Auteur Topic: [kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 132084 keer)

Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #720 Gepost op: 23-02-2020, 13:20:24 »
Wat wel opviel. Wel voor het eerst dat Nathan tijdens een uitleg/executie emotie toonde. Werd ook vol in beeld gebracht. De sjeezus.

De Mol wordt brutaler zoals Rik zei?

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #721 Gepost op: 23-02-2020, 14:09:49 »
Ik zit nu toch weer echt op Nathan. Zijn positie bij de rode/groene kaarten bij de executie was natuurlijk zeer verdacht en ook dat hij Miljouschka kiest, terwijl hij een bondje heeft met Rob. Mogelijkerwijs omdat ze 5 kandidaten in het spel wilden houden en Nathan wist dat Miljouschka het rode scherm zou krijgen.

Verder was hij de enige bij wie bij het laserspel de mol vrijwel niet echt in beeld kwam. Bij de anderen zagen we allemaal wel een mol door het beeld lopen die actief op ze aan het schieten was. Bij Nathan zag je een paar schoten maar verder niets. Dat kan er net zo goed later ingemonteerd zijn. Dat hij als laatste mocht, maakt het natuurlijk ook makkelijker, aangezien hij zich dan niet tussendoor hoeft uit te kleden als mol en dan weer hoeft aan te kleden met zijn vermomming.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #722 Gepost op: 23-02-2020, 14:10:41 »
Maar die redenering maakt Nathan 100% de mol, wat me ook onwaarschijnlijk lijkt. Ik ben benieuwd of er in de komende aflevering iets zit waarvoor 5 kandidaten nodig zijn of in aflevering 9 iets waarvoor 4 kandidaten nodig zijn. Maar zelfs dan: er kunnen verschillende versies van opdrachten klaarliggen voor verschillende aantallen overgebleven kandidaten.

Ik geloof niet meer dat de productie hier nog veel van aan trekt. Aflevering 1: in principe kon iedereen een vrijstelling verdienen, maar er viel toch iemand af. Aflevering 2, eerste opdracht: 3 groepjes van 2 en 1 groepje van 3 (rare verdeling), tweede opdracht met de taxi's zelfde probleem. Toen moest Tina alleen. Alsof ze rekening hielden dat in aflevering 1 toch iedereen door zou gaan.
Maar misschien is deze extra 'groepsvrijstelling' last minute ingelast om toch met vier personen (als knipoog naar seizoen 7) in de finale te krijgen?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #723 Gepost op: 23-02-2020, 14:20:35 »
We hadden al aflevering 1 waar in principe iedereen door kon. Dat gebeurde later alsnog bij de vrijstellingsroute. Ik zie niet waarom je hier zo tegen het eind van de reeks nòg iets wilt inlassen waardoor het onzeker wordt hoeveel mensen je in de aflevering voor de finale hebt.

In andere woorden: stort de productie zich bewust in een onzekere situatie, volgt er nog een twist of is Nathan hieruit af te leiden als Mol omdat het zo leuk was nog een gekke executie te doen?

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #724 Gepost op: 23-02-2020, 14:36:27 »
Ik vind het ook opvallend dat midden in deze uitzending een momentje zit waarbij je Nathan hoort zeggen: 'We (Rob en hij) hebben speltactisch niet zo heel veel meer aan elkaar, want dit is wat we wilden bereiken, de laatste 5. Dus dan moet je op een gegeven moment je eigen weg gaan volgen.'

Dit zou er prima in gemonteerd kunnen zijn om Nathans keuze voor Mil in plaats van Rob bij de executie logischer te maken en zodat deze keuze iets minder verrassend is. Extra opvallend is dat in aflevering 4 iets soortgelijks gebeurde (daarin koos Nathan voor de groepsvrijstelling omdat hij 'altijd voor de ploeg gaat' en eerder in diezelfde uitzending zag je hem al naar eigen zeggen 'het team aanspreken om te laten zien hoe trots hij wel niet op hen was').

