Auteur Topic: [de winnaar] Buddy Vedder  (gelezen 93296 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #280 Gepost op: 25-02-2020, 09:43:12 »
Maar het feit dat ze in de montage 1 van de verdachte stukjes lichaamstaal (aan nek krabben en wegkijken) vlak na de laseropdracht hebben geknipt, ingezoomd en nogmaals tussen de beelden hebben geplakt maakt wel duidelijk dat de makers hier Buddy extra verdacht maken. Waarom zouden ze dat doen bij de mol?

Geen idee waarom dat moment er 2x inzit. Volgens mij was het helemaal niet nodig om Buddy hier extra verdacht te maken omdat de beelden na de opdracht en tijdens het gesprek de volgende dag al voor zich spreken. De ingemonteerde beelden zijn volgens mij ook vanuit  een ander camercaperspectief genomen. Buddy en Leonie zie je hier meer vanuit een zijaanzicht.


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #281 Gepost op: 25-02-2020, 09:59:21 »
Buddy staat met Leonie onderaan in de landelijke verdenkingen. Het kan dus geen kwaad om Buddy iets verdachter neer te zetten (afhankelijk ook van of ie volgende week afvalt of niet.)

Je kan er ook nog een dubbele troll van de productie in zien, want ze weten dat dit bij YouTubers op zou kunnen vallen. Dat hun volgers dat dan een reden vinden om Mol Buddy te strepen.

Maar normaal hebben MartinJ en FS gelijk idd. Ik hoop al jaren op iets nieuws van de regie, maar wacht nog steeds...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #282 Gepost op: 25-02-2020, 12:01:19 »
Maar de opnames zijn in mei dus ze weten helemaal niks van de verdenkingen op t moment dat de afleveringen gemaakt worden  ;)

Dit is dus bewuste misleiding omdat hij de mol niet is

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #283 Gepost op: 25-02-2020, 16:04:51 »
Maar de opnames zijn in mei dus ze weten helemaal niks van de verdenkingen op t moment dat de afleveringen gemaakt worden  ;)

Dit is dus bewuste misleiding omdat hij de mol niet is
Ja klopt, ik had het alleen over de edit. Die kunnen ze nog aanpassen als de mol bijv te veel wordt verdacht in een bepaalde week. Als het niet nodig is zullen ze dat niet doen idd.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #284 Gepost op: 25-02-2020, 16:08:48 »
Ja klopt, ik had het alleen over de edit. Die kunnen ze nog aanpassen als de mol bijv te veel wordt verdacht in een bepaalde week. Als het niet nodig is zullen ze dat niet doen idd.
Oh zo.. ja  ::ok::

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #285 Gepost op: 25-02-2020, 16:13:03 »
Geen idee waarom dat moment er 2x inzit. Volgens mij was het helemaal niet nodig om Buddy hier extra verdacht te maken omdat de beelden na de opdracht en tijdens het gesprek de volgende dag al voor zich spreken. De ingemonteerde beelden zijn volgens mij ook vanuit  een ander camercaperspectief genomen. Buddy en Leonie zie je hier meer vanuit een zijaanzicht.
Zoals ik het interpreteer hebben de makers er bewust voor gekozen dat fragmentje er 2x in te stoppen, waarvan 1x helemaal ingezoomd op het gebaar. Dat past voor mij meer in een poging tot verdacht maken van een kandidaat die niet de mol is.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #286 Gepost op: 25-02-2020, 17:41:37 »
Zoals ik het interpreteer hebben de makers er bewust voor gekozen dat fragmentje er 2x in te stoppen, waarvan 1x helemaal ingezoomd op het gebaar. Dat past voor mij meer in een poging tot verdacht maken van een kandidaat die niet de mol is.
::jaja::
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #287 Gepost op: 26-02-2020, 16:25:13 »
Misschien zat de sleutel onder zijn schoen en kon hij hem door een bepaalde beweging of schrapen eraf halen.

Blijkbaar ben ik de enige die deze tunnel levend blijft houden :D Dus doe ik het werk zelf maar. heb namelijk toch vakantie ;D


Ik keek aflevering 1 terug zonder deze comment te hebben gelezen en dit is precies wat ik dacht! Ik heb ook opvallende bewegingen gezien waar hij met zijn schoen ergens op drukt, net alsof hij de sleutel hier met iets plakkerigs onder zijn schoen oppakt. Toen ik deze comment las wist ik zeker dat ik dit moet plaatsen nu.

Gif2 : Buddy drukt met de schoen op de grond (sleutel beter laten plakken onder zijn schoen)
Gif1 : Buddy wrijf met zijn schoen over de grond zodat de sleutel loskomt.

Dit is trouwens op dezelfde plek die hij in de eerste 5 seconden van de opdracht de sleutel afschermt voor Anita (zie afbeelding).


