Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 166948 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #400 Gepost op: 11-02-2020, 19:07:14 »
Als Rob achter de laptops zit om foto's te identificeren, zien we er een voorbij komen met mol Kim Pieters in de vertrekhal van een vliegveld. Op de achtergrond staat een tv-toestel waarop vaag iemand te zien is met een geel shirt en een zelfde soort hoed als Rob.

Het is vast gezichtsbedrog en het zat ongetwijfeld écht in die aflevering (ik heb 'm alleen nooit gezien), maar het viel me gewoon op. Iemand die me uit de waan kan halen met een screenshot uit die specifieke aflevering?


~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #401 Gepost op: 11-02-2020, 19:08:45 »
Blip is back!
 ::rofl:: ::ok::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #402 Gepost op: 11-02-2020, 19:17:51 »
Wauw Blip, wat een opmerkingsgave!   ::oink::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #403 Gepost op: 11-02-2020, 19:28:46 »
Haha, wat een stunt! In 2010 al bekend wie de mol van 2020 zou worden  ;D

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #404 Gepost op: 11-02-2020, 19:37:50 »
Haha, wat een stunt! In 2010 al bekend wie de mol van 2020 zou worden  ;D

Deze opmerking kon ik natuurlijk verwachten. ;D
Nee, dat leek mij ook sterk. Ik ben slechts benieuwd of hier geknipt en geplakt is.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #405 Gepost op: 11-02-2020, 19:39:28 »
Als Rob achter de laptops zit om foto's te identificeren, zien we er een voorbij komen met mol Kim Pieters in de vertrekhal van een vliegveld. Op de achtergrond staat een tv-toestel waarop vaag iemand te zien is met een geel shirt en een zelfde soort hoed als Rob.

Het is vast gezichtsbedrog en het zat ongetwijfeld écht in die aflevering (ik heb 'm alleen nooit gezien), maar het viel me gewoon op. Iemand die me uit de waan kan halen met een screenshot uit die specifieke aflevering?


::rofl::
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #406 Gepost op: 11-02-2020, 19:41:09 »
Je zou heel seizoen 10 moeten terugkijken, want ik heb geen enkel idee wanneer dit kan zijn geweest

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #407 Gepost op: 11-02-2020, 20:07:23 »
Je zou heel seizoen 10 moeten terugkijken, want ik heb geen enkel idee wanneer dit kan zijn geweest

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ik heb hem ook kunnen vinden.
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #408 Gepost op: 11-02-2020, 20:14:00 »
Helden. ::bravo::
 
Carry on, ik zag weer eens spoken. :-[
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #409 Gepost op: 11-02-2020, 20:50:46 »
Ik dacht ook dat ik Rob op een van die tv's zag.. toen bleek het iemand anders te zijn die toevallig ook een soortgelijk hoedje droeg.  ::rofl:: ::schaam::

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #410 Gepost op: 11-02-2020, 21:05:27 »
Ik dacht ook dat ik Rob op een van die tv's zag.. toen bleek het iemand anders te zijn die toevallig ook een soortgelijk hoedje droeg.  ::rofl:: ::schaam::
::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: Het zou wel grappig zijn als ze het al hadden voorspeld!
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #411 Gepost op: 11-02-2020, 22:28:12 »
Als Claes en Rob de letter M op zijn plaats zetten, horen we het nummer Harpooned van Marco Beltrami. Deze muziek komt uit de film Hitman: Agent 47. Laat Rob nu op exact 47:00 minuten in beeld komen. Is Rob onze hitman?  ;D



Overigens noemde Rob zichzelf in aflevering vier een 'visser':

"Kijk, ik ben een echte visser, hè. Ik ben continu bezig met informatie halen, halen, halen."