Ook is het raar dat je hem helemaal niet hoort zeggen waarom hij dan voor Mil kiest.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #725 Gepost op: 23-02-2020, 14:36:50 »
Die beschrijving van Rik halverwege de aflevering van de Mol leek wel erg op Nathan te passen. Nog bij niemand in het vizier (wordt niet als verdachte genoemd), genot om naar te kijken en zo manipulatief dat hij de groep tevreden laat zijn met weinig geld (Nathan is altijd positief en trots, ook bij weinig geld).

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #726 Gepost op: 23-02-2020, 14:38:06 »
Alle puzzelstukjes passen hoor ... allemaal  ::jaja::

Online Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #727 Gepost op: 23-02-2020, 14:41:44 »
Ik geloof niet meer dat de productie hier nog veel van aan trekt. Aflevering 1: in principe kon iedereen een vrijstelling verdienen, maar er viel toch iemand af. Aflevering 2, eerste opdracht: 3 groepjes van 2 en 1 groepje van 3 (rare verdeling), tweede opdracht met de taxi's zelfde probleem. Toen moest Tina alleen. Alsof ze rekening hielden dat in aflevering 1 toch iedereen door zou gaan.
Maar misschien is deze extra 'groepsvrijstelling' last minute ingelast om toch met vier personen (als knipoog naar seizoen 7) in de finale te krijgen?
Dat in afl. 1 niemand afviel was ook mogelijk maar dan denk ik eerder dat in afl. 7 toch iemand zou afvallen dan dat de groepsvrijstelling werd ingelast, dit kun je niet last minute organiseren, dat met die kaarten wel.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #728 Gepost op: 23-02-2020, 14:46:09 »
Qua verdenkingen lijkt hij het beter te doen dan Thomas en Jan. Zal hij in de buurt van Dennis komen?  ::vergroot::

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #729 Gepost op: 23-02-2020, 14:52:55 »

In beeld lijkt het allemaal snel na elkaar. Maar op verschillende momenten dit seizoen is door kandidaten en afvallers verteld hoe absurd lang ze bij alles moesten wachten. Claes verteld zelfs dat zijn executie het tergend langzaam verliep omdat ze voortdurend moesten stoppen, ergens anders moesten gaan staan wachten etc. Bovendien is er geen lang gesprek nodig. Dat er een spel voor vrijstellingen aan de executie zou hangen, zal van te voren besproken zijn. Er hoeft alleen nog door gegeven worden wie er groen moet krijgen. Nets makkelijker om dat ergens tussen opnames van de testen, mogelijk opnames van biechten en de executie te doen.

Ik heb het nog eens teruggekeken en het is inderdaad een gek moment. Rik lijkt zenuwachtig en houdt die 2 kaarten met 2 handen vast, apart. Ook het feit dat Nathan ineens voor Mil gaat met een aparte reden.

Maar ik blijf me afvragen welke codetaal Nathan nu duidelijk moet maken welke kaart hij moet pakken en aan wie hij die moet geven. oud-mol Klaas heeft aangegeven dat er echt geen overlegtijd is tussen crew en mol, behalve in een paar seconden bij de biecht, dan zijn de makers heel even alleen met de mol. maar de biecht wordt altijd pas na alle opdrachten en executie opgenomen.

De dag ervoor wisten ze nog niet dat Mil de executie het slechtst heeft gemaakt.

En mochten ze wel op de een of andere gekke manier Nathan heel kort hebben kunnen spreken, dan hadden ze gewoon iets kunnen zeggen als "voorste kaart, Mil" ofzo. Dan hoeft Rik weer niet zo gek met zn handen te doen en beide kaarten vast te houden, wat hij alleen bij Nathan doet en de rest niet.

Het is een verdacht moment, maar ik kan er nog geen logica in vinden.


Alle puzzelstukjes passen hoor ... allemaal  ::jaja::
Jij zit wel heel vast in een tunnel  ::jaja::

Ik zie voor alle kandidaten verdachte dingen, er is er niet 1 waar alles op wijst. Zo zie is Nathan bij mij zeker weer gestegen na deze aflevering, maar ik blijf Rob en Nathan beiden verdenken en zelfs een Stine-Simone scenario is nog mogelijk.

