Auteur Topic: [kandidaat] Leonie ter Braak  (gelezen 56387 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #280 Gepost op: 17-02-2020, 21:21:33 »
En het belangrijkste: ze bracht eigenhandig €500 binnen met de vrijstellingsroute.

Dat wordt nu juist in twijfel getrokken door Chardo.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #281 Gepost op: 17-02-2020, 21:36:09 »
En zoals ik eerder zei, haar (nep)molacties zijn te opzichtig en te duidelijk in beeld gebracht.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #282 Gepost op: 17-02-2020, 22:00:48 »
https://www.wieisdemol.com/forum/2020/?topic=68367.msg2244743#msg2244743

Reactie #265 van Avogadro  ::rofl::

wow als dat dat een verwijzing naar gap tooth Pieter Jan Hagens zou zijn. Een paar foto's van hem gegoogeld en ...bijna altijd de lippen stijf op elkaar.

Complexje, denk ik. :-*


Leonie zegt voor dat momentje iets van "Heb ik iets tussen m'n tanden, jongens?" ;D

maar het is geen serieuze vraag, ze vestigt er de aandacht op. Voor de lol. Hoeft niks te zijn natuurlijk maar het is wel heel erg random.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #283 Gepost op: 17-02-2020, 22:34:25 »
wow als dat dat een verwijzing naar gap tooth Pieter Jan Hagens zou zijn. Een paar foto's van hem gegoogeld en ...bijna altijd de lippen stijf op elkaar.

Die beelden uit Japan komen iets van drie keer voor in de eerste opdracht van aflevering 5. Overigens maar één keer met de invulschermen ("naam ingegeven").

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #284 Gepost op: 17-02-2020, 23:23:58 »
Leonie is ook verantwoordelijk voor het pakken van de envelop bij het allereerste beeld in "beeldig" waar 500 euro in blijkt te zitten. Daarnaast gooit ze geen vazen om en verdient ze zo 250 euro, is ze voor gokken voor de waarde van het servies en casht ze bij "vak werk" terwijl ze verkeerd staat. Een hoop onmolse zaken.

Ja, dat zijn mooie discussiepunten. En fijn dat die zo snel gegeven worden, want inderdaad, dat doet mij ook nog twijfelen. Ik heb de opdrachten even vluchtig teruggekeken met ditmaal Leonie in het oog. Bij elke opdracht, behalve Beeldig, heeft ze iets misdaan.

Beltegoed
-Leonie komt bij het grote bord aan, maar ziet dan pas dat de reflectie van een foto te heftig is.
-Leonie gaat mee in de fout dat er meer foto's per mobiel gemaakt mogen worden.

Parkeertarief
Een mix van Rob en Leonie die gezamenlijk fouten maken. Het is daarin wel Rob die voorstelt de bouwen. Als het aan Leonie had gelegen was dat er waarschijnlijk niet van gekomen.

Kleurwerk
Toen heb ik het niet verdacht gevonden, maar het is wel de club van Leonie die het kastje niet klaar weer te krijgen. Ze rent Nathan achterna, kost tijd voor het kastje, maar ook voor de kabels. Je kan zeggen dat Rob niks heeft kunnen doen onder het oog van Claes, maar ga je dan wel met Claes samen? Het is Rob die dat duo vormt. En ben je wel een capabele Mol als je in het bijzijn van één kandidaat niet kunt Mollen?

Afhaalchinees
Leonie gaat mee in de fout van Buddy.

Wereldbeeld
-Leonie negeert Jaike volledig, dus daarmee staat een wagen al buitenspel.
-Naar haar eigen zeggen had Johan het overzicht van het spel en volgende zij op. Eigenlijk doet ze helemaal niks zelf.

Lijnverdiensten
Hier wil ik eigenlijk niks over kwijt. De montage is zo warrig gemaakt dat iedereen hier fouten kan hebben gemaakt.

Theepot
Met terugwerkende kracht een hele rare biecht van Leonie over Rob, waarin ze zegt hem op het verkeerde been te zetten. Dat is allemaal leuk en aardig als kandidaat, ware het niet dat ze nou niet echt opvallend loopt te Mollen binnen die opdracht om Rob daadwerkelijk op het verkeerde been te zetten.

