Auteur Topic: [de winnaar] Buddy Vedder  (gelezen 93326 keer)

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #400 Gepost op: 8-03-2020, 13:47:28 »
Mooi overzicht, zonnestraal! Wat mij dwars blijft zitten zijn de bijzondere uitspraken van Buddy in meerdere afleveringen, maar bijvoorbeeld in de eerste, die kunnen wijzen op voorkennis. Of een re-take van de scene.

Hij zegt toen hij het kistje open deed iets als: natuurlijk weet ik niet of ‘ie erin zal zitten.

Hoe wist hij wat er in het kistje (een vrijstelling) zou moeten zitten? Hij zegt dit tijdens het openmaken, niet in een biecht.

Edit: naam veranderd
« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 13:50:21 door Nijntjelief »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #401 Gepost op: 8-03-2020, 14:07:30 »
Mooi overzicht Zonnestraaltje!
Ook.wat betreft de aanvullingen van vijf en Wǒ =ik
Op mijn notitieblaadje  in mijn telefoon  staat nog dat Buddy een aantal malen woe roept, o.a. als hij uit de vrachtwagen komt. Wǔ=五 vijf

en deze zat (zoals ik al noemde in de aflevering)
« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 14:23:25 door Moedermol »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #402 Gepost op: 8-03-2020, 14:53:21 »
Frits noemde het in Moltalk:
Betreft de online hints over de ring van Buddy
Er was op 11 januari een tweet over.
Een paar weken geleden heb ik daar eens naar gekeken en inderdaad, Buddy draagt een ring met een vingerafdruk. Hij draagt deze alleen tijdens de test en executie in aflevering 1 en 2. Hij draagt de ring niet tijdens opdrachten en ik heb de ring daarna nooit weer gezien tot...................deze allerlaatste test.

Ik had screenshots gemaakt maar omdat Fingerprint ringen ook gebruikt worden als herinnering aan dierbaren vond ik het niet gepast om hierover te posten. Het is wel heeeel opvallend dat hij de ring nu weer draagt.

de ring in aflevering 1

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #403 Gepost op: 8-03-2020, 14:54:21 »
en afl. 2 en 9

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #404 Gepost op: 8-03-2020, 16:08:02 »
De Lao Tse wijsheid die Buddy meekreeg in afl. 1 was:

"Met verdraaide woorden kun je van alles bereiken, maar door juist te handelen kun je de anderen overvleugelen"

Maar aan het eind van afl.9 maakt Rik ervan:

"Met verdraaide woorden kun je van alles bereiken, maar door slechts te handelen, overvleugel jij de anderen"

Dat is een totaal ander betekenis van het tweede deel van de zin, in mijn ogen. En slechte dingen doen ('slechts te handelen'), dat past uitstekend bij een Mol.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #405 Gepost op: 8-03-2020, 16:08:58 »
De Lao Tse wijsheid die Buddy meekreeg in afl. 1 was:

"Met verdraaide woorden kun je van alles bereiken, maar door juist te handelen kun je de anderen overvleugelen"

Maar aan het eind van afl.9 maakt Rik ervan:

"Met verdraaide woorden kun je van alles bereiken, maar door slechts te handelen, overvleugel jij de anderen"

Dat is een totaal ander betekenis van het tweede deel van de zin, in mijn ogen. En slechte dingen doen ('slechts te handelen'), dat past uitstekend bij een Mol.

 ::vergroot:: ::vergroot:: ::vergroot::

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #406 Gepost op: 8-03-2020, 16:26:34 »
De Lao Tse wijsheid die Buddy meekreeg in afl. 1 was:

"Met verdraaide woorden kun je van alles bereiken, maar door juist te handelen kun je de anderen overvleugelen"

Maar aan het eind van afl.9 maakt Rik ervan:

"Met verdraaide woorden kun je van alles bereiken, maar door slechts te handelen, overvleugel jij de anderen"

Dat is een totaal ander betekenis van het tweede deel van de zin, in mijn ogen. En slechte dingen doen ('slechts te handelen'), dat past uitstekend bij een Mol.

