Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 165651 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #20 Gepost op: 10-01-2020, 13:28:09 »
Graag de hints waar jullie naar verwijzen even kort uitleggen in je bericht. Anders wordt het zo'n verzameling links. ;)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #21 Gepost op: 10-01-2020, 14:08:36 »
Graag de hints waar jullie naar verwijzen even kort uitleggen in je bericht. Anders wordt het zo'n verzameling links. ;)
Zoals je wilt. ::hypocriet::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #22 Gepost op: 10-01-2020, 14:13:12 »
Zoals je wilt. ::hypocriet::

 ::bravo:: ("Niet zeuren, Heinz!" was ook een goed antwoord geweest. ;D)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #23 Gepost op: 11-01-2020, 21:06:32 »
De tekst voor Miljuschka:
‘De wijze kent zichzelf maar toont zichzelf niet’

Miljuschka is de enige die haar vrijstelling, waar de mol op staat, niet toont

Edit: oftewel, ze hield hem ‘afgeschermd’
« Laatst bewerkt op: 11-01-2020, 21:21:21 door FS »

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #24 Gepost op: 11-01-2020, 21:50:09 »
De tekst voor Miljuschka:
‘De wijze kent zichzelf maar toont zichzelf niet’

Miljuschka is de enige die haar vrijstelling, waar de mol op staat, niet toont

Edit: oftewel, ze hield hem ‘afgeschermd’

ik dacht precies hetzelfde
chipsverslaafde <3

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #25 Gepost op: 11-01-2020, 21:51:30 »
Ik doe normaal niet echt aan hints, maar het viel me op dat 3 voorstelfilmpjes op de site 2.03 minuten lang zijn: die van Miljuschka, Tina en Johan. En toen vroeg ik me af of dat een hint kon zijn dat zij de 3 finalisten van seizoen 20 zijn ::vergroot::

(Okee, het helpt niet helemaal dat 1 van de filmpjes versprong naar 2.02 toen hij daadwerkelijk ging afspelen, dus het is vermoedelijk niets, maar toch :P)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #26 Gepost op: 12-01-2020, 13:49:49 »
Afgeschermd

Mil schermde haar gewonnen vrijstelling af

Jaike schermde bij 2 personen de ogen af op de markt

Bij Nathan zag je als enige zijn testlaptop van de zijkant en werd dus daardoor het mollogo afgeschermd

Leonie schermde haar jaartal sleutel af in haar hand voor de camera

Meer?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #27 Gepost op: 12-01-2020, 14:05:17 »
Afgeschermd

Mil schermde haar gewonnen vrijstelling af

Jaike schermde bij 2 personen de ogen af op de markt

Bij Nathan zag je als enige zijn testlaptop van de zijkant en werd dus daardoor het mollogo afgeschermd

Leonie schermde haar jaartal sleutel af in haar hand voor de camera

Meer?

Afgeschermd als in Tina en Claes kregen allebei een rood scherm, en zijn dus niet de mol.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #28 Gepost op: 12-01-2020, 14:45:31 »
Afgeschermd als in Tina en Claes kregen allebei een rood scherm, en zijn dus niet de mol.

In het afl. topic al gemeld, maar ik lees het ook als: af-gescherm-d; klaar met de schermen, zoals op de markt de twee biljetten goed op de schermpjes gekregen -Nathan bijvoorbeeld.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #29 Gepost op: 12-01-2020, 14:53:46 »
Of: "van het scherm afgehaald". Zoals Johan deed met een mobieltje van een Chinese vrouw, die volgens hem haast had om weg te komen. (Of zou hij die uitleg er zelf aan hebben gegeven?). Het ging dacht ik om het hoogste bedrag, 250 euro.

Offline Glitterdolfijn123

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #30 Gepost op: 12-01-2020, 15:52:43 »
Waarschijnlijk veel te veel out of the box, maar wil deze toch benoemen: het testbeeld van aflevering 1 kan worden vertaald naar morse code. De volgende code ontstaat: -. -...  -  -
Deze code staat voor N B T T dus Nathan Buddy twintig twintig. We hebben dit jaar dus twee mollen en dat zijn Nathan en Buddy ;)

Dit is natuurlijk veel te ver gezocht, maar vanwege de moeite die ik er heb ingestoken wil ik deze 'hint' toch melden. 

