Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief  (gelezen 36403 keer)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #60 Gepost op: 12-01-2020, 15:28:22 »
Het stoeltje bouwen van Rob en Leonie was zo opzichtig mollig dat het of een heel gedurfde molactie van één van de twee was of, zoals hier eerder is gezegd, het uittesten van elkaar.

De oplossing had waarschijnlijk wel een stoel nodig (aangevuld met verlengingen van armen). Dus het hoeft niet mollig te zijn..

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #61 Gepost op: 12-01-2020, 15:37:40 »
Dit is wel interessant, want in de live uitzending bij Ziggo (en in het andere topic las ik ook KPN) was het niet te missen en hield het langer aan. Via wat keek jij?

Bij Ziggo inderdaad niet te missen, meerdere momenten. Morse zou heel goed kunnen. Ik had het opgenomen, dus nog even teruggekeken, want als je inderdaad bij uitzending gemist kijkt is het weg.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #62 Gepost op: 12-01-2020, 15:41:02 »
De oplossing had waarschijnlijk wel een stoel nodig (aangevuld met verlengingen van armen). Dus het hoeft niet mollig te zijn..

Waarom een stoel? Ik hoop dat iemand deze opdracht een keer kan uittekenen met een oplossing er bij, want ik zie het nog niet voor me.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #63 Gepost op: 12-01-2020, 15:51:15 »
Waarom een stoel? Ik hoop dat iemand deze opdracht een keer kan uittekenen met een oplossing er bij, want ik zie het nog niet voor me.
De stoel of letterlijk verhoging is nodig om de plafondknoppen met het hoofd in te duwen en dan met 'verlengde armen' de knoppen aan de muur - zo legt Rik het als ik het goed parafraseer  uit in de podcast.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #64 Gepost op: 12-01-2020, 15:57:13 »
Wat mij meer bezig houdt is wat er buiten de truck gebeurde. Buddy rent meteen naar de voorkant, zegt dat ze moeten kijken wat er op staat. Andere kandidaten schijnen dit niet te weten. Hoe weet Buddy dit dan wel?
Was me ook opgevallen ja.
Echter, hun escape room was (als enige) al op een kiertje open vanaf het begin. Ze konden dus ook de vorige succesvolle kandidaten hebben horen schreeuwen dat je voorop moest kijken.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #65 Gepost op: 12-01-2020, 15:58:20 »
Waarom een stoel? Ik hoop dat iemand deze opdracht een keer kan uittekenen met een oplossing er bij, want ik zie het nog niet voor me.

Je kunt natuurlijk prima "standaards" in elkaar zetten om de knoppen in het plafond mee in te drukken, dat is betrekkelijk eenvoudig. Wat waren het, 3 knoppen op het plafond? Dan was je er al geweest, omdat de rest met 2 personen prima ingedrukt kon worden.

Je bouwt dan eigenlijk een soort lange stok die je klem zet tussen de knop en de vloer, lijkt mij de makkelijkste/snelste manier
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #66 Gepost op: 12-01-2020, 16:18:13 »
Opvallend is dat wanneer Tina de verkeerde code intoetst ze het volgende zegt: 'Dat is mijn eerste rode scherm.' De mol krijgt nooit een rood scherm te zien. Is dit een hint dat Tina de mol is?
Vond ik ook heel opvallend, maar toen dacht ik dat een mol dit ook als voorbereiding had kunnen oefenen en op dat moment zeggen. (het kan allemaal)

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #67 Gepost op: 12-01-2020, 16:49:41 »
Hoe weet buddy dat Leonie schroeven in een plank heeft geslagen? Is dat verteld door Rob of Leonie of weet hij dat omdat hij dat van de redactie heeft gehoord? Als hij het van Rob heeft gehoord dan snap ik niet waarom Rob dit soort cruciale informatie zou doorgeven aan anderen. De enige die hier belang bij lijkt te hebben is Leonie als zij een kandidaat is.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #68 Gepost op: 12-01-2020, 16:50:35 »
Was het euroteken noodzakelijk om uberhaupt een bedrag te kunnen winnen of hadden ze zonder dat teken ook het eventuele bedrag kunnen winnen?
Werd me niet helemaal duidelijk.

Indien het euroteken noodzakelijk was voor een winbedrag maakt dat die escaperoom wel extra mollerig qua molpositie


Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #69 Gepost op: 12-01-2020, 17:29:45 »
De mol heeft twee mogelijkheden: niet uit de truck geraken (Rob, Leonie, Tina, Claes) of er wél uit geraken maar de truck op een verkeerde plaats parkeren (Johan, Jaike). Eigenlijk zijn hier alleen Buddy, Miljuschka, Nathan en Anita onmols waarvan wij weten dat Anita niet de mol is.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #70 Gepost op: 12-01-2020, 18:39:48 »
Hoe weet buddy dat Leonie schroeven in een plank heeft geslagen? Is dat verteld door Rob of Leonie of weet hij dat omdat hij dat van de redactie heeft gehoord? Als hij het van Rob heeft gehoord dan snap ik niet waarom Rob dit soort cruciale informatie zou doorgeven aan anderen.

