Auteur Topic: [de winnaar] Buddy Vedder  (gelezen 93328 keer)

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #440 Gepost op: 10-03-2020, 12:29:30 »
Vreselijk topic dit, zeker met dit goede overzichtswerk  ::ok::

Al die verwijzingen naar 5 laten me niet los... Buddy is mijn angstmol, pas in aflevering 9 had ik echt 'het zal toch niet...?'

Wat me nooit echt heeft doen overtuigen van Buddy als Mol is dat ik hem niet consistent genoeg zouden vinden in zijn Mol-rol, en ik bepaalde teleurstelling/ergernis maar moeilijk kan plaatsen als acteerwerk. Grootste valkuil - voor de meesten onder ons denk ik - is dat niemand perfect is natuurlijk.
Het testen van Rob in 9.1 kan een molactie zijn, maar ik denk dat je als kandidaat ook overmoedig kan zijn en je op dit soort momenten niet altijd voor de best-doordachte strategie zal gaan. Uiteindelijk maakt hij én Rob én zichzelf verdacht.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #441 Gepost op: 10-03-2020, 13:07:28 »
Terug naar Buddy:
Het zit me nog steeds dwars wat die 51 nou moet betekenen... ::rofl::

51. Het IQ van Buddy?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #442 Gepost op: 10-03-2020, 13:12:17 »
51. Het IQ van Buddy?

Ik denk dat je na afl 10 zijn IQ scherp omhoog moet bijstellen ::jaja::

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #443 Gepost op: 10-03-2020, 13:31:56 »
Geweldig werk zonnestraal ::bravo::

Nu ik de enveloppenopdracht terugkijk zie ik pas hoe slim Rob is en hoe geniepig Buddy is  ;D

Buddy die eigenhandig Nathan naar Heinz en Rat stuurt.

Daarna Rob die Buddy aankijkt en vraagt "laten we hem er nog eentje meenemen?". Buddy antwoord niet, maar als Nathan terugkomt zegt hij tegen Nathan: "Rob wil dat je er nog eentje pakt", waarop Nathan zegt: nee joh.  Rob test Buddy met succes en weet vrijwel zeker dat Buddy de enveloppen heeft verwisseld.

 Rob is echt een super slimme kandidaat, kudo's als hij toch de mol is, maar ik denk dat Rob het al lange tijd weet en Buddy maar blijft testen en stuurt daarnaast de andere kandidaten naar hemzelf. Typisch dat Rob ook tijdens de finale test verdenkingen, precies de mol-acties van buddy opnoemt, waarbij Rob Buddy openlijk test, zoals deze opdracht + de hoovercraftopdracht.

Mol Rob = Diep respect
Winnaar rob = Nog meer respect

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #444 Gepost op: 10-03-2020, 15:48:32 »
51. Het IQ van Buddy?

51, Turn! Turn! Turn!, 15, O, 0.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #445 Gepost op: 10-03-2020, 15:52:54 »
Zoals ik al eerder zei. Hij was 5 toen de 1e afl op tv kwam  ::jaja::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #446 Gepost op: 10-03-2020, 16:05:21 »
Mocht Buddy de mol zijn ben ik zooo benieuwd naar de reactie van Mil

Is eigenlijk mijn nr 2 wensscenario

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #447 Gepost op: 10-03-2020, 16:05:41 »
Afl 9 was wel de grote maak buddy verdacht aflevering. We krijgen te horen dat hij niet de €500 pakte. Hij verprutst de cijferkunst doordat hij weet dat Rob geen idee heeft. En hij zet de prijzen van de foodtruck véél te hoog.

Maar maken ze hem voor de vorm verdacht? Om Rob zijn verdenking nog enigszins ergens op te laten slaan? Of zitten zó weinig mensen op de mol dat hij zichzelf wel een beetje kan laten zien?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #448 Gepost op: 10-03-2020, 16:07:54 »
Maar dat doet Buddy zelf niet zozeer de makers. Hij zegt zelf dat hij niet de 500 heeft gepakt en hij doet zelf de 50 op n stroopwafel en hij besluit zelf Rob te laten kiezen. Kan je moeilijk weglaten als regie zijnde

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #449 Gepost op: 10-03-2020, 16:28:37 »
Kan je moeilijk weglaten als regie zijnde
Nu onderschat je Rick.. :P
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #450 Gepost op: 10-03-2020, 16:42:38 »
We krijgen te horen dat hij niet de €500 pakte.
Alleen in de extra beelden. Niet voor de normale kijker thuis, die weten nog niets ;).

