Auteur Topic: [de winnaar] Buddy Vedder  (gelezen 93302 keer)

Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #340 Gepost op: 2-03-2020, 12:03:20 »
Ik wil hier ook maar eens een tunnel graven.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #341 Gepost op: 2-03-2020, 14:14:22 »

De 2014 verwijzingen

Buddy kiest het jaar 2014 bij Wijsheid en Geluk. Ik ben even kijken of er een bepaalde aantal zaken overeenkomen met dit seizoen.

Het begin van 2014 werd opgenomen in Speciale bestuurlijke regio Hongkong van de Volksrepubliek China. ( afgeschermd van China) Laat het nou heel toevallig zijn dat heel veel opdrachten die ze in Hongkong hebben gespeeld ook in dit seizoen in China terugkomen

Namelijk:

- Chinese tekens op winkels herkennen om zo enveloppen te vinden. Vergelijkbaar met servies opdracht.
- De ronde draaitafel van de vrijstellingopdracht, gecombineerd met de zandloper van de opdracht "alles kenners"
- Beschrijven van de uiterlijke kenmerken van Buddhas -> precies dezelfde opdracht met de Chinese keizers. (deze is wat minder plausibel als wij moeten geloven dat deze opdracht inderdaad pas later op locatie is verzonnen).
- De mol is een vrouw" in een van de flessen - Precies hetzelfde wat ook op een van de rode waaiers stond in het park


::oink:: Oh, daarom was Mol Buddy verkleed als vrouw in opdracht 8.1(!)

wat stond er ook alweer op de waaiers in het park

"De mol is een man"
"De mol is een vrouw"

Niet of, maar en.

We hadden het kunnen weten.  :P


Nou ja, het zou kunnen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #342 Gepost op: 2-03-2020, 14:17:44 »
Volgens Sanmol heeft Lulu gezegd dat zij het was.
Daar gaat de dwarstunnel.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #343 Gepost op: 2-03-2020, 14:20:09 »
Volgens Sanmol heeft Lulu gezegd dat zij het was.
Daar gaat de dwarstunnel.
Check!  ::art::

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #344 Gepost op: 2-03-2020, 17:50:53 »
Bij het bekijken van aflevering 3 heb ik nog een opmerkelijk momentje gevonden van Buddy.

De screenshot hieronder is vlak genomen nadat Rik de volgende woorden zei:
- 1500 euro, mooi bedrag

Vlak na deze screenshot zegt Rik: Maar...

Buddy gaat al in nerveuze houding staan terwijl ze nog niet weten dat er een twist komt. Verraad hij hier (alweer) voorkennis?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #345 Gepost op: 2-03-2020, 18:34:41 »

Buddy gaat al in nerveuze houding staan terwijl ze nog niet weten dat er een twist komt. Verraad hij hier (alweer) voorkennis?
Daar lijkt het op ja. Ik heb het zaterdag teruggekeken omdat de regie daar nogal op Nathan en Miljuschka focust. En sowieso omdat het om veel geld gaat. Sleutelmomentje.

De reacties van Buddy en Rob zijn niet goed in beeld. Soms zijn ze er gewoon uitgecropt, zo lijkt het.

Offline Zega

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #346 Gepost op: 2-03-2020, 18:59:01 »
Bij het bekijken van aflevering 3 heb ik nog een opmerkelijk momentje gevonden van Buddy.


Nog een opmerkelijk momentje; na de opdracht ‘vakwerk’ staan de kandidaten nog even na te praten. Buddy begint aan een zin als Leonie tussendoor komt met geld. Je hoort hem nog zeggen ‘al hadden we...’ De kandidaten bespreken verder hoe ingewikkeld het was en zodra Buddy weer een kans ziet begint hij aan dezelfde zin: ‘al hadden we dit nog 20 jaar gespeeld...’ etc. Waarom wil hij zo graag deze zin zeggen? Van tevoren bedacht om het getal 20 te kunnen noemen...
« Laatst bewerkt op: 2-03-2020, 19:03:02 door Zega »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #347 Gepost op: 2-03-2020, 20:32:46 »
Bij het bekijken van aflevering 3 heb ik nog een opmerkelijk momentje gevonden van Buddy.

De screenshot hieronder is vlak genomen nadat Rik de volgende woorden zei:
- 1500 euro, mooi bedrag

Vlak na deze screenshot zegt Rik: Maar...

