Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 167432 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #660 Gepost op: 26-02-2020, 22:28:46 »

De handen van Rik.
Eerst 5 dan 1 vinger.
51 komt vaker voor.

Leonie werkt(e) voor:
Net 5
NPO 1
SBS 6

Ik heb niet zoveel met al die getallen.

Als Rik dat gaat uitleggen in afl 10 zit iedereen zo :

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #661 Gepost op: 26-02-2020, 22:55:06 »
 ::rofl:: ::rofl::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #662 Gepost op: 27-02-2020, 13:59:35 »
Zoals ik al in het opdracht topic had geschreven komt Miljuschka als eerste 2 molloten namen Hulpmol en molE13 tegen. Over hulpmol Buddy weten we inmiddels genoeg.
Nu even E13. Als je de E een kwartslag draait kun je hier een W van maken. De M is de 13e letter van het alfabet. Dan krijg je dus WM, de initialen van Miljuschka.
Tussen haakjes, zoals elders al is genoemd, was de 13e foto die ze moesten maken een foto met een knuffel uit de grijpmachine. Miljuschka heeft een molknuffel uit de grijpmachine gehaald in aflevering 1.
Wat is er toch met dat 13? Hints met nummers van letters uit het alfabet zijn er eerder geweest, dus misschien in knipoog hiernaar:

In seizoen 7 was DE hint naar de Mol LOMED en Route 66 = omgekeerd DEMOL en 99. Met 2x de 9 werd verwezen naar 2x de 9e letter van het alfabet: I.I. Mol Inge Ipenburg.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #663 Gepost op: 27-02-2020, 14:11:16 »
M W kan ook prima in 1 sfeeropname (na opdracht 3, afl. 7)..
Een brug met twee bogen (M) en de weerspiegeling in het water (W)
« Laatst bewerkt op: 27-02-2020, 14:12:54 door foxhunter »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #664 Gepost op: 27-02-2020, 14:46:47 »
Met de kennis van nu ook maar eens even Lao Tse erbij halen want je mag toch verwachten dat er voor de Mol wel een toepasselijk advies is?
Buddy: Met verdraaide woorden kun je van alles bereiken maar door juist te handelen kun je anderen overvleugelen.
Leonie: De wijze houdt zich op de achtergrond maar staat in werkelijkheid vooraan.
Nathan: Het is verstandig een kaars te branden dan klagen over duisternis.
Rob: Voorkom het moeilijke door het makkelijke te doen.
Mil: De wijze kent zichzelf maar toont zichzelf niet.

Als je het mij vraagt Mil op 1 en Leonie op 2. Ook dat "kent zichzelf" is heel typisch want er is er maar één die zichzelf, lees de Mol, kent. Die van Leonie is ook wel sterk want in werkelijkheid staat de Mol natuurlijk vooraan want daar draait alles om. Het zou mij erg verrassen als één van deze 2 niet de Mol is.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #665 Gepost op: 27-02-2020, 14:50:10 »
Ik wil ze samenvoegen: De wijze toont zichzelf niet, maar staat in werkelijkheid vooraan.
(afl. 1 opdracht 1, de dirigent)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #666 Gepost op: 27-02-2020, 16:12:47 »
Ik twijfel of ik dit niet beter in het nutteloze hints ga zetten, maar toch maar hier. Die naar Mil zijn tenslotte ook niet allemaal even sterk. ;)

In Porseleinen Kamer was er een bijzonder beeld, dat bij bijna alle kandidaten te zien was. Een os, of stier. En als ik het goed zag, was Mol laser in een melkfabriekje (?).

Het geluid dat ossen, stieren, koeien maken heet loeien. En dat is een anagram van Leonie.
Haar naam past trouwens ook in porselein. Sowieso al opvallend.

't Zal wel geen hint zijn, maar je weet maar nooit.

EDIT: In de vooruitblik naar afl. 8 zien we een politieauto stil staan, met zwaaiende sirenes. Het geluid dat die kunnen maken heet ook loeien. ;D
« Laatst bewerkt op: 28-02-2020, 03:39:51 door Newbie2 »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #667 Gepost op: 27-02-2020, 16:24:28 »
Die van Avogadro nog even met foto.
Deze is te mooi om te negeren hoor

"When they go low, we go high."
Turn! Turn! Turn!
« Laatst bewerkt op: 27-02-2020, 16:33:23 door AvOgadrO »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #668 Gepost op: 27-02-2020, 22:13:25 »
De afleveringstitels verwijzen (zoals jullie allemaal weten) vaak naar de mol. Het valt me op dat je bij alle afleveringstitels kunt zeggen "De Mol is..." behalve bij aflevering 6:

1. Afgeschermd
2. Tegendraads
3. Welvarend
4. Misleid
5. Aangeraakt
6. Voor geen meter
7. Tegenstander

Ik kan er verder nog niets mee. Maar waarom niet iets als Geen meter of Zonder meter of Opgemeten

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #669 Gepost op: 27-02-2020, 23:26:36 »
Ja hoor, uitgebreid aan bod gekomen  ::)
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #670 Gepost op: 27-02-2020, 23:33:00 »
Ja hoor, uitgebreid aan bod gekomen  ::)

Oh echt? Heb alles volgens mij gelezen. Mag ik vragen waar? Zoekfunctie brengt me ook niet bij iets wat hier op lijkt.