Aflevering 8: Doorgeven
Opdracht 1: Kettingreacties
  • Buddy gaat fietsen. In die positie kun je de leukste molacties uitvoeren voor televisievermaak in aflevering 10, lijkt mij. Ook word je niet zo bekeken door je medekandidaten.
  • Leonie wordt aangehouden door de politie. Fietst Buddy die kant op, zodat ook hij aangehouden wordt? Of fietsten ze samen? Het zorgt er in elk geval voor dat veel tijd verloren gaat.
  • Buddy communiceert eerst met Mil, maar belt dan naar Rob om verwarring te veroorzaken. Rob weet niet waar Buddy is, omdat hij zich met Nathan bezighoudt.
  • Buddy is overal en nergens. Hij belt Rob nogmaals voor informatie dat hij eerder had besproken met Mil. Belt Buddy beide om ze van Leonie en Nathan af te houden?
  • Shot met Buddy waarop staat 5MOL (5:五:ik) IK MOL.
  • Later belt Buddy nogmaals Rob, terwijl hij eigenlijk bezig was met Leonie. Mil zegt dat Rob bij Leonie moet blijven, maar het is al te laat. Rob snapt niets van Buddy’s omschrijving en hij switch telefoon met Mil.
  • Klokje staat op 01:05 wanneer Mil en Rob in beeld komen. Rob heeft dan Buddy aan de lijn.
  • Buddy roept: “Tom Dumoulin!”
  • Aan het eind van de opdracht maakt Buddy zijn bondgenoot Mil verdacht, terwijl er was afgesproken dat juist Buddy verdacht gemaakt zou worden. Zijn ze van tactiek veranderd?
  • Rob vertrouwt Buddy niet met het tellen van het geld en wil meetellen. Ze splitsen het geld.
Opdracht 2: Je draai vinden
  • Er zijn 4 antwoorden gegeven door Buddy die je terug kan vinden in deze opdracht, allen zijn ze goed. Heeft de mol alleen de juiste antwoorden doorgegeven?
Opdracht 3: Doorzichtig
  • Opmerking: het is mij niet duidelijk wat er allemaal gebeurt tijdens deze opdracht.
  • Buddy heeft 3 kokers bij 120 Euro (zichzelf), 3 kokers bij 80 Euro (Mil), en als kers op de taart krijgt hij er nog eens 4 kokers bij. Het lukt Buddy in elk geval niet om ze te onthouden.
  • Voor wat het waard is, het eerste getal dat Buddy opnoemt, is 5.
  • Buddy blijft bij Nathan’s kistje staan wanneer hij richting Rob rent. Tijd om te mollen? Nathan zegt dat deze opdracht één van de momenten is dat hem doet denken dat Rob de mol is, maar ook Buddy kan de fout gemaakt hebben. Buddy heeft namelijk niet de hele tijd braaf staan wachten. Op het moment waarop Nathan tegen Rob zegt: “Ik heb jouw code!” zie je Buddy op de achtergrond het kistje van Nathan aanraken (zie foto bijlage). Wat hij hier doet staat ter discussie.
  • Omdat Buddy op de eerste positie staat met zoveel kokers en bedragen kan hij makkelijk fouten maken zonder dat deze opvallen. Is het wel handig om met 10 kokertjes op het begin te staan?
  • Buddy verdient 80 Euro. Het is wel iets… maar niet veel. Zo wordt hij in elk geval niet verdacht. Nathan zegt zelfs dat Buddy het goed heeft gedaan.

Nog 1 aflevering te gaan, maar daar vind je ook wel de duidelijkste hints richting Buddy  :P.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2020, 16:50:23 door zonnestraal »
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #451 Gepost op: 10-03-2020, 16:43:03 »

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #452 Gepost op: 10-03-2020, 18:03:40 »
Ik had dit hier ook al geplaatst, maar hoort (ook) hier denk ik:

Bij de meeste (zo niet alle) keren dat de mol in beeld is bij Mol laser is hier een filter toegepast waarbij de RGB kanalen t.o.v elkaar iets verschoven zijn.



Het viel mij op dat bij buddy dit filter ook voor een fractie van een seconde is toegepast (tijdstip 20:49).



Ik heb dit bij de andere kandidaten niet kunnen vinden.


Sinds deze ontdekking zit ik in de Buddy tunnel, en nog geen reden gezien daar weer van af te stappen...

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #453 Gepost op: 10-03-2020, 19:39:26 »
Zonnestraal, bedankt voor je input. Ik ben ook wat dingen aan het terugkijken nu, omdat ik Buddy voor aflevering 9 vooral zag als een enthousiaste kandidaat. Maar dat is juist zijn wapen. Hij heeft heel wat opdrachten verknald denk ik. Naast zijn enthousiasme spreekt hij anderen regelmatig aan op fouten. In de truck zegt hij tegen Anita of heb jij de sleutel al bij je?   Zou me niks verbazen als hij zelf de sleutel al had gepakt en deze pas weer op het einde op de grond heeft gegooid (je zag hem schuiven met zijn voeten) Hij zit vaak op plekken waar hij goed kan mollen. Ik ga nog even verder met mijn Buddy Study, er is vast nog meer te melden ::)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #454 Gepost op: 10-03-2020, 19:59:54 »
Ik ga nog even verder met mijn Buddy Study, er is vast nog meer te melden ::)
::rofl:: ::rofl::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #455 Gepost op: 10-03-2020, 21:28:00 »
Het enige dat ik niet snap is dat Claes op Buddy zat en er toch uitvloog. Heeft hij daar toch nog gespreid of heel veel fouten gemaakt?  Dat zie je niet als hij de test invult. Ik denk dat hij niet vol op Buddy is gegaan.  Volgens mij is dit wel eens eerder gebeurd bij WIDM.