Buddy gaat al in nerveuze houding staan terwijl ze nog niet weten dat er een twist komt. Verraad hij hier (alweer) voorkennis?
Ik heb dit fragment minstens 10 keer bekeken maar ik zie het niet. En als er al een reactie is dan is die nadat Rik het woordje "maar" heeft uitgesproken. Dan weet je dat het addertje waar Rob het over heeft eraan zit te komen. Wat wel al vrij snel na deze aflevering hier is opgemerkt is dat Buddy alvast het doosje open maakt als Johan aan komt rennen. Of dit relevant is weet ik niet want het lijkt dat Johan de laatste seconde binnenkomt, wat ik me niet kan voorstellen. Ik denk eerder dat dit zo wordt gemonteerd.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #348 Gepost op: 2-03-2020, 22:44:22 »
Vanuit de Mil-tunnel kom ik hier ook even een kijkje nemen.  ::zwaai::

Op een of andere manier durf ik Buddy niet voor de volle 100% af te schrijven als mol. Vooral niet, om het feit dat hij het zo ver heeft geschopt. Voor mij was hij toch altijd degene die de volgende afl. af zou vallen en dat gebeurt dus niet, haha.

Dus: of ik heb hem zwaar onderschat als kandidaat (en dan heeft hij het sowieso supergoed gedaan  :) ) of er is toch iets anders aan de hand... En ik heb hem vooral in het begin wel verdacht, daar ben ik weer vanaf gestapt omdat ik toch denk dat hij die 500 euro heeft gepakt, maar oei. Het zou wel kunnen. Dat sleutelmoment in afl. 1 was heel raar.

Wat mij ook tegenhoudt om de Mil-tunnel te verlaten: werd Buddy niet ontzettend verdacht door Claes?

Als ik alles afweeg, blijft Mil voor mij de hoofdverdachte, maar Buddy staat behoorlijk te dringen.  ::rofl:: Nooit verwacht.
Het gaat voor mij tussen deze twee: wat een bizar bondje ook, als een van hen echt de mol is.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #349 Gepost op: 2-03-2020, 23:11:55 »
Wat mij ook tegenhoudt om de Mil-tunnel te verlaten: werd Buddy niet ontzettend verdacht door Claes?

Dit hoor ik veel als argument, maar ik ben voorzichtig hier een conclusie aan te verbinden...
In de podcast gaf claes aan dat zijn test veel giswerk was...

Heb buddy nooit helemaal losgelaten, ook al zit ik al een tijd op Mil. Ergens verwacht ik nog dat productie ivm 20e seizoen een extra laag voor de molloten erin gezet hebben....aangezien ze weten waar men hier mensen op afstreept... die kennis dus ook gebruikt hebben. En dan ook nog op een manier die niemand verwacht als prominente nepmol in bondje met mil...
Vervolgens achteraf natuurlijk in afl 10 een excuus/reden dat ie o.a. 600 envelop gevonden heeft

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #350 Gepost op: 3-03-2020, 09:23:12 »
Opdrachttitel Doorzichtig.
Rik zegt voor de start;" Ik hoop dat jullie deze opdracht doorzien... "
Volgens mij zit hier een hint.

Hoezo zijn er ineens biljetten van 5, 25,55,75 en 155?
De hele serie nog niet gezien. ;D
Hadden we daarom het geldtelmomentje tijdens de lunch?

En Buddy had natuurlijk weer het biljet van 5 euro  ::rofl::
Nou ja, hij zegt 2 keer 5 euro, misschien was er helemaal geen biljet van 5



« Laatst bewerkt op: 3-03-2020, 09:40:15 door Moedermol »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #351 Gepost op: 3-03-2020, 09:25:13 »
Dit hoor ik veel als argument, maar ik ben voorzichtig hier een conclusie aan te verbinden...
In de podcast gaf claes aan dat zijn test veel giswerk was...


Ah, goed om te weten.  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #352 Gepost op: 5-03-2020, 14:50:34 »
Het was me al opgevallen dat er veel opdrachtnamen zijn die met een B of V beginnen
Beltegoed, Beeldig, Verkeer(d) Vrijstellingsroute, Beeld en Geluid, Voicemol, Vakwerk.

Buddy in het laatste extra beeldmateriaal waarbij hij zegt dat hij de opdrachten met de locals zo leuk vond:
Beltegoed en Vakwerk : Buddy Vedder

Offline Zega

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #353 Gepost op: 5-03-2020, 15:48:56 »
Ja! Goed gevonden!

