Leonie was in de war na het afvallen van Johan:
"Kijk, ik ben mijn bondje nu kwijt, ik kon met Johan alles bespreken. We hadden op onze kamer natuurlijk heel veel privegesprekken... maar het ging ook veel over het spel. Nu ben ik dus helemaal alleen. Alle mensen om mij heen zijn 'bondjes', zijn close. Ik moet nu Miljuschka in de gaten gaan houden. Ik moet Buddy in de gaten houden. Maar ik krijg Rob niet in mijn hoofd, echt niet. En Nathan ook niet en Claes ook niet. Dat is dus heel lastig, om die open blik weer te krijgen... om een stap naar achteren te zetten en te denken: Oke, iedereen is opnieuw verdacht. Vind ik heel moeilijk. Nathan is toch niet de Mol? Nee, die is niet de Mol. Kan niet. Ik denk echt nog steeds Miljuschka en Buddy. Vanaf het begin heb ik op die twee ook wel gezeten".
Dat klopt met haar verdenkingen in de eerdere afleveringen. Bovendien laat ze in een gesprek met Rob weten dat ze de mat van Nathan er afknipt als hij de mol is. Leonie blijft in aflevering 6 Buddy en Mil verdenken en vult de testvraag in op Mil. In aflevering 7 zit opeens die rare knip waar Buddy uit haar verdenkingen is verdwenen, Nathan is het niet ze zegt wel "Rob en heel erg Mil" Ze overleeft met deze verdenkingen ook aflevering 6. Aflevering 7 hoeft ze haar scherm niet te zien.
In aflevering 8 spreekt ze geen namen uit: " Weet niet wat ik moet doen. Moet ik vol, tunnelvisie gaan, op EEN iemand? Want als ik zeker weet dat diegene het is zit ik wel goed... en ben ik sowieso door. Maar als ik ernaast zit vlieg ik eruit. Maar ja. Ik ga het over twee man doen".
Het is duidelijk dat we niet mogen weten op wie ze is afgevallen, gezien bovenstaande (en haar gesprekje met Mil op de hotelkamer) vermoed ik dat Mil haar hoofdverdachte is en dat ze ook heeft ingezet op Rob.
Zo langzamerhand komt er een opmaat naar de finale en zien we Rob meer in de verdenkingen. In aflevering 6 en 7 spreiden Nathan en Rob over Buddy, Leonie, Mil. Rob laat in aflevering 7 Mil vallen en zet in op 2 mensen vult de testvraag in op Buddy. En zij zijn door. Mil laat Nathan vallen en verdenkt Leonie en Rob. Ze heeft echter 2x achter elkaar haar scherm niet gezien en is door met een vrijstelling.....
En Buddy tunnelt vanaf afl 1 al op Leonie
We zien in de vooruitblik bij de laatste opdracht alleen Nathan en Rob. Dat wekt de suggestie dat Mil of Buddy gaan afvallen. Ik denk Mil, die zit fout met haar verdenkingen. Buddy is de mol, hij moet na het instorten van zijn tunnel een nieuwe mol zoeken, zul je zien dat dat Nathan wordt en zo verdenken de finalisten wederom elkaar.
Ik denk Nathan->Rob Rob->Buddy Buddy->Nathan