Porseleinen Kamer
Ze pakt de 250 in plaats van de 450 en zorgt daarmee zonder om te hoeven stoten, wat nog even lekker dik wordt aangezet bij Rob, dat er minder geld in de pot komt. Vasen omstoten in deze opdracht is zo voor de hand liggend dat de focus voor de kijker niet eens meer ligt de keuze van de stokken.

Verkeerd
Eerste auto van Leonie is veel te snel geparkeerd. Ze geeft de schuld aan Johan, maar evengoed kan ze het ook niet verder doorgevraagd hebben. Ze heeft hoe dan ook die fout gemaakt.

Beeld & Geluid
-Eerste opdracht, alleen Tina gevonden, niet stil weten te zetten. Lekker minimaal.
-Leonie was voor Buddy bij de dia's en warempel er mistte een dia!
-Bij de draadjes ook weer niks voor elkaar gekregen.
-En tot slot bij de snel bewegende beelden alleen maar blijven hangen bij Pieter-Jan Hagens. Heeft ze nou echt al die minuten alleen maar die naam geprobeerd te bedenken?

Lettergreep
Ze vindt aardig wat letters, maar geen geld.

Voice Mol
Dit is zo'n ongelooflijk makkelijke opdracht om te saboteren. Ik kan niet zeggen dat Leonie het heeft gedaan, maar simpelweg een mobieltje een meter verschuiven is al voldoende om de opdracht te doen mislukken.

Vak Werk
Leonie stond goed, wisselt met Nathan, het bedrag wordt verlaagd en ze komt er niet meer op terug. Zelfs niet nadat Nathan en Buddy wisselden en het bedrag niks veranderde. Opper het als kandidaat alsnog, maar nee...

Alles Kenners
-Slecht portofoon contact.
-Veel te gehaast en snel terug. Ze had nog veel meer kunnen doen.
-Matige uitleg achteraf naar wat ze gezien heeft.

Er zitten best een paar flinke Molacties tussen. Inderdaad is er los van Beeldig niks (uitmuntend) goeds dat Leonie heeft gedaan. Van alles gaat fout bij haar. Ze speelt heel warrig. En nogmaals is het enige dat haar vrij zou pleiten de 500 euro, maar ja, niemand anders die kan bevestigen dat ze dat heeft gepakt.
En trouwens, waarom verdenkt onder andere Buddy haar dan nog steeds na die actie eigenlijk? Denkt een kandidaat ook niet min of meer op hetzelfde leven als dat wij doen en kunnen zij ook niet deduceren dat de persoon die 500 pakt bij de vrijstellingsroute niet de Mol is? Tenzij het dus niet Leonie is geweest die dat heeft gedaan.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2020, 23:34:40 door Chardo »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #285 Gepost op: 18-02-2020, 00:23:06 »
 :-\\
Leonie is ook verantwoordelijk voor het pakken van de envelop bij het allereerste beeld in "beeldig" waar 500 euro in blijkt te zitten. Daarnaast gooit ze geen vazen om en verdient ze zo 250 euro, is ze voor gokken voor de waarde van het servies en casht ze bij "vak werk" terwijl ze verkeerd staat. Een hoop onmolse zaken.

Het had niets gescheeld of ze was die enveloppe voorbij gelopen naar het volgende beeld.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #286 Gepost op: 18-02-2020, 09:00:06 »
Mooi overzicht, Chardo ::bravo::

Ja, ze is nog steeds erg verdacht.


Porseleinen Kamer
Ze pakt de 250 in plaats van de 450 en zorgt daarmee zonder om te hoeven stoten, wat nog even lekker dik wordt aangezet bij Rob, dat er minder geld in de pot komt. Vasen omstoten in deze opdracht is zo voor de hand liggend dat de focus voor de kijker niet eens meer ligt de keuze van de stokken.

