Auteur Topic: [Theorie] Post  (gelezen 100742 keer)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Theorie] Post
« Reactie #60 Gepost op: 7-01-2014, 01:08:00 »
Was dit het? http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=51302.msg1637039#msg1637039
wow..thanks..wij zitten te discussieren over het plaatje en iemand had die postzegel allang gevonden...dank!

edit:"beetje lastig trouwens twee discussies op twee verschillende locaties...

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #61 Gepost op: 7-01-2014, 01:22:03 »

@Loebas, de stamp die jij laat zien is m.i. NIET de postzegel die op de brief van freek is. de lucht op de postzegel van freek is veel blauwer en het bootje heeft meer een zeil die over het hele schip gaat, niet alleen aan de voorkant. als het al een zeil is. het is ook niet een van de 6 postzegels die jij daar laat zien. de enige die zou kunnen is de stoomboot op het laatste plaatje, maar de zegel op de brief van freek laat nog een bruin stuk zien wat lijkt op een houten boot. 

Precies, ik weet dat ik niet dé zegel heb kunnen vinden, dus hulp gewenst SomeOne, maar ben er zo goed als zeker van dat 'ie uit de Filipijnen komt.

*Ik ben al heel blij dat ik iets heb kunnen ontdekken, aangezien mijn theorettes t.a.v. Paulien vorig jaar ook zó de plank niet geraakte zeg maar...  
Al was het zo overduidelijk....  ::rofl::*

Misschien niet eens interessant welke zegel het is, maar in de gaten houden wie er vanuit de Filipijnen een envelop verstuurt, is het Freek zelf? Heeft het een betekenis wie als enige een envelop stuurt aan Freek vanuit de Filipijnen? Wellicht een Mol?

En wie weet doet het er niet toe, misschien over 3 nachtjes meer duidelijkheid
over die envelop(-pen).

 

Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #62 Gepost op: 7-01-2014, 01:25:31 »
Was dit het? http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=51302.msg1637039#msg1637039

Helemaal gemist, excuus, duidelijk dus...mooie print! Dank!




*excuus*

Edit: dacht dat ik alles had gelezen, zo sorry.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2014, 01:30:24 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] Post
« Reactie #63 Gepost op: 7-01-2014, 10:39:53 »
Hoezo zitten we hier nog te speculeren over de mogelijkheid dat WIDM naar de Filipijnen gaat. Ik zou zeggen, de beelden van Ellis Island, in combinatie met de postboot, de brieven en het uiterlijk van de postbode, die zijn toch duidelijk genoeg om toevallig te zijn?

Lijkt me namelijk sterk dat ze die beelden alleen voor ons als kijker erin hebben gestopt, alleen om ons op het verkeerde been te zetten. Als het wel zo is, hebben ze dat knap gedaan, en heel overtuigend. Met andere woorden: aan alles gedacht.

Was het bovendien niet ook zo dat een of meer kandidaten refereerden aan het land, toen het kortgeleden werd getroffen door natuurgeweld?
« Laatst bewerkt op: 7-01-2014, 10:41:31 door Bodejos »

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Theorie] Post
« Reactie #64 Gepost op: 7-01-2014, 11:21:31 »
Volgens mij volg je het verkeerd. we zaten te soebatten over de postzegels..waar die vandaan kwamen em welke het waren...om daar mee te achterhalen of dat misschien een hint oplevert (zoals de mol). een discussie die elders al gevoerd bleek te zijn :P.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] Post
« Reactie #65 Gepost op: 7-01-2014, 11:39:23 »
Dan mag dat duidelijk zijn. Overigens, zelfs met bewijzen blijven er nog hele volksstammen over die nog niet van een tweede bestemming overtuigd zijn. Maar ja, niet iedereen wil dat ook voortijdig weten.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Theorie] Post
« Reactie #66 Gepost op: 7-01-2014, 23:44:36 »
Iemand anders op het andere forum (widm.nl, Chocomelk) heeft iets opvallends gezien. De eerste keer dat we de postbode te zien krijgen lijkt het een blanke man te zijn met een lichter gekleurd shirt dan de man die we later te zien krijgen.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Post
« Reactie #67 Gepost op: 7-01-2014, 23:48:07 »
In de screenshot waar de man donkerder is, is het water ook donkerder. Is de belichting denk ik...
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Theorie] Post
« Reactie #68 Gepost op: 7-01-2014, 23:57:31 »
Als je zijn shirt beter bekijkt wanneer je de man van dicht bij te zien krijgt zie je dat ie zwarte schouderbladen in zijn shirt heeft. die zie ik hier niet terug! daarbij is ie in de overige shots allemaal donkerblauw...maar de man op de grote foto is sowieso blank...zelfs met andere verlichting krijg je niet zo'n groot kleur verschil....
« Laatst bewerkt op: 7-01-2014, 23:59:09 door SomeOne_01 »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Post
« Reactie #69 Gepost op: 8-01-2014, 00:02:49 »
Volgens is het shirt in beide shots blauw met grijze schouders en mouwen. Het zwarte op het grote screenshot is een broek.
Mocht dit de mol in vermomming zijn, waarom zouden ze hem dan niet exact hetzelfde shirt aan laten trekken?