Dit! En in aflevering 9 wijst alles zo sterk richting Rob. Hij wordt echt onder een vergrootglas gezet, terwijl Buddy ook gewoon heel sluw kon mollen hier: even Rob onder de bus gooien, y'know it. In de biechten wordt Buddy daarentegen in bescherming genomen. Omdat de mol ontmaskert moet worden zorgt dit moment (opdracht 1) er ook voor dat Rob 100% weet dat Buddy de mol is.

Het enige dat mij tegenhoudt is Rob die onder een brug loopt met een grote M :-\\.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 16:30:23 door zonnestraal »
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #407 Gepost op: 8-03-2020, 16:35:05 »
Omdat de mol ontmaskert moet worden zorgt dit moment (opdracht 1) er ook voor dat Rob 100% weet dat Buddy de mol is.

Het enige dat mij tegenhoudt is Rob die onder een brug loopt met een grote M :-\\.

Al eens aan gedacht dat dit ook kan zijn omdat Rob dan als enige de mol heeft ontdekt?
Ik kan me zo voorstellen dat ze allemaal onder die M-brug zijn doorgelopen, maar alleen het shot van Rob wordt getoond.

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #408 Gepost op: 8-03-2020, 16:39:26 »
Al eens aan gedacht dat dit ook kan zijn omdat Rob dan als enige de mol heeft ontdekt?
Ik kan me zo voorstellen dat ze allemaal onder die M-brug zijn doorgelopen, maar alleen het shot van Rob wordt getoond.

Zo had ik het nog niet bekeken. Ik hoop oprecht dat je gelijk hebt!

Edit: in aflevering 9 staan de kinderen bij opdracht 9.1 in 5 rijen. Ook steekt Buddy zijn hand op met 5 vingers.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 17:28:56 door zonnestraal »
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #409 Gepost op: 8-03-2020, 18:36:12 »
De Lao Tse wijsheid die Buddy meekreeg in afl. 1 was:

"Met verdraaide woorden kun je van alles bereiken, maar door juist te handelen kun je de anderen overvleugelen"

Maar aan het eind van afl.9 maakt Rik ervan:

"Met verdraaide woorden kun je van alles bereiken, maar door slechts te handelen, overvleugel jij de anderen"

Dat is een totaal ander betekenis van het tweede deel van de zin, in mijn ogen. En slechte dingen doen ('slechts te handelen'), dat past uitstekend bij een Mol.


Jij begrijpt duidelijk de betekenis van het woord slechts niet. Het heeft helemaal niets met slechtheid te maken. Het betekent: alleen, enkel, louter, maar, niet meer dan.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #410 Gepost op: 8-03-2020, 18:38:59 »
Maar we weten toch wel dat Rik gewoon niet altijd even goed is in teksten onthouden. Die man is gewoon erg gehecht aan een autocue.  ::jaja::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #411 Gepost op: 8-03-2020, 18:49:42 »
Het zou een fantastische ontknoping zijn als Buddy de Mol en Rob de winnaar blijkt te zijn.

Dan gaat heel Nederland zo doen:
 ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink::

Ik begin steeds meer te denken dat het zo wel eens kan gebeuren..Heb Buddy alleen in afl. 1 als mol ingevuld en steeds gedacht dat is gewoon een fanatieke kandidaat ( een beetje Janachtig, dus hij zal de mol niet zijn), maar achteraf heeft hij vaak wel op molposities gezeten. En dan zo verdacht in afl 9 met dat in mijn ogen zgn Rob in de gaten houden. En hij is acteur in tegenstelling tot Rob.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #412 Gepost op: 8-03-2020, 18:54:16 »
Nog iets opvallend.