Leonie is in deze opdracht (als enige) heel erg sturend bezig bij de verdeling vooraf. Geralda heeft het op widm.nl heel mooi samengevat:

 
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 18-02-2020, 09:11:25 door Amethyst »

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #287 Gepost op: 18-02-2020, 09:37:46 »
Rik vertelde dat nu Johan eruit is, Leonie weer een bontje kwijt is, en op zoek moet gaan naar een nieuwe strategie.
5 kandidaten en 1 Mol

Of een extra hint, SBS 6

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #288 Gepost op: 18-02-2020, 09:51:50 »
We zien in de afleveringen heel veel eten voorbij komen.
Maar ook veel kinderen, alleen of met hun ouders.
Zij zelf heeft 2 kinderen.
Ook zien we regelmatig windmolens voorbij komen.
En zegt Rik regelmatig Goedemorgen.

Leonie heeft Keurings Dienst van Waarde gepresteerd

Leonie presenteerd het programma Niets liever dan een kind

Leonie presenteerde Goedenmorgen Nederland.
In de intro van dit programma was oa met een windmolen in beeld

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #289 Gepost op: 18-02-2020, 10:15:22 »
Mooi overzicht, Chardo! Alleen maar weer bevestigingen waarom zij voor mij nog steeds de mol is.
En ja, die 500 Euro... Er zijn in het verleden wel meer mollen die onnodig geld in de pot brachten... Ik denk alleen al aan Klaas in de metro-opdracht...
Ich bin ein Bärliner!

Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #290 Gepost op: 18-02-2020, 10:27:52 »
Leonie begint een beetje uit het niets voor mij een goede tweede te worden. In t begin leek het allemaal erg obvious, maar de laatste tijd is dit wel flink veranderd
 500 euro blijft een hele rare move. Echt pro kandidaats, wellicht werd ze te veel verdacht in het spel?

Ben benieuwd.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #291 Gepost op: 18-02-2020, 10:33:36 »
In die aflevering genaamd Misleid, pakte ze 500 euro

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #292 Gepost op: 18-02-2020, 11:46:34 »
Ik ga akkoord met Chardo. Hoewel de kans heel groot is, kunnen we niet met zekerheid zeggen dat Leonie effectief de 500 euro heeft genomen. Of het fair is van de productie? Als ze het als mol zelf zegt (en daarna iets achterkomt zoals 'natuurlijk niet, wat denk je nu zelf'), dan mag je het eerste stuk ook perfect tonen van mij.

Wat me wel nog altijd dwars blijft zitten is theeservice. Ze was nu wel niet heel erg in de discussie betrokken, maar dat voor het gokken stemmen blijft onmols. Ik heb wel twee verklaringen bedacht als mol, maar zelf vind ik ze niet al te sterk.
1) Leonie mistelt zich in het stemmen tegen gokken.
2) Leonie weet dat de mol hier vaak door de mand valt door hard fanatiek tegen het gokken te gaan. Door zich wat op de vlakte te houden en eerst in beeld voor te stemmen, kan ze achteraf de discussie afwachten en indien nodig het rechttrekken.

Het blijft een moeilijke.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #293 Gepost op: 18-02-2020, 11:49:58 »
Wat ook onmols van Leonie is bij het theeservies is dat wanneer iedereen op zoek is naar het kannetje zij kennelijk de verkoopster er weer bij heeft gehaald die vervolgens het kannetje weer aanwijst. Waarna Leonie weliswaar zegt dat dit het niet is. Maar het kannetje weer aan laten wijzen had niet gehoeven. Hierna duikt Johan er op die het uiteindelijk meeneemt.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #294 Gepost op: 18-02-2020, 11:54:51 »
Wat ook onmols van Leonie is bij het theeservies is dat wanneer iedereen op zoek is naar het kannetje zij kennelijk de verkoopster er weer bij heeft gehaald die vervolgens het kannetje weer aanwijst. Waarna Leonie weliswaar zegt dat dit het niet is. Maar het kannetje weer aan laten wijzen had niet gehoeven. Hierna duikt Johan er op die het uiteindelijk meeneemt.