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #671 Gepost op: 29-02-2020, 18:03:11 »
De afleveringstitels verwijzen (zoals jullie allemaal weten) vaak naar de mol. Het valt me op dat je bij alle afleveringstitels kunt zeggen "De Mol is..." behalve bij aflevering 6:

1. Afgeschermd
2. Tegendraads
3. Welvarend
4. Misleid
5. Aangeraakt
6. Voor geen meter
7. Tegenstander

Ik kan er verder nog niets mee. Maar waarom niet iets als Geen meter of Zonder meter of Opgemeten

Ik vind hem wel mooi, en heb hem hier nog niet eerder op deze manier gelezen  ::ok::

Vooral omdat hij zo mooi past bij nagenoeg alle titels, maar vooral de laatste titel: De Mol is tegenstander, wat áltijd zo is maar in die betreffende aflevering ook nog letterlijk bij de laseropdracht.

Misschien toch een aanwijzing dat de titels dit jaar wél allemaal (letterlijk) op de mol slaan. Dus dan zou je het plaatje compleet moeten zien te krijgen door te kijken hoe elke titel in de betreffende aflevering op iemand kan slaan.

Deze hint kan mogelijk heel sluitend zijn en is makkelijk uit te leggen aan het zaterdagavondpubliek, maar omdat titels vaak multi-interpretabel zijn, kun je de titels vaak op meerdere personen laten slaan waardoor de hint je ook niet té snel (á la Klaas-hint) naar de mol leidt.

Alleen is aflevering 6 (daar hebben we ‘m weer, iets met 5 en 1, of opgeteld 6) daarin afwijkend - of je moet hem toch op een bepaalde manier lezen: “De mol is voor geen meter” oftewel, ging de mol juist niet voor die extra meter? 


Ik vind hem heel plausibel, tenzij dit andere seizoenen ook was (dat je er “De mol is...” voor kon zetten) maar dit toch niets betekende?

Edit na aflevering 8: hint gaat niet meer op, de Mol is "doorgeven" lijkt nergens op  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 29-02-2020, 22:24:35 door Molleck »

Offline Tjardazk

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #672 Gepost op: 29-02-2020, 21:22:36 »
Gedurende de opdracht waren er meerdere ‘deuntjes/muziek/liedjes’ uit de Harry Potter films te horen. Niet alleen uit de eerste film maar ook uit bijvoorbeeld de laatste. Ik heb ze niet geteld maar het waren er sowieso meer dan 3.

Rob zegt het volgende in een interview:

Hoe wapen je je tegen al die nieuwsgierige ‘Molloten’?
,,Ik maak de vergelijking met Harry Potter. Als je Harry Potter leest, wil je ook niet dat gelijk duidelijk is wie Voldemort is. Als ik dat gelijk verklap, is het spel afgelopen. Dat is een uitgangspunt dat helpt”

De link naar het interview:

https://www.destentor.nl/deventer/droom-komt-uit-voor-deventer-zanger-rob-dekay-wie-is-de-mol-stond-bovenaan-mijn-bucketlist~a51897c5/

« Laatst bewerkt op: 29-02-2020, 22:25:14 door Tjardazk »

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #673 Gepost op: 29-02-2020, 22:01:46 »
- De aflevering heet 'Doorgeven'. Rob heeft een nummer dat Geef het door heet.
- De morsehint voor NATHAN DE MOL lijkt vooralsnog uit te komen. De tweede N is daar nu aan toegevoegd en het eerste streepje voor de O. Nog twee opdrachttitels met één woord en het is compleet.

Offline lunatic1985

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #674 Gepost op: 29-02-2020, 22:13:31 »
Bizar, ::oink:: tijdens de biechten net voor de executie kwam er uit mijn tv een Siri/Google Assistant stem die letterlijk zei: “De Mol heeft niet gefietst.” (Zowel door mijn vrouw als mijzelf gehoord)

Gelijk op Twitter gekeken, maar blijkbaar heeft niemand anders dit gehoord. Ook online net even het stuk van de aflevering teruggekeken en daar is ook niets op te horen.

Mijn kinderen hebben laatst gespeeld met de instellingen van mijn tv, dus wellicht staat er een functie aan die hele zachte achtergrondgeluiden hardop leest / automatisch vertaald?!

Wie kan dit verklaren?


Offline Steen

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #675 Gepost op: 29-02-2020, 22:20:12 »
Klinkt als een antwoord van een testvraag. Niet in beeld geweest?

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #676 Gepost op: 29-02-2020, 22:28:41 »
Bizar, ::oink:: tijdens de biechten net voor de executie kwam er uit mijn tv een Siri/Google Assistant stem die letterlijk zei: “De Mol heeft niet gefietst.” (Zowel door mijn vrouw als mijzelf gehoord)

Gelijk op Twitter gekeken, maar blijkbaar heeft niemand anders dit gehoord. Ook online net even het stuk van de aflevering teruggekeken en daar is ook niets op te horen.

Mijn kinderen hebben laatst gespeeld met de instellingen van mijn tv, dus wellicht staat er een functie aan die hele zachte achtergrondgeluiden hardop leest / automatisch vertaald?!

Wie kan dit verklaren?

Kun je het terugkijken op je tv en het filmen? Vind het nogal een vaag verhaal, haha!

Offline lunatic1985

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #677 Gepost op: 29-02-2020, 22:39:25 »
Kun je het terugkijken op je tv en het filmen? Vind het nogal een vaag verhaal, haha!

Heb het gevonden. Het onderste antwoord van een executievraag werd door mijn tv voorgelezen. Waarschijnlijk door de positie in het beeld gezien als ondertiteling.
En het voorlezen van ondertiteling stond blijkbaar aan op onze tv.

Jammer😞

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #678 Gepost op: 29-02-2020, 22:43:16 »
Haha, moet wel een mooi moment geweest zijn. ::rofl::

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #679 Gepost op: 29-02-2020, 22:44:50 »
Het was wel een goede aanwijzing van je tv.   ::)
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)