Offline Wendyy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #31 Gepost op: 12-01-2020, 15:57:03 »
Waarschijnlijk veel te veel out of the box, maar wil deze toch benoemen: het testbeeld van aflevering 1 kan worden vertaald naar morse code. De volgende code ontstaat: -. -...  -  -
Deze code staat voor N B T T dus Nathan Buddy twintig twintig. We hebben dit jaar dus twee mollen en dat zijn Nathan en Buddy ;)

Wel grappig, ik zie bij terugkijken eerder -. -... . . Wat zou staan voor N B E E. Niet dat we er dan wel iets voor de hand liggends mee kunnen, maar het heeft dus ook met interpretatie te maken ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #32 Gepost op: 12-01-2020, 16:29:39 »
Is er nog na te gaan welke woorden (letters) van Rob of Leonie er door de storing wegvallen? Misschien valt daar iets van te maken. 'Afgeschermd' zou dan ook weer van toepassing zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #33 Gepost op: 12-01-2020, 16:32:24 »
Maar als je de afl terugkijkt is de storing toch weg?
Waarom zouden ze moeite stoppen in zo’n hint en m dan niet meer laten zien aan de mensen die het programma terugkijken  ???

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #34 Gepost op: 12-01-2020, 16:40:19 »
https://www.widmtunnelvisie.com/single-post/2020/01/08/Wordt-dit-de-hint-waar-we-de-Mol-mee-zullen-ontmaskeren

Het werkwoord "zien" zou in dit seizoen als hint gebruikt kunnen worden. Dat zou blijken uit de eerste Chinese zin uit de leader, uitgesproken door een aantal kinderen.

Het zou tevens een verwijzing naar seizoen 7 kunnen zijn.
Ik zag deze op widm.nl voorbij komen:

En wie gebruikt er twéé keer het woordje zien in zijn eerste woorden in de aflevering? Precies: Nathan. Hij zegt dit op 18:17 ofzoiets. Vooral de tweede keer spreekt hij het "bijzonder" uit als hij zegt "Ik zie alles"! Als het woordje 'zie' Mol is dan zegt hij dus: Ik Mol alles.... Dit zou wel een hele duidelijke hint zijn, toch? Hoop dat dit niet waar is...

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #35 Gepost op: 12-01-2020, 16:51:58 »
De mensen die met morsecodes komen hebben het in elk geval wel teruggezien. Hoe weet ik niet, maar er zijn fragmenten op Twitter in omloop. En ik las ook dat mensen het geen "normale" storing vonden. Dus ik ben benieuwd of daar wat uit komt.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #36 Gepost op: 12-01-2020, 16:55:25 »
De mensen die met morsecodes komen hebben het in elk geval wel teruggezien. Hoe weet ik niet, maar er zijn fragmenten op Twitter in omloop. En ik las ook dat mensen het geen "normale" storing vonden. Dus ik ben benieuwd of daar wat uit komt.
Mijn punt is dat als je het via de officiele site terugkijkt de storing weg is dus het zit niet gemonteerd in de afl

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #37 Gepost op: 12-01-2020, 17:34:37 »
Maar als je de afl terugkijkt is de storing toch weg?
Waarom zouden ze moeite stoppen in zo’n hint en m dan niet meer laten zien aan de mensen die het programma terugkijken  ???

Ik heb alleen via uitzending gemist gekeken en niks gezien.
Dan lijkt me idd ook dat we er niks achter moeten zoeken, en waarschijnlijk een kleine storing in het signaal ofzo was.

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #38 Gepost op: 12-01-2020, 17:59:03 »
Ik vond dit op een ander forum:

In de eerste aflevering zien we regelmatig beelden van draken. De draak is een van de chinese zodiac jaar tekens. Geen van de kandidaten is geboren in het jaar van de draak. Wel heeft Miljouska een t-shirt aan met 1976, het jaar van de draak. Ook was de code om uit de bus te komen van Miljouska & Nathan : 1989 een jaar van de draak. Maar eens in de 12 jaar komt een dierenriemteken terug. Dan heeft miljouska ook nog de “sleutel” 2012, ook dat jaar is het jaar van de draak. Dit is wel heel erg veel toeval! Overigens is de “draak” ook een teken van “geluk”. Laten Miljouska en Nathan nou beide ook nog de poort geluk hebben gekozen... / daarnaast zegt ze ook nog nadat ze de mol eruit gehaald heeft “ lijkt te voor de hand liggend he”

Chinese jaren eindigen in februari dus daarom geldt het ook nog voor 1989. Met de sleutels heeft ze wel geluk gehad omdat de 2012-sleutel ook al door iemand anders gepakt had kunnen worden.

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #39 Gepost op: 12-01-2020, 20:55:25 »
Oké ik zet hem ook even hier maar ik weet niet of dit een hint is maar Rik zei tegen elke kandidaat een spreuk als je bij elke spreuk de 20e letter neemt krijg je odnemwnini en als je dat dan weer husselt krijg je WIDM ONIE dan hou je nog twee nn over. Alleen mis ik nog de letters LE want anders had je WIDM LEONIE kunnen spellen of ik heb een tel fout gemaakt of de LE zijn er echt niet maar dit is wel toeval en ik hoop dat dit een echte hint is. (Afbeelding geeft meer duidelijkheid.)
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!