Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees  (gelezen 22604 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #80 Gepost op: 19-01-2020, 16:40:08 »
Met handen en voeten moet je toch uit kunnen leggen waar je linksaf wil en waar rechtsaf?
In het Chinese teken voor links en rechts zit nota bene een hand. In het teken voor rechts zie je een mond (want je eet met rechts) en voor links is dat een werktuig (omgekeerde H).
Anders kun je nog met de chauffeur afspreken dat je op zijn rechterschouder tikt als je rechtsaf wil en anders zeg je gewoon YO!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #81 Gepost op: 19-01-2020, 16:40:45 »
Ik snap echt werkelijk waar niets van hoe de deelnemers deze opdracht hebben aangepakt. Als ze de rust hadden genomen om de route eerst rustig door te lezen en te visualiseren d.m.v. tekeningen, dan had deze opdracht met gemak kunnen lukken. Ook gezien de lange tijd die de deelnemers hadden voor deze opdracht. Tina kwam daarin (voor mijn gevoel) nog best ver, al is het lastig te controleren aangezien ook ik geen Chinees kan en de weg niet ken.
Daar ben ik het mee eens. We weten niet precies hoe de routebeschrijving eruit zag, maar ze zijn gewoon gaan rijden en blijven rijden, terwijl anderhalf uur genoeg moest zijn geweest om rustig aan te kunnen doen.


Citaat
Duidelijk is in ieder geval dat de mol ervoor heeft gekozen om op tijd binnen te komen; misschien was het de bedoeling om net te laat binnen te komen? Dan zou het laatste koppel dat binnenkwam (wie waren dat ook alweer?) het meest verdacht zijn.
Dit waren Leonie & Buddy.

Ik vond het zelf ook vreemd dat iedereen terug wilde naar Rik. Het had meer opgeleverd om het geld te pakken en te laat te zijn (€ 300) dan om geen geld te hebben en op tijd te zijn (€ 0). Maar ook hier is geen mol uit te halen omdat iedereen besloot om terug te komen naar Rik.

Het enige wat ik wel verdacht vond was dat Johan zijn karakter weer uitbreidde door naar de veldjes buiten te kijken, restaurant Nam Kee herkende (“wij zijn niet in Amsterdam, vriend”) en een tandartsenpost binnen stormde.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #82 Gepost op: 19-01-2020, 16:47:35 »
De chinese tekens betekenen 3 soorten noodle gerechten die ze verkopen. De QR codes betekenen dat je met wechatpay en ALIpay kunt betalen.

Bedankt voor je uitleg  ::ok::

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #83 Gepost op: 19-01-2020, 16:58:35 »
Met handen en voeten moet je toch uit kunnen leggen waar je linksaf wil en waar rechtsaf?
In het Chinese teken voor links en rechts zit nota bene een hand. In het teken voor rechts zie je een mond (want je eet met rechts) en voor links is dat een werktuig (omgekeerde H).
Anders kun je nog met de chauffeur afspreken dat je op zijn rechterschouder tikt als je rechtsaf wil en anders zeg je gewoon YO!

Dit volg ik niet helemaal? Ze hadden toch niet de mogelijkheid om de Chinese tekens of uitspraak voor links en rechts op te zoeken?

Ben het er wel mee eens dat ze met handgebaren veel meer duidelijk hadden kunnen maken. Maar dan hadden ze eerst wel de tijd moeten nemen om de route te lezen en een strategie te bepalen, zoals hier al eerder geopperd is.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #84 Gepost op: 19-01-2020, 17:05:56 »
Hilarische opdracht!

En eentje die door de aanpak van de kandidaten eigenlijk gedoemd was te mislukken. Maar zoals al door enkelen aangeduid: als je rustig had nagedacht, en je hulplijnen goed had weten te gebruiken. had er best geld verdiend kunnen worden, lijkt mij.

En raar dat die Chinese restaurants in Nederland van niks wisten... Die worden gewoon gestoord tijdens hun werk  ??? Ik zou ook denken: 'Rot op!'
Is het gezegd dat die restaurants niks ervan af wisten? Dan moet ik dat gemist hebben...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #85 Gepost op: 19-01-2020, 17:21:58 »
Ik vond het zelf ook vreemd dat iedereen terug wilde naar Rik. Het had meer opgeleverd om het geld te pakken en te laat te zijn (€ 300) dan om geen geld te hebben en op tijd te zijn (€ 0). Maar ook hier is geen mol uit te halen omdat iedereen besloot om terug te komen naar Rik.

Eigenlijk hetzelfde wat vorig jaar gebeurde met de bootjes-in-een-kooiopdracht. Vrijwel niemand leek de opdracht goed begrepen te hebben, waardoor ze veel te vroeg terug waren bij Rik en weinig geld verdienden. Iets meer rust en overleg en wat minder chaos zou deze opdracht (en het programma in z'n geheel) ten goede komen. Het lijkt wel of kandidaten zo bang zijn om kandidaats (en dus onverdacht) over te komen dat het gevolg is dat iedere opdracht in anarchie ontaardt. Jammer. Ik zou graag zien dat de mol meer zijn/haar best moet doen om geld uit de pot te spelen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #86 Gepost op: 19-01-2020, 17:23:57 »
Is het gezegd dat die restaurants niks ervan af wisten? Dan moet ik dat gemist hebben...