Wat ik ook een beetje gek vond is dat als  Buddy na de waaieropdracht hard terugrent, hij ineens kort stopt en een soort buiging maakt met één arm in de lucht en dan weer verder rent. Kan het filmpje niet plaatsen helaas. Kan er geen aanwijzing in vinden, ziet er wel gek uit. Iemand een idee?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #456 Gepost op: 10-03-2020, 22:42:12 »
Het enige dat ik niet snap is dat Claes op Buddy zat en er toch uitvloog. Heeft hij daar toch nog gespreid of heel veel fouten gemaakt?  Dat zie je niet als hij de test invult. Ik denk dat hij niet vol op Buddy is gegaan.  Volgens mij is dit wel eens eerder gebeurd bij WIDM.

Wat ik ook een beetje gek vond is dat als  Buddy na de waaieropdracht hard terugrent, hij ineens kort stopt en een soort buiging maakt met één arm in de lucht en dan weer verder rent. Kan het filmpje niet plaatsen helaas. Kan er geen aanwijzing in vinden, ziet er wel gek uit. Iemand een idee?

Claes vertelde bij zijn afscheid  aan Rik en later in de podcast dat hij de test lastig vond en veel moest gissen, misschien ging het daardoor mis en heeft hij teveel fouten gemaakt.

Het ziet er inderdaad vreemd uit bij de waaieropdracht. Misschien was het een Kung Fu houding en beeldt hij een getal uit. Buddy deed wel meer bewegingen bij de dames, alsof hij meedeed met Tai Chi
« Laatst bewerkt op: 10-03-2020, 22:44:05 door Moedermol »

Offline Zega

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #457 Gepost op: 10-03-2020, 23:19:08 »
Het enige dat ik niet snap is dat Claes op Buddy zat en er toch uitvloog. Heeft hij daar toch nog gespreid of heel veel fouten gemaakt?  Dat zie je niet als hij de test invult. Ik denk dat hij niet vol op Buddy is gegaan.  Volgens mij is dit wel eens eerder gebeurd bij WIDM.

Ik denk dat hij toch niet vol op Buddy is gegaan. Tijdens invullen van de test zegt hij: “ik ben wel voorzichtiger geworden na de vorige eliminatie. En als hij met Rik praat zegt hij: “Ik vond de test moeilijk deze keer, en misschien tunnelvisie...” daarna lijkt het of er een stukje is uitgeknipt... en dan vervolgt hij: “dus het was een hoop giswerk ook”.

Het klinkt meer alsof hij van eerst tunnelvisie op Buddy juist deze test voorzichtiger is geworden en is gaan spreiden.
Als je eerst focust op één iemand en dan toch voorzichtiger wordt, moet je gaan gokken. Hij denkt dat hij daarom eruit is, maar zijn fout is dat hij niet in zijn tunnel is gebleven...
« Laatst bewerkt op: 10-03-2020, 23:23:49 door Zega »

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #458 Gepost op: 10-03-2020, 23:23:42 »
Zonnestraal, bedankt voor je input.

Graag gedaan, ik probeer mezelf ook te overtuigen hoor ::rofl::. Vanwege één hint zit ik voor 75% op Rob. Ter aanvulling op Claes: het is vaak lastig zeggen hoe ze hebben gestemd, omdat we ons tegelijkertijd moeten afvragen of het 'kandidaats' maken van Buddy wel goed zou zijn voor de productie. Buddy is uiteindelijk finalist en de mol keuze van Rob. De rest zit allemaal op Rob. Dit maakt Rob als mol de enige optie... zou je denken. Maar wat als de productie graag wilt dat wij dit denken?

Ik had dit hier ook al geplaatst, maar hoort (ook) hier denk ik:

Bij de meeste (zo niet alle) keren dat de mol in beeld is bij Mol laser is hier een filter toegepast waarbij de RGB kanalen t.o.v elkaar iets verschoven zijn. Ik heb dit bij de andere kandidaten niet kunnen vinden. Sinds deze ontdekking zit ik in de Buddy tunnel, en nog geen reden gezien daar weer van af te stappen...
Oh, deze had ik nog niet gezien! Leuke ::ok::. Ik zit toch ergens een beetje met die laser game opdracht. Ik gaf in mijn overzicht aan dat ik meende de hoed van Rob te hebben gezien... maar is dat wel zijn hoed? Hieronder een .gif bestand, misschien hebben jullie ideeën? (+ Buddy die 'mol' aanraakt want die vond ik ondertussen ook).

Edit: m'n hele post was dubbel :).
« Laatst bewerkt op: 10-03-2020, 23:27:46 door zonnestraal »
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #459 Gepost op: 10-03-2020, 23:45:56 »
Bedankt Moedermol dat je de foto’s erbij hebt gedaan.. Ik dacht ook aan een Kung Fu beweging, het lijkt niet echt op één van de afbeeldingen.

Ik denk dan toch ook dat Claes de test heeft gespreid en/of veel fouten heeft gemaakt.
Ik kan me n.l.  niet voorstellen dat Buddy de mol niet is. En dat pas in afl. 9 :P