Auteur Topic: [kandidaat] Leonie ter Braak  (gelezen 55945 keer)

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #20 Gepost op: 11-01-2020, 22:33:05 »
Ze is de mol of heel fanatieke kandidaat. Wel veel chaos met de foto's.

Online widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #21 Gepost op: 11-01-2020, 22:43:50 »
Hoezo dat? Als Mol het moment afwachten dat je aan de beurt bent lijkt me ook spannend. Dan kan je het maar beter meteen gehad hebben.

Ik zou haar niet om deze reden afstrepen, maar het lijkt me al spannend genoeg om de mol te zijn. We weten dat oud-mollen het acteren van de juiste reactie bij de test niet altijd makkelijk hebben gevonden - en dat kandidaten hierop letten. Ik zou daarom bij de eerste test - als mol zijnde - zeker geen scherm willen zien (of ik zou zeker niet het per se wél willen zien)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #22 Gepost op: 11-01-2020, 22:58:57 »
#tunnel
Frankje Lapi

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #23 Gepost op: 11-01-2020, 23:13:06 »
Wat ik wel opvallend vind: ze had het in haar voorstelfilmpje al over dat ze bang was voor technische opdrachten. In de Volgende Week montage zien we dat ze ... jawel hoor: een technische opdracht krijgen. Iets wat naar mijn idee nog nooit echt in WIDM is geweest. Maar waarom begint ze er dan wel over in haar filmpje -- en zit er dit jaar voor het eerst zoiets in als een technische opdracht? Verdacht...
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #24 Gepost op: 11-01-2020, 23:19:54 »
Toen aan tafel werd gevraagd wie niks had gekregen bij de eerste "opdracht", stak Leonie niet haar hand op. Zij had echter wel tegen Johan gezegd dat ze niks had. Zou voor Johan in ieder geval een duidelijk signaal moeten zijn dat er gelogen wordt :)

Offline Annini

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #25 Gepost op: 11-01-2020, 23:23:24 »
Ik had ook wel wat molvibes bij Leonie en verder ook nog bij Buddy en Tina. Nu ik ben van België dus ik ken de kandidaten dus echt niet. Ik vond ze wel nadrukkelijk aanwezig in deze aflevering, kan zij dan de mol zijn? Voor de rest leek ze me een rol te spelen.

Online widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #26 Gepost op: 11-01-2020, 23:25:58 »
Toen aan tafel werd gevraagd wie niks had gekregen bij de eerste "opdracht", stak Leonie niet haar hand op. Zij had echter wel tegen Johan gezegd dat ze niks had. Zou voor Johan in ieder geval een duidelijk signaal moeten zijn dat er gelogen wordt :)

Ze had toch wel 'iets': een briefje met de tekst op - überhaupt wel ver gezocht zoiets. 'Niets' of een joker is toch veel plausibeler? Ook wel vreemd dat Johan niet vraagt of hij het mag zien...
« Laatst bewerkt op: 11-01-2020, 23:38:28 door widm1992 »

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #27 Gepost op: 11-01-2020, 23:29:43 »
Bijna té verdacht om de mol te kunnen zijn.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #28 Gepost op: 11-01-2020, 23:50:05 »
Ik had ook wel wat molvibes bij Leonie en verder ook nog bij Buddy en Tina. Nu ik ben van België dus ik ken de kandidaten dus echt niet. Ik vond ze wel nadrukkelijk aanwezig in deze aflevering, kan zij dan de mol zijn? Voor de rest leek ze me een rol te spelen.
Nou, we zitten hier ondertussen al wel een tijd op het punt dat de kandidaten ook niet heel bekend meer zijn hoor ;)

Ze had toch wel 'iets': een briefje met de tekst op - überhaupt wel ver gezocht zoiets. 'Niets' of een joker is toch veel plausibeler? Ook wel vreemd dat Johan niet vraagt of hij het mag zien...
Vond ik ook een interessante keuze van haar. Het was makkelijker om te zeggen dat ze niets had. Maar mensen die liegen gaan vaak allerlei details verzinnen om het geloofwaardige
 maken :)

Hoe dan ook, inderdaad apart dat Johan er niet verder op in ging. Of heel naïef, of mollerig.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2020, 23:54:28 door vickypollard »

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #29 Gepost op: 11-01-2020, 23:53:32 »
Té opvallend onhandig. Is hier uiteindelijk de bloedfanatieke kandidaat die het spel door heeft en het meespeelt met Rob.
Ben jij de mol?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #30 Gepost op: 12-01-2020, 00:03:47 »
Zij was naast Tina veel te veel en te nadrukkelijk in beeld, lijkt me daarom geen mol.
Mja Leonie en Tina worden niet heel toevallig het meest verdacht op de AVROTROS-site nu.


Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #31 Gepost op: 12-01-2020, 00:32:36 »
Doet me teveel aan Merel denken en nu lees ik hier dat Merel haar vertrouwenspersoon is. Leonie vind ik een leuke kandidaat maar ik neem haar niet mee in het rijtje van mijn molverdachten.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #32 Gepost op: 12-01-2020, 00:43:36 »
Doet me teveel aan Merel denken en nu lees ik hier dat Merel haar vertrouwenspersoon is. Leonie vind ik een leuke kandidaat maar ik neem haar niet mee in het rijtje van mijn molverdachten.
Ze doet mij veel meer denken aan Sophie uit 2014 ::jaja::. Ze is fanatieker in alles dan Merel naar mijn idee. Kan ook zijn omdat Merel de mol was natuurlijk ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #33 Gepost op: 12-01-2020, 00:57:42 »
Doet me teveel aan Merel denken en nu lees ik hier dat Merel haar vertrouwenspersoon is. Leonie vind ik een leuke kandidaat maar ik neem haar niet mee in het rijtje van mijn molverdachten.