Door dit fragment mag hij ook nu definitief van alle 'follow the money'-overzichtjes af waar hij 500 euro bij de vrijstellingsroute zou hebben gepakt. Het is nu dus bevestigd dat hij en dus niet Claes voor de groepsvrijstelling koos.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #354 Gepost op: 5-03-2020, 20:40:09 »
1ste deel van mijn nieuwe bevindingen

Aflevering 1:Afschermen, opdracht 1
Zoals iedereen weet gaat er een hint rond waarbij Rik als enige "Mol" op zijn kaartje niet afschermt als Buddy voor hem staat(in ieder geval van de kandidaten dat we te zien krijgen).

Om het helder te maken heb ik 2 manieren van vasthouden van Rik als afbeelding toegevoegd:
Manier 1: Zoals hij de kaart bij iedereen behalve Buddy vasthoud. (een hand horizontaal, een hand verticaal erover heen)
Manier 2: Zoals bij buddy

Dit zijn de enige twee manieren die ik gezien heb.

Ik heb dit seizoen elke keer dat Rik een kaartje/geld/boekje vasthoud geanalyseerd en dit zijn mijn bevindingen:
Manier 1: 9x buiten opdracht 1 om. 6x bij opdracht 1 (totaal 15) - Ik heb overal een screenshot van als iemand ze wil zien.
Manier 2: 0x buiten opdracht 1 om. 1x bij opdracht 1 (totaal 1) - Bij Buddy in opdracht 1

Dit betekent dus dat manier 1 zijn comfortabele manier van een kaartje vasthouden is.

In mijn optiek is er met redelijke waarschijnlijkheid te zeggen dat Rik dit kaartje expres zo vast heeft bij Buddy en de hint dus plausibel is. Aangezien hij het kaartje nooit zo vast heeft gehad dit seizoen.

En ja: we hebben niet alle kandidaten gezien in opdracht 1, maar WIDM is niet zo stom meer om een waterdichte hint in aflevering 1 te zetten. Daarnaast hebben ze bij bijvoorbeeld Johan alleen het zijaanzicht gebruikt, zodat het niet opvalt. Maar in mijn optiek is deze hint een stuk sterker geworden.



Disclaimer: Rik heeft het kaartje anders vast tijdens de vrijstelling draaitafel opdracht, waarschijnlijk omdat hij hier dan echt op leest, wat hij nooit doet tijdens de andere keren.

En voor de Rob verdenkers heb ik nog een heel opzichtig momentje ontdekt toen hij de rode en groene kaarten moest trekken. Rik heeft de kaarten eerst op manier 1 vast (zijn comfortabele positie), maar gelijk daarna switcht hij naar een andere manier van vasthouden(het lijkt wel of hij hier iets was vergeten, misschien een hint naar groen). Rob kiest groen en vervolgens leonie, zodat ze allemaal doorgaan. Ik zit in een Buddy tunnel maar dit was ook heel verdacht.


« Laatst bewerkt op: 6-03-2020, 01:12:02 door keesisdemol »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #355 Gepost op: 5-03-2020, 21:43:04 »
Wat een werk keesisdemol!

Vandaag was Rik in één vandaag en daar ( buiten zijn widm rol) houdt hij zijn kaarten heel anders vast.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #356 Gepost op: 5-03-2020, 21:57:37 »
Dan heb ik nog wat voor je Moedermol ;)

HEEL OPMERKELIJK! (lastig uit te leggen dus lees dit en kijk het moment terug)

Ik heb een plattegrond gemaakt. In de eerste shot van Buddy staat hij op het rode kruisje op mijn plattegrond. Het pijltje is waar hij naar kijkt, namelijk de muur die hij moet hebben. Deze muur is afschermd voor ons als kijker. Het zwarte kruisje is namelijk het bakje dat hij moet hebben (zie afbeelding daarna). FOUT: EXCUSES, HET BAKJE ERNAAST IS ZIJN BAKJE. Tegen de bomen aan.

