Poll

Was Roeland de oorspronkelijke mol in 2005?

Ja, daar lijkt het nu wel op...
133 (63%)
Nee, ik geloof er niets van!
21 (10%)
Misschien.
57 (27%)

Totaal aantal stemmen: 211

Auteur Topic: Molwissel 2005  (gelezen 86808 keer)

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: Molwissel 2005
« Reactie #140 Gepost op: 14-02-2020, 19:13:07 »
Ik kan bevestigen dat de bron betrouwbaar is.
Ik kan bevestigen dat de bron onbetrouwbaar is.

Het is natuurlijk leuk en spannend dat er een supergeheime anonieme bron is die deze complottheorie bevestigt, maar zelf hecht ik daar weinig waarde aan. Zolang diegene zich niet bekend maakt, kan het net zo goed de hond van de buren zijn die dit beweert. Het is daarentegen wel zeker een interessant idee. Ik heb een tijdje terug op 'Misschien' gestemd in de poll, maar ik raak er wel steeds meer van overtuigd dat er inderdaad een Molwissel is geweest na het lezen van de meeste berichten in dit topic.

Ik vind het jammer voor de kandidaten en Yvon dat zij het tot op het heden nog niet bekend hebben mogen maken, want na 15 jaar lijkt het me wel eens tijd worden. De Mol kan nou eenmaal ziek worden, verongelukken of geen zin meer hebben, dus het is meer dan logisch dat daar een oplossing voor bedacht wordt. Ik begrijp goed dat ze het toentertijd in 2005 (of 2004, want toen werd het opgenomen neem ik aan?) niet bekend maakten, omdat de toekomst van het programma onzeker was. Daar is nu gelukkig geen sprake van. Ook zal het bekend maken de waardering voor Yvon laten stijgen, zoals hier al genoemd is, en zorgt ervoor dat zij en de kandidaten weer vrijuit kunnen praten en bij Moltalk kunnen aanschuiven als ze dat willen.

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Molwissel 2005
« Reactie #141 Gepost op: 14-02-2020, 19:47:36 »
De Mol kan nou eenmaal ziek worden, verongelukken of geen zin meer hebben, dus het is meer dan logisch dat daar een oplossing voor bedacht wordt.

 🥺  :\'( Ik denk niet dat er hier een draaiboek voor is. Einde seizoen lijkt me. Geldt niet alleen voor de mol.
Maar je bedoelt natuurlijk gewoon gewond raken.

En als de mol geen zin meer heeft om verder te gaan dan is er iets ernstig fout gegaan bij de mollicitatie.

Maargoed, het lijkt me inderdaad wel dat ze ook tegenwoordig, gezien de populariteit wel er alles aan zullen doen om het programma zo succesvol af te kunnen maken als dat kan.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Molwissel 2005
« Reactie #142 Gepost op: 14-02-2020, 19:49:47 »
Wat dat 'geen zin meer hebben' betreft: ik neem aan dat er gewoon een contract wordt getekend en dat op tussentijds afhaken om andere dan gezondheidsredenen een torenhoge boete staat.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Molwissel 2005
« Reactie #143 Gepost op: 14-02-2020, 19:50:48 »
"Dan doen ze het maar zonder mol!" 2.0  ::rofl::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Molwissel 2005
« Reactie #144 Gepost op: 14-02-2020, 20:26:44 »
Ha ha! Ja, dat was een klassieker. Ben even kwijt wie dat zei. Ik meen dat het is dat seizoen in Canada was?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Molwissel 2005
« Reactie #145 Gepost op: 14-02-2020, 20:33:18 »
Ha ha! Ja, dat was een klassieker. Ben even kwijt wie dat zei. Ik meen dat het is dat seizoen in Canada was?

Seizoen 3 Portugal: Karen, nadat haar bagage net 'ontploft' was.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Molwissel 2005
« Reactie #146 Gepost op: 14-02-2020, 21:14:35 »
 ::ok::  Jij kan zo aanschuiven bij een WIDM-quiz.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Molwissel 2005
« Reactie #147 Gepost op: 14-02-2020, 22:29:43 »
Bij nader inzien doet Victoria (ook) aan het eind van aflevering 3, na de afgelaste executie, een curieuze uitspraak: 'Ik denk dat Gijs nu het spel in komt met een nieuwe missie'. Dat lijkt een gekscherende opmerking (ze lacht er ook bij), maar hoewel Victoria tijdens haar deelname een heel palet aan emoties laat zien - van boos naar verontwaardigd en van verontwaardigd naar boos - lijkt scherts niet helemaal aan haar besteed. Maakte ze hier quasi-grappend een verwijzing naar het afvallen van de aanvankelijke mol?
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molwissel 2005
« Reactie #148 Gepost op: 14-02-2020, 22:32:47 »
Wel gek dat ze dat erin monteren dan

