Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 166992 keer)

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #820 Gepost op: 4-03-2020, 20:33:03 »
Rat, ik realiseer me dat ik in alle hectiek / enthousiasme over jouw huzarenstukje een belangrijke vraag niet heb gesteld. Eindigt de zin ook met:

是卧底

oftewel "is de mol"? Want dat deel is natuurlijk ook vaag.

是 staat er wel. 卧 is een stuk vager, maar lijkt er wel te staan. 底 is echter niet te lezen. De meeste zinnen eindigden daar natuurlijk ook op, maar kunnen we er vanuit gaan dat dat ook voor deze zin zo is? Misschien eindigt de zin wel met "is penningmeester", "is bakker" of iets anders... Ik acht die kans niet groot, maar 100 procent zekerheid hebben we niet.

Eindigt de zin met 嗎 (ma), dan wordt het nog leuker, want dan wordt het een vraag.

...是卧底嗎
Is.... de mol?
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #821 Gepost op: 4-03-2020, 21:55:44 »
Ik Zie zeker overeenkomsten in de frames die rat toont. Knap speurwerk.

Maar ik mis een Beetje de leesbaarheid in de aflevering zelf en ja ik snap dat je het niet te duidelijk weg wilt geven. Maar in een taal met zulke complexe karakters kan een kleine afwijking een verschil betekenen.

Verder zou ik met elk van de vier overgebleven kandidaten als mol vrede hebben, maar zou ik
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
de minst spectaculaire van de Vier vinden . 

« Laatst bewerkt op: 4-03-2020, 22:04:43 door Daisy, Reden: Spoilertags toegevoegd »

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #822 Gepost op: 4-03-2020, 21:57:23 »
Ik Zie zeker overeenkomsten in de frames die rat toont. Knap speurwerk.

Maar ik mis een Beetje de leesbaarheid in de aflevering zelf en ja ik snap dat je het niet te duidelijk weg wilt geven. Maar in een taal met zulke complexe karakters kan een kleine afwijking een verschil betekenen.

Verder zou ik met elk van de vier overgebleven kandidaten als mol vrede hebben, maar zou ik SPOILER ALERT de minst spectaculaire van de Vier vinden .

HO! Frontale botsing met een spoiler. Thanks!  :\'(

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #823 Gepost op: 4-03-2020, 22:12:49 »
uit de screenshots kan je alle tekens halen wat je maar wilt!
en de nathan hint klopt gewoon!
dus nathan is de mol

De Nathan hint klopt helemaal niet gewoon. Er is al meermaals op gewezen dat die rammelt. Ik ga dat echt niet opnieuw uit de doeken doen. Ga maar lezen wat daar al over is gezegd.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #824 Gepost op: 4-03-2020, 22:35:45 »
De Nathan hint..
Er zijn meerdere hints, ik lees vaker over de Nathan hint of de Rob hint.. zou het niet duidelijker zijn om te melden over welke hint het gaat? Dus de Nathan morse hint of de Nathan t(rots) hint bijv.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #825 Gepost op: 4-03-2020, 22:54:47 »

Verder zou ik met elk van de vier overgebleven kandidaten als mol vrede hebben, maar zou ik
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
de minst spectaculaire van de Vier vinden .

Eens hiermee.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #826 Gepost op: 4-03-2020, 23:08:04 »
mm dan had mijn iPad de spoiler button niet goed gepakt. Terechte call. Mea culpa.

Maar als de waaier spoiler van Rat waar is. En de waaiers van x is in de mol zijn waarheden , en y [ naam oud mol) is mol zijn waar.  Hoe verklaren we dat 2 elkaar tegensprekende teksten op waaiers duidelijk aantoonbaar in beeld zijn? 

Als gezegd sterk speurwerk , maar aan de waaiers zitten nog wat kanttekeningen, want we hebben echt nog lang niet alle 51 waaiers in kaart gebracht? 

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #827 Gepost op: 4-03-2020, 23:10:53 »
mm dan had mijn iPad de spoiler button niet goed gepakt. Terechte call. Mea culpa.

Maar als de waaier spoiler van Rat waar is. En de waaiers van x is in de mol zijn waarheden , en y [ naam oud mol) is mol zijn waar.  Hoe verklaren we dat 2 elkaar tegensprekende teksten op waaiers duidelijk aantoonbaar in beeld zijn? 

