Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 167452 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #880 Gepost op: 7-03-2020, 22:51:07 »
1) afgeschermd - Tina en Claes krijgen een rood scherm in de parkeertarief opdracht en zijn zo afgeschermd als potentiële mol
2) tegendraads - Rob loopt de verkeerde kant op met de kabels 
3) welvarend - Rob geeft tijdens de opdracht ''Lijn(ver)diensten'' aan dat Buddy de code heeft gekraakt & zijn theorie klopt (dus de opdracht gaat welvarend), maar stapt gelijk verkeerd uit de eerste kans die hij krijgt zodat de opdracht gelijk mislukt is
4) misleid - Rob mis leid letterlijk de auto door een verkeerde route op te noemen
5) aangeraakt - Rob raakt de letters M - O - L aan met Claes
6) voor geen meter - Rob loopt een meter naar achteren/voren zodat de opdracht met de telefoons niet meer uitkomt
7) tegenstander - Rob noemt al zijn tegenstanders (de kandidaten) in de laser opdracht
8) doorgeven - Rob geeft door dat hij de mol is tijdens de opdracht ''doorzichtig'' door ''20, 20, 20 & 20'' te herhalen als hij het briefje van 20 vind, tevens werd verteld dat de mol zijn identiteit zou laten zien tijdens de opdracht en dat deed mol Rob vrij doorzichtig door dit hardop te zeggen
9) sturen - bij iedereen zie je de mol van ver kijken, en de kandidaten instructies geven behalve bij mol Rob die stuurde zichzelf  ::vergroot::
::ok:: Ik had echt moeite om mooie verklaringen te vinden voor de afleveringstitels, maar elk van deze zou best kunnen!

Rob als enige door een (m) tunnel aan t einde.

zaterdagavondpubliekhint of leuke misleiding
Leuk gevonden.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2020, 23:00:18 door Rat »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #881 Gepost op: 7-03-2020, 23:25:34 »
hoe staat het nu nou met de morsecodes?  ;) ;D

Ja, dat vroeg ik me ook al af.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #882 Gepost op: 7-03-2020, 23:38:09 »
Ja, dat vroeg ik me ook al af.
Volgens mij is het gestrand in de laatste aflevering. Die vlieger ging sowieso alleen nog op met twee opdrachttitels zonder spaties. Het waren er drie, waarvan de tweede spaties had.
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #883 Gepost op: 8-03-2020, 00:00:14 »
Ik had deze afgelopen week in het Buddy topic gezet maar het hoort ook hier. Het gaat over de titels van de opdrachten:

Het was me al opgevallen dat er veel opdrachtnamen zijn die met een B of V beginnen
Beltegoed, Beeldig, Verkeer(d) Vrijstellingsroute, Beeld en Geluid, Voicemol, Vakwerk.

Buddy in het laatste extra beeldmateriaal waarbij hij zegt dat hij de opdrachten met de locals zo leuk vond:
Beltegoed en Vakwerk : Buddy Vedder

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #884 Gepost op: 8-03-2020, 00:17:50 »
Volgens mij is het gestrand in de laatste aflevering. Die vlieger ging sowieso alleen nog op met twee opdrachttitels zonder spaties. Het waren er drie, waarvan de tweede spaties had.

Verbaast me niets. Ik heb er steeds al op gewezen dat het rammelde. Bovendien is nu wel klip en klaar dat degene waar die hint naar wees echt niet de Mol is.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #885 Gepost op: 8-03-2020, 10:01:02 »
Kan iemand iets met de kamernummers die zo prominent in beeld kwamen? Respectievelijk 217 en 215.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #886 Gepost op: 8-03-2020, 10:09:24 »
Kan iemand iets met de kamernummers die zo prominent in beeld kwamen? Respectievelijk 217 en 215.

'215' => '2 O'.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #887 Gepost op: 9-03-2020, 12:53:09 »
- De aflevering heet 'Doorgeven'. Rob heeft een nummer dat Geef het door heet.
- De morsehint voor NATHAN DE MOL lijkt vooralsnog uit te komen. De tweede N is daar nu aan toegevoegd en het eerste streepje voor de O. Nog twee opdrachttitels met één woord en het is compleet.


Met de laatste titels erbij krijgen we een Q ipv een O, dat geeft NATHAN DE MQL kleine spellingsfout van de productie, vergeven we ze  :-X
Lekker rechtbreien wat krom is. Maar helaas ik denk toch dat de hint inderdaad niet is uitgekomen. Maar lekker gepuzzeld mensen  ::ok:: ::vergroot::

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #888 Gepost op: 9-03-2020, 17:30:59 »
Rob is de mol want ze eten DROB (drop) in de laatste aflevering.

Zo, is dat ook weer opgelost. ;D

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #889 Gepost op: 9-03-2020, 17:55:12 »
Rob is de mol want ze eten DROB (drop) in de laatste aflevering.

Zo, is dat ook weer opgelost. ;D
Je zit in het verkeerde topic, deze moet bij nutteloze hints :-X ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #890 Gepost op: 9-03-2020, 18:37:38 »
We krijgen al enkele afleveringen sfeerbeelden van hetzelfde stuk snelweg met twee cirkels en sfeerbeelden met verkeer wat versneld wordt afgedraaid. Als je een dag iemand anders wil zijn, heeft Nathan gekozen voor Max Verstappen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #891 Gepost op: 9-03-2020, 18:39:46 »
Nee joh dat zijn hangertjes aan de ketting van Mil.