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Molwissel 2005
« Reactie #149 Gepost op: 14-02-2020, 23:08:47 »
Wel gek dat ze dat erin monteren dan


Niet per se gek; Gijs was immers niet de mol, en daarmee had ze voldoende ongelijk voor de reguliere kijker van destijds. Er hebben wel meer uitspraken de montage gehaald die in het licht van wat we nu (menen te) weten een dubbele betekenis krijgen:


Yvonne in afl. 4: Ik denk dat de mol pas net aan het begin is, dat ie pas net z'n slag aan het slaan is... Maar het kan ook zo zijn dat er géén mol is, en dat idee heb ik af en toe

Victoria in afl. 4: Ik heb tot nu toe altijd in de biecht iets anders gezegd dan wat ik bij de test deed, dat ik uiteindelijke me door de vragen liet verleiden te stemmen op een andere mol, en dat was Roeland

Yvon in afl. 4: Blijkbaar werkt de mol zo, dat zelfs als je de verkeerde persoon hebt, je er dus nog steeds inzit. Omdat je natuurlijk ook een heleboel gokt […] Al dat soort gokjes kunnen in je voordeel werken

Die laatste biecht van Yvon, die heel uitleggerig is (en ook niet per se onjuist overigens), lijkt met terugwerkende kracht wel bedoeld om de eerdere verdenkingen te 'neutraliseren'; Gijs zat immers op Yvon (toen die nog niet de mol was) en vloog eruit, terwijl veel andere kandidaten op Roeland zaten en twee executies overleefden.
Woosie down?

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Molwissel 2005
« Reactie #150 Gepost op: 17-02-2020, 12:04:32 »
Ik plaats het hier maar even, omdat ik het heel erg raar vind.

Trust Nobody, de podcast, wilde een evenement doen samen met Beeld & Geluid. Maar de plannen moesten gewijzigd worden.

Citaat van: Trust Nobody
De mensen van Beeld en Geluid hebben ons benaderd met het idee om met molloten oude fragmenten van Wie is de Mol? terug te kijken. Vonden wij een heel goed plan en daaruit is het idee voor dit event ontstaan. Helaas kregen we gedoe met de makers van Wie is de Mol?. We zullen jullie de details besparen, maar het komt er op neer dat we een aantal aanpassingen moeten doen om het event door te kunnen laten gaan.

De eerste aanpassing is niet zo leuk: we mogen geen (oud-)medewerkers van het programma interviewen. Kandidatenbegeleider JP Pellemans hebben we daarom helaas af moeten zeggen. Gelukkig mogen we nog wel fragmenten uit de geschiedenis van het programma laten zien. Ook zijn we druk op zoek naar een nieuwe gast. Daarover hebben we nu nog geen duidelijkheid, maar dat wordt leuk, beloofd.

1- het is gratis geworden. Anderen mogen geen geld verdienen (ook niet aan onkosten) aan content van IDTV. Is al eens eerder gebeurd met de fanserie widm inc. / een mol in... Beetje zeikerig, maar niet volledig onbegrijpelijk. (maargoed, niet relevant voor dit topic)

2- Ze mogen geen (oud-)medewerkers van het programma interviewen.
Waarom niet? Het enige wat ik me kan bedenken is dat ze willen voorkomen dat er vragen gesteld worden over de mogelijke molwissel. Zeker als je bedenkt dat ze dit wel eens besproken hebben in de podcast. Ik weet natuurlijk niet of JP de anonieme bron was en of dat uitmaakt, maar ik vind het wel verdacht.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2020, 12:06:28 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molwissel 2005
« Reactie #151 Gepost op: 17-02-2020, 12:20:48 »
Hm, de medewerkers zouden toch gewoon glashard en met een glimlach kunnen ontkennen en het afdoen als geruchten? Ik weet niet of het hiermee te maken heeft. Wel erg jammer voor de initiatiefnemers.

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: Molwissel 2005
« Reactie #152 Gepost op: 17-02-2020, 12:55:36 »
Erg raar dat ze JP niet mogen interviewen. De makers kunnen toch niets te zeggen hebben over waar oud-medewerkers wel of niet mogen verschijnen? Ik kan me niet voorstellen dat zoiets voor de rechter stand zou houden.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Molwissel 2005
« Reactie #153 Gepost op: 17-02-2020, 19:18:12 »
Hm, de medewerkers zouden toch gewoon glashard en met een glimlach kunnen ontkennen en het afdoen als geruchten? Ik weet niet of het hiermee te maken heeft. Wel erg jammer voor de initiatiefnemers.