Rik zegt tijdens de intro van opdracht 2: Lokale bevolking vind het een feest om hier te komen, want ze vinden hier gerechten uit heel China. En vanavond misschien wel gerechten van veel verder. Het klinkt alsof hij Vedder zegt, maar dat kan ook mijn tunnel zijn  ::rofl::


Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #413 Gepost op: 8-03-2020, 18:57:17 »
Buddy Vedder wordt bij momenten inderdaad verdacht neergezet maar hij heeft teveel geld binnengehaald voor een mol. Hij kwam uit de vrachtwagen en parkeerde die juist, bij kleurwerk deed hij het perfect (€500), hij wees het juiste beeld aan bij beeldig (€400 en misschien meer als de mol geld uit de envelop heeft gehaald), haalde €600 binnen bij de vazen (stootte slechts 2 vazen om omdat hij afgeleid was) en vond €600 bij het zoeken naar letters. Die €80 op de brug is enkel op zijn conto te schrijven.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #414 Gepost op: 8-03-2020, 19:20:32 »
Buddy Vedder wordt bij momenten inderdaad verdacht neergezet maar hij heeft teveel geld binnengehaald voor een mol. Hij kwam uit de vrachtwagen en parkeerde die juist, bij kleurwerk deed hij het perfect (€500), hij wees het juiste beeld aan bij beeldig (€400 en misschien meer als de mol geld uit de envelop heeft gehaald), haalde €600 binnen bij de vazen (stootte slechts 2 vazen om omdat hij afgeleid was) en vond €600 bij het zoeken naar letters. Die €80 op de brug is enkel op zijn conto te schrijven.

Dit valt echt wel mee hoor. In de eerste opdracht werd door hem 20 euro verdiend, om daarna helemaal te juichen.

Kleurwerk deed Buddy alles goed  om Jaike’s verdenking op hem weg te halen. Hij was wel aan het prutsen met de kabels.

Bij beeldig als ik het mij goed herinner streek hij met de eer van een ander. Maar dit weet ik niet meer zeker.

Bij de vazen moest hij wel. Hij werd in het diepe gegooid en maakte dankbaar gebruik van Johan die een vaas omgooide. De stoot die buddy gaf was best hard en er hadden er meer af kunnen vallen. Dit ga je niet een twee keer doen als iedereen kijkt.

Enige wat hij puur heeft binnengehaald is die 600 euro bij de lettergreep opdracht. Maar dit kan hij ook gedaan hebben om Mil’s vertrouwen definitief te winnen. En blijkbaar zijn ze er 4x langsgelopen.

Ja die 80 euro, hij had waarschijnlijk ook een koker achter gehouden waardoor er geen 1200 kon worden verdiend.


Bij FTM zou hij net boven Rob staan imo.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #415 Gepost op: 8-03-2020, 23:03:02 »
Ik realiseer me net iets...
Ik miste nog een verwijzing naar de 1e aflevering....
Wie was er 5 jaar oud toen de 1e widm werd uitgezonden?
Precies!!

5-1  ::tandpastasmiley::


Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #416 Gepost op: 8-03-2020, 23:21:57 »
Deze kwam ik bij het doorlezen.van dit topic weer tegen

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #417 Gepost op: 8-03-2020, 23:44:35 »
Buddy Vedder wordt bij momenten inderdaad verdacht neergezet maar hij heeft teveel geld binnengehaald voor een mol. Hij kwam uit de vrachtwagen en parkeerde die juist, bij kleurwerk deed hij het perfect (€500), hij wees het juiste beeld aan bij beeldig (€400 en misschien meer als de mol geld uit de envelop heeft gehaald), haalde €600 binnen bij de vazen (stootte slechts 2 vazen om omdat hij afgeleid was) en vond €600 bij het zoeken naar letters. Die €80 op de brug is enkel op zijn conto te schrijven.

