Auteur Topic: [kandidaat] Leonie ter Braak  (gelezen 56236 keer)

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #80 Gepost op: 18-01-2020, 23:21:43 »
Klein dingetje, maar misschien wel relevant: ik hoorde Leonie Claes "Klaas" noemen. (En Miljuschka Milouschka.) Zou een Mol zich niet zo verdiepen in de kandidaten dat ie de namen wel goed zou uitspreken? (Is er natuurlijk altijd nog de mogelijkheid dat een Mol dan namen expres verkeerd uitspreekt.)

Hoorde ik ook! (Maar milouschka ipv Miljuschka? Hoe klinkt die laatste dan)

Ik hoop dat dit geen mollenstreek is. Van harte... :-\\

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #81 Gepost op: 18-01-2020, 23:43:02 »
Met een J ertussen. ;)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #82 Gepost op: 19-01-2020, 00:52:09 »
Het kan allemaal wel te opvallend zijn en vol in beeld, maar feit blijft dat ze in heel veel opdrachten niks doet wat ook maar ergens in de buurt komt van geld binnen harken .

Afl 1 opdracht 1 was geen geld te verdienen.
        Opdracht 2 zij is betrokken bij discussie meerdere Foto s
        Opdracht 3 ze komt niet uit vrachtwagen

Afl 2 opdracht 1, goh ze zit in het groepje dat de kanonnen niet kan laten afgaan
        Opdracht 2 geen geld te verdienen on mogelijke opdracht.
         Opdracht 3 matige coordinatie en steeds johan de schuld geven.

Ik zou het tot nu toe geen toffe zoektocht Vinden omdat het er zo dik opligt, dus wil ik het niet geloven. Maar ze zal in molpunten en follow the money zeker als mol scoren.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #83 Gepost op: 19-01-2020, 01:31:18 »
Klein dingetje, maar misschien wel relevant: ik hoorde Leonie Claes "Klaas" noemen. (En Miljuschka Milouschka.) Zou een Mol zich niet zo verdiepen in de kandidaten dat ie de namen wel goed zou uitspreken? (Is er natuurlijk altijd nog de mogelijkheid dat een Mol dan namen expres verkeerd uitspreekt.)

Claes in point: Johan noemde Miljuschka ook minstens één keer Milouska.
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #84 Gepost op: 19-01-2020, 06:17:15 »
Klein dingetje, maar misschien wel relevant: ik hoorde Leonie Claes "Klaas" noemen. (En Miljuschka Milouschka.) Zou een Mol zich niet zo verdiepen in de kandidaten dat ie de namen wel goed zou uitspreken? (Is er natuurlijk altijd nog de mogelijkheid dat een Mol dan namen expres verkeerd uitspreekt.)

Oe ... dit zou een verwijzing van mol Leonie kunnen zijn naar eerdere mollen (in t kader van verwijzingen naar eerdere seizoenen ofzo)


Maar ik vind alles zooo over de top met haar.. had r al doorgestreept

Edit: ook erg onmols dat ze roept tegen Mil: ik vertrouw Nathan. Toen Mil zei dat ze Nathan niet in de gaten kan houden met de kabels. Je wil als mol anderen toch juist verdacht maken?


« Laatst bewerkt op: 19-01-2020, 07:32:07 door FS »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #85 Gepost op: 19-01-2020, 08:08:02 »
Het kan allemaal wel te opvallend zijn en vol in beeld, maar feit blijft dat ze in heel veel opdrachten niks doet wat ook maar ergens in de buurt komt van geld binnen harken .

Valt niet te negeren, ook al ligt het er zo dik bovenop. Ik stel mezelf steeds de vraag wie dan anders de Mol zou moeten zijn; Rob? Johan? Mil? Buddy? Nathan? Claes? Jaike? En dan kom ik toch steeds weer uit op Leonie.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2020, 08:10:30 door Avogadro »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #86 Gepost op: 19-01-2020, 08:51:19 »
Voor mezelf probeer ik elke aflevering een molpunten lijst te maken , puur en sec op acties. Heeft deze deelnemer iets Ondernomen wat we direct kunnen leiden tot succes of dwarsbomen van de opdracht.
Hier bij probeer ik mijn gevoel dat ik heb bij bepaalde kandidaten en bepaalde molvibes niet mee te nemen.