Ik heb alleen aflevering 1 en 2 grondig teruggekeken dus hier mijn belangrijkste conclusies in de Buddy tunnel:

Aflevering 1
Voorkennis laten blijken:

- Hij zei: "Ik hoop dat ie erin zit". voordat hij zijn kistje opent bij de muur. Hopen dat wat erin zit Buddy??
- Meteen "huh" roepen toen hij zijn blinddoek afdeed in de vrachtwagen. Hoezo kijk je niet eerst rond voordatje conclusies trekt? net zoals Anita
- Rik houdt bij iedereen(behalve de laatste 3 krijgen wij niet te zien) het woord "mol" afschermd op de kaartjes, behalve bij Buddy ::vergroot::
- Buddy heel enthiousiast toen hij de vrijstelling vond, sprong op en neer. Iedere elke kandidaat probeerde juist heel rustig te reageren, zodat eventueel andere het niet zagen, NIET kandidaats.
- Buddy die heel enthiousiast werd toen ze "20 euro" verdienden. Wat een brutale manier om als 20ste mol, 20 euro te vieren, die ook nog grotendeels door JOU werd verdiend.

Buddy LIEGT niet opzichtig. Tijdens het eten zei Rob: "Steek je handen op als je voor ... hebt gekozen". 3 mensen steken hun hand op, Buddy niet. Buddy werd dus betrapt op een leugen door Tina en loog in eerste instantie niet zelf, terwijl de montage duidelijk liet merken dat Buddy opzichtig loog. Hij wilde in eerste instantie niet liegen. hier is juist Rob heel kandidaats bezig en Nathan zegt meteen dat hij voor geluk had gekozen (waarom zou je als mol zo open zijn meteen tijdens het eerste etentje?)


Aflevering 2

- Onmols om Jaike terecht te stellen om te stoppen met de gele draad en te beginnen met de blauwe. Toevallig is Buddy samen met Jaike die hem HEEL erg verdenkt (misschien wel doorgespeeld gekregen van de productie dat Jaike de test grotendeels op hem heeft ingevuld). Buddy doet heel hard zijn best om de goede kandidaat uit te hangen, maar is wel heel nonchalant bezig met de kabels voor de extra 500 euro. Jaike gooit uit frustratie de kabels neer, maar vertrouwt Buddy weer. 200 euro verdiend, wel een een verdenking weg.
- HEEL mols in de taxi. Samen met Leonie komen ze aan bij de bibliotheek waar ze moesten zijn. Leonie stelt voor dat ze nu rechts moeten. Buddy corrigeert haar en zegt zeker te weten dat ze rechtdoor moeten. Ze gaan helemaal fout en op het einde zegt Buddy nog: "we hadden rechtsaf gemoeten bij de bibliotheek" - Voorkennis en molactie. Wel op tijd binnen, maar geen envelop.
- Samen met rob heel verdacht bij de laatste opdracht met de werelddelen. Rijdt pal voor een bord voorbij en een parkeerplaats (rob en buddy samen heel verdacht).


Dit is alleen aflevering 1 en 2 en ik weet nog dat ik hem voorheen juist bij deze afleveringen vrij onmols vindt en bij de andere afleveringen juist heel mols. Misschien doe ik de volgende aflevering nog analyseren, maar aangezien het grote deel van dit forum op andere mollen zit lijkt mij dit tijdrovend en misschien wel nutteloos werk.

 

Gifs komen nog, heb problemen om ze te posten.



« Laatst bewerkt op: 26-02-2020, 16:39:19 door keesisdemol »

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #288 Gepost op: 26-02-2020, 16:34:04 »
Sorry ik krijg ze niet in 1 post. Dan krijg ik foutmeldingen. Dit is het moment waar hij zijn schoen over de grond schraapt om de sleutel los te krijgen als mijn theorie klopt (onder zijn schoen)
« Laatst bewerkt op: 26-02-2020, 16:37:16 door keesisdemol »

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #289 Gepost op: 26-02-2020, 16:37:54 »
Hier zorgt hij er dus voor dat hij de sleutel stabieler onder zijn schoen krijgt (of de sleutel juist oppakt met zijn schoen)


Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #290 Gepost op: 26-02-2020, 17:04:49 »
Zoals ik al eerder postte, zit me dit stuk met die sleutel al heel lang dwars ... zeer verdacht.

Ook t stukje eerder als ie voor de 2e keer recht in de camera kijkt en schijnt met zn zaklamp (tesamen met dat ie juist Anita vraagt of zij de sleutel al had en zij misschien aan t mollen is)

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #291 Gepost op: 26-02-2020, 19:23:47 »
Blijkbaar ben ik de enige die deze tunnel levend blijft houden :D Dus doe ik het werk zelf maar. heb namelijk toch vakantie ;D

<knip>

Misschien doe ik de volgende aflevering nog analyseren, maar aangezien het grote deel van dit forum op andere mollen zit lijkt mij dit tijdrovend en misschien wel nutteloos werk.