Niet officieel. Het werd wel beweerd door één van de kandidaten in een biecht, ik geloof Nathan. Maar dat kan ook best gewoon een aanname van hem zijn.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #87 Gepost op: 19-01-2020, 17:26:49 »
"Jij belt mij op" zei een van de medewerkers. Anderen wekten de indruk overrompel te zijn.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #88 Gepost op: 19-01-2020, 18:26:35 »
"Jij belt mij op" zei een van de medewerkers. Anderen wekten de indruk overrompel te zijn.

Ook als je weet wie er kan bellen denk je dat je met een idioot te maken hebt als iemand jou belt en vraagt met wie hij spreekt  ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #89 Gepost op: 19-01-2020, 18:31:15 »
Ook als je weet wie er kan bellen denk je dat je met een idioot te maken hebt als iemand jou belt en vraagt met wie hij spreekt  ::rofl::
Klopt
Maar een ander opperde dat ze beter  een vertaalbureau konden bellen.

Kreeg niet echt de vibe dat deze mensen ingelicht waren of ze hebben de opdracht gekregen niet direct mee te werken wat me ook vreemd lijkt. Opdracht was al moeilijk genoeg

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #90 Gepost op: 19-01-2020, 18:51:34 »
"Jij belt mij op" zei een van de medewerkers. Anderen wekten de indruk overrompel te zijn.
Natuurlijk is dat gek als iemand jou belt en dan van jou verwacht dat je een of andere hint voor een opdracht gaat geven. Ook als je weet dat er iemand gaat bellen.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #91 Gepost op: 19-01-2020, 18:53:52 »
Ook als je weet wie er kan bellen denk je dat je met een idioot te maken hebt als iemand jou belt en vraagt met wie hij spreekt  ::rofl::
Natuurlijk is dat gek als iemand jou belt en dan van jou verwacht dat je een of andere hint voor een opdracht gaat geven. Ook als je weet dat er iemand gaat bellen.
Ik pakte er 1 fragment uit en beschreef de sfeer van de andere gesprekken. Voor mij is het duidelijk: de restaurants wisten van niks. Logisch, want anders zouden zij (in het voorjaar / de zomer) op de hoogte zijn van locatie en deelnemers. 

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #92 Gepost op: 19-01-2020, 18:56:44 »
Natuurlijk is dat gek als iemand jou belt en dan van jou verwacht dat je een of andere hint voor een opdracht gaat geven. Ook als je weet dat er iemand gaat bellen.
Maar ik snap ook als kandidaat dat je denkt oh een hulplijn, deze persoon weet meer dan ik weet en gaat mij een hint geven.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #93 Gepost op: 19-01-2020, 20:06:44 »
De chinese tekens betekenen 3 soorten noodle gerechten die ze verkopen. De QR codes betekenen dat je met wechatpay en ALIpay kunt betalen.
Ah super Retep, dankjewel!  ::ok::
Meer L

Offline Webjoker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #94 Gepost op: 19-01-2020, 22:12:56 »
De wegmarkering geeft een pijl naar onder aan (links) terwijl de taxi naar boven (rechts) rijdt. Tegendraads. De montage laat het lijken alsof het Tina’s taxi is, de afvaller.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #95 Gepost op: 20-01-2020, 00:03:45 »
Maar dan rijdt de auto ervoor toch ook tegen de rijrichting in. .?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #96 Gepost op: 20-01-2020, 00:15:13 »
De wegmarkering geeft een pijl naar onder aan (links) terwijl de taxi naar boven (rechts) rijdt. Tegendraads. De montage laat het lijken alsof het Tina’s taxi is, de afvaller.

mooi.

Offline Webjoker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #97 Gepost op: 20-01-2020, 08:34:16 »
Maar dan rijdt de auto ervoor toch ook tegen de rijrichting in. .?
Klopt. Even later zie je dat de pijlen naar beneden overgeverfd zijn en dat ze dus correct rijden, maar feit blijft dat de titel van de aflevering erop zou kunnen slaan.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #98 Gepost op: 20-01-2020, 14:43:01 »
Ik pakte er 1 fragment uit en beschreef de sfeer van de andere gesprekken. Voor mij is het duidelijk: de restaurants wisten van niks. Logisch, want anders zouden zij (in het voorjaar / de zomer) op de hoogte zijn van locatie en deelnemers.

Of de restaurants zijn wel ingelicht maar hebben de opdracht gekregen te doen alsof ze van niks weten

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
« Reactie #99 Gepost op: 20-01-2020, 15:30:36 »
Denk dat er heus wel wat voorbereid is onder de restauranthouders. Anders was de ene helft niet open geweest en de andere helft sprak wellicht geen Chinees of alleen een dialect.