Voor mijn gevoel staat leonie zeker niet in de top drie, maar op dat lijstje staat ze Met groot verschil op nummer 1. Als ik dat lijstje, naast het lijstje leg van zaken als keypositie , verdenking bij Anderen leggen en afwijkend gedrag ten opzichte van de opdracht of de groep, ( een veel subjectiever lijstje) blijft ze moeiteloos de koploper.

Echter echter, zou een mol de positie innemen die leonie in de control room heeft?
Het spel wordt gespeeld in een groot park Met Voldoende ruimte voor een mol om te werken en dan zou een mol in de controlroom gaan staan en dan ook nog eens niet achter de schermen?  Alles wat Leonie doorgeeft aan de Porto is te horen door johan en kan dus simpel gecontroleerd worden.

Ik heb leonie hier serieus wat minpunten gegeven voor de positie. Een mol rijdt veel liever door dat park en wacht op niet te missen aanwijzingen als bij de bloemetjes op een bankje .

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #87 Gepost op: 19-01-2020, 09:05:43 »
Wat m.i. tegen haar spreekt is dat ze in de landelijke verdenkingen torenhoog bovenaan staat door de manier waarop ze in beeld wordt gebracht. Het lijkt me sterk dat ze in aflevering 10 aankondigen dat degene die vanaf dag 1 veruit het meest verdacht werd de mol is. Dat lijkt me niet alleen voor ons, maar ook voor de gemiddelde kijker een nogal suffe uitkomst.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #88 Gepost op: 19-01-2020, 09:18:25 »
Toch heb ik liever dat dan een mol die ik het hele seizoen op de achtergrond heb zien meehobbelen en die enkel buiten beeld wat geld weggooit, de molacties buiten beeld Houdt en een balkje verplaatst wat toch al fout lag.

Mol zijn is een balansoefening.  Niet teveel , maar zeker niet niks doen. Er moeten wel molacties zijn ( en liefst niet Met hulp van regie en/of montage)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #89 Gepost op: 19-01-2020, 09:44:55 »
Als dit gedrag aanhoudt ga ik haar steeds meer en meer verdenken, terwijl de verdenkingen hier én de landelijke verdenkingen wel zullen afnemen omdat het 'over the top' zou zijn. Vergeet niet dat er vorig jaar enorm veel kritiek was dat er te weinig molacties van de mol in beeld kwamen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #90 Gepost op: 19-01-2020, 09:48:22 »
. Vergeet niet dat er vorig jaar enorm veel kritiek was dat er te weinig molacties van de mol in beeld kwamen.

Understatement. Vorig jaar molacties van de mol?   ::rofl::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #91 Gepost op: 19-01-2020, 09:55:42 »
Understatement. Vorig jaar molacties van de mol?   ::rofl::

Dat is een andere discussie. Wat ik wil zeggen is dat Leonie echt wel in haar eentje opdrachten laat mislukken en al heel wat heeft uitgevoerd. Ik vind het ook niet te vergelijken met Sarah, die ook veel fout deed, maar Leonie lijkt de touwtjes beter in handen te hebben. Ook bij haar biechten heb ik vaak het gevoel dat deze aanvulling kunnen krijgen met een molbiecht.

Maar goed, nog geen tunnel voorlopig voor mij.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #92 Gepost op: 19-01-2020, 10:11:37 »
Leonie in het Molboekje:

"Ik was bang dat ik de spellen niet zou snappen. Bij het kijken van al die seizoenen vond ik de spellen altijd ingewikkeld. Met die enorme druk van al die cameramensen, de groep en mijn eigen onzekerheid vond ik dat in het begin doodeng."