Dit. Dat ze zo hoog scoort in de poll verbaast me, ik vond haar niet verdacht en haar nervositeit bij de executie leek me oprecht.

Pak me hier gerust op, als over 9 weken blijkt dat zij het is. ::rofl::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #34 Gepost op: 12-01-2020, 02:06:35 »
Een mooie blonde dame die ook nog eens superverdacht is. Ik ga deze tunnel toch proberen af te houden. Voorlopig.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #35 Gepost op: 12-01-2020, 05:39:06 »
Vond haar het meest verdacht deze eerste aflevering. Ze komt op de een of andere manier minder natural over nu, dan in het programma dat ze onlangs presenteerde op tv. Heb het gevoel dat ze minder spontaan in het spel staat dan de rest.
Ik had hetzelfde gevoel. Als ze nou in de loop van de serie een beetje loskomt is het misschien omdat ze comfortabeler in haar rol gaat zitten ::vergroot:: (Andere Mollen zeiden ook dat ze in het begin het meest nerveus waren.)

Ik ben geneigd haar ook te verdenken. Wat me niet lekker zit is juist hoe niet-naturel ze lijkt te zijn. Een ideale Mol heeft liever gelijk iets natuurlijks over zich heen. Plus waarom wordt in de aflevering al twee keer door haarzelf benadrukt dat ze goed kan liegen? ??? Ik kan me dan wel weer voorstellen dat zo'n praatje overtuigend werkt bij de mollicitatie - maar dit is een biecht voor heel Nederland?
En ze doet me te veel aan Merel denken :-X

Ik moet overigens wel lachen om het 'bondje' tussen de naïeve Johan en de sluwe Leonie. Het is me niet helemaal duidelijk wie wie hier voor de gek houdt ::rofl::
...óf niet!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #36 Gepost op: 12-01-2020, 06:22:24 »
Vind haar in andere programma's net zo een beetje gemaakt en niet onvriendelijk bedoeld, opgefokt druk overkomen. Bovenal heb ik het gevoel dat alle mogelijke molacties wel heel uitdrukkelijk in beeld zouden zijn gebracht in de eerste aflevering en dat lijkt me stug dat ze dat dit jaar doen. Heb het idee dat ze vooral verdacht wil overkomen als kandidaten strategie.

Ze gaat wel ver komen denk ik.


anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #37 Gepost op: 12-01-2020, 12:04:47 »
Haar verdachte acties worden inderdaad te nadrukkelijk in beeld gebracht, waardoor ik denk dat ze de mol niet is. Daar komt nog bij dat ze echt zoekende leek te zijn naar of haar medekandidaten ook iets hadden gepakt bij de eerste opdracht, aangezien ze hierover met zowel Johan als Tina heeft gesproken. Dit zou de mol niet hoeven te doen, aangezien die toch al weet wat er gewonnen kon worden en je weet dat de kans dat er minimaal nog een groene of zwarte vrijstelling in het spel zit vrij aannemelijk is als je voorkennis hebt. Toen Johan haar vertelde dat hij een groene vrijstelling had gepakt, verzweeg zij dat zij een zwarte vrijstelling had (zodat Johan zijn groene vrijstelling meteen in zou zetten en zij die meteen ongeldig kon maken met haar zwarte vrijstelling? Hier handelde ze echt kandidaats). Tegen Tina was ze juist eerlijk dat ze de zwarte vrijstelling had, aangezien Tina zei niks te hebben. Waarom zou ze dit doen als ze de mol was? Als uitkomt dat ze toch iets had, vestigt ze zo toch alleen maar de aandacht op zich, en waarom zou je als mol zo zoekende zijn naar wat de rest heeft gepakt? Ik zie inderdaad een fanatieke kandidate in haar.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2020, 12:38:14 door Saskiaax95 »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #38 Gepost op: 12-01-2020, 12:31:09 »
Ligt er inderdaad misschien te dik bovenop in de edit, maar ook dat kan een strategie zijn van de makers in combinatie met die van de mol.

Wat wel nog als eventuele hint gezien kan worden is dat ze in een biecht zei: 'de mol is tevreden'. Dit kan letterlijk een stukje van de molbiechten uit aflevering 10 edit zijn natuurlijk.

Hoewel Leonie dus redelijk verdacht is qua acties, staat ze qua molgehalte van de 9 overgebleven kandidaten voor mij op plek 4-6 (misschien de mol). Blijf haar toch maar in de gaten houden  ::vergroot::

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #39 Gepost op: 12-01-2020, 14:16:11 »
Té opvallend onhandig. Is hier uiteindelijk de bloedfanatieke kandidaat die het spel door heeft en het meespeelt met Rob.

Ja dat is goed mogelijk... Ze krijgt ook wel heel veel cameratijd en aandacht van de makers.. Dat maakt mij ook wantrouwend. Ook mogelijk dat ze de mol speelt en het gewoon ver gaat schoppen deze serie..