Auteur Topic: [kandidaat] Leonie ter Braak  (gelezen 56238 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #260 Gepost op: 15-02-2020, 18:12:19 »

Leonie kiest hier "2008". Dit is het eerste jaar dat Pieter Jan Hagens WIDM presenteerde.

Zag ergens voorbij komen dat onderstaande de eerste 3 afbeeldingen zijn in beeld en geluid... ik kan de derde niet meteen linken aan iets.. maar als die middelste van pj een shot uit 2008 is kan je er mss iets mee? Ik weet ook niet wat precies  ::rofl::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #261 Gepost op: 15-02-2020, 18:22:47 »
Die derde is de binnenkant van een windmolen denk ik. Seizoen 2014 aflevering 7.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

« Laatst bewerkt op: 15-02-2020, 18:31:52 door foxhunter »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #262 Gepost op: 15-02-2020, 18:27:25 »
Die derde is de binnenkant van een windmolen. Weet 123 niet welk seizoen. Maar dat weet ienand anders vast wel uit het hoofd.

2014 dan?

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #263 Gepost op: 15-02-2020, 18:29:56 »
En wat nou als het niet naar het 8ste seizoen verwijst maar naar het 9de seizoen dat in 2008 is opgenomen? (Ook met PJ als presentator)

Dan is Leonie doordat ze in aflevering 1 in de opdracht met de spreuken voor de sleutel met 2008 heeft gekozen te linken aan de hint:

WIDM No 9??? ::vergroot::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #264 Gepost op: 15-02-2020, 18:33:30 »
Dan is deze simpeler:

De mol —-> Pieter Jan 2008

Leonie pakt de sleutel 2008

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #265 Gepost op: 15-02-2020, 18:39:45 »
In de eerste opdracht in aflevering 5 (een opdracht die duidelijk refereert naar eerdere WIDM seizoenen) zegt zij niet op de achternaam van Pieter Jan Hagens te kunnen komen.

Welke eerdere WIDM-seizoenen precies volgens jou?

Maar ik keur het goed. Check!

Pieter Jan 2008

2010!
« Laatst bewerkt op: 15-02-2020, 18:49:34 door Avogadro »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #266 Gepost op: 16-02-2020, 02:28:30 »
Mill telt, iedereen aandacht voor de pot behalve Leo....
Omnia vincit amor

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #267 Gepost op: 16-02-2020, 13:03:03 »
Wat een leuk zwart broekpak ::love::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #268 Gepost op: 16-02-2020, 13:04:32 »
Vind haar hilarisch, maar ik vrees dat ze eruit ligt volgende week ugh.

Offline Spiegelbeeld

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #269 Gepost op: 16-02-2020, 15:12:12 »
Leukste en mooiste kandidate, in het zwart gekleed, kan dus alleen maar de mol zijn :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #270 Gepost op: 16-02-2020, 16:34:50 »
Daarbij had Rik het in zijn openingswoord gisteren over het feit dat men nu niet in een tunnelvisie moest geraken. En wie had het daarover bij de test? Juist... Leonie!
Ich bin ein Bärliner!

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #271 Gepost op: 16-02-2020, 22:57:06 »
Ik moet even kwijt dat ik me erg stoorde aan de manier waarop Leonie Rob confronteerde over de zwarte vrijstelling.

-eerst heel passief agressief reageren op de vraag van Miljuska: daar ga ik vanaf nu echt helemaal nooit meer iets over zeggen.
-daarna Rob (terecht wellicht, maar vrij fel) confronteren met zijn leugen en gedrag naar anderen.
-maar, dan komt het: vervolgens bedekt/verzwakt ze haar aanval door te zeggen dat het zijn goed recht is.

Dan denk ik, als je dat echt vindt, waarom maak je er dan eerst zo'n punt van!

En daarna zegt ze ook nog dat ze het zelfs grappig vond dat juist hij een vrijstelling had.

Najaa dat strookt toch helemaal niet met elkaar. Ik weet niet zo goed waarom mij dat zo tegen de haren strijkt...het zal wel te maken hebben met dat ik niet hou van schijnheiligheid. Als ze echt een probleem ermee heeft, dan moet ze het niet zo 'zogenaamd lief' afronden waardoor Rob eigenlijk geen kans meer heeft om te reageren op haar beschuldiging.

