Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk  (gelezen 56377 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #20 Gepost op: 11-01-2020, 23:11:48 »
Klopt het dat ik van niet iedereen het jaartal mee heb kunnen krijgen?
Dat klopt, o.a. Rob werd "afgeschermd" ;) ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #21 Gepost op: 11-01-2020, 23:11:57 »
Ik probeer uit te zoeken waar deze opdracht is gedaan om er zo achter te komen wat die muur nu werkelijk is, het verste dat ik kom is dat het een soort index is... De tekens worden steeds specifieker,
De 7 grootte tekens in het midden, zijn eigenlijk 3 aparte kolommen, waarbij de middelste de rest uitwijst:

De linkerkolom herhaalt het middelste en onderste teken van de middelste kolom, en de rechter de bovenste en onderste van de middelste kolom.

Edit: niemand nog gevallen over het feit dat Rik tegen Tina zei: "Kennis is macht", Waarna Tina vrijwel direct 2010 pakt?
« Laatst bewerkt op: 11-01-2020, 23:15:30 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #22 Gepost op: 11-01-2020, 23:18:17 »

Edit: niemand nog gevallen over het feit dat Rik tegen Tina zei: "Kennis is macht", Waarna Tina vrijwel direct 2010 pakt?

Viel me ook op, maar volgens mij kent ze het programma goed genoeg, dat ze juist daarom 2010 pakte. Hoeft geen aanwijzing te zijn.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #23 Gepost op: 11-01-2020, 23:19:11 »
Ik vond 'de wijze kent zichzelf, maar toont zichzelf niet' wel een erg opvallende wijsheid. Gaat immers precies over een Mol toch?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #24 Gepost op: 11-01-2020, 23:21:27 »
Ik zou als mol denk ik voor groen gaan. Als mol wil je denk ik dat er zo weinig mogelijk zwarte vrijstellingen in het spel zijn.
Je wil als mol namelijk niet dat groene vrijstellingen onschadelijk worden gemaakt. Hoe meer groene vrijstellingen, hoe groter de kans dat een kandidaat die (gedeeltelijk) goed zit naar huis moet.
Wit is ook een kleur!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #25 Gepost op: 11-01-2020, 23:24:58 »
Ik probeer uit te zoeken waar deze opdracht is gedaan om er zo achter te komen wat die muur nu werkelijk is

De muur met de tekens intrigeerde me ook. Heb de locatie gevonden:

Het is de "Hangu Pass Historical and Cultural Tourism Zone" in Lingbao. Coördinaten zijn 34.631834 N, 110.923066 O (want ik vond het zelf allemaal niet zo makkelijk te lokaliseren).

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #26 Gepost op: 11-01-2020, 23:27:13 »
In principe heeft de mol aan beiden helemaal niets. Beiden zijn denk ik even bruikbaar om over te komen als fanatieke kandidaat.
Ik dacht dat er toch wel íéts moest zijn waar je je keuze op baseert, als mol. Maar misschien baseert de mol zich op dezelfde dingen als de andere kandidaten dat doen. Hiermee zullen we dus niet de mol vinden.

Iets anders, het verbaasde me dat iedereen het lukte om hun tekens op de muur te herkennen. Het lijkt me nog niet zo makkelijk, en dat in 10 minuten :o

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #27 Gepost op: 11-01-2020, 23:27:47 »
Opvallend wel... Ze moesten kiezen uit jaartallen. Daarna kregen ze eigenlijk allemaal hetzelfde. Vanwaar dan die keuze uit jaartallen? Daar moet iets in zitten, maar wat...?

Tina - 2010 Japan
Buddy - 2014 Hongkong/Filippijnen
Anita - 2020 China
Leonie - 2008 Mexico
Claes - ?
Johan - ?
Nathan - ?
Jaike - ?
Rob - ?
Miljuschka - 2012 IJsland/Spanje

E: Er kunnen er trouwens wel meer getoond zijn maar ik heb snel door de eerste opdracht heen gespoeld zojuist voor al deze informatie. Misschien kan iemand me aanvullen bij degene die ik mis.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2020, 23:29:43 door -Sven »
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Spreuken per kandidaat
« Reactie #28 Gepost op: 11-01-2020, 23:29:21 »
Tina,
Vriendelijkheid in woorden wekt vertrouwen

Buddy,
Met verdraaide woorden kun je vanalles bereiken, maar door juist te handelen kun je anderen overvleugelen

Anita,
Reageer zelfs op een onintelligente behandeling intelligent

Leonie,
De wijze houdt zich op de achtergrond, maar staat in werkelijkheid vooraan

Cleas,
Zij die weten spreken niet, zij die spreken, weten niet

Johan,
Zonder zelf kleiner te worden, kun je anderen doen groeien

Nathan,
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Jaike,
De wijze streeft nooit naar het grote, op die manier kan hij grote dingen doen

Rob,
Voorkom het moeilijke door het makkelijke te doen

Miljuschka
De wijze kent zich zelf, maar toont zichzelf niet

Offline mrT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #29 Gepost op: 11-01-2020, 23:32:05 »
De tekens die op de muur staan, en die de kandidaten ook hebben gekregen, zijn geschreven in Xiaozhuan of kleinzegelschrift.
Mijn jacht bestaat uit 602,2 triljard theorien

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #30 Gepost op: 11-01-2020, 23:34:44 »
Opvallend wel... Ze moesten kiezen uit jaartallen. Daarna kregen ze eigenlijk allemaal hetzelfde. Vanwaar dan die keuze uit jaartallen? Daar moet iets in zitten, maar wat...?