Ik zou het ergens wel jammer vinden als Nathan de mol is. Hij heeft zo weinig invloed gehad op het spel. Hij bemoeit zich van tevoren nooit met wie wat gaat doen of hoe ze iets gaan doen. Dat hij de groene kaart aan Mil moest geven zou toch vet saai zijn. Dan was het allemaal gescript. Zo'n twist is alleen leuk als ie echt is en niet een trucje om niemand af te laten vallen.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 15:07:11 door Theovv »

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #730 Gepost op: 23-02-2020, 15:09:08 »
Ik heb al mij punten op hem gezet hij is zo erg verdacht en vooral bij de laser opdracht en ik zag hem ook bijna niet in beeld bij de laatste opdracht die heet scherp stellen.
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #731 Gepost op: 23-02-2020, 16:01:45 »
Die beschrijving van Rik halverwege de aflevering van de Mol leek wel erg op Nathan te passen. Nog bij niemand in het vizier (wordt niet als verdachte genoemd), genot om naar te kijken en zo manipulatief dat hij de groep tevreden laat zijn met weinig geld (Nathan is altijd positief en trots, ook bij weinig geld).
Rik zegt toch niet per se dat de mol nog bij niemand in het vizier is?

"Het was riskant en brutaal, het optreden van de mol tijdens de lasergame. Opnieuw wist ie de winst voor de pot zo laag mogelijk te houden ...en ongemerkt(!), want geen van de kandidaten heeft gezien wie van hen een dubbelrol speelt.

Als je weet wie het is, dan is deze mol een genot om naar te kijken: gedurfd, fanatiek ...en manipulatief genoeg om ervoor te zorgen dat de groep met weinig geld genoegen neemt.

Maar, nu de groep kleiner wordt, is de kans groter dat ze de mol in het vizier krijgt."



"ongemerkt" kan ook alleen op die opdracht slaan. En dat laatste kun je ook als een algemeen verhaal uitleggen. Hoe kleiner de groep, hoe moeilijker het is om onopgemerkt te blijven. Zit zo'n quote er niet bijna elk seizoen in?
 


Verder eens dat het praatje van Rik wel heelll erg bij Nathan lijkt te passen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #732 Gepost op: 23-02-2020, 16:21:48 »
Citaat
gedurfd, fanatiek ...en manipulatief

Ik ben dan wel benieuwd hoe bovenstaande naar Nathan uitgelegd kan worden.....

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #733 Gepost op: 23-02-2020, 16:24:38 »
gedurft: geld pakken ipv de waarde van het servies terwijl de discussie nog niet voorbij is.
Fanatiek: Moet ik die uitleggen?
Manipulatief: Geeft de groep het gevoel dat het heel erg goed gaat en steeds trots is.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #734 Gepost op: 23-02-2020, 16:28:46 »
Citaat
Opnieuw wist ie de winst voor de pot

Meest opvallend is het gebruik van ie. Datsoort dingen wordt eigenlijk altijd vermeden. Of de Alles Kenners hier moeten voorbeelden hebben van presentatieteksten uit het verleden waarbij een vrouwelijke mol als mannelijk werd aangeduid.

Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #735 Gepost op: 23-02-2020, 16:29:36 »
gedurft: geld pakken ipv de waarde van het servies terwijl de discussie nog niet voorbij is.
Fanatiek: Moet ik die uitleggen?
Manipulatief: Geeft de groep het gevoel dat het heel erg goed gaat en steeds trots is.

Zou ook zo weer de sleutelpositie cadeau hebben gekregen van Buddy.  Als Mil daar niet tegen ingegaan was had ie daar nog gestaan ook.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #736 Gepost op: 23-02-2020, 16:33:25 »
Meest opvallend is het gebruik van ie. Datsoort dingen wordt eigenlijk altijd vermeden. Of de Alles Kenners hier moeten voorbeelden hebben van presentatieteksten uit het verleden waarbij een vrouwelijke mol als mannelijk werd aangeduid.

