Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld  (gelezen 23520 keer)

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #100 Gepost op: 20-01-2020, 08:16:36 »
Ah ik dacht locaties van de puzzelstukken.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #101 Gepost op: 20-01-2020, 13:52:17 »
Als je goede aanwijzingen krijgt van de Control Room dan kun je deze opdracht eigenlijk net zo goed met één team uitvoeren dan met 4, misschien wel beter. Telkens als je een stuk neerlegt op de doellocatie vind je al weer een nieuw stuk dat je weer naar de volgende locatie leidt. Zoals de stukken nu lagen ben je met 6 verplaatsingen klaar. Ook heb je de onverdeelde aandacht van de Control Room.

Hoe kun je als Mol hier de boel het beste verstoren? Als een team met een stuk van A naar B op weg is, dan probeer je het stuk dat op B ligt weg te kapen. Hierdoor kan het andere team de locatie moeilijker vinden want die puzzelstukken zie je op grote afstand liggen. En wat nog belangrijker is, als je het ene puzzelstuk hebt neergelegd op de doellocatie moet je eerst op zoek naar een nieuw puzzelstuk. Daarna moet je voor dit puzzelstuk zoeken naar de doellocatie voor dit stuk. Per puzzelstuk moet je dan dus twee keer een locatie zoeken. Dit duurt dus pakweg twee keer zo lang dan wanneer je gewoon als enige bezig bent. Daar komt nog bij dat het voor Control Room minder overzichtelijk wordt. In het andere geval wijst alles zich eigenlijk vanzelf.

In de post van Tarballs kun je lezen dat deze handelswijze aardig overeenkomt met het gedrag van Mil.

Overigens deel ik Tarballs conclusie dat alle teams een plattegrond van het park hadden niet.
Rob zegt: hebben jullie ook een KAART naast de camerabeelden. De klemtoon ligt op kaart en niet op jullie. Het woordje OOK slaat dus op camerabeelden als zijnde informatie die Johan en Leonie hebben. Je ziet in de beelden ook nergens dat een team in het karretje kijkt op een kaart. Dat zou ook wel erg makkelijk zijn want op deze kaart staan kennelijk alle locaties van een puzzelstuk aangegeven met een mollogo (vingerafdruk).

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #102 Gepost op: 20-01-2020, 14:01:16 »
In de post van Tarballs kun je lezen dat deze handelswijze aardig overeenkomt met het gedrag van Mil.
Ik vind dat ook een hele sterke analyse van deze opdracht. Ik kan me voorstellen dat je de meest handige aanpak volledig mist als je rondjes door het park rijdt en het overzicht van de control room niet hebt. Maar als je voorbereidingstijd hebt, kan Mil als Mol dit prima als vooropgezet plan hebben bedacht. Het lijkt heel behulpzaam.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #103 Gepost op: 20-01-2020, 14:36:34 »
Overigens deel ik Tarballs conclusie dat alle teams een plattegrond van het park hadden niet.
Rob zegt: hebben jullie ook een KAART naast de camerabeelden. De klemtoon ligt op kaart en niet op jullie. Het woordje OOK slaat dus op camerabeelden als zijnde informatie die Johan en Leonie hebben. Je ziet in de beelden ook nergens dat een team in het karretje kijkt op een kaart. Dat zou ook wel erg makkelijk zijn want op deze kaart staan kennelijk alle locaties van een puzzelstuk aangegeven met een mollogo (vingerafdruk).

Ik dacht in eerste instantie bij het zien van de beelden dat Rob toen bij een kaart van het park stond. (Een die daar hangt zeg maar)

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #104 Gepost op: 20-01-2020, 14:41:56 »
Mooie analyse inderdaad MartinJ. ::ok::