Het kan natuurlijk van alles zijn, maar de aandacht van jezelf (de Mol) afleiden en een ander verdacht maken is een optie.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #71 Gepost op: 12-01-2020, 18:42:18 »
Hoe weet buddy dat Leonie schroeven in een plank heeft geslagen? Is dat verteld door Rob of Leonie of weet hij dat omdat hij dat van de redactie heeft gehoord? Als hij het van Rob heeft gehoord dan snap ik niet waarom Rob dit soort cruciale informatie zou doorgeven aan anderen. De enige die hier belang bij lijkt te hebben is Leonie als zij een kandidaat is.

Viel mij ook al op. En wie er nog meer baat bij heeft is Rob als hij de mol is

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #72 Gepost op: 12-01-2020, 19:34:02 »
Ik heb het stukje waar het beeld een paar keer weggeknipt opgenomen. Misschien kan iemand er wat mee

https://1drv.ms/v/s!AtPaQqLzgilGgbIoE7thSPuGcQWZVg

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #73 Gepost op: 12-01-2020, 19:36:40 »
Was het euroteken noodzakelijk om uberhaupt een bedrag te kunnen winnen of hadden ze zonder dat teken ook het eventuele bedrag kunnen winnen?
Werd me niet helemaal duidelijk.

Indien het euroteken noodzakelijk was voor een winbedrag maakt dat die escaperoom wel extra mollerig qua molpositie
Die vraag kwam ook bij mij op. Mooie chique oplossing door de mol in die wagen te stoppen, een relatief simpele puzzel op te laten lossen, zodat de spelleiding niet met dit dilemma kwam te zitten, en de mol ook niet echt geld in de pot opleverde.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3
« Reactie #74 Gepost op: 12-01-2020, 20:28:22 »
Nieuw hier, maar heb zo snel geen voorsteltopic gevonden dus laat ik nu maar gewoon met de deur in huis vallen: Tina kiest voor 2-1-9-8, waarbij ze de (m.i. zeer duidelijke) 2 niet herkent, en waar ze voor de 9 kiest bij een cijfer waar duidelijk het cijfer linksonder nog 'omhoog' loopt. Iets wat bij een 'blokcijfer' 9 nooit het geval is... Bijzondere keuze.

2 en 1 zou ik er ook van maken met wat zij hebben weg gehaald. Het 3e cijfer zou voor mij een 6,8 of 0 kunnen zijn.

Bij het 4e cijfer is sowieso een verkeerde foto weggehaald als ik het goed heb. Om hier een cijfer van te maken houd je steeds een vakje over.

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #75 Gepost op: 12-01-2020, 20:34:03 »
De stoel of letterlijk verhoging is nodig om de plafondknoppen met het hoofd in te duwen en dan met 'verlengde armen' de knoppen aan de muur - zo legt Rik het als ik het goed parafraseer  uit in de podcast.

Tijdens het kijken dacht ik dat de enige juiste oplossing was: elke knop in ingedrukte toestand tegen de balk vasttimmeren, zodat je hem niet eens meer zelf hoeft in te drukken. Dan hoef je niet moeilijk te doen met stoelen en en verlengde armen.  ;D Maar als Rik zegt dat dat de officiële oplossing is, zal het wel zo zijn.

Offline sipel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3
« Reactie #76 Gepost op: 12-01-2020, 21:47:31 »
Leuke opdracht!
Even wat gedachtespinsels
Nathan&Miljuscka: heel scherp van Miljuschka. Als mol zijnde zou je toch lekker gaan aanklooien met die grijpmachines, en niet met de oplossing komen?
Buddy&Anita: ik dacht steeds dat ze iets moesten met die getallen op de muren maar ze bleven zoeken naar sleutel. Als mol zijnde zou je toch aandacht laten vestigen op iets anders?
Jaeke&Johan: dat ging soepel, hoe zou je daar ook kunnen mollen zonder direct op te vallen.
Rob&Leonie: misschien de gekte van het spel, maar hoezo was een stoel maken logisch?
Tina&Claes: leek me nou ook niet heel moeilijk om te doen.... tenzij je met een mol bent of iemand die verdenking op zichzelf wilt zetten.

De code in de vrachtwagen van Nathan en Mil: 1 9 8 9

1989 dus.
Sinds Canada (2003) aan het speuren.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #77 Gepost op: 12-01-2020, 22:36:25 »
Ik denk als ze een System hadden bedacht waarbij alle knoppen tegelijkertijd Ingedrukt werden, de truck opengegaan was. Dus of t nu een Stoel was of via een standaard/wig constructie , dat maakt denk ik geen verschil.

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #78 Gepost op: 13-01-2020, 00:13:34 »
Er is een vrachtwagen met een groen nummerbord.  ::vergroot::
Wie zat er in welke vrachtwagen? De tweede van links is groen. Edit: volgens mij Tina en Claes


Dat vroeg ik mij dus ook af, even kijken of ik het kan terug vinden wie daar precies in zaten.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #79 Gepost op: 13-01-2020, 07:22:45 »
Opvallend is dat wanneer Tina de verkeerde code intoetst ze het volgende zegt: 'Dat is mijn eerste rode scherm.' De mol krijgt nooit een rood scherm te zien. Is dit een hint dat Tina de mol is?
De mol gaat nooit naar huis, ja ,maar dat hij nooit een rood scherm krijgt heb ik nog nooit gehoord.