Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees  (gelezen 22527 keer)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #100 Gepost op: 20-01-2020, 17:40:30 »
De meest logische verklaring die ik hier heb gelezen is dat de restauranteigenaars hier van wisten, maar de medewerkers die de telefoon opnamen niet. Het zou vrij asociaal zijn geweest om naar willekeurige Chinese restaurants in Nederland te bellen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #101 Gepost op: 20-01-2020, 19:16:53 »
Van de Mol België geleerd dat een mol niet altijd hoeft te mollen. Deze opdracht was heel moeilijk. Een mol maakt van te voren een plan hoe te spelen. Dit is een prima opdracht om vertrouwen te winnen. Meegaan in de prikstootjes van de kandidaat. Lekker ja zeggen als het goed gaat en nee zeggen als het fout gaat. Ga maar na Johan wijst naar speelveld, Mil zegt let op de weg. Johan wil naar een afhaalchinees kijken. Mil: nee dat lijkt er niet op. Mil blijft zitten om aan Johan aan te geven dat zij zeker weet dat dat niet klopt. Johan wil naar Rik, Mil is even stil maar belt toch een afhaalchinees. (dat woord zat ook in Wie ben ik. Toeval?) Mil laat Johan het werk doen maar de plaagstootjes werden goed opgevangen. Mil heeft het vertrouwen van Johan gewonnen en hij zal spoedig het spel verlaten.
Ze is de hele weg rustig geweest maar zodra de Binhu straat gecommuniceerd is gaat ze helemaal los net zoals Nathan.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2020, 19:59:20 door foxhunter »

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #102 Gepost op: 20-01-2020, 19:30:27 »
De meest logische verklaring die ik hier heb gelezen is dat de restauranteigenaars hier van wisten, maar de medewerkers die de telefoon opnamen niet. Het zou vrij asociaal zijn geweest om naar willekeurige Chinese restaurants in Nederland te bellen.

Ik vraag me zelfs af of het überhaupt echte restauranthouders waren, of Chinees sprekende mensen die zich voor moesten doen als restauranthouder, gewoon voor de lolligheid.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #103 Gepost op: 20-01-2020, 20:06:44 »
Ik vond het bij deze opdracht erg jammer dat we als kijkers niet meer overzicht kregen. Een kaartje of luchtbeeld. Hoe zag de route eruit? waar lagen de enveloppen? waar zat Rik? Waar was Tina helemaal belandt? Nu was t erg grappig maar je hebt geen idee of ze 1 straat verder zijn gekomen of een heel stuk in de buurt waren.

Ik vond dit een hele leuke opdracht en heb me rot gelachen om Rob en Nathan. Maar ben het er wel mee eens dat de opdracht te lastig was. Hierdoor wordt het ook moeilijk om te speuren naar de mol. Vond wel Buddy opvallen die uiteindelijk de verkeerde weg kiest waar de bibliotheek aan ligt.
We weten toch niet zeker dat dat de verkeerde weg was toch?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #104 Gepost op: 21-01-2020, 00:18:58 »
Wat mij opviel is dat niemand, voor zover ik het heb meegekregen, in de taxi het over een envelop heeft gehad. Was de uitleg voor hen ook onvoldoende dan? Of interesseert deze groep zich totaal niet om het geld?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #105 Gepost op: 21-01-2020, 00:33:53 »
Ik denk dat de groep al de fout Ingaat door direct te gaan rijden. En dus Hadden ze al vlot door dat ze niet bij de enveloppen in de buurt gingen komen en dus hebben ze het er ook niet over gehad.

Verder is het voor deelnemers vaak handiger om verdenking op zich te laten dan te gaan voor de eventuele winst van de pot, zeker in deze fase van het spel is de kans op winst nig erg klein.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #106 Gepost op: 21-01-2020, 00:37:36 »
Mee eens.
Toch blijf ik het raar vinden dat niemand er iets over heeft gezegd. Zelfs niet: "Ohjeee, wat jammer dat we geen tijd hebben om de enveloppen te zoeken"

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #107 Gepost op: 21-01-2020, 13:58:00 »

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #108 Gepost op: 21-01-2020, 17:58:21 »
wat was eigenlijk de straat waar rik stond?
chipsverslaafde <3

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #109 Gepost op: 21-01-2020, 18:20:54 »
Binhu(straat) en het eettentje zat op nummer 35.

Even opgezocht en alleen Nathan was ten tijde van de opnames 35. Misschien een hintje. (Binhu vertaalt Google trouwens als "lakeside".)