Je zal denken dat hij de vrijstelling vind toch?
Waar wat doet hij? Hij kijkt naar muur die hij moet hebben en zegt: Oh het is de andere kant en begint als een gek naar de andere kant te rennen. (kijk de eerste twee afbeeldingen). Er is zelfs een shot te zien waar hij helemaal naar de andere kant rent zonder op de muur te kijken ::rofl::

Daarna stelt hij zich voor en meteen het shot daarna staat hij op PRECIES dezelfde plek en vind zijn vrijstelling en begint in het rond te springen. En ja, het is precies dezelfde plek, kijk maar aan de herkenningspunten die ik rood heb gecirkeld.

Onzin? Bekijk dit AUB (het is achter elkaar en een scene van 20 seconden)
https://youtu.be/-xy98Q8w7o0?t=786

(als de link het niet doet -> vanaf 13:05)

Of hij het in eerste instantie echt gezien heeft? dat is de vraag.

PS: Het enige wat nog zou kunnen is dat hij het echt niet gezien heeft en helemaal naar de andere kant is gerent, elk stukje muur heeft bekeken en dan er toch achter komt dat het precies is waar hij begon met kijken. Mocht dit zo zijn dan hij is definitief NIET de mol. Want dat betekent dat hij elk stukje muur heeft gezien. Dit kan wel kloppen eventueel want je ziet een cameraploeg op de achtergrond (en hij hijgt bij het vinden).


« Laatst bewerkt op: 6-03-2020, 00:17:56 door keesisdemol »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #357 Gepost op: 5-03-2020, 22:47:56 »
Dan heb ik nog wat voor je Moedermol ;)

Ha ha, je hebt gelijk. De kandidaten komen via een trap bij 3 pilaarachtige uitbouwsels bij de kistjes. Buddy staat rechts (bij de groene struik) en besluit dan om naar de andere kant te rennen. Als hij zijn kistje vindt staat hij weer op dezelfde plek waar hij al was: bij de groene struik ::rofl::

 Nou ja, heel aflevering 1 en het extra beeldmateriaal van afl.1 en 2 vond ik al een toneelstuk. ::jaja::

Sinds afl. 1 all in  in de app ;)

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #358 Gepost op: 5-03-2020, 23:50:31 »
@keesisdemol; goed uitzoekwerk van die kaartjes!  ::ok:: Dat zou ook een hele mooie en goed uit te leggen hint kunnen zijn in aflevering 10.  ::jaja::

Voor wat betreft jouw tweede post met Buddy en het kistje; dit stukje was mij ook opgevallen, inderdaad vanwege het boompje op de achtergrond dat je omcirkeld hebt. Ik heb alleen geen idee wat het te betekenen heeft en ik kan het ook niet verklaren, dus daarom heb ik er niks mee gedaan. Maar het is zeker opmerkelijk.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #359 Gepost op: 6-03-2020, 00:26:59 »
@keesisdemol; goed uitzoekwerk van die kaartjes!  ::ok:: Dat zou ook een hele mooie en goed uit te leggen hint kunnen zijn in aflevering 10.  ::jaja::

Voor wat betreft jouw tweede post met Buddy en het kistje; dit stukje was mij ook opgevallen, inderdaad vanwege het boompje op de achtergrond dat je omcirkeld hebt. Ik heb alleen geen idee wat het te betekenen heeft en ik kan het ook niet verklaren, dus daarom heb ik er niks mee gedaan. Maar het is zeker opmerkelijk.

Simpel gezegd:

Je hebt links,midden,rechts.

Buddys kistje staat helemaal rechts, tegen de struiken aan.

De regie wil ons laten geloven dat buddy vanuit het midden helemaal naar rechts ging (waar zijn kistje staat)om zijn muur en kistje niet te zien.

Daarna roept hij : “oh andere kant” en rent als een gek naar de linkerkant toe. Precies daarna zien we hem weer terug aan de rechterkant om zijn kistje te openen.


Het kan zijn dat helemaal naar links is gelopen. Maar dat betekent dat hij dus elk stukje muur had moeten zien voordat hij weer terug aan de rechterkant is.

Maar dit klopt niet met wat hij zegt. Hij zegt bij het openen van het kistje: “ik hoop dat ie erin zit”. Als hij daadwerkelijk elk stukje muur had gehad dan moest het wel dat hij daar in zat.

En wat moet erin zitten buddy? Voorkennis much?

Wat ik denk is dat hij voor de gein dat stukje heeft gerend, leuk voor de beelden. Maar toen had ie zijn vrijstelling al in zijn tas.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2020, 01:07:56 door keesisdemol »