Auteur Topic: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen  (gelezen 111250 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
[kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Gepost op: 18-12-2019, 16:58:46 »

Praat hier over het doen en laten van Miljuschka! Meer weten over haar? Klik hier.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2021, 21:27:07 door putyourHANSup! »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #1 Gepost op: 5-01-2020, 14:22:43 »
Ik vond deze zin in haar voorstelfilmpje erg apart:

"2020. Wie is de Mol. 20e editie.

Eén ding weet ik zeker: Als je het uitspreekt dan is het zo.

Dus Wie is de Mol? 20e editie die win ik."

Ik weet niet wat het betekent en of het te opvallend zou zijn voor een mol, mss juist een kandidaat die mysterieus probeert te doen, maar kandidaten willen vooral de mol lijken voor andere kandidaten, en die horen dit niet.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #2 Gepost op: 5-01-2020, 14:34:59 »
Volgens mij bedoelt ze dat als je iets hardop zegt, het vanzelf waar wordt. Een soort bezwering, waarmee ze WIDM wil winnen.
Niet per se mysterieus dus. Maar de formulering is wel onduidelijk.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #3 Gepost op: 5-01-2020, 14:42:37 »
Dat win klonkt ook een beetje als "ben"... ::hypocriet::

Een beetje zoals: is edo/ego de mol
Wit is ook een kleur!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #4 Gepost op: 5-01-2020, 15:06:00 »
Volgens mij bedoelt ze dat als je iets hardop zegt, het vanzelf waar wordt. Een soort bezwering, waarmee ze WIDM wil winnen.
Niet per se mysterieus dus. Maar de formulering is wel onduidelijk.
Ik zat met dat 2020. Als je dat als letters leest, staat er "zozo". Ik lees het als letters  omdat ze zegt: "Als je het uitspreekt". En dan zegt ze vervolgens "dan is het zo. Weer die "zo" uit "zozo/2020. Ik kan het niet helemaal plaatsen maar het klinkt cryptisch.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #5 Gepost op: 5-01-2020, 16:53:55 »
Ze lijkt me leuk. Verdachte.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #6 Gepost op: 5-01-2020, 17:22:39 »
Miljuschka kijkt in haar voorstelfilmpje vaak naar rechts (voor haar links). Alleen zij en Johan doen dat. Het is geen harde wetenschap, maar vaak wordt gezegd dat je dat doet als je iets aan het verzinnen bent, ipv iets aan het herinneren.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #7 Gepost op: 10-01-2020, 12:25:37 »
1. Miljuschka zegt steeds dat ze geen sociaal dier is en de kat uit de boom kijkt. Sommigen zeggen dat je als mol juist een groepsdier moet zijn. Maar zou het niet een molstrategie kunnen zijn? Als dekmantel voor af en toe gek en afwijkend gedrag?

2. Ik kreeg bij Miljuschka een molgevoel in het introfilmpje dus ik zat wat dingen te checken, maar dat ze hoogtevrees heeft klopt wel echt, is geen molstrategie om bepaalde opdrachten niet goed te doen.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2020, 13:15:19 door Theovv, Reden: Berichten samengevoegd »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #8 Gepost op: 10-01-2020, 13:07:25 »
Miljuschka zegt steeds dat ze geen sociaal dier is en de kat uit de boom kijkt. Sommigen zeggen dat je als mol juist een groepsdier moet zijn. Maar zou het niet een molstrategie kunnen zijn? Als dekmantel voor af en toe gek en afwijkend gedrag?
Ja, dat kan prima. Merel was ook niet heel sociaal. Minder nog dan Miljuschka, denk ik, die ook een sociale kant heeft, die ik bij Merel eigenlijk nauwelijks zie als ze onder druk staat.

In het Molboekje zei Miljuschka ook dat ze socialer was dan ze zelf eerst dacht.

Het zou kunnen dat ze zich daar als kandidaat of als mol  (zoals bij Merel) vooraf zorgen over maakte.