Ontkennen zou neerkomen op liegen. En dat kan lopende het seizoen wel charming zijn, maar 15 jaar na dato wordt het tamelijk tragisch. Dan heb ik liever een reactie á la Sander of Victoria, die liever niets willen zeggen en daarmee eigenlijk wel degelijk een antwoord geven. Er zijn toch wel oud-kandidaten of medewerkers die inmiddels niet meer in dat Hilversums-Amsterdamse kringetje ronddarren en dus minder te verliezen hebben bij het vertellen van de waarheid?
Woosie down?

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Molwissel 2005
« Reactie #154 Gepost op: 17-02-2020, 19:35:49 »
Wij weten natuurlijk niet of er destijds contracten zijn ondertekend. Ik kan me voorstellen dat ze dit voor de geloofwaardigheid van het programma niet naar buiten zouden willen krijgen.

Als er destijds een wissel heeft plaatsgevonden, lijkt het me logisch dat het is gegaan zoals wij nu denken. Daar heb ik geen problemen mee en maakt voor mij de rest van het programma niet minder geloofwaardig.

Echter, als zelfs oudproductieleden niet eens meer mogen komen opdagen bij een leuk fan evenement, dan begin ik te twijfelen of er niet meer is wat niet naar buiten mag komen.

Ik zou het fijn vinden als Rick een keer openheid hierover geeft (hij weet inmiddels sowieso van de geruchten). Dan kunnen we die discussie in ieder geval stoppen. Juist nu vind ik het programma minder geloofwaardig. Niet vanwege een mogelijke molwissel.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molwissel 2005
« Reactie #155 Gepost op: 17-02-2020, 19:38:54 »
Is denk niet gerelateerd hoor

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Molwissel 2005
« Reactie #156 Gepost op: 17-02-2020, 19:39:58 »
Wij weten natuurlijk niet of er destijds contracten zijn ondertekend. Ik kan me voorstellen dat ze dit voor de geloofwaardigheid van het programma niet naar buiten zouden willen krijgen.

Als er destijds een wissel heeft plaatsgevonden, lijkt het me logisch dat het is gegaan zoals wij nu denken. Daar heb ik geen problemen mee en maakt voor mij de rest van het programma niet minder geloofwaardig.

Echter, als zelfs oudproductieleden niet eens meer mogen komen opdagen bij een leuk fan evenement, dan begin ik te twijfelen of er niet meer is wat niet naar buiten mag komen.

Ik zou het fijn vinden als Rick een keer openheid hierover geeft (hij weet inmiddels sowieso van de geruchten). Dan kunnen we die discussie in ieder geval stoppen. Juist nu vind ik het programma minder geloofwaardig. Niet vanwege een mogelijke molwissel.

Deze reactie onderschrijf ik van harte. Ik heb een aantal pagina's geleden al een hele reeks verzachtende omstandigheden geschetst, en mijn begrip uitgesproken voor de keuzes die toen zijn gemaakt. Door juist - volledig - open kaart te spelen over destijds, desnoods met de verzekering dat dergelijke extreme situaties zich sindsdien nooit meer hebben voorgedaan, zou men de eigen geloofwaardigheid alleen maar opkrikken.
Woosie down?

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Molwissel 2005
« Reactie #157 Gepost op: 17-02-2020, 19:50:04 »
Is denk niet gerelateerd hoor

Dat kan, maar er moet toch een reden zijn waarom JP, die er zelf ook enthousiast over was, hier niet mag komen.
Het lijkt me niet dat het met de rechten te maken heeft.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Molwissel 2005
« Reactie #158 Gepost op: 18-02-2020, 06:47:07 »
Misschien is/vinden ze het slim om het een keer bekend te maken buiten de uitzendperiode om. De geruchten zijn er nu, maar als ze zich nu met zo'n oud seizoen bemoeien wordt dit misschien opgeblazen in de media die toch al schrijfgraag zijn over WIDM. Als ze hier in april of zo eens op reageren zal het misschien met een sisser af kunnen lopen en blijft het vooral een interessant nieuwtje voor de molloten. Is een mogelijkheid natuurlijk ::joehoe::
...óf niet!

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Molwissel 2005
« Reactie #159 Gepost op: 18-02-2020, 11:07:44 »
Ik zou het wel mooi vinden als ze komende zomer een mooie terugblik maken op 20 jaar widm met veel mollen, kandidaten en productieleden. Met iets meer inside informatie zoals de chaos in seizoen 5.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?