Door Leonie waren ze uiteindelijk wel bijna buiten tijd. Het kan een mistiming van haar zijn om als mol toch te shinen door het kannetje te vinden. Maar je hebt hier zeker een goed punt, het is onmols om de verkoper terug te halen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #295 Gepost op: 18-02-2020, 12:01:12 »
Door Leonie waren ze uiteindelijk wel bijna buiten tijd. Het kan een mistiming van haar zijn om als mol toch te shinen door het kannetje te vinden. Maar je hebt hier zeker een goed punt, het is onmols om de verkoper terug te halen.

Ik raad je aan om deze tunnel te verlaten Belgian Mol  ::trots::

Dat er dit jaar een vrouw de mol is, lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Leonie speelt het spel als een sluwe kandidate, maar je ziet gewoon dat ze het niet kan laten soms toch haar best te doen en je ziet dat ze voorkennis ontbreekt.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #296 Gepost op: 18-02-2020, 12:29:42 »
Ik raad je aan om deze tunnel te verlaten Belgian Mol  ::trots::

Dat er dit jaar een vrouw de mol is, lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Leonie speelt het spel als een sluwe kandidate, maar je ziet gewoon dat ze het niet kan laten soms toch haar best te doen en je ziet dat ze voorkennis ontbreekt.

Ik blijf toch in deze tunnel hoor. Het voordeel is dat misschien een van ons het dan toch bij het rechte eind heeft dit jaar ;).

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #297 Gepost op: 18-02-2020, 13:35:50 »
Waarna Leonie weliswaar zegt dat dit het niet is.

Dat was niet het officiële kannetje. Het merkteken klopte niet. Jaike zei het ook, en die checkte de merktekens op de achterkant van het servies.

Offline Mollemolen

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #298 Gepost op: 18-02-2020, 14:38:32 »
Is het erg dat ik dit forum nu pas ontdek? Uiteraard als gevolg van de laatste uitzending. En het is precies wat ik zocht!

Vorig jaar keek ik WIDM voor het eerst. Ik stelde mezelf bij de eerste aflevering de vraag 'wat zou ik doen als ik de mol was' en dat bleek exact overeen te komen met wat Merel deed. Helaas wist ik toen nog niets van de app.

Dit jaar ontdekte in de app en daarom wilde ik het weer vanaf de eerste aflevering goed hebben. Teveel ambitie kan geen kwaad, toch? Ik besloot dat ik als mol zijnde bij de eerste opdracht zou kiezen voor 'wijsheid', een zwarte vrijstelling en dat ik deze niet meteen in zou zetten. Dat kwam overeen met het gedrag van Tina en Leonie.

Helaas koos ik voor Tina. Ik zat dus al vrij snel op 0 punten in de app. Maar daarna dus volledig in de Leonie-tunnel en zodoende lees ik nu met veel genoegen jullie bijdragen.

Duidelijk toch? Leonie is de mol!

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #299 Gepost op: 18-02-2020, 14:43:19 »
Is het erg dat ik dit forum nu pas ontdek? Uiteraard als gevolg van de laatste uitzending. En het is precies wat ik zocht!

Vorig jaar keek ik WIDM voor het eerst. Ik stelde mezelf bij de eerste aflevering de vraag 'wat zou ik doen als ik de mol was' en dat bleek exact overeen te komen met wat Merel deed. Helaas wist ik toen nog niets van de app.

Dit jaar ontdekte in de app en daarom wilde ik het weer vanaf de eerste aflevering goed hebben. Teveel ambitie kan geen kwaad, toch? Ik besloot dat ik als mol zijnde bij de eerste opdracht zou kiezen voor 'wijsheid', een zwarte vrijstelling en dat ik deze niet meteen in zou zetten. Dat kwam overeen met het gedrag van Tina en Leonie.

Helaas koos ik voor Tina. Ik zat dus al vrij snel op 0 punten in de app. Maar daarna dus volledig in de Leonie-tunnel en zodoende lees ik nu met veel genoegen jullie bijdragen.

Duidelijk toch? Leonie is de mol!

Hallo! Welkom.  ;D
Leonie heeft wel haar zwarte vrijstelling ingezet in aflevering 1, het was Rob die deze heeft bewaard.
Dus toch maar overstappen naar Rob misschien?  ;D