Is dat niet gewoon Riks manier van praten? Misschien gebruikt ie dat normaal ook gewoon meer dan anderen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #737 Gepost op: 23-02-2020, 16:37:24 »
Meest opvallend is het gebruik van ie. Datsoort dingen wordt eigenlijk altijd vermeden. Of de Alles Kenners hier moeten voorbeelden hebben van presentatieteksten uit het verleden waarbij een vrouwelijke mol als mannelijk werd aangeduid.
De mol wordt altijd als een hij aangeduid in de presentatieteksten. Dat Rik toevallig vaak "ie" zegt in plaats van hij zal aan zijn manier van praten liggen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline CharlieLabrador

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #738 Gepost op: 23-02-2020, 16:47:23 »
Rik zegt toch niet per se dat de mol nog bij niemand in het vizier is?

"Het was riskant en brutaal, het optreden van de mol tijdens de lasergame. Opnieuw wist ie de winst voor de pot zo laag mogelijk te houden ...en ongemerkt(!), want geen van de kandidaten heeft gezien wie van hen een dubbelrol speelt.

Als je weet wie het is, dan is deze mol een genot om naar te kijken: gedurfd, fanatiek ...en manipulatief genoeg om ervoor te zorgen dat de groep met weinig geld genoegen neemt.

Maar, nu de groep kleiner wordt, is de kans groter dat ze de mol in het vizier krijgt.


Zou dat laatste letterlijk bedoeld zijn? Dat Nathan als kandidaat het heeft opgenomen tegen een andere kandidaat? Weet niet of de Mol bij alle kandidaten duidelijk in beeld gebracht is.

Verder is het wel zo dat Nathan zo blij is als een klein kind als hij een beetje geld in de pot heeft gebracht, terwijl het grote geld blijft liggen.
Het optreden van Nathan is voor mij ook een genot om naar te kijken, terwijl veel handelingen van de andere kandidaten gewoon ergerlijk zijn, zoals Leonie (maakt zaken en opdrachten verwarrend, met porto's: zet ze uit, vertelt hele verhalen, houdt knop ingedrukt e.d.), en Mil die alles wel heel erg rustig aan doet (erg traag en niet echt fanatiek te noemen).

De beschrijving past imo dan ook alleen maar bij Nathan...

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #739 Gepost op: 23-02-2020, 17:22:41 »
Wat leuk dat de drukte en activiteit in de Nathan-tunnel behoorlijk toeneemt. Ik snap het wel, want het zal heel spannend geweest zijn of Nathan niet toch een rood scherm zou hebben gekregen. De opluchting dat ie er nog in zit gaat gepaard met een explosie van niet allemaal even sterke aanwijzingen dat ie toch echt de Mol is, waarbij medestanders elkaar flink bevestigen. :P

Maar ik sluit Nathan zeker nog niet uit. Ik blijf 'm goed onder de ::vergroot:: nemen.

Natuurlijk was dat spannend, het zal toch niet gebeuren dat je mol eruit vliegt! Alleen de bevestigingen dat Nathan mijns inziens waarschijnlijk de Mol is, zat er voor in de laseropdracht. Overigens sluit ik Rob nog niet helemaal uit met zijn vier bamboestokken. Die deed toch ook een mooie ninja lasergame performance (owwww, ik wilde ook meedoen!). Vond hem alleen bij de executie echt teleurgesteld. Al stelde hij Leonie veilig waar ik van te voren dacht dat Leonie eruit zou gaan en niet Mil.

Enfin, zo blijft het molduel ook springlevend :D

Zou dat laatste letterlijk bedoeld zijn? Dat Nathan als kandidaat het heeft opgenomen tegen een andere kandidaat? Weet niet of de Mol bij alle kandidaten duidelijk in beeld gebracht is.

Als het letterlijk bedoeld is (en dat denk ik wel), kan het op alle vijf de deelnemers slaan.