Offline Vage logica

  • Forumlid
  • ... is not equal to ...
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #110 Gepost op: 21-01-2020, 22:36:48 »
Ik kan me voorstellen dat wanneer iets wordt aangeduid als "hulplijn" je het eerst gaat proberen zonder die hulplijn te gebruiken. Een beetje zoals het vragen van hints bij het oplossen van een puzzel. Het geeft meer voldoening om de puzzel zonder hulp op te lossen. Dit kan het gedrag van bijvoorbeeld Jaike verklaren. In deze opdracht was het bellen van de hulplijn echter bijna noodzakelijk en dus vindt ik het mols om niet of te laat te bellen naar de hulplijn. Het is helemaal mols om vervolgens de hulplijn heel snel af te doen als 'niet nuttig' en op te hangen en de telefoon weg te leggen.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #111 Gepost op: 21-01-2020, 23:17:42 »
Was het niet in de openingsopdracht van seizoen 18 dat de kandidaten naar Art konden bellen voor extra informatie over het spel? Toen kostte elk telefoontje geld uit de pot. Zou me niks verbazen dat Jaike dacht dat dat ook nu het geval zou kunnen zijn. Dat kan verklaren waarom je niet meteen belt maar eerst zelf wat probeert.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #112 Gepost op: 22-01-2020, 00:40:18 »
Er waren acht hulplijnen of zo, is een paar keer gezegd... Er is amper gebeld  ::oink::

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #113 Gepost op: 22-01-2020, 09:31:49 »
Er is amper gebeld  ::oink::

Kan het misschien ook zijn dat er met veel restaurants gebeld is die niet wilden meewerken of zelfs niet opnamen? We zagen nu natuurlijk alle leuke/grappige reacties; maar kan mij goed voorstellen dat er ook reacties waren als: "Sorry, niet geïnteresseerd" ofzo. Die haalden logischerwijs dan de aflevering niet. ;)
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #114 Gepost op: 22-01-2020, 10:28:54 »

Offline Mallemollen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #115 Gepost op: 22-01-2020, 11:19:48 »
Als ik kijk naar de route  van het hotel (Swan Lake) naar de rotonde dan is dit 1 rechte weg met weinig zijwegen. Je komt eerst bij een kleine rotonde en gaat dan onder de poort door om vervolgens bij de grote rotonde te komen. Dat betekent dus dat Rob en Nathan al wel in een heel vroeg stadium vastliepen. Wel grappig dat Binhustreet uitkomt op dezelfde rotonde. Je krijgt namelijk de indruk dat het in een heel ander stadsdeel ligt. Op basis van het materiaal lijkt het alsof Mil en Johan in de buurt waren en Tina inderdaad ook redelijk op weg was. Verder ligt de bibliotheek aan de rotonde en lijkt het me niet moeilijk om uiteindelijk de juiste afslag te nemen. Maar de beperkte info maakt het moeilijk om molacties te achterhalen en tenslotte heeft geen enkel team de locatie gevonden. Lastig. ???

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #116 Gepost op: 22-01-2020, 15:32:36 »
Trouwens... de taxichauffeur van Rob en Nathan had een groen shirt aan. De kleur van de Mol. ;D
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #117 Gepost op: 22-01-2020, 20:13:52 »
Citaat
Kan het misschien ook zijn dat er met veel restaurants gebeld is die niet wilden meewerken of zelfs niet opnamen? We zagen nu natuurlijk alle leuke/grappige reacties; maar kan mij goed voorstellen dat er ook reacties waren als: "Sorry, niet geïnteresseerd" ofzo. Die haalden logischerwijs dan de aflevering niet

Ja, Gupp. Kan. Maar er waren 40-45 telefoontjes mogelijk. Hoeveel zagen we? We zien alleen het gepruts en niet de pogingen die tot gepruts leiden of misschien wel tot goed resultaat konden leiden. Ik zeg er mee, dat ze òf allemaal zaten te kloten òf ons niets hebben laten zien.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #118 Gepost op: 24-01-2020, 14:20:06 »
Wat mij opviel is dat niemand, voor zover ik het heb meegekregen, in de taxi het over een envelop heeft gehad. Was de uitleg voor hen ook onvoldoende dan? Of interesseert deze groep zich totaal niet om het geld?
Nee joh, de meesten verdienen zelf genoeg, die geven niet om die paar honderd euro van dit spel. Ze moeten de prijzenpot veel hoger maken als ze weer eens willen dat kandidaten serieus gaan spelen ipv allemaal te gaan nepmollen. Zou het voor ons ook interessanter maken om naar te kijken.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2020, 14:22:26 door Theovv »

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #119 Gepost op: 24-01-2020, 15:00:33 »
Nee joh, de meesten verdienen zelf genoeg, die geven niet om die paar honderd euro van dit spel. Ze moeten de prijzenpot veel hoger maken als ze weer eens willen dat kandidaten serieus gaan spelen ipv allemaal te gaan nepmollen. Zou het voor ons ook interessanter maken om naar te kijken.

De bedragen bij bijv. de kleurenopdracht verbaasden me ook nogal. Waarom niet 100 euro per kastje (opdracht stelde niets voor) en 1000 euro als de snoeren goed liggen. Dat is tenminste een bedrag om van wakker te liggen, ook voor goedverdienende bn'ers.