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #892 Gepost op: 9-03-2020, 23:02:00 »
Ik zit totaal niet op Nathan, Mil is mijn Mol,
maar nu ik scroll door de onderwerpen hier op t forum,
uitkijken naar nieuwe reacties,
valt me nu eigenlijk pas op,
STUREN, de titel van finale aflevering,
daar zitten wel verdacht veel letters in van Nathan Rutjes  ???


Offline Joke

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #893 Gepost op: 10-03-2020, 20:22:09 »
Ik weet niet zo goed waar ik deze vraag moet plaatsen, maar ik probeer het hier, omdat hier veel staat over de teksten op de rode waaiers:

er is veel gesproken over het chinese woord voor mol (zhi), dat eigenlijk geen mol zou betekenen, maar gelinkt wordt aan het engelse woord 'mole'.
Geven de teksten op de waaiers daar nog uitsluitsel over? Oftewel: is het woord 'mol' op de waaiers het teken dat je uitspreekt als 'zhi'?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #894 Gepost op: 10-03-2020, 23:32:24 »
Ik weet niet zo goed waar ik deze vraag moet plaatsen, maar ik probeer het hier, omdat hier veel staat over de teksten op de rode waaiers:

er is veel gesproken over het chinese woord voor mol (zhi), dat eigenlijk geen mol zou betekenen, maar gelinkt wordt aan het engelse woord 'mole'.
Geven de teksten op de waaiers daar nog uitsluitsel over? Oftewel: is het woord 'mol' op de waaiers het teken dat je uitspreekt als 'zhi'?

Nee, dat is niet hetzelfde  痣 Zhì is de  vertaling voor het Engelse woord mole dat staat voor moedervlek. Google maar eens op afbeeldingen.
 
Op.de waaiers staat 是臥底  Shì wòdǐ dat staat voor "is de saboteur".

Dan is er ook nog 谁是鼹鼠 Shéi shì yǎn shǔ  dat is de vertaling van "Wie is de mol" met de betekenis van het dier mol. Kijk naar google afbeeldingen
Deze laatste stond bijv ook op de locale websites die berichten ( o.a. ook de gelekte beelden) over de opnames plaatsten.

Shi is de vertaling.van "is".




Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #895 Gepost op: 11-03-2020, 00:03:38 »
Ik heb hier altijd al een keer iets willen plaatsen, haha ::rofl::. Eerder heb ik het volgende ook al eens in de Buddy topic geplaatst, maar ik zet deze hier ook even met een extra afbeelding om het iets duidelijker te maken.

Het betreft dus een mogelijke hint richting Buddy uit aflevering 5, opdracht 1. In de opdracht met de foto's wordt materiaal gebruikt uit 2010, dit was in Azië. Wellicht een verwijzing naar 2014 (het getal dat Buddy pakte in aflevering 1) én opdracht 2.3 Wereldbeeld waarin Azië werd gepakt door Buddy (en Rob). Wanneer je de beelden vertraagt, vindt er een scenario van een executie plaats. Je krijgt het volgende wanneer je de persoonsnamen bij de test in chronologische volgorde zet van de beelden:

- Tim is kandidaat, zwart scherm.
- Kim is de mol, groen scherm.
- B is de mol, groene vingerafdruk.
- Dus: B is de mol in seizoen 20 van Wie is de Mol?

Edit: ietsjes aangepast.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2020, 08:47:37 door zonnestraal »
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Joke

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #896 Gepost op: 11-03-2020, 08:11:19 »
Op.de waaiers staat 是臥底  Shì wòdǐ dat staat voor "is de saboteur".

Dat vertaalprobleem was me bekend.
Dank voor dit antwoord!

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #897 Gepost op: 11-03-2020, 18:00:02 »
Als ik alle opdrachttitels neem en daarvan alle letters weg streep die meer dan 1 keer voorkomen hou ik een tiental letters over waar ik het volgende mee kan maken

RD JE COVERT

Ik geef toe, een raar zinnetje, maar als je het engelse werkwoord to cover neemt dan betekent dit dat Rob iets aan het verbergen is, namelijk dat hij de mol is?

cover  zn.:1 omslag, kaft; voorkant, voorpagina; 2 heruitvoering, hervertolking, bewerking; 3 namaakproduct, namaak; 4 dekmantel; 5 deksel, afdekplaatje


Edit:
Eerder postte ik uit de combinatie jaartallen/straatborden en de 20e letter van de wijsheden een oplossing.
Eigenlijk was dat niet eens zo raar achteraf bekeken.

WIDM NO NINE: klopt, want Rob ging als 9e bij de wijsheden. Tevens koos hij voor sleutel 2007, opgeteld is dit ook 9


Puzzelend alleen met de 20 letters van de combinatie jaartallen/straatborden kom ik nu op:
                                          
span                                                   
tweelingbroer is w
« Laatst bewerkt op: 11-03-2020, 18:54:11 door missmolly »

Offline Molisa

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #898 Gepost op: 11-03-2020, 21:57:58 »
Op het instagramaccount van de Oranjeleeuwinnen Lieke Martens die heel geheimzinnig "Trust nobody" fluistert..... brrr....  :o

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #899 Gepost op: 13-03-2020, 07:51:31 »
Nog even wat "bonus hints" een dag voor de finale.

« Laatst bewerkt op: 13-03-2020, 10:28:33 door MoLingo »
罗本是卧底! (Rob dus!)