Maar goed, verder heb ik niks tegen haar dus ik probeer het maar weer los te laten ;)
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 22:59:37 door annebeth »

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #272 Gepost op: 16-02-2020, 23:02:10 »
Dan denk ik, als je dat echt vindt, waarom maak je er dan eerst zo'n punt van!
Interessante tv ::vergroot::. Ik vind het best vermakelijk als de kandidaten af en toe elkaar geïrriteerd aanvallen ::hypocriet::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #273 Gepost op: 16-02-2020, 23:02:54 »
Ik denk dat dat vrij normaal gedrag is. Het is nu eenmaal een spel van leugen en bedrog. Dus ik snap wel dat ze hem daarmee confronteert en tegelijkertijd kan zeggen dat het zijn goed recht is. Misschien schrok ze zelf ook wel van haar felheid en wilde ze duidelijk maken dat ze het niet fel / persoonlijk bedoelt.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #274 Gepost op: 16-02-2020, 23:28:49 »
@mollenmania: oh ja, zo had ik het nog niet gezien, dat ze misschien van zichzelf schrok.

@D'N: elkaar confronteren vind ik zeker geen probleem, dat hoort erbij. Alleen in dit geval had ik dan liever dat ze niet meteen er achter aan gezegd zou hebben: het is je goed recht en wat grappig eigenlijk dat jij hem had. Daarmee kapt ze het eigenlijk af en kon hij niet echt meer ergens op reageren. Juist als ze dat niet had gezegd zou het een echte onderbouwde confrontatie kunnen worden, denk ik.

« Laatst bewerkt op: 17-02-2020, 00:06:07 door annebeth »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #275 Gepost op: 17-02-2020, 18:33:43 »
Daarbij had Rik het in zijn openingswoord gisteren over het feit dat men nu niet in een tunnelvisie moest geraken. En wie had het daarover bij de test? Juist... Leonie!

Slaat de hand dan misschien op haar?

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #276 Gepost op: 17-02-2020, 18:58:20 »
Misschien slaat het nergens op en snappen die makers ook wel dat je getallen aan alles en iedereen kan relateren?

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #277 Gepost op: 17-02-2020, 20:51:36 »
Oké, ik ga Leonie serieus weer in overweging nemen. Al mijn casual vrienden verdenken Rob, de kijkers verdenken Rob, Rob staat hier met stipt op nummer 1. De montage geeft Rob zowat op een presenteerblaadje. Waarom lijkt het dit jaar zo makkelijk te zijn?

Mil en Buddy kunnen het niet meer zijn, want Jaike, Johan en Claes zijn er op hen uitgegaan. En dan kun je beargumenteren dat dat ook montagetrucs zijn, maar dat is wel een consistente verdenking geweest van die deelnemers.
Nathan? Het spijt me zeer, maar die jongen, naar wat ik heb gezien, kan niet acteren. Bovendien pakt hij 250 onnodig op.

Dan is er nog maar een mogelijkheid, als Rob te duidelijk is, en dat is Leonie. Zij is officieel afgestreept door mij omdat ze 500 euro pakte. Maar dat is enkel gezegd, door haar, in de aflevering genaamd 'Misleid'. Naar mijn weten is het nooit door de kandidaten onderling besproken wie wat heeft gepakt. Het zou heel goed kunnen dat Mil en Claes die 500 hebben gepakt en dat Leonie a la AM er met de winst vandoor gaat. Bovendien, waarom zou je als productie zo gemakkelijk een kandidaat vrijpleiten? Dit weten ze! En het ding is, trek je die 500 euro af bij Leonie in het FTM-schema, dan staat ze onderaan.

Dit is waarschijnlijk al vaak aangekaart en besproken, maar ik bedenk me nu dat dat eigenlijk de enige reden is dat ik Leonie heb afgestreept als Mol, waardoor ze een blinde vlek is geworden.

Nou zeg ik dit ook een beetje met de laatste opdracht in gedachten, waarin ik het heel raar vond dat ze met zoveel tijd over terug is gekomen en ook zo warrig was over haar ronde, om nog niet te spreken over haar ruis over de porto.




Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #278 Gepost op: 17-02-2020, 21:15:06 »
Leonie is ook verantwoordelijk voor het pakken van de envelop bij het allereerste beeld in "beeldig" waar 500 euro in blijkt te zitten. Daarnaast gooit ze geen vazen om en verdient ze zo 250 euro, is ze voor gokken voor de waarde van het servies en casht ze bij "vak werk" terwijl ze verkeerd staat. Een hoop onmolse zaken.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #279 Gepost op: 17-02-2020, 21:20:46 »
En het belangrijkste: ze bracht eigenhandig €500 binnen met de vrijstellingsroute.