Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees  (gelezen 22548 keer)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #120 Gepost op: 24-01-2020, 21:19:08 »
Nee joh, de meesten verdienen zelf genoeg, die geven niet om die paar honderd euro van dit spel. Ze moeten de prijzenpot veel hoger maken als ze weer eens willen dat kandidaten serieus gaan spelen ipv allemaal te gaan nepmollen. Zou het voor ons ook interessanter maken om naar te kijken.
De meeste acteurs verdienen in Nederland niet veel geld. In een reclame spelen kan je veel meer geld opleveren dan in een film spelen. De kandidaten zijn lang niet allemaal rijk.
Liever één vogel in de hand dan tien in de lucht. Je hebt niks aan een hoge pot als je hem toch niet wint.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #121 Gepost op: 24-01-2020, 21:55:23 »
De meeste acteurs verdienen in Nederland niet veel geld. In een reclame spelen kan je veel meer geld opleveren dan in een film spelen. De kandidaten zijn lang niet allemaal rijk.
Liever één vogel in de hand dan tien in de lucht. Je hebt niks aan een hoge pot als je hem toch niet wint.

Het gaat niet alleen om hoe rijk de kandidaten zijn, maar ook om hun mentaliteit. Bij de belgen zie je regelmatig dat de uiteindelijke winnaar een deel van de pot verdeelt over zijn medekandidaten (bv een leuk reüniefeestje), of alleen aan medefinalisten, aan kandidaten die ook op het juiste spoor zaten. Hiermee beloont de winnaar zijn medekandidaten voor een positieve bijdrage aan de pot. Ik denk dat dit de kandidaten mede motiveert om de pot juist te gaan spekken in plaats van te nepmollen.
Daarnaast, met lagere te winnen bedragen zal er uiteindelijk te weinig in de pot overblijven om ook nog eens leuke cadeautjes uit te delen. Kandidaten zullen dan eerder gaan nepmollen voor de hele pot.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #122 Gepost op: 24-01-2020, 23:42:56 »
Als we die afhaalchinezen eens opbellen, kunnen we meteen vragen of ze op de hoogte waren of niet :)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #123 Gepost op: 25-01-2020, 03:06:00 »
De beloningen zijn tegenwoordig inderdaad vrij laag. 'Als alle vijf teams de opdracht goed uitvoeren, kunnen ze 2100 euro verdienen, maar als vier van de vijf teams de opdracht goed uitvoeren is de maximale beloning meteen 90% lager' motiveert kandidaten niet echt om niet te nepmollen. Maar dat is misschien een beetje offtopic.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #124 Gepost op: 25-01-2020, 10:42:22 »
https://www.instagram.com/p/B7jSZXhlE2D/
Large & heavy. Bij het koken moet je letten op afmetingen (large) en gewicht (heavy). Boven word jij er, volgens Mil, groot (large) en zwaar (heavy) van als je lichaam alleen uit boter & cheesecake gaat bestaan. 

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #125 Gepost op: 25-01-2020, 12:38:38 »
De meeste acteurs verdienen in Nederland niet veel geld. In een reclame spelen kan je veel meer geld opleveren dan in een film spelen. De kandidaten zijn lang niet allemaal rijk.
Liever één vogel in de hand dan tien in de lucht. Je hebt niks aan een hoge pot als je hem toch niet wint.
Ze zijn niet allemaal miljonair, maar ik denk dat de meesten toch wel ver boven modaal verdienen hoor, en dan is het bedrag van de gemiddelde eindpot ondergeschikt aan het hele spel zelf. Daardoor zijn kandidaten wellicht minder fanatiek.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #126 Gepost op: 25-01-2020, 13:06:05 »
Ze zijn niet allemaal miljonair, maar ik denk dat de meesten toch wel ver boven modaal verdienen hoor, en dan is het bedrag van de gemiddelde eindpot ondergeschikt aan het hele spel zelf. Daardoor zijn kandidaten wellicht minder fanatiek.

Ik denk dat het serieus kan tegenvallen hoeveel sommige kandidaten verdienen. Bij de presentatoren ligt het gemiddeld wel wat hoger dan bij de acteurs, maar buiten Nathan zit er volgens mijn geen echte grootverdiener tussen.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #127 Gepost op: 25-01-2020, 16:35:11 »
Nathan verdient ook niet zo enorm veel hoor. Hij speelde bij MVV waar de helft van het team een bijbaantje nodig heeft om rond te komen. Het zijn niet allemaal Ronaldo's qua inkomsten..

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #128 Gepost op: 25-01-2020, 16:54:40 »
Nathan verdient ook niet zo enorm veel hoor. Hij speelde bij MVV waar de helft van het team een bijbaantje nodig heeft om rond te komen. Het zijn niet allemaal Ronaldo's qua inkomsten..

Nathan heeft toch 14 seizoenen in de eerste of tweede klasse gespeeld. Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België verdient zelfs een matige speler daar toch meer dan zijn boterham.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #129 Gepost op: 25-01-2020, 17:00:47 »
Ze zijn niet allemaal miljonair, maar ik denk dat de meesten toch wel ver boven modaal verdienen hoor, en dan is het bedrag van de gemiddelde eindpot ondergeschikt aan het hele spel zelf. Daardoor zijn kandidaten wellicht minder fanatiek.
Tel daarbij op dat in het spel blijven voor BN'ers belangrijker is omdat elke extra aflevering goeie promotie is voor zichzelf (en dus indirect ook geld ;D).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #130 Gepost op: 25-01-2020, 17:41:37 »
Nathan heeft toch 14 seizoenen in de eerste of tweede klasse gespeeld. Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België verdient zelfs een matige speler daar toch meer dan zijn boterham.
Mwah, de Eredivisie-top verdient dikke boterhammen. In de onderste regionen is 't geen vetpot (relatief, natuurlijk). Ik denk niet dat Nathan meer dan 45k per jaar verdiende. Daar kom je meer dan goed van rond, natuurlijk, maar die man is echt nog niet binnen ;).

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #131 Gepost op: 25-01-2020, 17:44:44 »
Geheel offtopic: bij de amateurs krijgen diverse spelers meer dan spelers uit de eerste divisie.



Offline molE13

  • Forumlid