Dat geeft meteen een hele andere dimensie aan 'harpooned'. Plus, het allereerste nummer dat we tijdens de executie horen is Fish Festival. Past ook leuk in dat thema. Helemaal als blijkt dat het album waarop dat nummer te horen is een cover heeft waarop iemand staat met een geel shirt en een hoed.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #412 Gepost op: 11-02-2020, 22:37:42 »
Ligt het aan mij of missen we deze serie dè echte puzzel? Bijv toen de puzzel in het geld, of zelfs de Klasshint. Maar ik heb het idee dat er minder te puzzelen valt. Maar ik ga niet zeuren he!  ::bravo::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #413 Gepost op: 12-02-2020, 00:31:44 »
Als Claes en Rob de letter M op zijn plaats zetten, horen we het nummer Harpooned van Marco Beltrami. Deze muziek komt uit de film Hitman: Agent 47. Laat Rob nu op exact 47:00 minuten in beeld komen. Is Rob onze hitman?  ;D
Goeie! Maar ik vroeg me af, is er eigenlijk ooit daadwerkelijk een hint geweest dat te maken had met een bepaald tijdstip in de video? Het wordt jaarlijks veel genoemd door molspeurders, maar ik kan me zo gauw even niet meer bedenken of er ooit echt zo'n hint officieel is gebruikt.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #414 Gepost op: 12-02-2020, 04:36:29 »
Helden. ::bravo::
 
Carry on, ik zag weer eens spoken. :-[

Ik vind het anders nog steeds echt goed gevonden. En Rob is vooralsnog mijn tweede verdachte en het is waarschijnlijk te ver gedacht. Maar het kan zijn dat hij daarom zijn zwarte hoed in heeft gewisseld voor zijn strohoedje en een geel overhemd aan heeft getrokken.  ::rofl::

De muziek hints vind ik in elk geval ook niet gek klinken.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #415 Gepost op: 12-02-2020, 08:33:24 »
Goeie! Maar ik vroeg me af, is er eigenlijk ooit daadwerkelijk een hint geweest dat te maken had met een bepaald tijdstip in de video? Het wordt jaarlijks veel genoemd door molspeurders, maar ik kan me zo gauw even niet meer bedenken of er ooit echt zo'n hint officieel is gebruikt.

Poeh..de enige die ik zo snel kan bedenken had betrekking op Thomas Cammaert. Iets met dat hij exact halverwege een aflevering in beeld was. Maar of dat een officiële hint was weet ik niet. En 'halverwege' is niet hetzelfde als een voorgedefinieerd tijdstip, dus of dat telt...

Vorig jaar bleek de 2:22 van Sinan een dwaalspoor, dus ik laat mijn molkeuze dit jaar maar niet van hints afhangen. Het speuren ernaar zal ik echter niet laten. ;D
« Laatst bewerkt op: 12-02-2020, 08:37:07 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #416 Gepost op: 12-02-2020, 12:56:33 »
Als Claes en Rob de letter M op zijn plaats zetten, horen we het nummer
...
<knip>


Rob is muzikant, en dit is tweede keer dat we een soort muzikale hint krijgen. Zou er elke aflevering er één inzitten naar Rob als rode draad door de serie? Vind het niet zo'n gek idee.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2020, 18:51:41 door Daisy, Reden: Citaat ingekort tbv leesbaarheid forum »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #417 Gepost op: 12-02-2020, 13:04:16 »
Ligt het aan mij of missen we deze serie dè echte puzzel? Bijv toen de puzzel in het geld, of zelfs de Klasshint. Maar ik heb het idee dat er minder te puzzelen valt. Maar ik ga niet zeuren he!  ::bravo::
Er zou ook een hint kunnen zitten in allerlei verwijzingen die er zijn naar eerdere seizoen en mollen, maar die is wel ingewikkeld om te ontrafelen wat dan de hint zou zijn en naar wie.

Wel een beetje vergezocht want je ziet die tijd maar heel even in beeld.
Ze gaan een hint natuurlijk niet uitgebreid in beeld brengen. 5 van de 5 keer precies op dat tijdstip in beeld kan toeval zijn, maar de kans daarop is klein.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2020, 13:30:32 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #418 Gepost op: 12-02-2020, 13:42:37 »
Volgens mij moet je met een hint niet te moeilijk denken. Voor Molloten mss moeilijk te begrijpen.

Denk gewoon heel simpel.

Voetbalstadion in beeld.
De kleuren wit en rood.
Aflevering titels verwijzen naar voetbal termen.
Ik ga voor het team.
Vreugdedansje
Ik zie alles.
Soepstengel  ::vergroot::

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #419 Gepost op: 12-02-2020, 13:46:01 »
Aflevering 1: Geluk of Wijsheid

W I D M I N N E O N