 Die opdracht met de vrachtwagen leverde nauwelijks wat op (20) en volgens mij heeft hij juist veel geld uit de pot gehouden. En was hij best dominant in wat opdrachten zoals die met de mollotenenveloppen en ook bij de telefoontjes in het maaiveld zegt hij meteen we moeten ons verspreiden en heeft hij constant het meetlint bij zich. Ik zie al deze dingen nu pas, hij komt n.l. over als een fanatieke kandidaat.  Ik moet nog wat opdrachten terugkijken. Die vazen kan hij volgens mij ook best express eraf hebben gegooid. Daar wil Buddy ons In zijn zijn biecht doen geloven dat hij  last had van de oohs en aahs (geluiden)van de toekijkende kandidaten. En die 80 euro op de brug leek me niet door Buddy te komen.

Wat voor mij nu ook pleit voor Buddy is dat hij openlijk Rob in de gaten hield en hem voor het blok zette. Als je kandidaat bent, waarom zou je dan hardop zeggen dat je je mol in de gaten aan het houden bent? Vlak voor de finale die je graag wil winnen lijkt mij niet echt slim.Dat had hij dan ook anders kunnen spelen, dus wel een beetje testen, maar niks delen met de anderen. De enige reden dat Buddy dat zo deed, is voor mij omdat hij de mol is. En daarom ga ik in afl 9 nog van mol wisselen.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2020, 11:39:55 door Lonneke*L »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #418 Gepost op: 9-03-2020, 00:07:48 »
Die opdracht met de vrachtwagen leverde nauwelijks wat op (210) en volgens mij heeft hij juist veel geld uit de pot gehouden. En was hij best dominant in wat opdrachten zoals die met de mollotenbordjes en ook bij de telefoontjes in het maaiveld zegt hij meteen we moeten ons verspreiden en heeft hij constant het meetlint bij zich. Ik zie al deze dingen nu pas, hij komt n.l. over als een fanatieke kandidaat.  Ik moet nog wat opdrachten terugkijken. Die vazen kan hij volgens mij ook best express eraf hebben gegooid. En die 80 euro op de brug leek me niet door Buddy te komen.
Wat voor mij nu ook pleit voor Buddy is dat hij openlijk Rob in de gaten hield en hem voor het blok zette. Als je kandidaat bent, waarom zou je dan hardop zeggen dat je je mol in de gaten aan het houden bent? Vlak voor de finale die je graag wil winnen lijkt mij niet echt slim.Dat had hij dan ook anders kunnen spelen, dus wel een beetje testen, maar niks delen met de anderen. De enige reden dat Buddy dat zo deed, is voor mij omdat hij de mol is. En daarom ga ik in afl 9 nog van mol wisselen.

Het zou zomaar kunnen. Op uiterste brutale wijze zogenaamd Rob voor het blok zetten en daarmee Nathan en Mil op het verkeerde been zetten, richting Rob. Zeer waarschijnlijk wist hij dan dat Rob op hem zat en heeft Rob het spelletje dan heel slim meegespeeld. Als het echt zo is, dan hebben we te maken met een geniale mol en een geniale winnaar. Het zou zaterdag wel eens een zeer verrassende ontknoping kunnen worden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #419 Gepost op: 9-03-2020, 08:06:36 »
Het zou zomaar kunnen. Op uiterste brutale wijze zogenaamd Rob voor het blok zetten en daarmee Nathan en Mil op het verkeerde been zetten, richting Rob. Zeer waarschijnlijk wist hij dan dat Rob op hem zat en heeft Rob het spelletje dan heel slim meegespeeld. Als het echt zo is, dan hebben we te maken met een geniale mol en een geniale winnaar. Het zou zaterdag wel eens een zeer verrassende ontknoping kunnen worden.
Inderdaad. Ik ben ook "bang" (gezien mijn eigen verdenkingen) dat dit eigenlijk de enige optie is die verklaart wat we in aflevering 9 gezien hebben. Rob als mol wordt er zo dik bovenop gelegd in de voorlaatste aflevering. Het kan bijna niet dat ze dit zo "weggeven".
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)