Als gezegd sterk speurwerk , maar aan de waaiers zitten nog wat kanttekeningen, want we hebben echt nog lang niet alle 51 waaiers in kaart gebracht?
Er is ook een waaier met de mol is een man en een waaier met de mol is een vrouw, er zijn 50 nutteloze waaiers en 1 waaier met de waarheid wie de mol is erop.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #828 Gepost op: 4-03-2020, 23:16:15 »
Geweldig gedaan Rat! Ik heb een vraagje (puur uit nieuwsgierigheid):

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Rat, ik realiseer me dat ik in alle hectiek / enthousiasme over jouw huzarenstukje een belangrijke vraag niet heb gesteld. Eindigt de zin ook met: (...) oftewel "is de mol"? Want dat deel is natuurlijk ook vaag.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #829 Gepost op: 4-03-2020, 23:36:23 »
Chapeau Rat! Ik was al overtuigd van mijn tunnel, maar dit bevestigt het nog maar eens.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #830 Gepost op: 4-03-2020, 23:46:38 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Mijn punt is niet dat het er niet staat, want ik kan dat niet beoordelen.

Het punt is dat voor de betreffende kandidaat X al een tekst is vertaald als "X in wie is de mol".
Als  er dan ook nog een tekst is "X is de mol", dan komt de naam van X twee keer voor.
Dat zou ik niet verwachten, want dat maakt de kans groter dat de naam van X wordt gezien.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #831 Gepost op: 4-03-2020, 23:50:59 »
Nou, er is in ieder geval hoop voor mijn Poule. Ontzettend knap hoe deze Rat (bijna) elk jaar weer uit de kleinste milisecondes de mol kan ontmaskeren.

Moest er wel een paar keer goed naar kijken, maar begin toch aardig overtuigt te raken.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #832 Gepost op: 5-03-2020, 00:29:28 »
Heel goed gevonden Rat!  ::bravo::
Ik wil er nog niet helemaal aan (want niet m’n favoriete Mol  ;)), maar ik denk dat ik er niet meer omheen kan.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #833 Gepost op: 5-03-2020, 00:46:49 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #834 Gepost op: 5-03-2020, 00:50:03 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #835 Gepost op: 5-03-2020, 01:43:19 »
vind het echt raar dat iedereen opeens vol overtuigd is over een hint waar je alles in kan zien ::rofl::
chipsverslaafde <3

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #836 Gepost op: 5-03-2020, 02:00:53 »
Zit me een hoofdpijn te staren maar als je alleen de beelden links bekijkt (zonder de simulatie), dan haal ik het er toch niet uit. Vind dan het eerste teken in het onderste screenshot nog meer aannemelijk dan het tweede teken in alle shots.

Heb alleen de neiging het te geloven omdat het van jou Rat komt en jij de meesterspeurder der meesterspeurders bent.

Als het klopt, denk ik dat het programma niet eens als hint erin heeft gelaten. Echt niet te vergelijken met de Klaas-hint destijds.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #837 Gepost op: 5-03-2020, 05:34:31 »
Dit is weer het neusje van de zalm als het om speuren gaat, Rat, een heel diepe buiging! Daar moet je enorm veel tijd in gestopt hebben. Al kan ik de twijfels die anderen hier uiten ook wel begrijpen, en gelukkig is het dus niet 100% sluitend.

Nog even over het raadsel:
De mol is een man.
De mol is een vrouw.

Dat kan allebei, als je in de Van Dale online kijkt. Het woord mol is zowel mannelijk als vrouwelijk. Het zou een beetje flauw zijn om het zo uit te leggen, maar ja, het klopt wel.
Mocht deze hint toch naar een de overgebleven vier verwijzen, dan vind ik hem het sterkst bij Buddy. Het woord buddy is zowel mannelijk als vrouwelijk. Het woord rob is mannelijk, al heb je natuurlijk vrouwtjes en mannetjes robben (wijfjes en bullen) dus wie weet is dat de uitleg. Mil staat niet in de online Van Dale, maar het woord molen is mannelijk dus zou, ver gezocht, kunnen.

Tot zover deze wankele poging. ;D

Offline Overalsterretjes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #838 Gepost op: 5-03-2020, 07:55:51 »

Als het klopt, denk ik dat het programma niet eens als hint erin heeft gelaten. Echt niet te vergelijken met de Klaas-hint destijds.

Klopt, dan is de hint
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #839 Gepost op: 5-03-2020, 08:11:47 »
Ik ben wel blij dat je deze niet eerder postte. Heel goed gespeurd @Rat.