Het is bij haar zo gegroeid door haar familie. Moeder een zus van Willem, vader een vage kunsthandelaar die zich met criminelen inliet. Ze heeft daardoor ook eigenschappen ontwikkeld die juist heel bruikbaar zijn als mol.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2020, 13:12:57 door Amethyst »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #9 Gepost op: 10-01-2020, 16:23:41 »
Lijkt me vooralsnog iets te hard het mereltype, maar dat is misschien net wel een reden om haar als mol te zien. Ze mag er van mij wel lang inzitten!
« Laatst bewerkt op: 10-01-2020, 16:27:15 door Belgian Mol »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #10 Gepost op: 11-01-2020, 21:48:08 »
Zij zei over haar molverdachte dat die zo weinig opschreef, beetje vreemde opmerking vond ik dat, zo in het begin. Zij lijkt mij een heel gehaaid type, zeer geschikt als mol.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #11 Gepost op: 11-01-2020, 22:12:20 »
Mil bij de grijpautomaten: er is hier 1 molletje, zegt ze hiermee iets over haarzelf?  ::vergroot::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #12 Gepost op: 11-01-2020, 22:14:30 »
Ik vind haar het minst verdacht tot nu toe, vindt als eerste de code en laat Nathan ook de vrachtwagen op de goede plek zetten.

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #13 Gepost op: 11-01-2020, 22:15:38 »
Op het einde bij de marktopdracht is ze ineens heel fanatiek, maar helaas net buiten tijd. Ideaal voor de Mol.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #14 Gepost op: 11-01-2020, 22:17:15 »
Op het einde bij de marktopdracht is ze ineens heel fanatiek, maar helaas net buiten tijd. Ideaal voor de Mol.
Inderdaad verdacht.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #15 Gepost op: 11-01-2020, 22:17:22 »
1. Miljuschka zegt steeds dat ze geen sociaal dier is en de kat uit de boom kijkt. Sommigen zeggen dat je als mol juist een groepsdier moet zijn. Maar zou het niet een molstrategie kunnen zijn? Als dekmantel voor af en toe gek en afwijkend gedrag?

Ja, dat kan prima. Merel was ook niet heel sociaal. Minder nog dan Miljuschka, denk ik, die ook een sociale kant heeft, die ik bij Merel eigenlijk nauwelijks zie als ze onder druk staat.

In het Molboekje zei Miljuschka ook dat ze socialer was dan ze zelf eerst dacht.

Het zou kunnen dat ze zich daar als kandidaat of als mol  (zoals bij Merel) vooraf zorgen over maakte.

Het is bij haar zo gegroeid door haar familie. Moeder een zus van Willem, vader een vage kunsthandelaar die zich met criminelen inliet. Ze heeft daardoor ook eigenschappen ontwikkeld die juist heel bruikbaar zijn als mol.

Haar moeder schrijft in het boek 'familie geheimen' meer over Miljuschka's niet zo sociale vaardigheden. Daarbij komt ook nog dat zij lijdt aan misofonie.

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #16 Gepost op: 11-01-2020, 22:37:46 »
Mil bij de grijpautomaten: er is hier 1 molletje, zegt ze hiermee iets over haarzelf?  ::vergroot::

En ze grijpt ook nog eens het molletje uit de grijpautomaat!

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #17 Gepost op: 11-01-2020, 22:39:07 »
In de aflevering heeft ze een rok aan met het getal/jaartal 1976. In de eerste opdracht pakt ze het jaartal 2012. De Mol uit 2012, Anne-Marie Jung, is geboren in 1976.  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 11-01-2020, 22:40:41 door Nigel »
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #18 Gepost op: 11-01-2020, 22:41:53 »
En ze grijpt ook nog eens het molletje uit de grijpautomaat!
Inderdaad en met wat een gemak  ::rofl:: als ik dat doe op de kermis ben ik 3 uur bezig en dan heb ik niks :P

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #19 Gepost op: 11-01-2020, 22:45:19 »
In de aflevering heeft ze een rok aan met het getal/jaartal 1976. In de eerste opdracht pakt ze het jaartal 2012. De Mol uit 2012, Anne-Marie Jung, is geboren in 1976.  ::vergroot::

Mooi gevonden, alleen was Miljuschka niet de eerste kandidaat die de tempel betrad, dus had de 2012-sleutel ook al weg kunnen zijn. Dus lijkt me geen hint.