Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief  (gelezen 36408 keer)

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #80 Gepost op: 13-01-2020, 10:09:43 »
De mol gaat nooit naar huis, ja ,maar dat hij nooit een rood scherm krijgt heb ik nog nooit gehoord.
Naast dat past de uitspraak toch juist ook prima bij een kandidaat als grapje? (ik had hem zelf ook kunnen maken) Ik snap de logica niet helemaal om te denken dat Tina dan de Mol zou zijn.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #81 Gepost op: 13-01-2020, 11:14:37 »
Wat ik wel opvallend vond is dat er bij 1 vrachtwagen (ik meen die van Buddy en Anita) de deur op een kier stond. Waarom was dit? Ik dacht tijdens de aflevering om te kunnen horen of er al auto's rijden, in de gaten houden wat er al gebeurd met de andere escape rooms. Buddy had ik al een kleine potloodstreep door, vanwege het liegen over opdracht 1 (je wilt juist vertrouwen winnen in het begin als mol lijkt mij). Maar dit vond ik echt frappant.
Meer L

Offline DB88

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #82 Gepost op: 13-01-2020, 12:25:55 »
Bij wel meer vrachtwagens was een lichtkier te zien, alleen die van Tina en Cleas had sowieso echt een dichte deur. Wellicht heeft het ook iets te maken met de ventilatiemogelijkheden?

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #83 Gepost op: 13-01-2020, 12:48:26 »
Heeft dit niet een meer praktischere reden?
Ik heb het niet specifiek terug gekeken, maar ik kan ik me herinneren dat er in de andere vrachtwagens een airco stond (wel zo handig in een afgesloten ruimte). Kan me voorstellen dat ze dit in die lege laadruimte niet wouden doen en dus de deur op een kier hebben gelaten voor verse lucht
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Mole Catcher

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #84 Gepost op: 13-01-2020, 13:03:42 »
Voor de mol is het volgens mij het meest ideaal in een vrachtwagen te zitten waarin je redelijk snel uit kunt, zodat je kunt kiezen wanneer je er uit gaat. De wagen van Anita en Buddy is er zo een. Als je de sleutel direct in je broekzak stopt (de mol weet tenslotte waar de sleutel ligt  ;) ) dan ben je in control wanneer je die tevoorschijn haalt. Aan het einde bleken er 2 andere vrachtwagens niet meer open te kunnen komen en dan is het natuurlijk niet erg om je vrachtwagen netjes te parkeren zodat er helemaal 20 euro verdiend wordt ipv 2 euro wat natuurlijk nog schokkend laag is. Dan lijkt het net of je geld in het laatje hebt gebracht maar zo weinig is natuurlijk verwaarloosbaar :P

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #85 Gepost op: 13-01-2020, 13:42:57 »
Ik heb helaas geen interactieve tv, maar ben benieuwd of iemand het 'origineel' nog kan terugkijken. Ben benieuwd!

Ja, ik heb vanochtend (helaas zo laat!) pas de serie kunnen zien en in mijn opname van 'het origineel' was het testbeeld heel duidelijk terug te zien!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #86 Gepost op: 13-01-2020, 13:44:33 »
Ja, ik heb vanochtend (helaas zo laat!) pas de serie kunnen zien en in mijn opname van 'het origineel' was het testbeeld heel duidelijk terug te zien!

Ja logisch als t een opname van het origineel was  ::rofl::

Kunnen we door?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #87 Gepost op: 13-01-2020, 14:10:20 »
Wat mij opviel was dat de kandidaten, zelfs als ze uit de vrachtwagen waren gekomen, geen invloed konden / wilden / mochten uitoefenen op de rest van de deelnemers. Miljuschka en Nathan hadden de truck met de 2 toch gewoon naar het juiste vak kunnen dirigeren? Gek dat ze zich daar niet mee hebben bemoeid (maar misschien mocht dat niet van de productie).