Ik ben op dit moment Molloos, dus ik sta voor alle opties open.  ::tandpastasmiley::

De gifjes hierboven zien er zeker héél verdacht uit!  ::jaja::

Ik heb ook wel verdachte dingen gezien bij Buddy, en aan de ene kant zie ik ‘m niet als Mol, maar aan de andere kant durf ik ‘m ook niet helemaal af te schrijven.
 
Bv. ‘Porseleinen Kamer’ waar hij met de duurste stok door het parcours ‘moet’. Het moment dat hij met z’n rug/schouder tegen een stelling stoot, vond ik er nogal lomp uitzien. Ik kan me voorstellen dat hij als Mol hoopte dat zo’n actie meer schade zou opleveren dan die paar vaasjes die ‘t nu waren.

De opdracht in het theater, waar het lijkt dat zijn cirkel alweer gesloten is voordat hij eruit stapt en toch is hij niet af...

Het theeservies, waar hij duidelijk vóór het geld was en tegen het gokken. Oké, hij was hier niet de enige in, maar toch...

‘Welvarend’; hij komt vrij snel met de juiste oplossing op de proppen, maar als Mol weet je ook dat je er met de oplossing alleen niet komt. Je moet ook een plan hebben hóe je iedereen op de juiste plek krijgt. Daarnaast gaat hij mee met Mil als zij zegt dat er 9 beurten zijn om iedereen op de juiste plek te krijgen, terwijl dit er 27 zijn. (Zoals Johan zei: de Mol zorgt dat iedereen op de juiste plek zit, maar te vroeg.)

Bij ‘Voice Mol’ is hij betrokken bij de metingen en dus ook de onjuiste meting.

In de laatste aflevering, bij ‘Kleur Rijk’; bij het geven van de antwoorden lijkt Buddy tot 2x toe een lachje te onderdrukken. Één keer nadat hij het eerste antwoord heeft gegeven, en één keer nadat Rik de tweede vraag heeft gesteld.

Verder kan ik me prima vinden in de beschrijving van Rik over de Mol, mocht ‘t op Buddy slaan: “Gedurfd, fanatiek én manipulatief genoeg om ervoor te zorgen dat de groep met weinig geld genoegen neemt.”
Dat laatste blijkt wel uit ‘Alles Kenners’. Hij neemt hier het voortouw en zegt dat zijn voorkeur...euhh...voorstel is om alleen de twee dichtstbijzijnde enveloppen te halen (al dan niet toevallig de twee die hij zelf ook gezien heeft  ;) ). Iedereen lijkt daarmee akkoord te gaan. Rob sputtert aan het eind nog een beetje tegen (zullen we voor nog een gaan?), maar krijgt geen bijval. 

Dit zijn zo even uit m’n hoofd een paar voorbeelden, er is vast nog meer te vinden, maar daarvoor moet ik ook terugkijken.

Aan de andere kant zijn er ook wel dingen die tegen Buddy als Mol spreken, maar die dingen zijn inmiddels bij iedereen wel te vinden...







Offline Annini

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #292 Gepost op: 26-02-2020, 20:29:55 »
Voor mij is Buddy ook nog steeds de mol. In iedere aflevering vind ik hem zijn best doen en toch falen. Ook is hij veel jonger en onervaren dan de rest en zit er nog steeds in. Die keer ook dat hij met Mil voorbij enveloppe liep en constant over hun bondje  bezig was. Een echt afleidingsmanoeuvre.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #293 Gepost op: 26-02-2020, 22:32:26 »
Ik ben er ook nog steeds hoor. Die voorkennis is vaker gehoord bij Buddy, ook al bij de escaperoom opdracht.

Hij helpt Anita uit de vrachtwagen en roept: "Gaat het goed? Oke. Whoo! Wat staat er op de vrachtwagen? Ik word gek, we zijn eruit, we zijn eruit! Wat staat er op de vrachtwagen"?
Als kandidaat kan hij niet weten dat er iets op de vrachtwagen staat. Hij roept het al als ze nauwelijks buiten zijn.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #294 Gepost op: 26-02-2020, 23:19:12 »
Ik ben er ook nog steeds hoor. Die voorkennis is vaker gehoord bij Buddy, ook al bij de escaperoom opdracht.

Hij helpt Anita uit de vrachtwagen en roept: "Gaat het goed? Oke. Whoo! Wat staat er op de vrachtwagen? Ik word gek, we zijn eruit, we zijn eruit! Wat staat er op de vrachtwagen"?
Als kandidaat kan hij niet weten dat er iets op de vrachtwagen staat. Hij roept het al als ze nauwelijks buiten zijn.