Tina - 2010 Japan
Buddy - 2014 Hongkong/Filippijnen
Anita - 2020 China
Leonie - 2008 Mexico
Claes - ?
Johan - ?
Nathan - ?
Jaike - ?
Rob - ?
Miljuschka - 2012 IJsland/Spanje

E: Er kunnen er trouwens wel meer getoond zijn maar ik heb snel door de eerste opdracht heen gespoeld zojuist voor al deze informatie. Misschien kan iemand me aanvullen bij degene die ik mis.

Hoewel jaartallen in een openingsopdracht van een jubileumseizoen natuurlijk ook gewoon iets interessanter zijn, dan bakje 1 t/m 20. Want ze verwijzen naar seizoen 20 en het jubileum. Bovendien kan dit alleen dit jaar, want alleen nu zijn er precies genoeg seizoen om ook aan beide zijden 10 mogelijke kandidaten te laten passeren.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #31 Gepost op: 11-01-2020, 23:35:40 »
Opvallend wel... Ze moesten kiezen uit jaartallen. Daarna kregen ze eigenlijk allemaal hetzelfde. Vanwaar dan die keuze uit jaartallen? Daar moet iets in zitten, maar wat...?

Tina - 2010 Japan
Buddy - 2014 Hongkong/Filippijnen
Anita - 2020 China
Leonie - 2008 Mexico
Claes - ?
Johan - ?
Nathan - ?
Jaike - ?
Rob - ?
Miljuschka - 2012 IJsland/Spanje

E: Er kunnen er trouwens wel meer getoond zijn maar ik heb snel door de eerste opdracht heen gespoeld zojuist voor al deze informatie. Misschien kan iemand me aanvullen bij degene die ik mis.

Opvallend wel dat de landen in 2020 samen 'IS' vormen. Oftewel 'Miljuschka is'. Groot risico als Mol als je als laatste bent, maar niet uit te sluiten wat mij betreft.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #32 Gepost op: 11-01-2020, 23:42:33 »
Zwart of groen maakt voor de mol weinig uit. Het vertroebelt wie wat weet en er gaat hoe dan ook iemand naar huis, tenzij tien mensen een groene hebben. Die kans is nihil, maar voor de zekerheid kun je als spelleiding ervoor kiezen om de mol niet te vroeg te laten gaan. Of een zwarte te laten pakken zodat die ingezet kan worden om de onwaarschijnlijke negen groene ongedaan te maken.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2020, 23:58:56 door Tarballs »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #33 Gepost op: 11-01-2020, 23:45:30 »
Dan ga je er van uit dat de spelleiding per se niet met 10 door zou willen gaan en dat weten we natuurlijk niet eens..  ::vergroot::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #34 Gepost op: 11-01-2020, 23:50:26 »
Weten niet. Ik neem het wel aan, omdat er maar een heel kleine kans is op deze manier dat er niet iemand naar huis moet: iedereen pakt groen en iedereen zet die in. Elk ander scenario leidt tot een afvaller. Een zwarte inzetten leidt tot een afvaller en niets inzetten ook.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #35 Gepost op: 11-01-2020, 23:56:48 »
Vorig jaar gaf Rick aan dat er bij een dergelijk moment twee scenario's klaarliggen (in een podcast). Ik denk dan ook dat het de spelleiding niet uit had gemaakt als er -hoe klein die kans ook is- 10 vrijstellingen waren gekozen. Ik verwacht dus niet dat, om dit te voorkomen, de mol als een van de laatsten aan de beurt moest komen, dan wel als een van de eersten voor een zwarte vrijstelling moest kiezen

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #36 Gepost op: 12-01-2020, 00:01:12 »
Ik denk daarom ook dat het de mol dus niet uitmaakt. Er gaat toch wel iemand. Het lijkt leuk en aardig maar de kijker kan er niets mee. Door al die bonussen weet je niet wie echt goed zit en wie niet.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #37 Gepost op: 12-01-2020, 00:02:57 »
Ik denk daarom ook dat het de mol dus niet uitmaakt. Er gaat toch wel iemand. Het lijkt leuk en aardig maar de kijker kan er niets mee. Door al die bonussen weet je niet wie echt goed zit en wie niet.

Ik denk toch dat de productie liever niet heeft dat de mol als eerste gaat.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #38 Gepost op: 12-01-2020, 00:04:29 »
In dat geval gaat niemand. Maar dan moeten de andere negen allemaal een groene vrijstelling hebben èn die ook inzetten.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #39 Gepost op: 12-01-2020, 00:08:38 »
Ik zou als mol denk ik voor groen gaan. Als mol wil je denk ik dat er zo weinig mogelijk zwarte vrijstellingen in het spel zijn.
Je wil als mol namelijk niet dat groene vrijstellingen onschadelijk worden gemaakt. Hoe meer groene vrijstellingen, hoe groter de kans dat een kandidaat die (gedeeltelijk) goed zit naar huis moet.

Daarom moet je als mol juist wel zwart pakken, want dan heb je controle over wanneer je hem inzet. Bijvoorbeeld als niemand vrijstellingen of jokers inzet...

Maar toch denk ik ook dat het de mol niet veel uitmaakt.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!