Mogelijke molacties en plaatsen:
- truck Miljuschka / Nathan: ik vond deze opgave eigenlijk best moeilijk. Ik had denk ik echt niet zo snel de oplossing gevonden! Een mol zou denk ik heel veel beesten uit die grijpautomaat zijn gaan trekken, zodat niet meer duidelijk is hoeveel mollen er in elke automaat zaten. Een andere optie was gewoon niet uit de truck komen, want zonder euroteken was het bedrag (denk ik) sowieso verloren gegaan.
- truck Buddy / Anita: deze opdracht was heel gemakkelijk te saboteren door de sleutel niet te vinden of er zo lang over te doen om de sleutel te vinden dat de opdracht sowieso al verloren was. Anita raakte door het 'opgesloten zitten in het donker' in paniek, waarop Buddy vrijwel meteen met de sleutel op de proppen kwam. Of dat een molactie was of niet, opvallend was het wel.
- truck Jaike / Johan: de oplossing sprak eigenlijk voor zich, waardoor deze lastig te saboteren was. Hun truck was cruciaal om een groot bedrag te verdienen; door de verkeerde plaatsing was het bedrag in één keer veel minder waard. Erg opvallend ook dat Jaike en Johan niet na leken te denken over waar ze hem neer moesten zetten, 'zet hem maar gewoon in het midden neer' zegt Jaike zelfs letterlijk.
- truck Claes / Tina: door de honderden foto's gemakkelijk te saboteren, je trekt zo te veel of te weinig foto's van de muur af (of verhangt ze). Het vereist enige voorkennis van eerdere seizoenen, je moet immers maar net weten of Karel wel of geen presentator is geweest (het was ultiem geweest als ook presentatoren van buitenlandse seizoenen ertussen hadden gehangen, als extreme verwarring!). Ook gek dat je zeker bij zo'n moeilijke opdracht maar één kans krijgt om de juiste code in te voeren.
- Leonie / Rob: deze opdracht was denk ik goed haalbaar, maar dan moet je geen schroeven erin willen timmeren! Ik denk dat er meerdere oplossingen waren om deze opdracht tot een goed einde te brengen: de knoppen in ingedrukte stand vastspijkeren, je handen/voeten verlengen met hout, een stellage bouwen om op te zitten etc.

In deze opdracht heeft Miljuschka zich voor mij opgesteld als kandidaat; een mol had denk ik echt nog wel wat langer gewacht (al is zij nu wel de enige die al een mol heeft vastgehad!). Raar bezig vond ik Buddy (hoe vond hij opeens die sleutel?), Jaike (bij het inparkeren) en Leonie/Rob (heel chaotisch bezig).

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #88 Gepost op: 13-01-2020, 14:21:37 »
De euroteken is een lastige. Is die nu wel cruciaal of overbodig en puur esthetisch bedoeld? De mol bij de euroteken lijkt mij vanuit de productie gezien een goede zet. Na 20 jaar ervaring met WIDM weten de makers heus wel dat als je tweetallen maakt, er heus wel een paar tweetallen bijzitten waarbij men elkaar probeert uit te testen (bijv Leonie en Rob). De kans dat minstens één van de koppels het niet gaat redden is zeer groot (dit keer zelfs twee koppels). Hiermee wordt het te winnen bedrag al automatisch met minimaal 90% verlaagd zonder dat de mol ook maar iets hoeft te doen. Dus laat de kandidaten maar lekker rommelen bij de getallentrucks en zet de mol maar mooi bij het euroteken.
De mol kan zich dan prima profileren als een actieve kandidaat die met de juiste oplossing komt. En hoe snel Mil de juiste oplossing wist te vinden kwam op mij over als voorkennis. Leuk voor het uiteindelijke plaatje, maar of het euroteken echt noodzakelijk is.... met een groot kans dat 90% sowieso verloren gaat is 210 euro best overzichtelijk voor de mol. (het werd uiteindelijk slechts 20 euro). De mol is de held en de anderen hebben elkaar flink verdacht gemaakt.
De grote vraag is echter: hoe zijn de groepjes verdeeld. Heeft de productie hier een hand in gehad? Of mocht de groep zelf bepalen wie bij wie hoort? Dan nog kan de productie zeggen: "Mil en Johan Nathan, jullie beginnen in deze truck..."

Een dikke molpunt voor Mil.


edit: naam aangepast.

« Laatst bewerkt op: 13-01-2020, 18:07:52 door Niuno »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #89 Gepost op: 13-01-2020, 14:35:58 »
Eens

Mil het meest verdacht in deze opdracht

Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #90 Gepost op: 13-01-2020, 14:36:16 »
- truck Jaike / Johan: de oplossing sprak eigenlijk voor zich, waardoor deze lastig te saboteren was. Hun truck was cruciaal om een groot bedrag te verdienen; door de verkeerde plaatsing was het bedrag in één keer veel minder waard. Erg opvallend ook dat Jaike en Johan niet na leken te denken over waar ze hem neer moesten zetten, 'zet hem maar gewoon in het midden neer' zegt Jaike zelfs letterlijk.

Ook opvallend; jaike liep wel om de vrachtwagen heen, maar zag NIET het cijfer bovenop. Ze keek volgens mij helemaal niet naar boven. Keek ook niet naar de andere vrachtwagens zoals Mil wel deed.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #91 Gepost op: 13-01-2020, 16:41:20 »
Wat mij opeens opvalt is dat Mil vlak na het grijpen zegt: dit is IDD misschien te voor de hand liggend.