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Theorie] Post
« Reactie #70 Gepost op: 8-01-2014, 09:31:09 »
Ik heb true HD nodig...720 is not going to work here...volgens mij is het toch echt lichtblauw tegen donkerblauw. Bovendien heeft ie op de eerste foto bruin haar!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Post
« Reactie #71 Gepost op: 8-01-2014, 10:35:33 »
Maar wat als het een andere man is? Maakt niks uit toch? Of hoop je ineens te zien dat het Sofie in vermomming is? ;) Vorig jaar werd deze man er ook al van verdacht de Mol in een pak te zijn: ::rofl::

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Theorie] Post
« Reactie #72 Gepost op: 8-01-2014, 10:40:28 »
Maar wat als het een andere man is? Maakt niks uit toch? Of hoop je ineens te zien dat het Sofie in vermomming is? ;) Vorig jaar werd deze man er ook al van verdacht de Mol in een pak te zijn: ::rofl::
ja..als je daar kees in zag dan was je enorm blind. Het blijft op zijn minst opmerkelijk dat er in het eerste shot een blanke man zit...of het nou de mol is of niet..

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #73 Gepost op: 11-01-2014, 00:25:56 »
Alle theorieën ten spijt: Geld blijft dus veilig en als de persoon die op de envelop staat in de finale zit, komt er extra geld bij. Al zou het me niets verbazen als er uiteindelijk toch een adder on het gras zit. Een opdracht waarbij je het extra geld moet verdienen ofzo. Ze hebben lekker vaag bepaald wat de 'rente' is die ze verdienen door het opsturen. Hoe eerder, hoe meer, maar verder?

Trouwens: Wat kun je als mol het beste doen met de enveloppen? Snel op de post doen, laat op de post doen? Veel geld erin, weinig? Ik denk zelf zo laat en zo weinig mogelijk...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #74 Gepost op: 11-01-2014, 00:30:56 »

Trouwens: Wat kun je als mol het beste doen met de enveloppen? Snel op de post doen, laat op de post doen? Veel geld erin, weinig? Ik denk zelf zo laat en zo weinig mogelijk...

Ha bedenk ik ineens : zo laat mogelijk en natuurlijk naar een kandidaat die er helemaal niet meer in zit! De envelop met "Freek" gepost op de Filippijnen....?  ::)
En dan natuurlijk met al het geld dat je in je bezit hebt! Zeker weten geld weg.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Post
« Reactie #75 Gepost op: 11-01-2014, 00:41:32 »
Alle theorieën ten spijt: Geld blijft dus veilig en als de persoon die op de envelop staat in de finale zit, komt er extra geld bij. Al zou het me niets verbazen als er uiteindelijk toch een adder on het gras zit. Een opdracht waarbij je het extra geld moet verdienen ofzo. Ze hebben lekker vaag bepaald wat de 'rente' is die ze verdienen door het opsturen. Hoe eerder, hoe meer, maar verder?

Trouwens: Wat kun je als mol het beste doen met de enveloppen? Snel op de post doen, laat op de post doen? Veel geld erin, weinig? Ik denk zelf zo laat en zo weinig mogelijk...
Wat kan je als mol het beste doen: Zo veel mogelijk geld in doen en dan in aflevering 9 de zee in gooien. ;D  Het zal er een beetje vanaf hangen wat en of er een opdracht aan gekoppeld is. Ik vind het op dit moment in elk geval lastig te bedenken.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Theorie] Post
« Reactie #76 Gepost op: 11-01-2014, 01:23:12 »
Als mol weet je natuurlijk (van de regie) welk kandidaat het minst van jou weet en dus de grootste kans maakt om eruit te vliegen. Dus als mol zet je zo snel mogelijk zo veel mogelijk in op die ene kandidaat.

En het addertje onder de gras? Stel ze sturen al het geld op. Dan komt er ineens een opdracht waarbij ze iets moeten raden. Maar om het te kunnen raden moeten ze eerst hints kopen. Maar waarmee dan, als al het geld al opgestuurd is?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Vettel

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #77 Gepost op: 11-01-2014, 01:29:56 »
Als mol weet je natuurlijk (van de regie) welk kandidaat het minst van jou weet en dus de grootste kans maakt om eruit te vliegen. Dus als mol zet je zo snel mogelijk zo veel mogelijk in op die ene kandidaat.

En het addertje onder de gras? Stel ze sturen al het geld op. Dan komt er ineens een opdracht waarbij ze iets moeten raden. Maar om het te kunnen raden moeten ze eerst hints kopen. Maar waarmee dan, als al het geld al opgestuurd is?


Pot in de min. Finale nog steeds in de min? Geld gaat naar de mol ;D


Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Post
« Reactie #78 Gepost op: 11-01-2014, 11:16:52 »
Ha bedenk ik ineens : zo laat mogelijk en natuurlijk naar een kandidaat die er helemaal niet meer in zit! De envelop met "Freek" gepost op de Filippijnen....?  ::)
En dan natuurlijk met al het geld dat je in je bezit hebt! Zeker weten geld weg.

Ha, dank! ::ok::

Kunnen we een executie van Freek de komende afleveringen dus toch nog niet volledig uitsluiten. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline annemaMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt....
Re: [Theorie] Post
« Reactie #79 Gepost op: 12-01-2014, 16:46:41 »
de mol kan natuurlijk ook n lege envelop sturen... envelop weg en geen geld in afl 9!