Ze heeft het specifiek over het begin, dus het zou kunnen dat het straks beter gaat.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #93 Gepost op: 19-01-2020, 10:36:07 »
Het gaat me eigenlijk vooral om die Claes/Klaas. Als je weet dat je het als "Klees" uitspreekt, en ik denk dat de Mol die zich van tevoren in de kandidaten verdiept dat wel weet, dan ga je niet snel meer "Klaas" zeggen. Maar goed, is maar een klein dingetje.
Ik vermoed dat er veel kijkers zijn die dat niet weten. Die zullen het zien als hint c.q. voor hen kun je het als hint gebruiken.

"Discussie" over de zwarte vrijstelling. Leonie doet niet mee en zegt "ik laat het in het midden". In de biecht zegt zij "ik was het zat, ik was klaar met vissen".

Vissen - draad?
Ze ligt dwars = tegendraads 

Over taxirit met Buddy "ik zeg niks meer, ik doe niks meer". Ze is tegendraads.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2020, 11:45:50 door molE13 »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #94 Gepost op: 19-01-2020, 12:20:56 »
Leonie doet zóveel fout en is zó chaotisch dat je bijna gaat denken dat ze de mol wel is. Je kunt je niet voorstellen dat iemand daadwerkelijk zo is. Aan de andere kant: zou de mol zó willen opvallen? Vrijwel alle deelnemers verdenken haar en ook bij de gewone kijker springt ze erg in het oog. In het verleden zijn er wel vaker mollen vroeg in het spel door de mand gevallen (o.a. Annemarie), maar zij werden niet zo opvallend in beeld gebracht.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #95 Gepost op: 19-01-2020, 12:42:25 »
Leonie doet zóveel fout en is zó chaotisch dat je bijna gaat denken dat ze de mol wel is. Je kunt je niet voorstellen dat iemand daadwerkelijk zo is. Aan de andere kant: zou de mol zó willen opvallen? Vrijwel alle deelnemers verdenken haar en ook bij de gewone kijker springt ze erg in het oog. In het verleden zijn er wel vaker mollen vroeg in het spel door de mand gevallen (o.a. Annemarie), maar zij werden niet zo opvallend in beeld gebracht.

De enige mol die ik me kan voorstellen die dit ook deed was Kim, maar zelfs die was niet zo chaotisch tijdens opdrachten zoals Leonie is. We worden in de montage ook wel heel erg haar kant op gestuurd vind ik, en heel Nederland trap daar natuurlijk weer in.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #96 Gepost op: 19-01-2020, 12:53:46 »
Of ze probeert de Mol te spelen als kandidaat
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #97 Gepost op: 19-01-2020, 12:57:23 »
Of ze probeert de Mol te spelen als kandidaat

Dit lijkt me kraakhelder

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #98 Gepost op: 19-01-2020, 17:50:36 »
Ik blijf toch nog steeds bij haar als grootste molkandidaat. Ja, haar acties worden erg uitgemeten, maar dat is toch in het verleden bij meerdere mollen gebeurd. Daarnaast gaat er gewoon heel veel fout bij haar. Dus ik zie werkelijk geen redenen om van haar als hoofdverdachte af te stappen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #99 Gepost op: 19-01-2020, 23:54:47 »
Ik blijf toch nog steeds bij haar als grootste molkandidaat. Ja, haar acties worden erg uitgemeten, maar dat is toch in het verleden bij meerdere mollen gebeurd. Daarnaast gaat er gewoon heel veel fout bij haar. Dus ik zie werkelijk geen redenen om van haar als hoofdverdachte af te stappen.

Ik breek me het hoofd over de vraag op welke mollen uit het verleden je kunt doelen. George en Milouska - maar die hadden zich echt een alter ego aangemeten. Yvon was verre van subtiel - maar die werd pas na een paar dagen onvoorbereid tot mol gekozen en was een eerst zogenaamd een hulpmol. Andere obvious mollende kandidaten bleken tot nu toe nooit de mol te zijn. Niet Nadja. Niet Art. Niet Olcay. Niet Sarah.
Woosie down?