Auteur Topic: [kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 132588 keer)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #1000 Gepost op: 10-03-2020, 00:07:24 »

Dat ze hiermee aan de kijkers verklappen dat Nathan niet de Mol is, hoeft helemaal geen probleem te zijn. Er blijven immers nog steeds 3 kandidaten over waarvan één de Mol is en dat is vaker voorgekomen bij een finale  ;D

Jawel dat is wél een probleem  ::rofl::
Wij Willen Nathan ;)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #1001 Gepost op: 10-03-2020, 00:41:25 »
Ik denk dat het een slordigheidsfoutje is. En waarom zou je zo’n slordige fout wel bij een kandidaat kunnen maken en niet bij de mol?

Een hint zie ik er zeker niet in. Het is gewoon een tikfout.

Ik blijf gewoon in deze tunnel.  ::tandpastasmiley::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #1002 Gepost op: 10-03-2020, 01:03:08 »
Ik denk dat het een slordigheidsfoutje is. En waarom zou je zo’n slordige fout wel bij een kandidaat kunnen maken en niet bij de mol?

Een hint zie ik er zeker niet in. Het is gewoon een tikfout.

Ik blijf gewoon in deze tunnel.  ::tandpastasmiley::
De vraag blijft dan nog steeds, hebben de kandidaten hetzelfde scherm gezien als wij? Als dat zo is en Nathan is de Mol dan konden ze dus maximaal 39 vragen goed hebben.
Ook kan ik mij niet voorstellen dat ze de antwoorden niet checken en dubbel checken. Want in principe moeten alle antwoorden op een vraag die eerder is geweest worden aangepast omdat er minder kandidaten zijn. Sterker nog, sommige vragen zijn niet eens meer van toepassing. Bijvoorbeeld de vraag welke rol de Mol had in de Wereldbeeld opdracht. Johan en Leonie stonden daarbij als enige in de control room. Is het zo moeilijk om 40 vragen te controleren? Je gaat wel af als productieteam als hier een fout zit. Kijk dat verhaal met Stine was nog tot daar aan toe want dat was een montage dingetje. Kan gebeuren met zoveel beeldmateriaal.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #1003 Gepost op: 10-03-2020, 01:38:05 »
De 350 euro stok slaat op geen een kandidaat die nu in de finale zit. Toen met Stine was geen antwoord mogelijk die op haar zou slaan, hier lijkt die 350 op Nathan te slaan alleen heeft de productie een tikfoutje gemaakt. Dat vind ik bij zowel een antwoord over de mol als over een kandidaat slordig en zegt wat mij betreft niks over de rol van Nathan.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2020, 01:39:58 door Mollenmania »

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #1004 Gepost op: 10-03-2020, 01:41:53 »
@MartinJ: die schermen worden later gemaakt, en is dus niet wat de kandidaten gezien hebben.

Verder wat Mollenmania zegt.  ::ok::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #1005 Gepost op: 10-03-2020, 03:25:37 »
Eens met Mollenmania. Het is niet dat Nathans antwoord er niet tussen staat dus een foutje ligt gewoon erg voor de hand. Jammer maar het gebeurd nu eenmaal wel eens.


Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #1006 Gepost op: 10-03-2020, 10:30:00 »
@MartinJ: die schermen worden later gemaakt, en is dus niet wat de kandidaten gezien hebben.

Verder wat Mollenmania zegt.  ::ok::
Die opnames van de schermen worden natuurlijk later gemaakt. Iemand van de crew maakt de test beweegt wat met de cursor klikt eventueel en dan filmen ze het scherm. Maar daar gebruik je dan toch dezelfde test voor die de kandidaten hebben gehad lijkt mij. Waarom zou je hier iets anders voor verzinnen?
Er zijn dan 2 mogelijkheden volgens mij:
a) de kandidaten hebben ook de foute antwoorden gehad bij hun test
b) de redactie heeft het antwoord op deze testvraag na de test opzettelijk aangepast, om ons te laten denken dat Nathan niet de Mol kan zijn, dan wel om verwarring te zaaien.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2020, 10:36:34 door MartinJ »

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #1007 Gepost op: 10-03-2020, 13:24:42 »
Nathan gebaart 20? (2xX)

En Nathan applaudisseert naar de 'kandidaten´?
« Laatst bewerkt op: 10-03-2020, 14:13:00 door Heinz »
'Ook een fijne dag verder...’

Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #1008 Gepost op: 10-03-2020, 14:53:25 »
Ook opvallend. Vind ik.

Wanneer men erachter komt dat ze in de finale zitten reageert Nathan hier wat laat op. Alsof ie weer even moet schakelen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #1009 Gepost op: 10-03-2020, 18:43:19 »
Nathan gebaart 20? (2xX)

En Nathan applaudisseert naar de 'kandidaten´?

Ja hahahahaha De Mol Nathan vindt natuurlijk dat de kandidaten het geweldig gedaan hebben. ook al weten ze de mol nog steeds niet  ::rofl::

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #1010 Gepost op: 10-03-2020, 20:57:40 »



Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #1011 Gepost op: 10-03-2020, 21:19:36 »

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #1012 Gepost op: 10-03-2020, 21:25:54 »
Die opnames van de schermen worden natuurlijk later gemaakt. Iemand van de crew maakt de test beweegt wat met de cursor klikt eventueel en dan filmen ze het scherm. Maar daar gebruik je dan toch dezelfde test voor die de kandidaten hebben gehad lijkt mij. Waarom zou je hier iets anders voor verzinnen?
Ik vermoed dat het niet zo gaat. Een scherm filmen levert doorgaans een vreemd, flikkerend beeld op, dus als je een echte test wilt gebruiken, moet je het via screen capture doen.
Nu heb ik dit ooit eens gedaan voor een filmpje in WidM-thema met de briljante WidM-testsoftware die hier op het forum te vinden is. En dan loop je tegen een volgend probleem aan: na het aanklikken van een antwoord gaat de software direct door naar de volgende vraag. Dit lijkt me ook heel logisch gedrag voor de 'echte' software die ze in WidM gebruiken (hoewel dit een aanname is). Maar dat is niet wat je ziet in de afleveringen: daar blijft het scherm na de klik gewoon op de vraag staan.
Daaruit zou je kunnen concluderen dat de schermen in de aflevering op een heel andere manier gegenereerd worden en daarom helemaal niet uit een echte test hoeven te komen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #1013 Gepost op: 10-03-2020, 22:15:41 »
I...na het aanklikken van een antwoord gaat de software direct door naar de volgende vraag. Dit lijkt me ook heel logisch gedrag voor de 'echte' software die ze in WidM gebruiken (hoewel dit een aanname is). Maar dat is niet wat je ziet in de afleveringen: daar blijft het scherm na de klik gewoon op de vraag staan.
Daaruit zou je kunnen concluderen dat de schermen in de aflevering op een heel andere manier gegenereerd worden en daarom helemaal niet uit een echte test hoeven te komen.
Zolang er niet geklikt wordt blijft de vraag staan. En wat wij horen is geen muisklik maar een speciaal audio effect.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #1014 Gepost op: 10-03-2020, 22:58:28 »
0 wedstrijdspanning.


Joh, laat ons lekker dromen. Er zijn nog maar anderhalve kip en een paardekop over in deze tunnel  ;)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #1015 Gepost op: 10-03-2020, 22:59:49 »
Tok tok tok tok ::zwaai::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #1016 Gepost op: 10-03-2020, 23:05:38 »

Joh, laat ons lekker dromen. Er zijn nog maar anderhalve kip en een paardekop over in deze tunnel  ;)

Dat is wat ik bedoel. :P

Nathan maakt is relaxed. Relaxed als niet gevonden Mol. ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #1017 Gepost op: 10-03-2020, 23:13:51 »
🐴

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #1018 Gepost op: 10-03-2020, 23:26:50 »
Staat Nathan hier nou te lachen?

Offline Analyst

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #1019 Gepost op: 10-03-2020, 23:35:13 »
Er zijn twee opmerkingen van Nathan die zo aflevering 10 in kunnen.

De eerste vanaf 2:45 waar Rob hem vraagt of hij een winnaarsmentaliteit heeft. Nathan zegt daar: "ik wil het spel wel gewoon spelen om geld de pot in te krijgen. maar het blijft een spel he." Is geld de pot in spelen een 'spel' voor hem als mol?

De tweede is vanaf 36:30. hij zegt daar dat hij gaat volgen wat de mol zegt bij het kiezen, en dan komt het, omdat volgens Nathan de mol denkt:  "hij is zo betrouwbaar geweest dit hele spel. Hij gaat nu misschien een andere keuze maken omdat hij toch het geld wil houden voor de pot". Omdat Nathan als mol 'normaal' gezien kiest voor geen geld in de pot?