Het feit dat ze het woord inderdaad gebruikt wijst er een beetje op dat Nathan al iets gezegd heeft dat ze in een andere richting moeten denken. En omdat dat buiten beeld blijft vind ik Nathan nog verdachter

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #92 Gepost op: 13-01-2020, 16:44:55 »
De oplossing had waarschijnlijk wel een stoel nodig (aangevuld met verlengingen van armen). Dus het hoeft niet mollig te zijn..
Ik bedoelde de manier waarop dat ging. Schroeven in hout timmeren e.d.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #93 Gepost op: 13-01-2020, 17:17:11 »
Wat opvalt is dat Leonie met de juiste latten wil beginnen. Shot later zijn ze opeens met een madurodam formaat krukje bezig.
Lijkt een molpuntje voor Rob

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #94 Gepost op: 13-01-2020, 17:32:15 »
Ja, het werd geen hoog krukje wat wel zo makkelijk zou zijn geweest.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #95 Gepost op: 13-01-2020, 17:54:38 »
Ik snap niet dat mensen Mil hier als Mol zien. Dan zou ze toch op zijn minst wel meegaan met Nathans twijfel en het euroteken op de verkeerde plek zetten OF veel langer wachten met het oplossen van de puzzel en dan kijken of je je vrachtwagen verkeerd kan zetten omdat er al parkeerplaatsen bezet zijn.

Nu doet ze alles goed en geeft ze alles uit handen om te kunnen mollen. Ze is nu afhankelijk van de andere kandidaten en dat zou een mol nooit doen, zeker niet door zelf zo positief en slim bij te dragen.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2020, 16:29:40 door Theovv »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #96 Gepost op: 13-01-2020, 18:11:37 »
In deze fase van het spel, en vooral als er met koppels wordt gewerkt, gaan de kandidaten elkaar uittesten. Dat is denk ik wat Nathan ook probeerde.... kijken of Mil met hem meeging. Mil trapte daar niet in en blijft daardoor onverdacht terwijl de kans op het maximaal bedrag toch al klein was. Dus waarom als mol nog moeite doen om nog verder te mollen. Je maakt jezelf als mol daarmee alleen maar onnodig verdacht.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #97 Gepost op: 13-01-2020, 19:34:17 »
Was het euroteken noodzakelijk om uberhaupt een bedrag te kunnen winnen of hadden ze zonder dat teken ook het eventuele bedrag kunnen winnen?
Werd me niet helemaal duidelijk.

Indien het euroteken noodzakelijk was voor een winbedrag maakt dat die escaperoom wel extra mollerig qua molpositie

Als dat euroteken niet noodzakelijk was dan heeft het geen enkele functie in het spel.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #98 Gepost op: 13-01-2020, 19:46:15 »
Als dat euroteken niet noodzakelijk was dan heeft het geen enkele functie in het spel.

Klopt, en als het wel noodzakelijk was maakt dat de enige escaperoom die er echt toe doet. Ook al zou de rest alles perfect doen zou het nog niks opleveren zonder dat euroteken.
Lijkt me dus belangrijke info die ik gemist heb in de afl en maakt Mil en Nathan extra verdacht omdat het dan de beste molpositie is. Misschien zelfs wel om t spel op gang te brengen

Mis sowieso info daar. Mochten ze zelf duo’s samenstellen? Waren de escaperooms al verdeeld door de productie aan de duo’s?

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #99 Gepost op: 13-01-2020, 19:54:26 »
Klopt, en als het wel noodzakelijk was maakt dat de enige escaperoom die er echt toe doet. Ook al zou de rest alles perfect doen zou het nog niks opleveren zonder dat euroteken.
Lijkt me dus belangrijke info die ik gemist heb in de afl en maakt Mil en Nathan extra verdacht omdat het dan de beste molpositie is. Misschien zelfs wel om t spel op gang te brengen

Mis sowieso info daar. Mochten ze zelf duo’s samenstellen? Waren de escaperooms al verdeeld door de productie aan de duo’s?

Dat laatste is dus niet duidelijk.

Maar als de vrachtwagen met het euroteken de belangrijkste positie was, dan vind ik juist Mil alleen maar verdachter omdat zij er juist op aanstuurde om het euroteken op de goede plek te zetten.. ook nog eens voordat de andere duo's hun vrachtwagen uitgegaan waren (geloof dat dit hier al is gezegd, maar ik benadruk het nog maar even). Als de vrachtwagen met het euroteken erop in vakje 1 was gezet, had er dus hoe dan ook geen geld verdiend kunnen worden lijkt mij. Ik vind dan juist Nathan onmols handelen bij deze opdracht omdat hij degene was die suggereerde om op vakje 1 te gaan staan. Als Mil daarin mee was gegaan, was de hele opdracht in de soep gelopen door hen, en dan waren zij meteen mega verdacht geweest bij de rest van de kandidaten. Het lijkt mij niet zo dat de mol daar in aflevering 1 al op zit te wachten. In het begin wil de mol juist vertrouwen winnen lijkt mij en niet al te erg opvallen. Dat is wel wat Mil bereikt kan hebben met haar gedrag. Uiteindelijk heeft de opdracht maar 20 euro opgeleverd en door als eerste met het euroteken weg te rijden, was het voor de overige kandidaten niet duidelijk dat er een geldbedrag gemaakt moest worden.