurd wordt.

Zeker als er sprake is van een aankomend gokspel en overlegd wordt of toch alles en groupe moet gaan gebeuren, waardoor je als Mol weinig invloed meer kan hebben op die enveloppen, kan je besluiten dat eerder te sturen.

Houdt een zeker risico in dat wel, maar je hebt camouflage als je zorgt dat je het vertrouwen van de groep hebt (zoals een penningmeester), het verhaal van de rente kunt verkopen en vooral zorgt dat je een bliksemafleider hebt die daardoor veel verdachter is dan jij. Hetgeen precies is wat Freek gedaan heeft imho aangezien Sofie duidelijk de grootse verdenking op zich kreeg maar hij gewoon penningmeester mag blijven. Dus.. kwestie van afwegingen. Een risico is het wel maar dat moet de Mol toch nemen vroeger of later - als je later verstuurd is het sws ook verdachter als je het naar iemand stuurt die geheel geen logische keuze is volgens anderen, als iedereen het en groupe wil doen.

Blijft een kwestie van perspectief dus, wat de Mol het 'beste' gedaan kan hebben.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Theorie] Post
« Reactie #132 Gepost op: 21-01-2014, 04:38:33 »
Wat mij juist een mollenstreek lijkt, is om enveloppen te laten verdwijnen, a la Tygo. Nu staat hij helemaal niet op mijn mollenlijstje, echter dat is toch wat je het best kunt doen? Geen mogelijkheid om geld veilig te stellen, dus meer kans om geld te verdonkeremanen/ geen rente te ontvangen.
Meer L

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Post
« Reactie #133 Gepost op: 21-01-2014, 07:52:47 »
Wat mij juist een mollenstreek lijkt, is om enveloppen te laten verdwijnen, a la Tygo. Nu staat hij helemaal niet op mijn mollenlijstje, echter dat is toch wat je het best kunt doen? Geen mogelijkheid om geld veilig te stellen, dus meer kans om geld te verdonkeremanen/ geen rente te ontvangen.
Ja, eens. Jammer dat Tygo ook mijn mol niet is. ;D

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Theorie] Post
« Reactie #134 Gepost op: 21-01-2014, 08:30:42 »
Ja, eens. Jammer dat Tygo ook mijn mol niet is. ;D

 ::rofl:: Gelukkig, zijn we daar alvast uit….Teveel kandidaat streken……Zal toch een briljante mol zijn, ik vind hem echt hilarisch.
Meer L

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Post
« Reactie #135 Gepost op: 21-01-2014, 14:51:55 »
Jan-Willem is in aflevering 3 niet meer terug gekomen op het feit dat hij geen envelop meer heeft, wel? Of zou hij de envelop van Owen op slinkse wijze hebben bemachtigd?
Stel dat ze vanaf aflevering 4 wel weer 'en groupe' gaan versturen en JW is aan de beurt, heeft 'ie toch een goed verhaal nodig...
« Laatst bewerkt op: 21-01-2014, 15:21:45 door Traveljunkie »

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Post
« Reactie #136 Gepost op: 21-01-2014, 15:10:01 »
Jan-Willem is in aflevering 3 niet meer terug gekomen op het feit dat hij geen envelop meer heeft, wel? Of zou hij de envelop van Owen op slinkse wijze hebben bemachtigd?
Stel dat ze vanaf aflevering wel weer 'en groupe' gaan versturen en JW is aan de beurt, heeft 'ie toch een goed verhaal nodig...
Wat zou z'n verhaal worden: schijnveiligheid, envelop kwijt of dat ie eerst meer geld wil verdienen?
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #137 Gepost op: 21-01-2014, 16:48:59 »
Jan-Willem is in aflevering 3 niet meer terug gekomen op het feit dat hij geen envelop meer heeft, wel?

Ook al zoiets.. zou een Mol dat niet doen?  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #138 Gepost op: 21-01-2014, 17:10:29 »
Wat heeft die opmerking met post te maken? Heb zelf het mollenboekje niet. Ik denk niet dat er echt grote hints in verstopt zijn, die moeten voor iedereen toeganklijk zijn.

Offline Tsanoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't you dare give up! (digging, in this case)
Re: [Theorie] Post
« Reactie #139 Gepost op: 21-01-2014, 17:12:25 »
Wat heeft die opmerking met post te maken? Heb zelf het mollenboekje niet. Ik denk niet dat er echt grote hints in verstopt zijn, die moeten voor iedereen toeganklijk zijn.
Oeps, verkeerde thread.. Sorry! Zal de reactie ook verwijderen.
Er stonden vorige keer overigens wel hints in het mollenboekje volgens mij.. Maar dit weet ik niet zeker.