En ik kan me er ook helemaal in vinden dat dit vooral op Mil slaat. ::jaja::
Maar toch moet ik hierbij ook aan Leonie denken, die het ‘startschot’ geeft voor de chaos. Eerst zegt ze nog dat ze in de control room nog even wat tijd nodig hebben, en vlak daarna zegt ze dat de kandidaten ‘vrij zijn om te gaan en staan waar ze willen’. Misschien, als ze even íets langer de tijd hadden genomen om een plan te bedenken, was Johan ook wel met het idee gekomen dat het net zo goed met 1 team kon...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #105 Gepost op: 20-01-2020, 16:36:43 »
De chaos wordt voornamelijk door Mil veroorzaakt. Op het moment dat zij (toevallig ::ohno::) Europa tegenkomen waar Tina en Nathan naar toe moeten, meldt ze dit NIET aan de Control Room, maar aan Tina en Nathan direct. Als ze dit aan Control had gemeld dan hij die wel gezegd om a) daar te blijven wachten, of b) door te gaan met de opdracht die ze gekregen hadden (Azie zoeken). Zeker hadden ze van Europa af moeten blijven want Tina en Nathan hebben dat stuk nodig als zij hun stuk hier hebben achtergelaten. Nu lijkt het erop alsof Mil heel behulpzaam is om alvast extra aanwijzingen te geven aan Tina en Nathan. In werkelijkheid is ze alleen een stoorzender.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #106 Gepost op: 20-01-2020, 16:43:54 »
Als ze dit aan Control had gemeld dan hij die wel gezegd om a) daar te blijven wachten
Was dit niet wat de Control Room tegen hun zei? En reden ze toen niet toch weg?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #107 Gepost op: 20-01-2020, 18:08:22 »
[...]
Aha, dan snap ik nu de opdracht pas echt ::blond::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #108 Gepost op: 20-01-2020, 20:00:44 »
Citaat
Overigens deel ik Tarballs conclusie dat alle teams een plattegrond van het park hadden niet.
Rob zegt: hebben jullie ook een KAART naast de camerabeelden.

Nog eens geluisterd. Hij legt de klemtoon een beetje gek, want twee keer... Hebben jullie OOK een KAART naast de camerabeelden?

Daarna volgt er iets als... Wij zijn helemaal onderin, in het zuiden. Dat impliceert in ieder geval kennis van de kaart. Zuiden is misschien aan de stand van de zon te bepalen, maar waar de kaart ophoudt weet je niet zonder hem te zien. Maar dat deel is inderdaad minder duidelijk dan ik dacht. Voor het overige is de analyse van MartinJ over hoe het wèl had gekund of gemoeten een prachtige aanvulling.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #109 Gepost op: 20-01-2020, 20:48:10 »
Goede analyse idd dat Mil hier heel fanatiek lijkt en het goed lijkt te doen, maar stiekem mss toch de boel weet te saboteren. Alhoewel het missen van de kaart door Rob en Buddy ook apart is.

Zo moeilijk was dat ook niet, er lag gewoon een kaartje met de oplossing naast hem

Dit vind ik dan weer zo frappant. Geeft ons even wat meer info over het spel. Ik snapte echt niks van de opdracht, omdat er naast de camera's die op werelddelen gericht waren ook zoveel andere camerabeelden waren. Ik dacht ze daar ook nog rekening mee moesten houden voor de eindkaart, dat ze die random beelden buiten de kaart hielden. En je wil ook weten wat voor info de kandidaten hebben, zodat je kan bepalen wie dingen heel goed doet of dat dat beginkennis was.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2020, 20:49:42 door Theovv »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #110 Gepost op: 20-01-2020, 21:05:47 »
jammer dat er niet per goed werelddeel geld verdiend kon worden.

Nu zegt een werelddeel goedleggen me niks tav de mol. Gewoon kwestie van de volgende niet vinden en klaar.


Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #111 Gepost op: 20-01-2020, 23:19:33 »
De uitleg kan inderdaad een stuk beter en ik hoop dat de makers hier meelezen.
Een simpel zinnetje als: het beeld van een camera die in het begin gericht is op een werelddeel zal aan het einde van de opdracht worden afgebeeld op 4 schermen.
Laat vervolgens een shot zien van het totaalbeeld zoals dit eruit zou zien op dit moment.