Vlak voor hun zijn Mil en Nathan uit hun vrachtwagen ontsnapt. Volgens mij was Mil best wel luidruchtig met het op de vrachtwagen kijken. Als de vrachtwagen van Buddy naast die van Mil stond, zou Buddy het best gehoord kunnen hebben dat ze iets moeten lezen op de vrachtwagen. Zo luidruchtig was Anita nou ook weer niet dat het onverstaanbaar was. Van voorkennis hoeft hier dus geen sprake te zijn.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #295 Gepost op: 27-02-2020, 00:00:05 »
Was er bij die vrachtwagen van Buddy en Anita ook geen kier bij de klep zodat ze het nog makkelijker konden horen?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #296 Gepost op: 27-02-2020, 09:12:21 »
Mooi overzicht, Iris_77  ::ok::

Was er bij die vrachtwagen van Buddy en Anita ook geen kier bij de klep zodat ze het nog makkelijker konden horen?
Dat werd gezegd ja. Heb het zelf niet teruggekeken, maar neem aan dat dat gecheckt is.

Ik ben zo 🤞 dichtbij om weer terug op Buddy te gaan. In afl. 7 vond ik het er dik bovenop liggen dat Buddy het was. M'n Derde oog ging helemaal leip. Die lichaamstaal en mimiek ...mols in het kwadraat. Ben daarna weer even van m afgestapt omdat er bij Mil ook veel niet lijkt te kloppen. En dan dat montagetrucje dat Buddy verdachter neerzet dan nodig? Hmmm... lastig, lastig.

Maar aan de andere kant was er de 7x3x3 troll  ::rofl:: en de lichaamstaal van Buddy. Ze hadden net zo goed MOL op z'n voorhoofd kunnen tatoeëren, dacht ik zaterdag. 

Buddy met een hele rits dingen die gewoon niet kunnen als kandidaat. Hoe hard trolt die guy? Mooi om naar te kijken. En past Mil wel bij de beschrijving van Rik, dacht ik later. Fanatiek? Mwah.

Buddy is ook best manipulatief... Alles Kenners is een mooi voorbeeld. Buddy zegt daar eigenlijk tegen de kandidaten dat ze een heel gebied niet in hoeven lopen omdat Buddy dat al helemaal heeft gecheckt voor hun. ::rofl::


Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #297 Gepost op: 27-02-2020, 09:18:03 »
Vlak voor hun zijn Mil en Nathan uit hun vrachtwagen ontsnapt. Volgens mij was Mil best wel luidruchtig met het op de vrachtwagen kijken. Als de vrachtwagen van Buddy naast die van Mil stond, zou Buddy het best gehoord kunnen hebben dat ze iets moeten lezen op de vrachtwagen. Zo luidruchtig was Anita nou ook weer niet dat het onverstaanbaar was. Van voorkennis hoeft hier dus geen sprake te zijn.
Volgens mij zijn we toentertijd tot de conclusie gekomen dat de kandidaten wel moesten weten dat er iets op hun vrachtwagen zou staan. Jaike loopt bijvoorbeeld ook eerst te zoeken op de vrachtwagen...

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #298 Gepost op: 27-02-2020, 09:21:06 »
Vlak voor hun zijn Mil en Nathan uit hun vrachtwagen ontsnapt. Volgens mij was Mil best wel luidruchtig met het op de vrachtwagen kijken. Als de vrachtwagen van Buddy naast die van Mil stond, zou Buddy het best gehoord kunnen hebben dat ze iets moeten lezen op de vrachtwagen. Zo luidruchtig was Anita nou ook weer niet dat het onverstaanbaar was. Van voorkennis hoeft hier dus geen sprake te zijn.

Mil en Nathan waren als eerste en al snel uit de vrachtwagen.
Anita en Buddy vlak voordat de tijd om was. Bovendien waren Nathan en Mil al een eind op weg toen Mil pas zag dat er iets op de vrachtwagen stond omdat ze achteruit het raam keek. En er stond een mobiele airco (gemiddeld geluid 50 tot 75 DB) in iedere vrachtauto

Er zijn wel meer situaties van mogelijke voorkennis geweest o.a. de hierboven al genoemde opmerking bij de bakjes in de openingsopdracht, de parate kennis bij de hovercraft en heeeeel toevallig exact een som maken met 7x3x3....


Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #299 Gepost op: 27-02-2020, 10:56:37 »
Aangezien de opdracht net vantevoren bedacht was denk ik dat Buddy het even niet snapte. Misschien kreeg hij de antwoorden doorgespeeld vantevoren (7,3,3). Allleen was het hem niet duidelijk dat het 3 aparte antwoorden waren. Om toch te mollen probeerden hij gekke dingen met deze getallen, zodat het toch fout leek.

Hij wilde in eerste instantie ook niet noteren, dus had hij zijn plannetje niet helemaal klaar.