Hieruit kun je dan ook onmiddellijk opmaken welk stuk waar naartoe moet, want de gewenste wereldkaart (met Azie in het midden) is duidelijk te zien.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #112 Gepost op: 21-01-2020, 00:10:38 »
Opvallend is dat deze groep totaal niet samenwerkt. Voor de MOL is dat mooi meegenomen, maar wat ik niet begrijp is dat er helemaal niemand is die op het idee komt om eens in de groep te gooien: " Hoe gaan wij samenwerken om deze opdracht tot een goed einde te brengen"
Uiteindelijk is het voor allen, behalve voor de MOL, van belang dat er geld wordt verdiend. De uiteindelijke winnaar wil niet met, laten wij zeggen, €500 naar huis.
In ieder geval wordt het de MOL door alle anderen makkelijk gemaakt en dat snap ik gewoon niet.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #113 Gepost op: 21-01-2020, 00:39:33 »
Uiteindelijk is het voor allen, behalve voor de MOL, van belang dat er geld wordt verdiend. De uiteindelijke winnaar wil niet met, laten wij zeggen, €500 naar huis.
In ieder geval wordt het de MOL door alle anderen makkelijk gemaakt en dat snap ik gewoon niet.

Tja.. de kandidaten willen overkomen als mol hè en dan krijg je dat soort dingen

Geld is minder belangrijk voor ze dan de finale halen

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #114 Gepost op: 21-01-2020, 01:10:35 »
Je hebt elk seizoen eigenlijk minimaal één Ellie Lust nodig. Een kandidaat die het niet erg vindt om met een bordje op het voorhoofd rond te lopen met het woord KANDIDAAT erop. Iemand die het gewoon leuk vindt om alle opdrachten zo goed mogelijk uit te voeren.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereld
« Reactie #115 Gepost op: 21-01-2020, 02:17:41 »
Na wat beelden te hebben herbekeken, ben ik het niet eens met de opmerking dat claes/mil op verkeerde plek geëindigd zou zijn.

We zien namelijk op de monitoren claes door t beeld rijden waar ze volgens Johan moesten zijn. Waarom dit deel dan niet is gevonden?  Of Johan die niet goed aangeeft waar het rode kruis is? Of mil die het niet wil vinden ? 

Wat me ook opvalt is dat er vanuit de control room nooit iets in ondenomen om Noord Amerika op te halen. Op het einde hebben jaike en Tina/ nathan helemaal geen puzzelstuk in het karretje

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #116 Gepost op: 21-01-2020, 10:20:21 »
Dat is het hele punt. Tina en Nathan moesten een stuk neerleggen en deden dat goed. Het stuk dat ze dan konden meenemen, was al tegen de afspraak (want ze zouden daar helemaal nier zijn) gekaapt door Claes en Mil. Logisch dat Tina en Nathan daardoor met lege handen achterbleven.

Ben het eens met de opmerkingen over strategie. Punt hier was denk ik, dat ze begonnen te rijden voordat Control Room overzicht had. Claes en Mil rijden al meteen met een stuk rond en gaan vragen wat ze ermee moeten.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #117 Gepost op: 21-01-2020, 10:36:14 »
Dat is het hele punt. Tina en Nathan moesten een stuk neerleggen en deden dat goed. Het stuk dat ze dan konden meenemen, was al tegen de afspraak (want ze zouden daar helemaal nier zijn) gekaapt door Claes en Mil. Logisch dat Tina en Nathan daardoor met lege handen achterbleven.

Ben het eens met de opmerkingen over strategie. Punt hier was denk ik, dat ze begonnen te rijden voordat Control Room overzicht had. Claes en Mil rijden al meteen met een stuk rond en gaan vragen wat ze ermee moeten.

Dit werd aangestuurd door Leonie, die zei dat ze al mochten beginnen vooraleer ze zelf alles goed doorhadden.
klaar voor de strijd

Offline Saarliempde

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #118 Gepost op: 21-01-2020, 10:46:06 »
Ik vond het vooral opvallend dat Johan direct zei "zullen wij gewoon samen de control room in, Leonie?". Dat zou echt een briljante move van de mol zijn: de persoon bij wie elke opdracht tot mislukt trek je mee te control room in, en jij als mol zit daar ook gewoon.

Maar goed, ik denk dat de mol zich niet in de control room bevond.

Viel mij ook op! Johan in de gaten blijven houden..

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
« Reactie #119 Gepost op: 21-01-2020, 11:15:59 »
Citaat
Dit werd aangestuurd door Leonie, die zei dat ze al mochten beginnen vooraleer ze zelf alles goed doorhadden.

Eens, maar gezien de verder vrij kansloze positie van Leonie zoek ik daar voorlopig nog niet veel achter. Ik heb het gevoel, dat iemand dankbaar van die sufheid gebruik heeft gemaakt.